sorok között

sorok között

Garantált leépítések

2012. november 10. - Politikai Ateista

Az utóbbi időben sokat írogattam az európai autógyártás kilátásairól, gondoltam mellékelem ezt a meglehetősen szemléletes illusztrációt, amit tegnap találtam.

20121016_MTI_G0511.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr84897029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. jenőke (jenőke) 2012.11.10. 18:50:17

Nem ilyen egyszerű.
Az állomány öregedését mutatja az a tény is, hogy néhány év alatt a 0-2 éves autók részesedése a teljes kínálatból 10-ről 7 százalékra esett vissza, miközben a 9 évnél idősebb autók aránya a kínálati palettán 46-ról 56 százalékra ugrott.
privatbankar.hu/fogyaszto/roncsautok-orszaga-12-ev-a-magyar-autok-atlagos-eletkora-244543

NYJetsTD 2012.11.11. 10:48:14

Ebben már benne van az új, 1250 darabos rendőrségi autó megrendelés is? Mert valamikor szeptember végén fogadták el a nyertes közbeszerzést.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.11.11. 22:22:21

@Dr. jenőke (jenőke): @NYJetsTD: A magyar pozitív adatnak nem tulajdonítok különösebb jelentőséget. Azt nem tudom, hogy a rendőrautókat beleszámolták-e, de abban biztos vagyok, hogy a növekedés nem lesz tartós.

NYJetsTD 2012.11.11. 23:49:02

@Politikai Ateista: "Azt nem tudom, hogy a rendőrautókat beleszámolták-e"
Csak azért fontos, mert rendkívül furán tudja kozmetikázni az amúgy is félre vezető adatokat. Magyarországon az új autó eladások jelentős része céges és állami vásárlás, ami a lakossági hitelezések leállításával még tovább növekedett. Gyakorlatilag a magán vásárlások minimálisra süllyedtek.

"de abban biztos vagyok, hogy a növekedés nem lesz tartós."
Ez sajnos tuti. Mint ahogy minden téren, itt is recesszió várható.

Viszont a szlovák és a brit adat megdöbbentett, utána is fogok nézni, mi lehet az ok ilyen magas növekedésre.
A csökkenések viszont érthetőek, nem volt valami fényes a nyár vége Európában, mindenki visszafogta magát, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy több országban nagyon előnyös csere akciók voltak 2011-ben.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.11.12. 13:51:50

@NYJetsTD: Igen a szlovák adat mindenképpen érdekes lehet, ha találsz valamit akkor örülnék ha megosztanád. Roncsprogram az angoloknál volt, de annak már vége. Viszont az alacsony hitelkamatoknak köszönhetően rendkívül kedvező finanszírozási konstukciók jelentek meg, sok gyártó például kamatmentes hitelekkel ajánlja a modelljeit.

NYJetsTD 2012.11.12. 17:02:24

@Politikai Ateista: Szlovákokat megnéztem, három hónap lesz csak kiemelkedő az évben, ugyanis októbertől brutálisan megemelkedik a regisztrációs adó, ezért mindenki akinek volt pénze, bevásárolt új autóból. Mivel százalékos adatról van szó, könnyű volt kiemelkedőt produkálni egy esetleg addig alulfinanszírozott szektorban. Link:

hvg.hu/cegauto/20120914_Nagyon_megijedtek_a_szlovakok_a_regisztra

Az biztos, hogy a VW, a PSA és a Kia is gőzerővel termel,2016-ra európai autó és autóalkatrész gyártók fellegvára lesz az ország, mi magyarok csak irigykedve nézhetünk majd rájuk.
A németeknél 2009-ben volt egy elképesztően jó csere program, ezért náluk a csökkenés nem mérvadó, 2014-ig ott nem várok kimagasló eredményt.
Azért ha nem felejted el, érdekes lehet jövő év februárban egy komplett 2012-es évet megnézni, abból azért elég sok következtetést le lehet vonni.

NYJetsTD 2012.11.12. 17:13:17

@Politikai Ateista: A skodák csak a szokásos történet. Ha egy kormányzati szerv folyamatosan, jelentősebb tételben vásárol egy cégtől,lásd Porsche Hungária, akkor olyan opciókat, árakat és engedményeket kapna, amiről a legtöbb magánvásárló csak álmodozna. Tudom, régebben én is vettem nagyobb volument.
Ezt elfedik mindenféle mondvacsinált karbantartási és egyéb szolgáltatási feltételekkel, így lehet sokkal, akár másfél-két millióval is több egy-egy autó a valósnál. Közpénz. Szokásos történet. Európa hanyatló felén, nálunk is azonnal kettévágnák a szerződést aláírókat. Otthon pedig ők is kapnak az autókból...

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.11.13. 00:25:29

@NYJetsTD: A szlovák rejtély megoldódott! Kössz :) A 2012-es évre mindenképpen visszatérek majd.
süti beállítások módosítása