sorok között

sorok között

Az Exxon utálja a gyermekeid

2012. december 06. - Politikai Ateista

"Vagyonokat bezsebelni azért, hogy tönkretegyük a gyermekeid jövőjét - az Exxon-nál ezt hívjuk jó üzletnek."

Végre egy egyenes reklám.....

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr734948867

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: TiGÁZ mentalistákkal köti ki a gázt? 2012.12.07. 12:07:47

A Tigáz-Eni gázszolgáltató körül egyre több "para"- és "maffia" jelenség figyelhető meg mostanában. A sima kis  többletszámlázási csalás, meg előre több hónap kiszámlázása, meg más egyéb trükkök már nem hoznak nekik elég jövedelmet, ezért Az egyik...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamTwo 2012.12.06. 15:52:31

Mármint egyenes lejárató kampány. Hasonlót igen sok cégről össze lehetne vágni.

Béza Dániel 2012.12.07. 10:14:53

Hát igen, és milyen egyenes dolog is ezt a földgázzal fűtött meleg lakásban megnézni, a - többekközt - fosszilis energiahordozók elégetésével termelt árammal hajtott laptopon, közben eszegetni a fosszilis energia hordozókkal megtermelt mezőgazdasági termkekből, ugyanilyen eredetű energiával előállított, és szállított reggelit, majd beülni az autóba, és elhajtani tankolni...

azok a rohadt szemét olajcégek..
illetve csak azexxon, mert a többi az nem szemét, azok a hajnali harmatból csinálnak olajat meg földgázt, és a cég főrészvényesei, saját tüdejükkel szűrik ki a káros anyagokat a légkörből...

Sumdraxx 2012.12.07. 10:36:49

@Béza Dániel:

Azért van abban valami szörnyű, hogy miközben ennyire az olajra alapozva élünk, emiatt a környezet és a Föld úgy általában folyamatosan leromlik, pusztul, fajok halnak ki, saját életterünkbe piszkítunk.

Ki hozta létre ezt a rendszert, hogy minden az olajon alapuljon? Nem a kisember. A kisember enélkül nem tud megélni (a városokban legalábbis nem). Miért nem olyan rendszert hoztak létre eleve, amely fenntartható?

Vagy miért nem állnak át ezerrel, amikor már meglenne rá a szellemi és anyagi kapacitás?

Miért gyártják még mindig milliószámra a benzines autókat, elérhető árú villanyautó miért nincs?

Ja, mert a benzinesben van a pénz, ja, mert az olajalapú energiaellátás esetén jól meg lehet kopasztani az embereket folyamatosan. Ja, mert az olajcégeknek ebben van a haszon.

Erről szólt az antireklám.

Megfigyelo 2012.12.07. 10:37:40

Hát a problémának sajnos nincs jó megoldása, mert az alternatív energiaforrásokból kevés van és nagyon drágák. Valószínűleg valóban az atom a legkisebb rossz, de hosszú távon mindenképp nagy bajok lesznek...

WinG 2012.12.07. 10:52:42

@Béza Dániel: mennyire igaz. (+1 az atomnak részemről is)

invalid username 2012.12.07. 11:03:56

@Béza Dániel:

A részletekben igazad van, a kép egészét tekintve azonban a reklámnak van igaza. Ahhoz, hogy az EGÉSZ változzon (ha egyáltalán tud), az egyes emberek fülébe kell beültetni a bogarat.

invalid username 2012.12.07. 11:05:40

@Sumdraxx:

"Ki hozta létre ezt a rendszert, hogy minden az olajon alapuljon? Nem a kisember."

De igen, pont a kisember, például azzal, hogy ragaszkodik az autóval munkába járáshoz.

Béza Dániel 2012.12.07. 11:11:10

@Sumdraxx: és ahogy látom meg is találta a befogadó közönségét.

Nem megyek bele most a kérdéseid megválaszolásába, mert nincs időm, meg értelme sem lenne, mert aki még mindig ezt a "azért nincs olcsó villanyautó, mert a zolajcégeknek rossz" szöveget nyomja, az nagyon a felszint karcolgatja.

Gondolkozz el azon hogy honnan jön az áram mikor a villanyautót tankolod. Meg tanulmányozd az ipari forradalmat, meg az elmúlt 200 év fejlődését.

Nem, persze, biztos nem a kisember akarta hogy így legyen... A kisember továbbra is fát akart hasogatni az udvaron fűtéshez, meg lóval szántani, meg gyertyával világítani, meg méregdrágán venni a kézzel szőtt és varrot ruhát, mert elég volt neki három rend ruha egész életére. Nem a kisember egyáltalán nem akart kényelemben élni, teljesen jó voltneki a nyomor peremén egyensúlyozni, isten kegyességében bízva.

Csak hát jöttek ezek a rohadt szemét kapitalisták és ránkerőltették ezt a szar modern életet. Pedig annyira jó lenne most a mínusz 5 fokban kimenni, a kútból húzni a vizet, meg aztán begyújtani a fatüzelésű kályhába, hogy melegítsek egy lavór vizet a mosdáshoz, de hát nincs mit tenni kénytelen vagyok a meleg csapvízben kezet mosni... szar az élet na..

ganjaninja 2012.12.07. 11:14:16

Már egészen régen kitalálták az alternatívákat...csakhogy ezeknek a találmányoknak a jogával is az olaj,energetikai,bank..és sorolhatnám szektor rendelkezik.
Az más kérdés ,hogy miként jutottak a jogokhoz!

De a sok buzinak üzenem,hogy "Ha kivágtad az összes fát,levadásztad az összes állatot és megmérgezted az összes folyót. A PÉNZ NEM EHETŐ!"

Ha csak a fele igaz...akkor is meglepetés amit ezen az oldalon találsz.

huwazzeg.petty.hu/

Béza Dániel 2012.12.07. 11:14:17

@vészmadár (pica pica): Igen az lenne jelenleg a legértelmesebb alternatíva, de annak még nagyobb ellenszele van, és még könnyebb a "zatommmal" paráztatni a népet

Bélabáttya (törölt) 2012.12.07. 11:17:42

Holnaptól hagyjuk a fenébe az olajat? Mindenki, minden olajszármazékot mellőzzön az életéből, és akkor jó lesz? Fenét.
Elsősorban az olajipar megjelenésével, a mindennapi életre való hatásával simán a négy-ötszörösére nőtt a világ lakossága. Beleértve a gyerekek számát is...

Bélabáttya (törölt) 2012.12.07. 11:19:16

@Béza Dániel: Elmentem ma reggel kávézni, és pont azon agyaltam, hogy a guta ütne meg az idegtől, ha most neki kéne látnom fát vágni.

Sumdraxx 2012.12.07. 11:45:15

@Béza Dániel:

Nem újdonság, amit írt.

Érvelését követve:

akkor irány dalolva, kényelemben, a biztos pusztulás felé!!

Mert az ugye megvan, hogy a Co2 és egyéb szennyezőanyagok kibocsátása miatt pusztul az életterünk?

sanyix 2012.12.07. 11:54:31

@Rongy Rázó: nem ragaszkodik, de pl ámerikában a tudatosan leépített tömegközlekedésnek hála, nincs más választás. Egyébként nem csak olajalapon lehet autózni sem, és nem csak drága napelemmel lehet nap"erőművet" építeni, de hát bizonyos lobbik beárazzák a dolgokat, úgy hogy az általuk választott energiaforrást kelljen használni, mert van elég pénzük hogy ezt megtegyék, és a pénz mindenek fölött álló hatalom.

Szinte biztos hogy az atomellenes megmozdulásokat is keményen támogatja a gáz/olajlobbi.

Béza Dániel 2012.12.07. 11:59:13

@Rongy Rázó: Igen, a kisemberek fülébe kell beültetni a bogarat, de nem azzal, hogy adunk nekik egy ellenségképet, azt sugallva hogy "nem te vagy a hibás, te szegény áldozat vagy, ezek a szemét gonosz cégek a hibásak, ők tesznek tönkre mindent"

Az emberekben pont azt kéne tudatosítani, hogy ők nagyon is részei a problémának, egyáltalán nem áldozatok, hanenm tettestársak.

Tudatosítani kéne, hogy a fogyasztói társadalmat leghatékonyabban a fogyasztó tudja megváltoztatni, a fogyasztási szokásain keresztül.

Mondjuk az ilyen reklámok, meg a jegesmedve jelmezben bohóckodás helyett, elmagyarázni, hogy nem biztos hogy mindenhová autóval kell menni, pláne úgy hogy egy 2 tonnás járgányban 1 ember ül, aki azért megy a boltba hogy hazavigyen egy karton palackozott vizet, ami semmivel sem jobb mint ami a csapból folyik, viszont 100 kilométereket szállítgatták közúton, és az elfogyasztása után keletkezik egy rakás műanyag hulladék, amit majd megint kocsival visz a szelektívgyűjtőbe, mert hát környezettudatos ugye... stb...

Amíg a környezetvédelem megragad azon a szinten hogy utáljuk a nagy cégeket, és a környezettudatosság kimerül abban, hogy energiatakarékos izzót veszek, vászonszatyorba pakolom, a sok műanyagba csomagolt fölösleges vackot és szelektíven gyűjtöm azokat a palackokat amiket meg sem kellett volna venni, addig nem lesz változás. Megyünk szépen bele az összeomlásba.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.12.07. 12:02:37

@ganjaninja: milyen alternatívát? melyik az az az alternatív energiaforrás, ami kiválthatja ma a fosszilis energiahordozókat? egyik sem. A nap, a szél, a geotermikus energia, meg a bioetanol és hasonlók egy-egy szűk területen alkalmasak volnának, de ezekből külön-külön és együtt sincs elegendő. A villamos energiára, sokadszor mondom, messze a legolcsóbb és legjobb alternatíva az atomenergia. A villanyautó nekem is a kedvencem, mintha a villany a semmiből jönne, a jóistentől. Meg a hibrid autók, amik csak benzinből kicsit többet megesznek, mint egy 25 éves golf. Hehe.

dukeekud 2012.12.07. 12:04:54

@Megfigyelo: " Hát a problémának sajnos nincs jó megoldása, mert az alternatív energiaforrásokból kevés van és nagyon drágák."

A szen, gaz, olaj, kizarolag azert tunik olcsobbnak, mert a valodi koltsegeket nem szamoljak bele az arba. Az emberek a tizedet sem fizetek a valodi koltsegeknek. Ha benzin araba beleszamolnak, a kornyezetpusztitas arat, es mondjuk 10-20 ezer forintba kerulne egy liter benzin, akkor egyertelmu lenne, hogy a megujulok sokkal olcsobbak.
A benzin csak azert olcso, mert nem az autos fizeti az arat, hanem a kornyezet.
Ezenkivul nap szel, energiabol korlatlanul van, es kizarolag dontes kerdese, hogy mit hasznalunk. Ha az olajra, szenre, gazra, elkoltott ezer milliardokbol nap es szen eromuveket epitenenk, akkor par ev alatt megoldhato lenne a kornyezetbatrat energia termeles.

Sumdraxx 2012.12.07. 12:10:00

@Béza Dániel:

Aztán megalkothatták már volna a fúziós erőművet is, volt rá idő, aztán még sincs.

Bambulka 2012.12.07. 12:13:52

Dolgoztam náluk - azt kell mondanom, hogy az Exxonnál szüklátókörübb céget nehéz találni. Tényleg csak a pénz érdekli őket, a többi rizsa.

Béza Dániel 2012.12.07. 12:18:16

@Sumdraxx: És az ugye megvan, hogy a kőolajat azért termelik ki mert te és a többi "kisember" megveszi. És ugye az is megvan, hogy nem muszáj ám autót venni, lehet tömegközlekedéssel, meg bringával járni...

Ja persze az kényelmetlenséggel jár, meg fel kell áldozni a szabadidőből, korábbaan kelni, stb... és itt már el is vész a környezetvédő lendület. Meg amikor arról kell dönteni hogy az adott keretből légkondi kerüljön a házra vagy napelem, sorban állunk a húsospultnál hogy kiméressük a felvágottat amit papírba csomagolnak, vagy inkább kiveszük a hűtőpultból az előrecsomagoltat, amin több a műanyag mint a termék maga, stb...

Nem várni kell valami csoda, megváltóra, amitől ugyanúgy élhetünk mint eddig, csak valamilyen mágiának köszönhetően semmilyen hatással nem leszünk a környezetre, hanem változtatni. Most. Áldozatok árán is. Mindenkinek a saját kis életében.

Persze könnyebb valami távoli megfoghatatlan mumusra haragudni, meg öszeesküvés elméletekben hinni.

_Molly 2012.12.07. 12:19:59

@vészmadár (pica pica): "emiatt vagyok erősen atompárti"

Ja-ja, az atom tökjó. Bár mondjuk én a molekulát is szeretem, a sült gesztenyét meg egyenesen imádom!:)

Béza Dániel 2012.12.07. 12:31:41

@Sumdraxx: Rossz a gondolkodásmód. Te is azon agyalsz hogy, hogyan maradhatna minden úgy ahogy van, csa,k valamilyen csodatechnológiával oldjuk meg hogy ne legyen káros hatása.

Nem fog menni. A fúziós erőművön dolgoznak, előbb utóbb meg is fogják alkotni, és akkor az energia problémát kipipálhatjuk.

De ettől még a tengerek lehalászása nem fog megszűnni, a termőföldek eróziója, az édesvízkészletek kimerülése, alegkülönbözőbb, ma alapvetően fontos ásvánikincs kimerülése sem, és még sorolhatnám...

Mindig lehet egy mumust találni, jót anyázni rajta, meg összesküvés elméleteket szőni, de így semmi nem fog változni

xenuka 2012.12.07. 12:33:26

Ha már környezetszennyezés és GM EV1 elektromos autó, akkor nagyon javaslom ezt a filmet:
www.youtube.com/watch?v=L_RUEOak1a8

isssti 2012.12.07. 12:43:21

Mért pont az Ex-akármi cég? Minden 3. multira igaz lehet ez, és biztos vannak sokkal rosszabbak -főleg itt, a vad-keleteurópai régióban...

Rkhaylitsha 2012.12.07. 13:52:36

@Sumdraxx: Hű, nem fáj, hogy ennyire sötét vagy?
"fajok halnak ki"- errol szol az evolucio. Amiota élet van a földön pusztulnak ki fajok. Vagy láttál dinót gyerekként?
"Ki hozta létre ezt a rendszert" fejlődésnek hivják. Wattnak elég volt felfedeznie a gőzgépet, nem volt ideje környezetbarát technológiára. Amikor rájöttek, hogy a szén nem tul jó hatásfoku, akkor váltottak másra.
"Vagy miért nem állnak át ezerrel, amikor már meglenne rá a szellemi és anyagi kapacitás?" Mire? Nem találtak még ki semmit ami mukodhetne a gyakorlatban, egyenlőre gondolkoznak rajta.
"Miért gyártják még mindig milliószámra a benzines autókat, elérhető árú villanyautó miért nincs?" Szintén technikai probléma. Villanymotor van, az energia tárolását nem tudják megoldani. Nagy akksi, nehezebb a kocsi, több áram kell. Mellesleg az akksiban lévő cuccok sem tul környezetbarátok, és azok a fémek sem állnak rendelkezésre korlátlanul.
"Ja, mert a benzinesben van a pénz"- a másikban nem lenne szerinted?

Segitek kicsit. Ha valaki feltalálná a vizzel menő autót szerinted mi történne? "az olajcégek megveszik és ráülnek" Logikátlan hülyeség..
Miért csak az olajcég vehetné meg, miért nem az Apple? Ráűlni a találmányra megint veszélyes dolog, mert esetleg másnap valaki más is feltalálja, akkor azt is megvenni/kinyirni/eltitkolni kell.
Az olajcégnek miért is nem érdeke a vizzel menő autó? Pont hogy piacra dobnák, a kőolajnak csak egy része lesz benzin - pl. muanyaggyártás.
Ugyhogy át kéne gondolni a hülye összeesküvéselméleteket, meg azt a gondolkodást, hogy ott a pénz, olajlobbi.
Mindig voltak futó, jól menő ágazatok, amik nyomtalanul tuntek el, és lesznek is. Ezzel az erővel a brit kereskedelmi flotta is megakadályozhatta volna a gőzhajó elterjedését, hiszen ott volt a sok vitorlása, és gazdag társaság volt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.12.07. 14:03:55

@_Molly: jó, hát 8 év alattiaknak persze minden alkalommal kiírhatom, hogy atomenergia-párti, bár biztos ott is volna valami álnyelvész, aki elkezdené elemezni, hogy ez miért nem elég jelentéssűrítő. Ha ellenben fissziós elvű villamosenergia-termelést mondanék, még nagyobb volna a zavar. Sztem azért mindenki értette:)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.12.07. 14:05:18

@dukeekud: "Ezenkivul nap szel, energiabol korlatlanul van, es kizarolag dontes kerdese, hogy mit hasznalunk."

Maradjunk annyiban, hogy nemigen méreteztél még szélturbinát ez alapján.

ubu1 2012.12.07. 14:07:18

@vészmadár (pica pica): Azt hittem, e miatt a tömör hozzászólás miatt elárasztanak a trollok. De szerencsére nem. Én is egyetértek, az atomenergiának minden vélt vagy valós veszélye ellenére sincs jelenleg reális alternatívája. Támogatni kell.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.12.07. 14:08:33

@ubu1: így van, és ahogy nézem, annyira sok ellenzője azért nincs:)

sanyix 2012.12.07. 14:55:42

@Rkhaylitsha: "Az olajcégnek miért is nem érdeke a vizzel menő autó? Pont hogy piacra dobnák, a kőolajnak csak egy része lesz benzin - pl. muanyaggyártás."

logikátlan hülyeség dehogy dobnák piacra, mikor ott az olaj amit jó pénzért hosszú távon adhatnának el. a vízzel menő autót meg le lehetne másolni, a szabadalmak sem tartanak örökké.

"Ezzel az erővel a brit kereskedelmi flotta is megakadályozhatta volna a gőzhajó elterjedését, hiszen ott volt a sok vitorlása, és gazdag társaság volt." meg is próbálta. Sőt a gőzmozdonyt is megpróbálták elsikálni. Csakhogy akkoriban még nemnagyon volt olyan hogy multi, főleg nem annyi pénzzel és befolyással mint manapság.

"Nagy akksi, nehezebb a kocsi, több áram kell."

Kicsit nézzél szét a piacon, az úgy 200-300km-es kocsik könnyebbek mint a benzines társaik, átlagember meg napi 20km-et sem tesz meg.
A gond vele az áruk, ami nem az előállításból jön, hanem a "sok hülye zöld húzzuk jól le őket, és még az eu is tapsolni fog".

Hidd el egy akksi sokkal kevésbé környezetszennyező (pláne mert remekül újrahasznosítható) mint egy bonyoult erőátvitelekkel rendelkező 1000 helyen zsírozást, olajozást, igénylő benzines(ezek nem lesznek újrahasznosítva, egy része megy a levegőbe másik része a talajba) csotrogány.

Rkhaylitsha 2012.12.07. 18:27:56

Egyszerú gyerek vagy te.
Ha valaki feltalálja a vizzel menő autót, attol még nem mennek csődbe az olajcégek, fütés, főzés, muanyaggyártás, repülés ugyanugy lenne.
Az meg ne zavarjon, hogy valaki feltalálja, és nem védeti le, akkor egy hét mulva más is feltalálhatja.
Meg annyira ne legyél hülye, hogy azt gondold, hogy kőbe van vésve, hogy olajcégnek muszáj olajjal kereskedni. Akár még profilt is válthat, nem?
Nokia ismerős név? Fafeldolgozó volt - váltottak. Szerinted meddig tart az EXXONnak egy leányvállalatot alapitania, és vizzel menő autót gyártani?
Szabadalmak nem tartanak örökké? Ja, meg kell hosszabbitani, az olaj ami nem tart örökké.
Akkor nem volt multi amikor megprobálták a gőzmozdonyt elnyomni, de volt király, aki lefejeztethetett akárkit. Azért mintha lett volna némi befolyása.
Továbbá az informácio se volt ennyire szabad, magyarul, ha ujzélandon kitalálnak valamit másnap itt is tudod - James Wattot elég lett volna sittrevágni, aztán annyi.
Ismét hülyeséget beszélsz, nyilván baromira értesz az autógyártáshoz. A legnagyobb problémájuk az energia tárolása. Mert okoskodhatsz, hogy milyen jó a 200 km hatótáv, csak
esőben, sötétben, melegben a hatótáv lecsökken a negyedére, és a töltés meg sokáig tart.
Az utolsó bekezdésed meg ugy hulyeség ahogy van. olvass utána, nem állok neki lerészletezni hogy az akksiban lévő cuccok előállitása mennyire környezetbarát.
Gyanitom, hogy a magadfajtának kell, hogy legyen valami összeesküvéselmélet, és ragaszkodni fogsz hozzá mindenképp. Azért irom, hogy hátha esetleg mégis elgondolkodsz.
Hol nagyobb a valószinusége, hogy felfedezik a vizzel működö autót? Egy magányos professzor a hátso sufniban, vagy egy hatalmas fejlesztőtrészleg ahol kurva jól fizetett mérnökök hada dolgozik?
Ha esetleg belátod, hogy a autógyár fejlesztési központjában erre nagyobb az esély, akkor a következő lépés, hogy az autogyár miért is titkolá? Levédetné és elkezdené gyártani - kaszálna a piacon, nem? Egyeduralkodó lenne, amig mindenki más is megvenné a licencet.
Aztán, ha mégis valami csak általad ismert oknál fogva ezt jól eltitkolák, /"mer már legyártottuk a sok motort" vagy ilyen hasonlo baromságot fogsz mondani/ akkor biztos hogy lenne valami mérnök, alkalmazott, titkárnő aki ezt kiszivárogtatná, nincs az az isten, hogy titokba tartsák.
Az is felmerülhetne benned, hogy gazdag olajcégek mellett az autógyártók annyira szegények? Melyik nagyobb cég a VW csoport vagy az Exxon?
Ja, és nézz már a térképre. Hol van sok olaj? Arabok. Oroszok. Venezuela... Miért is lenne a nyugat érdeke (gondolom hogy a feltalálók valami kulturáltabb országbol származnának, nem mondjuk Kongó), hogy ezeknek az országoknak a gazdasági hatalma fennmaradjon?
Várom a további hulye elméleteket a Zimbabwei professzorról aki feltalálta aztán eladta a shellnek a találmányát.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.12.07. 20:34:15

Véleményem szerint semmi sem segítené jobban az emberiség diadalmas menetelését a töretlen fejlődés útján, mint az, ha a gonosz olajmamutok végre kiengednék a kapzsi mancsaik közül az egyébként már többszáz éve feltalált szabadenergia titkos receptjét. Ők, a gonosz kapzsi olajmamutok akadályozzák a földi paradicsom eljövetelét, no meg a csaló bankárok és korrupt politikusok. Ha őket végre eltakarítaná valaki az útból, akkor végre megadathatna a boldogság az egyszerű becsületes kisember számára.

- Freskó "Zeitgeist" Jakab - 2012. 12. 07

Rkhaylitsha 2012.12.07. 22:40:18

@Csiken Disztroly: :D Mit szerénykedsz, hogy véleményed szerint? Igy van, oszt kész.
süti beállítások módosítása