A fogyasztói kondícionálás módszere hibátlanul működik. A PR szülőatyja, Edward Bernays valószínűleg elégedetten mosolyog a sírjában.
Az Egyesült Államokban idén már csütörtök este elkezdődött fekete péntek voltaképpen a karácsonyi bevásárlási szezon nyitánya. A rendkívüli akciók hatására idén is több helyen megvadultak a vásárlók, akik ellen a hatóságoknak kellett fellépniük. Az internetre feltöltött videók sokasága szerint több áruházban lökdösődés, sőt ökölharc tört ki a leárazott műszaki vagy divatcikkekért. - Idén is kitört a vásárlási láz és az erőszak az amerikai fekete pénteken - Index
A propaganda, illetve a PR tulajdonképpen a tömegek vágyainak a fókuszálását valósítja meg. A vágy ugyanis nem elégülhet ki addig, amíg nem artikulálódik, s a propagandista éppen ezt segíti elő. Az intelligens kevesek mondják meg a tömegnek, hogy az tulajdonképpen mire is vágyakozik. - Missziótól marketingig/Edward Bernays - Médiakutató
"Egy gyár, amely képes ellátni egy egész kontinenst a termékével, nem engedheti meg magának, hogy megvárja amíg a tömegek igénye felmerül a termék iránt, muszály fenntartania a kapcsolatot a közvéleménnyel a propagandán és a reklámozáson keresztül, annak érdekében, hogy biztosítsa magának a folyamatos keresletet, amely a költséges gyártási folyamatot nyereségessé teszi."......"Ha megértjük a csoportos tudat működését és motivációit, akkor lehetségessé válik az akaratunk szerint kontrollálni és irányítani a tömegeket anélkül, hogy tudnának róla." - Edward Bernays - Propaganda