sorok között

sorok között

Izland bevitt még egy gyomrost a pénzügyi terroristáknak

2013. december 14. - Politikai Ateista

Nagyon szívesen írnék börtönbe vonuló bankárokról, de sajnos ritkán van erre lehetőségem.

A mai nap kivétel, Izlandon letöltendő börtönbüntetést szabtak ki 4 banki alkalmazottra a hét elején, ráadásul nem is portásra meg a takarítóra, hanem igazi nagykutyákra:

Hreidar Mar Sigurdsson volt vezérigazgató, Sigurdur Einarsson, az igazgatótanács egykori elnöke, Olafur Olafsson, az egyik többségi tulajdonos, és Magnus Gudmundsson, a bank luxemburgi ágának vezérigazgatója a vádak szerint eltitkolta, hogy egy katari befektető a banktól kapott kölcsönt felhasználva lett a bank részvényese. -  Börtönbe mennek az izlandi bankárok - NOL

A szóban forgó bank a Kaupthing, a madarakat pedig azért ítélték el mert, az összeomlás időszakában egy katari befektetőnek eladták a pénzintézet részvényeinek 5.1%-át, és kölcsönt is ők folyósítottak rá. A vád szerint megtévesztették a piacot, és ezzel nehéz vitába szállni.

A tanúk szerint a tranzakció egyetlen célja a Kaupthing részvényárainak a turbózása volt.

Kaupthing-bank.jpg

Ahogy korábban is írtam Izlandon sem fenékig tejföl a válságkezelés, de ott okozza a legkevesebb szenvedést.

Legalábbis a Gallup felmérése szerint.

szenv.JPGIllusztráció:vs.hu

 

És ha nem is hiszünk el feltétel nélkül mindent a Gallup-nak, az biztosnak látszik, hogy az izlandiak nem lövik HIV-vírussal magukat a segélyért, mint a görögök, akiket megmentett az unió.

Az első gyomrosról itt olvashatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr695690070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imres 2013.12.14. 06:14:21

Ezt ott meg lehet tenni. Nálunk az IMF és a TASZ bankártagozata az emberi jogok megsértése miatt világkörüli kampányt, Strassbourgban pert indítana és telekürtölné a világsajtót az újabb bizonyítékkal. Magyarországon diktatúra van. Harsogná Lendvai papa Bécsben.

toportyánzsóti 2013.12.14. 07:17:40

@imres: Tökre sötét vagy narancsáldozat,nektek még az is hihető hogy szélbalosok multik szekerét tolják,közben élő istenetek szabadságharcol a multik ellen a 30 stratégiai megállapodással!Abba kéne fejezned a narancsnövénytápok fogyasztását.

toportyánzsóti 2013.12.14. 07:25:08

Erre a hírre pedig tömeges öngyilkossági hullám lett volna a normális válasz Izlandon,és tüntetéssorozat,hogy semmisítsék meg az ítéletet,hisz a bankárok mind angyali oldali emberbarátok.

Hohenstaufen 2013.12.14. 07:35:37

toportyánzsóti: Két dologhoz biztosan nem értesz: 1. politika, 2. magyar nyelv.
Ami a politikát illeti, nem kell minden jelenségét szó szerint venni. Taktika is van a világon, mindenki hazudik és szerepet játszik ebben a szakmában. Az ellenzék azonban ne kampányoljon egy törvényes kormánypárt és a saját hazája ellen külföldön, ha belföldön nem tud eredményes lenni, mert ez nyilvánvaló hazaárulás, és örüljenek, hogy nem tépik darabokra őket ezért. A lényeg a maradandó távlati eredményeken van. És ez a kérdés még nem dőlt el a narancsvidéken, csak nálad, az eleve gyűlölködő, ellenséges agyadban. Ami pedig a magyar nyelvet illeti: vagy "abba kéne hagynod", vagy "be kéne fejezned", ám a kettő vegyítése fertelmes, mert "tökre sötét vagy", hogy téged idézzelek. Tanulj tinó, hátha ökör lesz belőled!

2013.12.14. 09:10:06

@Hohenstaufen: Az még senkinek sem jutott eszébe,hogy őszinteséggel politizáljon?
Pedig simán lenne olyan ütős,mint a hazugságok.

toportyánzsóti 2013.12.14. 09:28:34

@Hohenstaufen: Ezzel a nickkel nem kéne bele szólnod,majd felveszlek a rajongói oldalamra,ahol csak a tahó génkészletűek kapnak belépési kódot.

calabria007 (törölt) 2013.12.14. 20:02:06

Izland relatíve sokat csúszott lefelé...

korábban hiper-gazdag volt...

most szimplán csak gazdag...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.15. 09:44:30

"Nagyon szívesen írnék börtönbe vonuló bankárokról, de sajnos ritkán van erre lehetőségem."

És börtönbe vonuló bloggerekről nem írnál szívesen?

Milyen hülye szöveg ez már. Ha valaki olyan törvénytelenséget követ el, akkor vonuljon börtönbe (és akkor gyermeki izgalommal írhatsz róla), ha meg nem, akkor nem. Gondolom azért szeretnél írni ilyesmiről, mert hogy devizahitelezés. Nos, a devizahitelezést a törvényi környezet tette lehetővé. Nem volt törvénytelen. Ha egy-egy szerződés kapcsán az adott bank törvényelenül járt el, akkor meg bírósághoz kell fordulni.

jogalany 2013.12.15. 09:59:50

Én is.
Sok bankárt lehetne elítélni, mert bizonyítottan törvénytelenségeket követtek el.
Én azért melléjük állítanám azokat a politikusokat, akikről kiderül, hogy tudtak erről, és nem tettek semmit sem ellene.
Ide tartozik a Lottó is, ahol olyan adatkezelést végeznek ahol lehetőség van a csalásra, és hetente sok millió játékost, magyar állampolgárt csapnak be.

♔bаtyu♔ 2013.12.15. 10:15:16

A devizahitelesek átbaszásáért itt is jó pár bankvezérnek sitten kellene csücsülnie, teljes kártalanítás mellett.

Orbán e helyett jól levette a bankokat. Ami nem lenne rossz, ha a felét eleve ennek is nem mi fizettük volna.

♔bаtyu♔ 2013.12.15. 10:15:58

@jogalany: van benne valami. gyaurcsányék, Bajnaiék nélkül nem lehetett volna devizahitelezés.

jet set 2013.12.15. 10:38:43

@♔bаtyu♔: Ki baszta át a devizahiteleseket?

Mindfield 2013.12.15. 10:55:51

Csányit mikor fogják lecsukni?

Alick 2013.12.15. 11:06:10

"Nagyon szívesen írnék börtönbe vonuló bankárokról, de sajnos ritkán van erre lehetőségem."

Anno Kunos Péterről lehetett volna írni...
:)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2013.12.15. 11:54:48

@♔bаtyu♔: Igen, de orbánékat se felejtsd ki--éppen annyira benne voltak!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.15. 11:55:27

@♔bаtyu♔: Megint gyurcsányozol, mi? Képtelen vagy bármi másra, suttyó.

A devizehaiteleket 2001-ben Orbán Viktor miniszterelnöksége alatt vezették be, és nem kis részben az általa kinevezett Járai Zsigmond jegybankelnök alapkamatpolitikája miatt tudott ennyire elharapózni. Ugye?

Ez persze nem kissebbíti a hülye szocik "hozzáadott értékét" sem.

Vicces Gyerek · http://macskapasztor.blog.hu/ 2013.12.15. 12:42:05

Melyik politikai elit merte volna bevállalni a banki hitelek szigorúbb szabályozását?

Akkor már jóval előbb összeomlott volna a kereslet a piacokon.

Vicces Gyerek · http://macskapasztor.blog.hu/ 2013.12.15. 12:51:34

Ja, igen: ha már a sorok között vagyunk: nézzük meg, hogy próbálják a who, a német bulvársajtó, meg akik még hozzá csapódnak, befeketíteni az Európában egyébként az oecd statisztikái szerint legtöbbet dolgozó, egyébként a megszorítások ellen a legerősebben, és legrendszerkritikusabban, legtudatosabban és legkövetkezetesebben fellépő görög dolgozókat befeketíteni.

Petoeffy János 2013.12.15. 13:23:06

@Magyarország jobban teljesít:
A devizahiteleket nem 2001-ben és Orbán alatt vezették be. Orbán alatt az 1-2 százalékos kedvezményes lakáshiteleket vezették be. Miután bukták a választást 2002-ben, kifosztották az államkasszát, május végén 95 százalékra elköltött büdzsével adták át a kormányt.
Jöttek a hülye szocik, bolond megyó 100 napos programjával, hitelek árán is teljesítették az ígéreteiket, költségvetés meg elszállt és ezt folytatták 2003-ban is.
Ekkor jött járai, aki felbaxta az MNB alapkamatot 12 százalékra, ezzel megölte a forinthitelezést, így nem csoda, hogy a gazdasági növekedés nekiállt a nulla felé haladni. Forintárfolyam irreálisan erős lett, ezzel tönkrebaxták a még működő és exportra is termelő könnyűipar maradékát, ez plusz 100 ezer munkanélkülit is hozott. Ja, 12 százalék alapkamat mellett az orbánék által 1-2 százalékos kamaton kiosztott lakáshitelek miatt évi több száz milliárdot bukott a költségvetés pluszban. Ilyen előzmények és okok miatt indult el a devizahitelezés 2003-2004-ben. Tehát nem 2001-ben, orbánék alatt. Ez persze sem orbán-járai, sem az idióta szocik felelősségét nem kisebbíti. Valóban járai hozta a nyakunkra a devizahitelezést, miután igyekezett betartani alapkamat politikájával a szociknak, csak az idióta azt nem mérte fel, hogy ezt olyan áron tette, ami felér egy háborús pusztítással. Ha nem emeli meg az alapkamatot, nem jött volna ide egy rakat spekuláns tőke a magas kamat miatt és nem lett volna, aki finanszírozza a szocik költekezését. Már a 2004-es EU csatlakozás előtt megbuktak volna és a 2008 őszi válság sokkal jobb állapotban érhette volna az országot. (A feltételes mód oka, nem tudhatjuk, hogy ha a szocik 2004 nyara előtt buknak, orbán milyen politikával jön vissza.)

J.László 2013.12.15. 13:38:25

@Petoeffy János:
Ebben az okfejtésben az nem stimmel, hogy az alapkamatról nem az MNB elnöke dönt egy személyben.

Petoeffy János 2013.12.15. 13:55:51

@J.László:
Az ő elnöksége alatt emelték az egekbe. Egyébiránt nem járai volt orbán egyetlen embere az mnb vezetésében, illetve az alapkamatról döntő testületben. Elnökként a felelőssége az ügyben megkerülhetetlen és döntő jelentőségű volt.

J.László 2013.12.15. 14:05:00

@Petoeffy János:
Arról se feledkezzünk meg, hogy 2002 után szabadult el a költségvetési hiány, aminek általában kamatemelés szokott lenni a vége.

A devizahitelek tömeges elterjedése ellen semmit nem tett a kormány.

M. Péter 2013.12.15. 14:13:50

A lényeg az, hogy nem a banki tevékenységükért, hanem a részvényár manipulálásáért ítéltél el őket. Ilyenért már többen mentek börtönbe más országokban is, az egyik leghíresebb eset a Guinness-ügy volt a 80-as években.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.15. 14:24:45

@Petoeffy János: "A devizahiteleket nem 2001-ben és Orbán alatt vezették be."

De igen. 2001-ben vezették be a lakossági devizahitelezést, és ekkor Orbán Viktornak hívták a miniszterelnököt.

Petoeffy János 2013.12.15. 15:02:58

@J.László:
Igen, 2002 után szabadult el, én sem mondtam mást. A költségvetés által generált eladósodást a nemzetközi pénzpiacokról lehet fedezni, ha most egyéb feltételeket figyelmen kívül hagyunk, akkor leegyszerűsítve mondhatjuk, hogy minél jobban kezd eladósodni valaki, annál nagyobb kamatfelárral kap hitelt. Különösen akkor, ha az eladósodás azért történik, hogy fogyasztási túlköltekezést finanszírozzanak belőle, nem pedig növekedést generáló beruházásokat.
Amiben a járai vezette mnb joggal hibáztatható, hogy a megemelt kamatok révén idevonzotta a spekuláns tőkét, ami így finanszírozta a szocik fogyasztási típusú túlköltekezését.
Csak az volt a plusz probléma a magas alapkamattal, hogy a gazdaság növekedését finanszírozó hitelezést is padlóra küldte. Emiatt a vállalati és az önkormányzati szektor is elkezdett svájci frankban eladósodni, mert akkor per pillanat azt meg tudták fizetni.
A kormány két érdemi lépést tehetett volna: nem finanszírozni eladósodás növekedés árán fogyasztástöbbletet, valamint nem hagyni járait, hogy kitöltse az idejét az mnb élén. Amikor járai ideje kitelt, már többé-kevésbé kényszerpályán voltak, simor ráadásul ugyanazt az iskolát képviselte, amelyik úgy gondolta, hogy a kamatok magasan tartása a megoldás.
A szocik egyik lépést sem vállalták fel, ez az ő megbocsáthatatlan bűnük.
Értelemszerűen, ebbe az is beletartozik, hogy a devizahitelek tömeges elterjedésének nem szabtak határt és azzal sem törődtek, milyen konstrukciók és feltételek mellett dobják azokat piacra, meg nem léptek a PSZÁF tökére sem, hogy mit enged meg.
Szóval, sok mindenki hozzátette a magáét a történethez, mindkét oldal megérdemelné a maga bűneiért az életfogytig Szibériát meg a rokonságra is kiterjedő teljeskörű vagyonelkobzást.

Petoeffy János 2013.12.15. 15:30:59

@Magyarország jobban teljesít:
Mutassál már nekem egy élő embert, aki 2001-ben, a 1,5 százalékos lakáshitelkamatok idején devizahitelt akart? Mi értelme lett volna Orbánnak devizahitelt bevezetni, amikor sokkal drágább lett volna, mint a forinthitel kamata?
Szerintem valamire rosszul emlékszel. Az MNB volt, amelyik 2002 nyarán deklarálta a forint konvertibilitását. Így az a pénzpiaci befektető (spekuláns), aki addig Bécsben vett dollárkötvényeket 3 százalékos kamatra, idejött és forintkötvényeket vett 9 százalékos kamatra. Amikor a kötvény egy-két év elteltével lejárt, akkor viszont szabadon visszaváltotta a 9%-kal fialtatott forintot dollárra, de míg 2002 tavaszán 300 körül volt a forint/dollár árfolyam, egy-két év múlva csak 230 körül mozgott, tehát még az árfolyamon is keresett. Amit természetesen a magyar állam, pontosabban rajta keresztül a magyar adófizetők álltak.
Ekkor már nem orbán volt a miniszterelnök, igaz, az ő embere, járai vezette az mnb-t, amelyik ezt az ostoba pénzpolitikát folytatta. De ehhez kellettek az idióta szocialisták is a kormányon, akik ész nélkül költötték a költségvetés pénzét.

Petoeffy János 2013.12.15. 15:44:03

@Alick:
A szomorú az, hogy Kunos meg nem érdemelte meg. Az általa vezetett egykori Agrobank jól gazdálkodott, ott nem dőltek be az e-hitelek. Pont ez volt a bűne, egyfelől a jó gazdálkodás, másrészt nem adott ész nélkül mindenkinek (pl. politikusok csókosainak...) e-hitelt, aminek annak idején 95 százalékát aztán minden bank leírta veszteségként, az állam meg kifizette. Az Agrobank kezdett veszélyes lenni a többi bankra, milyen érdekes, hogy a Kunosék elleni eljárás után beolvasztották azt az OTP-be. Fel is tehetjük a kérdést, kinek volt érdeke egy felelősen működő bankot és vezetését kicsinálni?... A Kunos Péter elleni per egy koncepciós per volt, ez pedig jól mutatja a hazai igazságszolgáltatási rendszer és a politika kapcsolatát.
Nálunk a princz (hanyattmaci) is megúszta a többszázmilliárdos veszteséget ejnye-bejnyével, sorolhatnánk az ügyeket, amik érdekes módon végződtek, szóval amit ebben az országba igazságszolgáltatásnak kellene hívni, az jogszolgáltatásnak is csak nagy jóindulattal nevezhető.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.15. 20:53:51

@Petoeffy János: Ne győzködjél már engem ember, hanem nézz utána! Az első devizahitel konstrukciót az MKB Bank dobta piacra 2001-ben. Mivel ekkor már 3 éve a fidesz volt hatalmon, gondolom a fidesz törvényhozói tevékenysége tette ezt lehetővé az MKB-nak.

vomit 2013.12.16. 09:13:33

@Petoeffy János:
"beolvasztották azt az OTP-be"

szerintem meg mezobank aztan erste bank lett belole.
süti beállítások módosítása