A Napi Gazdaság szerdai cikke szerint a Matolcsy-Tarlós megegyezés ellenére az állam jövőre kivonul a BKV finanszírozásából, mivel a 2013-as költségvetési tervezetben nincsenek erre a célra elkülönített tételek.
Teljesen felesleges arról beszélni, hogy az állam kiszáll a BKV-ból mert ez belátható időn belül elképzelhetetlen, ebben az esetben ugyanis a közlekedési vállalat hónapokon belül összeomlana. Nem is beszélve a működéshez szükséges hitelek folyósítását biztosító állami garanciavállalásról, amire még sokáig igényt fognak tartani a pénzintézetek.
A Nemzetgazdasági Minisztérium sietve cáfolta a Napi Gazdaság értesüléseit. A beigért 22 milliárdot megkapja a vállalat, illetve a költségvetést is úgy alakítják majd át, hogy a fővárosnál valamivel több maradjon az adóbevételekből, amit Tarlós majd nyugodtan a BKV-ra költhet. Az állam a fővárosi önkormányzat közvetítésével tovább finanszírozza a vállalatot, ahogy korábban is említettem mindegy, hogy ki írja alá, a számlát az adófizetők állják. Ezeken kívül további bevételekre számítanak a dugódíjból is.
Más kérdés, hogy a feltételezett bevételek továbbra is csak arra lesznek elegendők, hogy a budapesti tömegközlekedés valahogy elvergődjön, az egyre ilyesztőbb mértékű infrastruktúrális amortizáció megállitására semmiképpen, a fékezésére aligha marad pénz. Vitézy Dávid egy korábbi interjúban azt állította, hogy az elmaradt fejlesztési beruházásokból jelentkező "műszaki adósság" körülbelül 720 milliárd forintra rúg, vagyis ennyivel kevesebbet költöttek a kelleténél a fejlesztésekre és a karbantartásra az elmúlt húsz évben.
A nem is olyan régen a nyilvánosság elé került névtelen karbantartó levele, amely a 3-as metró vonalán uralkodó katasztrofális állapotokról számol be némi hitelt adnak Vitézy szavainak.
"Sok helyen az oldalfalakon található márványlapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat." - Index
A főpolgármester szerint a 3-as metró nem veszélyes, és hangulatkeltéssel vádolta meg a névtelenség mögé rejtőző karbantartót, akinek a beszámolója alapján arra lehet következtetni, hogy az ördög már ébredezik, és sürgős lépésekre van szükség egy esetleges tragédia - amelynek a felelőseként minden bizonnyal egy karbantartót neveznének meg - elkerülése érdekében. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Tarlós István ígérete szerint még idén 500 millió forintot fognak fordítani a 3-as metró infrastruktúrájának foltozgatására. Ez az összeg valamivel több mint 5 Szalainé végkielégítésére lenne elegendő.
A BKV járművein kockázatosabb és ijesztőbb az utazás mint a világ legbrutálisabb hullám illetve szellemvasútjain, amelyeket pedig szándékosan azzal a céllal építettek, hogy a frászt hozzák ránk. Ezekért az izgalmakért lassan már felárat lehetne szedni.