sorok között

sorok között

Üzenet a munkatáborból

2012. december 27. - Politikai Ateista

Julie Keith egy meglepő üzenetet talált a portlandi Kmart üzletben vásárolt Halloween dekorációs készlet dobozába rejtve:

Laborcamp.jpg

Uram:

Ha véletlenül megvásárolta ezt a terméket, nagyon kérem továbbítsa ezt a levelet a World Human Rights Organization felé. Több ezer ember akik a Kínai Kommunista Párt kormányának az üldöztetése alatt állnak hálásak lesznek, és a tettét soha nem fogják elfelejteni.

Ez a termék Sengjangban, a Masanjia munkatábor 2-es részlegének 8-as egységében készült, Kínában.

Kínai betűk.

A munkásoknak ebben az üzemben napi 15 órát kell dolgozniuk, szombat, vasárnap, és szabadnapok nélkül. Máskülönben kínzásnak, verésnek, és szóbeli megaláztatásnak vannak kitéve. Szinte fizetés nélkül. (Havi 10 jüan)

(Körülbelül 360 HUF)


Az emberek akik itt dolgoznak átlagosan 1-3 éves büntetést töltenek le, de bírósági ítélet nélkül. Sokan közülük a Falun Gong gyakorlói, akik teljesen ártatlan emberek, a bűnük mindössze annyi, hogy másban hisznek mint a kommunista párt. Ők gyakran súlyosabb büntetésekben részesülnek mint a többiek.

 
A szokatlan palackposta véletlenszerű címzettje a kezdeti tanácstalanság után teljesítette az ismeretlen levélíró kérését.

"Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy a valóságtartalmát, illetve az eredetét bizonyítani tudjuk" - nyilatkozta Sophie Richardson a Humans Right Watch munkatársa - "de a levélben körülírt állapotok nagyjából megfelelnek azoknak amelyeket a Kínában található átnevelőtáborokról tudunk".

Made in China

The Oregonian nyomán

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr944983632

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kennyking 2012.12.27. 22:45:20

Valahol Londonban egy doboz bisz-baszban az alábbi levelet találták:

Uram:

Ha véletlenül megvásárolta ezt a terméket, nagyon kérem továbbítsa ezt a levelet a World Human Rights Organization felé. Több ezer ember akik Magyarország kormányának a kormányzása alatt állnak hálásak lesznek, és a tettét soha nem fogják elfelejteni.

Ez a termék Szabolcs megyében, Mátészalkán készült, Magyarországon.

Magyar betűk.

A munkásoknak ebben az üzemben napi 15 órát kell dolgozniuk, szombat, vasárnap, és szabadnapok nélkül. Máskülönben kínzásnak, verésnek, és szóbeli megaláztatásnak vannak kitéve. Szinte fizetés nélkül. (Üveggyöngyért, de azt sem fizetik ki)

(Körülbelül 200 Euro.)

Az emberek akik itt dolgoznak átlagosan 40-50 évet élnek le, de bírósági ítélet nélkül. Sokan közülük keresztények, akik teljesen ártatlan emberek, a bűnük mindössze annyi, hogy másban hisznek mint az Eu vezetői. Ők gyakran súlyosabb büntetésekben részesülnek mint a többiek.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.27. 22:45:33

Aztán akkor mi van? Bojkottálják? Az USA vállalatainak jórészét kínai tőke tartja fent.

20 éve az EU-nak és az USA-nak nem kellett volna őket piacra engedni, más tészta, hogy akkor Audit és francia luxuscikkeket sem lehetett volna ott eladni, na meg kínai befektetések sem lettek volna.

Szerencsétlenek nyűglődnek tovább, senkit nem érdekel ez.

T mint T 2012.12.27. 22:54:30

@Anti Anyag: Teljesen egyetértek: itt van a kutya elásva...
s ezzel párhuzamosan az európai munkahelyek száma csökken.

Armand-Jean du Plessis 2012.12.27. 23:07:54

@Anti Anyag: Valóban ész nélkül rohant mindenki. Arra meg nem gondoltak, mennyire kiszolgáltatja magát a nyugati világ.

Ami viszont a bojkottot illeti: nem muszáj másokra várni. Akinek bármi gondja van Kínával kapcsolatban, akár már holnap elkezdheti.

Baldrick68 2012.12.27. 23:10:24

@Armand-Jean du Plessis:
Én pl. eleve nem veszek Nike márkájú cuccot, mivel előszeretettel alkalmaznak gyermek munkásokat. Tudom pici dolog meg minden, de ha tömegesen kezdenének így viselkedni az emberek, akkor változna valami.

msnick 2012.12.27. 23:16:56

Mélységes csalódásom a Humans Right Watch válasza miatt.
Én semmilyen kínai cuccot nem veszek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.27. 23:34:50

@Baldrick68:

Rosszul teszed. A Nike jólétet visz egy sor országba. Tőkét visz, munkahelyeket teremt.

Rókakígyó 2012.12.27. 23:37:21

az már volt, hogy Amerika is így kezdte...?

gabors 2012.12.27. 23:38:01

csak annyit hogy occasionally NEM "veletlenul"-t jelent !!!! hanem kb "idorol idore, neha, egyszer-egyszer" vagy

mar eleve nem ertem hogy vasarol valaki "veletlenul" ...

Ianas 2012.12.27. 23:47:40

Kínos. Eleve Kínával nem kellene szóba se állni, amíg ilyen állapotok vannak, csak az a baj, hogy ha nem lennének ilyen állapotok, a gazdaságuk összeomlana.

Meg a miénk is.

Sajnos a szopáshoz kell, hogy valaki a rossz végén legyen. Ha valaki ennél jobbat ki tud találni, az minden díjat megérdemel.

Szélmalomharcos 2012.12.27. 23:48:32

Érdekes milyen jellegzetes angol iskolában tanított betűkkel, rontott anyanyelvi angolsággal írnak Kínából

01234567 2012.12.27. 23:50:36

@kennyking: Boccs, a fentebbi neked szólt! :)

Szélmalomharcos 2012.12.27. 23:53:51

@Ianas:
"Eleve Kínával nem kellene szóba se állni, amíg ilyen állapotok vannak"

Látom beszoptad ahogy szánták

Nem akarom túlideologizálni, de az USA-ban közel 2 millió elítélt tölti büntetését, nagy részük sanyarú körülmények között. Az elítéltek közötti erőszak kb ugyanolyan fokú, mint amiről ebben a (kétségbevonható hitelességű) levélben írnak. Hátha még onnan is előkerül egy hasonló üzenet

Akkor most nem kell velük szóba állni?

Alterego 2012.12.27. 23:55:42

@gabors: Viszont a szövegkörnyezetből egyértemű hogy az író nem a terméket "időről időre" megvevőkhöz szólt, hanem ahhoz akihez ezt a konkrét példányt véletlenül vetette a sors, tehát egyértelmű hogy itt az eredeti kínai író hibázott, egy fordításban ezt jogos kiigazítani.

Ianas 2012.12.28. 00:13:27

@Szélmalomharcos: Nem. Nem KÉNE. De vannak szükségszerűségek, ld. még szopásos részt. Nem hiszek az igazságszolgáltatás hagyományos módszereiben.

A különbség annyi, hogy az USAban nagyjában-egészében törvényes eljárás során kerültek börtönbe ezek az emberek. Ami nem befolyásolja a körülmények elfogadhatóságát, de kicsit más, ha valamit elkövetsz (mondjuk), és lecsuknak, mintha csak úgy elvisznek, mert a pártfunkcionáriusnak pont nem tetszik az arcod. (Bőrszíned, vallásod, kutyád neve.)

komplikato 2012.12.28. 00:14:31

@kennyking: Ez azért nem vicces, mert ismertem valakit aki egy háztartási készülék gyárban összeszerelést végez és kb. ilyen a szitu, annyi "könnyebbséggel", hogy 12 órát és 6 napot dolgoznak csak. Természetesen se a napi +4 órát, se a szombatot nem fizetik, betegállomány és szabi meg NINCS. Ha valakinek nem tetszik azt kirúgják, 200Km-es körzetben egy darab melóhely sincs ... így megtehetik.

surcapisca (törölt) 2012.12.28. 00:16:02

@gabors: ...hát igen, értem, hogy érted, azaz mégsem, jó lehet nyelvnáciskodni (van ilyen szó?), de mégis , azaz mégsincs igazad. Teljesen. Mert. Azért szokták mondani, hogy az adott nyelven kell gondolkozni, mert a hideg egyenes szófordításnál nagy sületlenségek is előjöhetnek, még a ún. expression-oknál is. Ha a gugli szótár nem is említi, mert azt nézted, ugye, mégis az alábbiakat jelenti az általad kifogásolt fordítás, avagy ezt így kell érteni: az occasion szótőből adódóan jelent: alkalomadtán, ezen alkalomból, ezúttal vagy, mivel az alkalom egy történés, tehát történetesen, vagy: éppen, éppenséggel. Igaz ez a time to time elméletedre is, de a véletlen úgy jöhetett a képbe, hogy a megvásárolt áru véletlenül épp tartalmazza a bizonyos levelet...egy kedvező esemény folytán...ez angolul szintén occasionally...A levél írója tud angolul.

Dr. Viccember a Sándor Palotából 2012.12.28. 00:16:13

@msnick: "Én semmilyen kínai cuccot nem veszek."
:DDDDDDD
Dehogynem.
Csak legfeljebb nem tudsz róla, hogy az.

otgorbebogre 2012.12.28. 00:20:29

@Ianas: a borod szine szamit (mint Mo.n is). amugy minden stimmel.

Ianas 2012.12.28. 00:21:27

@otgorbebogre: Igen. Van, aki a vörösbort szereti, van, aki a fehéret.

Ianas 2012.12.28. 00:24:10

@otgorbebogre: Mellesleg igen, valóban számít. Vicces lenne, ha az esküdtek nem láthatnák a vádlottat, se nem tudhatnák a nevét, az esetleges bizonyítékként beadott felvételeken pedig valahogy manipulálnák a bőrszínét (fehérre). (Bár ez kockázatos.)

01234567 2012.12.28. 00:25:46

@komplikato: Most nem értek veled egyet. Ezekről a dolgokról, figyelmet felkeltve, csak így lehet írni. Annyira általános, és természetes lassan, hogy egy: "Magyarországon, heti 6-7 napot, 10-14 órát dolgoznak a munkások!" felkiáltással, már senki figyelmét fel nem kelted. Ezzel a fanyar humorral, igazabb az igazság, bűnebb a bűn. És ezt az ebben bűnösök is így érzik hidd el.

komplikato 2012.12.28. 00:26:53

@msnick: Még is miként nem veszel kínai cuccot? Kaján kívül mi az ami nem kínai cucc legalább félig? Műszaki cucc, ruha, háztartási dogok, stb?

Szélmalomharcos 2012.12.28. 00:30:34

@Ianas:
Nézd, ezen lehetne filózni, de benyomásom szerint a levél hamisítvány. A motiváció lehet kereskedelmi jellegű (ne vásárolj kínait, mert azt kényszermunkával állítják elő a politikai foglyok), ami sztem enyhén anakronisztikus, de sokakat rávihet hogy vegyen inkább drágább hazait

Ilyen alapon elvileg Katerina Middleton is írhatta, mert ő illetve a családja is ilyen cuccok (wedding meg hasonló, halloween dekorációkból) élt

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.12.28. 00:43:08

@komplikato: Próbáltam 200 Km sugarú kört rajzolni Magyarország térképre és nem nagyon megy úgy, hogy Budapest, Szeged, Pécs, Győr vagy Debrecen ne kerüljön bele. Gondolom 20 Km a 200...

Mercel 2012.12.28. 01:09:39

@kennyking:

Édes istenem annyira hülye vagy teis..

Mindenért az EU a hibás igaz?

Ne zavarjon, hogy amit leírtál azt a drága jóságos Magyar állam teszi lehetővé a cégeknek.
Nem az EU módosítottla úgy a munkatörvénykönyvét a munkavállalókra nézve halmozottan hátrányosan.
Nem az EU vezetői néznek le minden gürizőt a "jól megérdemelt" X5-ből.
Nem, ezt drága jó vezetőink teszik lehetővé.
Lehet szidni a bankokat is, van is miért.
De az ő rablásaikat is a Magyar állam szentesíti.

De az ezer éves Magyar tuti, az mindig a másra mutogatás. Lehetőleg valami nemzeti mumusra.
Az mindig bejön.
Ostoba.

Mellesleg a kcsg EU országok nagy része köszöni jól van.
Mi is jól vagyunk?

"Frigyes"

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:16:50

inkább ennek kéne némi publicitást biztosítani...

egy dokumentumfilm

Mao's Great Famine 【SBS】 Chinese Subtitled
www.liveleak.com/view?i=5f9_1343095999

és némi írásbeli háttér

Great Chinese Famine
en.wikipedia.org/wiki/Great_Chinese_Famine

1958 és 1961 között állítólag 45 MILLIÓ EMBER HAL ÉHEN KÍNAI kommunista paradicsomban...

ez lenne az abszolút mélypont...

az 1980 óta kibontakozó őiaci nyitás az összes visszásságával együtt hihetetlen sikertörténet volt...

lényegében a világ legsikeresebb szegénységellenes programja

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:20:00

@Anti Anyag:

az utóbbi 30 évben kb. 600 millió ember emelkedett ki a szegénységből Kínában...

Poverty in the People's Republic of China
http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_People's_Republic_of_China

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:20:33

@T mint T:

és a Kína a kínaiakkal együtt egyre GAZDAGABB lesz:)

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:21:48

@Armand-Jean du Plessis:

a kínai merkantilista stratégia lényegében az USA tartalékvaluta stratégia másik oldala

olcsó kínai termékek nélkül már rég inflációs robbanás lenne az USÁ-ban...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:23:53

@Baldrick68:

nagyon jót tesznek azokkal a munkásokkal

a kommunista paradicsomban millió számra haltak éhen az emberek

a mai kínaiak pedig szép lassan (vagy inkább gyorsan? ) GAZDAGABBAK lesznek az európaiaknál...

pl. Makaó, Szingapúr, Hong-Kong már a világ LEGGAZDAGABB városai között van...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:25:47

@Szélmalomharcos:

bizony, bizony a GULAG AMERICANA már zavarbaejtően nagy kezd lenni

Liping 2012.12.28. 01:27:05

Végülis biztosan jobb lenne a levél szerzőjét meg a társait Breivikhez hasonlóan tartani. De ezek a rohadt kínaiak még arról is gondoskodnak, hogy ne üdülésnek érezzék a börtönt. Hihetetlen.
Hát tényleg rohadjanak meg!

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 01:27:08

summa summarum

ez a levél valószínűleg egyszerű USA SZAKSZERVEZETI PROPAGANDA

ha a háttér kapcsán tippelnem kéne akkor erre tippelnék.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.28. 01:33:18

@Baldrick68: Inkabb dogoljenek ehen a rekek meg a szuleik is?
Te csak bevertel meg egy szoget a koporsojukba.
Te....

bioLarzen 2012.12.28. 02:04:14

Nekem kicsit (...) gyanúsnak tűnik, hogy a levél eléggé tipikus amerikai folyóírással van írva...

bio

gabors 2012.12.28. 02:22:12

"Alterego 2012.12.27. 23:55:42
@gabors: Viszont a szövegkörnyezetből egyértemű hogy az író nem a terméket "időről időre" megvevőkhöz szólt, hanem ahhoz akihez ezt a konkrét példányt véletlenül vetette a sors, tehát egyértelmű hogy itt az eredeti kínai író hibázott, egy fordításban ezt jogos kiigazítani. "

"isca 2012.12.28. 00:16:02
@gabors: ...hát igen, értem, hogy érted, azaz mégsem, jó lehet nyelvnáciskodni (van ilyen szó?), de mégis , azaz mégsincs igazad. Teljesen. Mert. Azért szokták mondani, hogy az adott nyelven kell gondolkozni, mert a hideg egyenes szófordításnál nagy sületlenségek is előjöhetnek, még a ún. expression-oknál is. Ha a gugli szótár nem is említi, mert azt nézted, ugye, mégis az alábbiakat jelenti az általad kifogásolt fordítás, avagy ezt így kell érteni: az occasion szótőből adódóan jelent: alkalomadtán, ezen alkalomból, ezúttal vagy, mivel az alkalom egy történés, tehát történetesen, vagy: éppen, éppenséggel. Igaz ez a time to time elméletedre is, de a véletlen úgy jöhetett a képbe, hogy a megvásárolt áru véletlenül épp tartalmazza a bizonyos levelet...egy kedvező esemény folytán...ez angolul szintén occasionally...A levél írója tud angolul. "

Nem nyero egyik sem... 1. mar regen nem kell googloznom angolt. Tobb mint ket evtizede a munka nyelvem angol. Mar regen angolul gondolkodom sot meg almodom is... Eloszer angolul olvastam el az egeszet ezert is tunt fel a furcsa magyar kezdes. A szovegbol nyilvan valo hogy szo nincs veletlenrol.. sot az iro meglehetosen jol ir angolul (persze vannak azert hibak is ) munktaborba kerulni igy szar lehet.. a feltetles mod (jelen esettel) hasznalata is pontosan arra utal hogy az iro NEM EGGYETLEN veletlen esemenyrol ir ...

A tobbi politikai velemennyel egyetertek en is kerulom a Made in China dolgokat egy olcso szarok ketto a kapitalista kizsakmanyolasnal ez a kommunista tobbszor rosszabb

De valoban nem tudom MIT akart irni az iro...

Liping 2012.12.28. 02:36:12

@bioLarzen: a kínaiak így írják a latin betűt, ez nem vonja kétségbe az író származását.

T-akonypunpa 2012.12.28. 03:17:45

Ma még a kínait sajnáljuk, h olcsón dolgozik. Holnap már azt fogjuk észrevenni, h mindent Kínában gyártanak, itt semmit. Minket ki fog sajnálni amikor az utolsó munkahely is bezár?

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.12.28. 04:03:42

@Szélmalomharcos: Ha az USA-ban kimegyek az utcára egy "FUCK OBAMA" feliratú pólóban, akkor semmi sem történik, ha meg Kínában megyek ki egy "FUCK XI JINPING" feliratú pólóban, akkor ilyen munkatáborba kerülök. Többek között ez a különbség a két ország között.

De lehet, elég lett volna annyit mondanom: Próbálj meg gondolkodni is néha, ostoba Fidesz-birka!

Liping 2012.12.28. 05:07:44

@Zigomer Trubahin: Angliában meg fuck the queen pólóban ne menj az utcára. Pedig demokrácia.:)

ShanghaiKid 2012.12.28. 05:51:09

Van némi fake-szaga, a számokat nem teljesen így írják a kínaiak és a betűik is sarkosabbak, de nem kizárt, hogy egy értelmiségi kínaitól származik.
Viszont. Kína sosem volt demokrácia, és most sem az, ezt ne felejtsük el. És ez szvsz így is van jól. Abban a pillanatban szétesne az ország, mihelyt beütne a demokrácia. Lehetetlenség egy ekkora országot egyben tartani, irányítani "demokratikus" úton. Ezt a felsőbbrendűséget kellene elfelejteni, hogy a világon mindenhol csak az a rendszer működhet, ami nálunk is. (úgy ahogy) Ha Kínában problémák merülnének fel, azt mi is jócskán megéreznénk. Lehet hőbörögni, hogy politikailag nem korrekt, meg milyenek már a kürülmények. Vissza lehet hozni a gyártást Európába, csak ugyan mennyibe kerülne egy pl. Németországban gyártott iPhone. Hány magyarországi munkaóra béréért lehetne megvenni?

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 06:45:48

@Liping: Azért mint kollégát kérdeznélek: Nem gyanús neked ez a levél? Persze vannak azért olyanok, akik össze tudnak hozni egy ilyet, nem kétséges.
Nekem inkább az a furcsa, hogy benne van minden hívószó, amire a nyugat ugrik, épp csak Tibet nincs. Vagy külföldön élet sokáig ez a kínai, vagy kamu a levél.
Amúgy csendben megjegyzem, hogy Kínában a legtöbben szombat-vasárnap is dolgoznak, szóval nem annyira megdöbbentő, hogy a foglyok is. Ez persze nem teszi jogossá a büntetésüket, legalábbis az európai jogrendszer szerint.

Kína baromira másképp működik, mint a nyugati világ. Elég nehéz eldönteni, hogy ez a kínaiaknak mennyire tetszik, mert ők soha nem jártak külföldön (általában még a szomszéd tartományban sem), mi meg sose voltunk kínaiak.
Tény, hogy sok ocsmány dolog történik, de ez nálunk is így van. Ezzel nem akarom mentegetni a rendszert, csak megmagyarázni néhány dolgot.
Például az is érdekes, hogy ugyan Kínában tömegek élnek nyomorúságos körülmények közt, de ezek a tömegek tavaly szarabbul éltek, mint idén és jövőre megint jobb lesz. Ezért viselik jól a körülményeket. Ritkán robban ki lázadás azért, mert a gazdasági növekedés 10 helyett csak 8%-os.
Ja, és ezek a számok a kemény központi kormányzatnak köszönhetők. Nincs demokrácia, de sajnos be kell látni, hogy a hosszú távú fejlesztéseknek ez jót tesz.

Ja, és Liping meg tudja mondani hány metróvonal van Chengduban és mennyit terveznek. Mikor én jártam ott 9 éve, akkor egy se volt.

tiItsál ki te gyökér 2012.12.28. 07:21:48

@Anti Anyag: És mi a véleményed azokról, akik kínai ipari parkokat akartak létrehozni Magyarországon, hogy hazánk Kína európai ugródeszkájává váljon?

Liping 2012.12.28. 07:26:01

@ShanghaiKid: @Ahmet: nekem az írás külleme nem gyanús. A számok is rendben vannak. Minden héten házikat javítok, az írás alapján teljesen hihető, hogy kínai írta a sorokat. A kínai karakterek is teljesen rendben vannak, a vonássorrend korrekt és gyakorlott kézre utalnak.
Szerintem kínai írta.

Chengduban most 2 metróvonal van, a tervekben meg 7 szerepel. A mindennapok szintjén nem érezni a demokrácia hiányát, nincs elnyomás. Vannak persze rizikós viselkedési formák, nem bölcs dolog a rendszer ellen nyiltan ágálni vagy épp az illegális falungonghoz tartozni, de egy átlagember számára nem szenvedés az élet.

A levél írója amúgy azt nem írta, hogy ő mit keres a táborban. Lehet hogy sima köztörvényes bűnöző. A bebörtönzöttek munkára fogása szerintem nem elítélendő.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.28. 07:29:26

Ehe.. talán itthon jobb a helyzet?!

Ott a munkatáborban kapnak ételt és szállást...

Magyarországon 30-47 ezer forint közt lehet csak az egy főre jutó havi jövedelem...

Hol a családalapításhoz való jog? vagy hogy ne éhezzen az ember?!

A közalkalmazotti rétegünk a munkásokhoz képest, meg hatszorosa arányaiban egy nyugati államban... mi ez ha nem terror rendszer?! Kínában azért az átlagjövedelem hétszerese a magyarénak, a földel foglalkozók pedig nincsenek megadóztatva...

Hol vagyunk mi kínához képest?! Budaházy? Magyar Sziget ellehetetlenítése? Xénia Láz feloszlatása?! Magyar Gárda? Polgárőrségek zaklatása?! Statisztikailag nem létezik az orvosi ellátás... Statisztikailag nem létezik a magántulajdonhoz való jog! A bűnözési térképen majd a 100% nincs feltüntetve a jogsérelmeknek!

Lol... és hú.. van egy munkatábor ahol szóban megalázzák az embereket... Hol vagyunk mi Kínához képest?!

bigyibogyo 2012.12.28. 07:30:04

@kennyking: Érdekes Pest tele van szabolcsiakkal. vannak akik jól élnek, vannak aki kevésbé jól. Attól függően mennyit tanultak... Talán ebben kellene keresni a megoldsát. Tessék továbbjutni az érettségin (szakma, diploma) és majd lesz munka, lesz pénz lesz kolbászból a kerítés. EU vezetőinek vallásában keresni a hibát már csak azért is epic fail mert többnyire keresztények. Bezzeg a jobbik, tele zsidókkal, melegekkel

Deres · http://textura.blog.hu 2012.12.28. 07:31:41

Fake.

Alapfokú grafológiai ismeretek birtokában állítom, hogy az író vagy UK vagy USA iskolába járt, angol anyanyelvű.

Überspannung 2012.12.28. 07:40:51

@kronstadt: OMFG, Szingapúr mióta kínai város? A másik kettő is kevesebb, mint másfél évtizede, ezek fejlettségéhez Kínának nem sok köze van.

egosumquisum 2012.12.28. 07:48:06

Pár éve az angol amazonról érkező csomagomban az egyik szórólapra ezt írták filctollal: "A könyveidet egy magyar csomagolta."
Akkor ezt szórakoztató és megható gesztusnak gondoltam, de most hogy belegondolok lehet, hogy segélykérés volt. :)

laci0011 2012.12.28. 07:48:57

@Anti Anyag: Pár év neked is jót tenne 1 nevelőtáborban és itt sem hiányoznál,nagytudású.Viktort is kiszabadíthatnád a kinai komcsik hátsófeléből majd szabadulásod után,mert addígra már műtét kell majd.

Boo 2012.12.28. 08:02:03

@msnick: Wow... ezt vajon, hogy csinálod? Lassan ott tartunk, hogy ami nem Kínában készül, az hamisítvány.

dennisthemenace 2012.12.28. 08:02:44

@egosumquisum: Nem hinnem, mert az az egyik letezo legjobb melo..

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 08:06:59

@Liping: Számomra az angol szöveg túl jó. Persze attól még lehet hazatelepült kínai.
Igen, azt hiszem, hogy egy kínainak nem annyira elnyomás az élet, mint amennyire mi gondoljuk. Igaz, hogy le van tiltva egy csomó weboldal, de nem nagyon hiányolják. Azokat se nagyon használják, ami nincs letiltva. Cenzúrázzák a híradókat, de azt hiszem nálunk is volt rá példa az elmúlt években. :)
Ami gáz, az a bírósági rendszer, meg az is, hogy ítélet nélkül lehet börtönbe zárni valakit.
Érdekes módon ez utóbbi ellen ágál legkevésbé a nemzetközi közvélemény. Biztos azért, mert amikor ide jönnek, bassza a csőrüket, hogy nincs facebook, de nem szokták őket csak úgy munkatáborba zárni...

nemsirunk 2012.12.28. 08:08:30

@kennyking:

És szerinted mindez az EU miatt van?
Megy az agymosás ezerrel, láthatóan sikerrel.

Éppen a beteg Matolcsy-Orbán duó által annyira favorizált „független országok közti verseny” vezet ide! A sok degenerált barom meg boldogan skandálja, hogy nem leszünk gyarmat. Hát éppen emiatt leszünk gyarmat.

Az egységes EU lehetővé tenné az egységes munkaügyi szabályozást, de amíg „jogunk van” a nagy büdös nemzeti szuverenitáshoz, addig „jogunk van” egyre lejjebb adni a munkajogokból, munkakörülményekből, bérekből, hogy „szabadon” tudjunk versenyezni másokkal. Persze másoknak is joguk van mindehhez, így kijátsszák egymás ellen a látszólag „független” országokat, akik egymás alá ígérve próbálják magukhoz csábítani a munkahelyeket teremtő beruházásokat. Míg végül nálunk is elfogadott lesz akár a gyermekmunka is, mondván „legalább nekik legyen valami keresetük, amivel eltartják a családjukat”.

Aki a mai technikai fejlettségű világban nemzeti szuverenitást erőltet a minél egységesebb nemzetek feletti állam helyett, az vagy végtelenül ostoba, vagy azon néhány helyi vezető közé tartozik, akik hasznot húznak ebből. Mint az afrikai törzsfőnökök, akik eladták rabszolgának népüket néhány üveggyöngyért, és cserébe megtarthatták látszólagos szuverenitásukat.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 08:10:08

@Con Storm:
Azért a kínai jövedelmeket nem kéne a magyarhoz hasonlítani... Főleg nem azokét, akik földművelésből élnek.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.12.28. 08:18:28

Szerintem az összes okoskodó agyhalott, akinek nem tetszik a zeu, meg a zusa, eltakarodhat kínába.

nemsirunk 2012.12.28. 08:26:24

Érdemes elolvasni Matolcsy ide kapcsolódó véleményét:
index.hu/gazdasag/2012/12/06/veszelyes_konyvet_olvasott_matolcsy/

"a nyugati „egy ember, egy szavazat” modell liberális demokráciája nem jobb Kína modern mandarin államánál, hiszen a teljesítmény számít, ebben pedig a Kelet jobb, mint a Nyugat. "

"A miniszter szerint az Európai Föderatív Államra sincs szükségünk, mert ez is csak elvenne a szabadságból, új diktatúrát hozna."

Bezzeg mennyivel jobb a kínaiaknak (vagy akár az észak-koreaiaknak), az ő szuverenitásukat nemigen lehet korlátozni, ott szabadon lehet rabszolgaként dolgozni, a helyi vezetés dolgába nem szólhat bele a „külföld”.

bandigyerek 2012.12.28. 08:34:23

@msnick: Hahaha, azt csak hiszed.... :)

champagneM 2012.12.28. 08:34:53

@Mercel: tanuld már meg végre p....t, hogy a "magyar", mint jelző/melléknév kis m betűvel írandó!

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 08:39:27

@kronstadt:

Elég undorító és meglehetősen buta propagandát folytatsz a kínai elvtársaid és a kirakatviláguk mellett.
Ráadásul a saját maguk által teremtett nyomorhoz méred a javulást.
Ugyanaz a kommunista párt uralkodik, nyomja el a népet és adja el rabszolgának a külföldi cégeknek, amely Maot és a tömeggyilkosokat is hatalomra juttatta. A kínai kommunista párt tulajdonképpen belülről gyarmatosítja a saját népét.

Naponta 60-80 felkelés, lázadás tör ki Kínában, amely legtöbbjét fegyveres, katonai erővel verik le, csak ezek a cenzúra miatt nem kerülhetnek be a médiába.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 08:41:15

@nemsirunk:
Hát hogy a fenébe ne lenne nagyobb a teljesítményük???? Nem heti 40 órát dolgoznak, nem kell annyit költeniük munkavédelemre, környezetvédelemre, TB-re, nyugdíjjárulékra, fejlesztések előtt nem kell civilekkel egyezkedni, stb.
Gazdasági teljesítmény =/= jólét. Mondjuk kár a számat tépnem, mindenki tudja, hogy Matolcsy egy idióta és midig is az volt.

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 08:43:11

@Liping:

A Sex Pistols többtízezres koncerteken ordította ezt.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.12.28. 08:51:56

hát igen...
a pénz alapú, rabszolgatartó társadalmak a kizsákmányolásról szólnak, szóval valaki mindenképpen rosszul jár

hamarosan az egész bolygó... :x

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 08:54:46

@Ahmet:

A kizsákmányolás leghatékonyabb formája a diktatúra.

A kínai állam minden lehetőséget megad a náluk befektetőknek a saját népe kizsigerelésére.

Rendészeti, katonai, törvényi, jegybanki-gazdaságpolitikai, propaganda és cenzurális módszerekkel biztosítják a saját népük leghatékonyabb kizsákmányolását.

Ez Matolcsy és a Fidesz kommunista élcsapat álma.

2012.12.28. 08:55:02

@Ahmet: A munkaerő teljesítményét nem úgy lehet növelni, ha a jogait korlátozod és halálra melóztatod. Illetve úgy csak egy bizonyos, elég alacsony mértékig.

A lényeg az iskoláztatás, illetve a kultúra és a tudományok szabad gyakorlása. Abból építenek lézerfegyvert, űrrakétát, mágnesvasutat, biomikroszkópot meg részecskegyorsítót.

2012.12.28. 08:55:52

@Putyilov gyári melós: A kizsákmányolásé igen, de a teljesítményé nem.

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 09:01:58

@Fyall:

De, a teljesítményé is.

Minőséget nem lehet embertelen kizsákmányolással elérni.

A Foxtron vagy a többi multi gépekkel csináltatja a minőségibb cuccot ott is és csomagolási, összeszerelési munkákat végeztet rabszolgamunkával.
A környezetvédelmi előírásokat nyugodtan leszarhatják. A félvezetőgyártás, elektronikai ipar termékeit nyugodtan baszhatja ki a természetbe, lakóövezetekbe, nem véletlenül Kína a világ egyik legagyonszennyezetebb országa.

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 09:03:06

@Putyilov gyári melós:

Javítás:
A félvezetőgyártás, elektronikai ipar MELLÉK termékeit , hulladékanyagait.

2012.12.28. 09:05:11

@Liping: Már miért ne? Vannak hasonló feliratú, vásárolható pólók Angliában.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.12.28. 09:18:54

Ennyi bazzeg, ha kikúrt sok lóvéd van, azt csinálsz amit akarsz. Ha az Észak-Koreai Népi Demokratikus Köztársaság területe alatt találnának valami elcseszettnagy olaj/titán/uránium mezőt, még velük is szívesen pajtizna bármelyik fejlett nyugati ország.
Csudás!

Liping 2012.12.28. 09:22:20

@Könnyen elkaptuk, uram!: akkor erről lemaradtam. Úgy tudtam, létezik még a felségsértés fogalma odaát.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 09:33:38

@Fyall: Aha, ja, csak ezek itt 1,3 milliárdan vannak. Ez azt jelenti, hogy 99 % szakbarbárt képeznek (csak a szakterületén jártas, egyébként ostoba), a maradék meg kiváló szakember, és még egy adag zseni is marad. És ez így pont fenntartható.
Egyébként a dolgozók meg szépen motiválva vannak, mert mint mondtam, az életük egyre jobb. Nem jobb a miénknél, az még messze van, csak egyre jobb.

különvélemény 2012.12.28. 09:33:41

Még a vesszőket is szépen kirakta ez az amerikai-kínai.

2012.12.28. 09:40:31

@Putyilov gyári melós: Tényleg nem. A technikai és tudományos fejlődés világában egy úttörő elképzelés egy csapásra elavulttá tehet elég sok kínkeserves erőfeszítésből összehozott többletteljesítményt.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.12.28. 09:40:59

Honnan tud ilyen jól angolul?
És milyen füzetből tépték ki ezt a lapot?? Mit jelentenek a lap alján lévő írásjelek??

Frizuravarjú 2012.12.28. 09:46:46

Nédda' sok álszentet. A jólétnek ára van: gyerekmunka, kizsákmányolás, nyomor, rabszolgaság. Mit nem lehet ezen érteni?
Akinek nem tetszik, menjen robotolni! Ezzel megment valaki mást.

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 09:57:08

@Fyall:

Te az ásó és az exkavátor közti különbségre gondolsz.
Én viszont a motivációról beszélek.

Márpedig a legnagyobb motiváló erő a túlélési ösztön, a diktatúrák ezt használják motiválásra, míg egy fejlett országban általában a pénzért megvehető vágyakat.
Ha az életedért, családodért küzdesz, akkor többet dolgozol, mintha mondjuk a legújabb I Pod a vágyad.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.12.28. 09:57:38

@msnick: "Én semmilyen kínai cuccot nem veszek."
Aztat meg hogy csinákolod? Amivel kommentelsz, azt szerinted hol gyártották? :)

FGSuperman 2012.12.28. 10:01:08

@ShanghaiKid: vàrhatòan ugyanannyiba vagy nem sokkal többe
az Apple haszna lenne kissebb
viszont a te béred is több lenne jò eséllyel, ergo könnyebben tudnàd megvenni

Késes Szent Alia 2012.12.28. 10:04:25

@Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP:

Állítólag "Pontszám" és "Szülő aláírása" van odaírva. Érdekes.

2012.12.28. 10:07:00

@Putyilov gyári melós: Nem, én arra gondolok, hogy ha az embereknek nem kell aggódni a családon, de azért szeretnének valamit kezdeni az életükkel, feltalálnak olyan dolgokat, amivel az exkavátor egy pillanat alatt ásónyit se ér.

Késes Szent Alia 2012.12.28. 10:13:06

@Késes Szent Alia:
Így néz ki a "szülő aláírása":
translate.google.com/#en/zh-CN/parent%20signature

Nehéz kivenni a fényképről a karakterek pontos rajzát, de felületes ránézésre tényleg ez van odaírva.

Putyilov gyári melós 2012.12.28. 10:15:35

@Fyall:

Diktatúrákban is voltak/vannak tudósok, feltalálók, sőt, még ideológiailag vagy a nácik esetében fajilag megbízhatatlanok is.

Őket a túlélési ösztönnel motiválták.
Zsarolták őket valamivel, általában a családdal, kiváltságokkal.

Egy konszolidált polgári tudóst legfeljebb a világhír, a hiúság mozgat.

Victor McKerguelt 2012.12.28. 10:21:47

@Con Storm: "Magyarországon 30-47 ezer forint közt lehet csak az egy főre jutó havi jövedelem... "

"A közalkalmazotti rétegünk a munkásokhoz képest, meg hatszorosa arányaiban egy nyugati államban..."

Te érted akiket írsz, vagy csak nagyon hülye vagy?

Késes Szent Alia 2012.12.28. 10:31:55

@Késes Szent Alia:
A lap alján baloldalon pedig "év, hó, nap":
translate.google.com/#en/zh-CN/year%20month%20day

Szóval egy dolgozatíráshoz használt iskolai füzetlap.

Polifenolok antioxidáns hatása 2012.12.28. 10:34:19

Ha viszont valóban egy munkatáborból küldték a levelet, akkor nagyon okos dolog volt pontosan kiírni, hogy "Ez a termék Sengjangban, a Masanjia munkatábor 2-es részlegének 8-as egységében készült, Kínában."

Így ugyanis az őrök könnyedén be fogják tudni határolni, hogy kiket kell tarkón lőni, mielőtt megérkezik egy ENSZ vizsgálóbizottság.

wlosow (törölt) 2012.12.28. 10:35:43

@Liping: Bírói ítélet nélkül bebörtönzöttek munkára fogása?
Ismerős valahonnan... GULAG, Auschwitz és más üdülőhelyek?

Angliában semmi bajod nem lesz, ha lekurvaanyázod a rendszert.

Breiviket idekeverni meg enyhén szólva is ordas nagy faszság és hazugság. Ő embereket ölt, jogszerű, fair eljárásban ítéletet kapott.
Kínában pedig bíró ítélet nélkül, meggyőződésük miatt megkínzott, fogva tartott emberekről van szó.
Érdekes módon mégsem a szörnyű, elnyomó norvég monarchiából menekülnek emberek Kínába, hanem onnan kell elszöknie sokaknak, mert egyszerűen más a véleményük.

Aki járt már kínaiak közt, akik demokratikus államban élnek (pl. Taiwan), az tudja, hogy mennyire mások, mint az agymosott komcsi párt által uralt Kínában élők.

@Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP: onnan, ahonnan te, valószínűleg tanulta iskolában...
meglepő lehet számodra, de egyetemi végzettségűeket is bebörtönöznek vallási, politikai meggyőződésük miatt arrafelé

@Ahmet: ja, nem hiányolják a letiltott netes oldalakat, mert sose hallanak róluk
ez az igazi hermetikusan elzárt társadalom, az agymosás felsőfoka
nemrég szabadult egy észak-koreai arc, aki koncentrációs táborban született ott és sose ismert más életformát, lelkiismeret furdalás nélkül küldte halálba a szüleit a besúgásával
mivel egy perverz rendszer nevelte, nem is látott mást, neki ez volt a természetes

megértem, hogy aki még sose hallott normális berendezkedésű államról, annak a kínai megfelelő, csak azt nem értem, hogy aki nyugati, liberális, demokratikus társadalomban született, annak milyen agyi elfajzáson kell keresztülmennie, hogy lelkesen támogassa a koncentrációs táborokat, bíró ítélet nélküli büntetéseket

persze volt olyan amerikai is, aki anno lelkesen disszidált Kelet-Németországba, vagy más komcsi országba, mert élt egy ködös elképzelés a fejében arról, hogy milyen jó az egyenlősdi

Victor McKerguelt 2012.12.28. 10:41:39

@komplikato: kennyking tényleg nem vicces, mert a demagógia legjobb fegyverét használja: a fele igaz, a fele hazug a szövegében lévő implicit állításoknak.
DE: ezt írod:"mert ismertem valakit aki egy háztartási készülék gyárban összeszerelést végez és kb. ilyen a szitu, annyi "könnyebbséggel", hogy 12 órát és 6 napot dolgoznak csak. Természetesen se a napi +4 órát, se a szombatot nem fizetik, betegállomány és szabi meg NINCS. Ha valakinek nem tetszik azt kirúgják, 200Km-es körzetben egy darab melóhely sincs ... így megtehetik."

Te is csak általában írsz. Mi akadályoz meg abban, hogy nevesítsd ezt az állításodat?
Nem az állítólagos ismerősöd nevét kérem, hanem a cég nevét. Egyáltalán mit jelent az, hogy ismertem valakit? Már meghalt, vagy már nem ismered? Emellett tömény hülyeség az az állításod, hogy 200 km-es körzetben nincs állás.(A baj pont az, hogy 200 km-es körzetben szinte biztos van állás, csak ez a 200(sőt néha csak 20)km áthághatatlan akadály
Vagy nem Mo-ról beszélsz?
Fontos, súlyos dolgokról a lényeget illetően CSAK pontosan szabad beszélni.

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:01:06

@Tisztelt Roll!:

ellenben Szingapúrnak, Hong-Kong-nak, Tajvannak, Makaónak nagyon is sok köze van az 1980 után Kínában kibontakozott piaci folyamatokhoz

Teng Hsziao-ping lényegében kiegyezett a kínai tőkés csoportokkal

és ezek a kínai tőkés csoportok azóta is kulcsszerepet játszanak a kínai átalakulásban...

Mellesleg de nem utolsósorban:

ezek a városok a NYOMORBÓL törtek fel a GAZDAGSÁGBA néhány évtized alatt

Kína ma ugyanezt az utat járja...

wlosow (törölt) 2012.12.28. 11:02:18

@Polifenolok antioxidáns hatása: ha meg nem írja le, hogy honnan jött a levél, akkor lefröcsögöd, hogy nem elég konkrét, semmi információ nincs benne a helyről

szerinted koncentrációs táborok sem voltak a 2.vh alatt... értem
ennyit rólad

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:05:56

@Tisztelt Roll!:

szerintem ezt még gondold át:)

a tágabb értelemben vett hong-kong-i agglomeráció 2/3-a már Kínában van...

Sencsenben már 10 MILLIÓ ember él... és ez a város csak 30 ÉVES...

A makaói agglomeráció 3/4 pedig szintén Kínában van

Zhuhai
en.wikipedia.org/wiki/Zhuhai

A kínai gazdaságban Hong-Kong, Szingapúr (annak ellenére, hogy SZ a Maláj félszigeten van), Makaó már kiemelkedően fontos szerepet játszik

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:06:39

@laci0011:

hát elég kapitalisták lettek ezek a komcsik:)

Polifenolok antioxidáns hatása 2012.12.28. 11:09:26

@wlosow: Az egy dolog, hogy te mit gondolsz arról, hogy én mit gondolok, az meg egy másik, hogy én mit gondolok rólad.

Én azt mondtam, te agyoniskolázott, hogy a levél nyilvánosságra hozója betarthatta volna a konspiráció alapvető szabályait annyiban, hogy legalább a fotón olvashatatlanná tehette volna a pontos címet. Ezzel megóvta volna a kínai hatóságok kicsinyes bosszújától a levél küldőjét. (Aztán ha valami jogvédő szervezet, mondjuk az Amnesty International megkeresi, részükre átadhatta volna a levelet eredetiben.)

Szerintem általános iskola sem volt a gyerekkorodban ott, ahol felnőttél. Ennyit rólad.

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:13:12

@Putyilov gyári melós:

Kína hihetetlen ütemben fejlődik...

Shanghai Skyline
www.youtube.com/watch?v=g_xYQQXHv9M

Guangzhou, China Sky Line
www.youtube.com/watch?v=-NLCYfFLeZU

Admiring the best skyline in Asia!
www.youtube.com/watch?v=y3rc4t6Zg6M

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:15:29

@Putyilov gyári melós:

semmilyen propagandát sem folytatok mellettük...

egyszerűen impresszívek az eredmények...

PROPAGANDÁT azok folytatnak, akik ki szeretnék tiltani pl. az USÁ-ból a kínai termékeket...

ja és ők széles ívben sz..nak a kínai munkások érdekeire...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.28. 11:15:35

@msnick:

A Human Rights Watch más tekintetben is egy – igen finoman fogalmazva – sperma. Képmutató, konflikutispokban az egyik oldalt a másikra uszító ál-humánusok. Egyébként majd az összes hasonló típusú szervezet ilyen. Az Amnesty sem az ami volt.

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:16:42

@Putyilov gyári melós:

igen bizonyos tekintetben ugyanaz a párt, de pl. Oroszországban se volt érdemi elitcsere... nálunk se... mindenki hozott anyagból dolgozik...

Ultracivil 2012.12.28. 11:17:16

@T-akonypunpa:

Nálad az igazság!

Senki sem fog sajnálni minket!
Ha majd a kínai kapitalista főnökünk fog túlórára kényszeríteni 12 óra ledolgozása után, akkor majd mi is irogathatjuk ezeket a leveleket, de vajon kinek.

Emberek!

Szörnyű helyzetet teremtett a 80-as évek elején néhány multi (úttörőként a Philips) és azok a túlzottan és meggondolatlanul liberális gondolkodású politikusok, akik idáig aszisztáltak és hagyták elfajulni ezt a Kína dolgot.

Ami ezekben az évtizedekben történik az történelmi léptékű és gyökerében fogja megváltoztatni Európa arculatát.

Ugyanis tessék észrevenni, hogy ha egy nemzetgazdaság hozzáadott értékét képviselő termelését szankciók nélkül külföldre szervezik ki, akkor maga nemzet pusztul el.

Vajon miért van ennyi munkanélküli,
vajon miért van ekkora kilátástalan gazdasági válság Európában?
Hogy lehet az, hogy ezek a rendkívül kreatív országok most ennyire vergődnek?
Miért növekszik egyre inkább az elégedetlenség, miért vannak belső és majd lesznek határon kívüli feszültségek?

A gyökérokok egy felé mutatnak:
Megszűnt a hozzáadott érték, elfogytak a munkahelyek,leapadt a fizetőképes kereslet és lassan Európa a szegénység spirális állapotába méllyül.

És ne legyenek illúzióink!
Kína nem csak a termelést viszi.
Ma már a kutatás és fejlesztés is megkövetelt eleme azoknak a projecteknek amik kikerülnek. Magyarán minden ami csak vihető az olcsóbbnak tűnő Kínába kerül.

Ennek az olcsóságnak borzalmas következményei lesznek.

Úgyhogy ne Kínát sajnáljátok, hanem magatokat.
És olvassátok el Wolfgang Hirn: Kína a nagy falat, című könyvét !

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:17:49

@Putyilov gyári melós:

nono, széles sorokban kígyózik a nép azért, hogy "rabszolga" legyen ezekben a gyárakban

szabad emberek esetében ezek magasan az ÁTLAG FELETTI munkahelyek Kínában...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.12.28. 11:19:20

@wlosow:

Miért? Az a valóság amit mond. Mondjuk az utolsó bekezdése tényleg ciki.

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:19:34

@Putyilov gyári melós:

még ha igaz is lenne amit írsz, akkor is egy 1,3 MILLIÁRD fős országról beszélünk... szóval mások a dimenziók... és önmagában ez se lenne ok a kínai termékek bojkottjára...

aki SEGÍTENI akar az átlag kínainak az KÍNAI TERMÉKET VÁSÁROL:)

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:20:34

@Putyilov gyári melós:

ÖNKÉNT ömlik ezekbe a speciális zónákba a nép:)

hogy miért?

azért MERT ÉRDEMES:)

rezvez 2012.12.28. 11:21:37

A TASZ-nak és a Tomlantosinsztitútnak kellett volna elküldeni. Bár most már tudnak róla és hamarosan megszületik a megoldás. :)

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:21:56

30 évvel ezelőtt itt RIZSFÖLDEK voltak

ma egy 10 MILLIÓS VÁROS

Modern China 2011——Chinese City 2 ——Shenzhen
www.youtube.com/watch?v=UYAs6LvdMG0

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:23:51

@Putyilov gyári melós:

még sohasem emelkedett ki ennyi ember ilyen rövid idő alatt a nyomorból, mint az utóbbi 30 évben Kínában...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:24:53

@Fyall:

"A lényeg az iskoláztatás,"

ez így önmagában csak egy pénznyelő-szent tehén:)

BTW

Kínában nagyon sok pénzt fektettek az oktatásba

2012.12.28. 11:24:55

Ez a levél nagyon gyanús,(ha valódi) a táborban dolgozók miatt nem szabad lett volna nyilvánosságra hozni, csak átadni a címzettnek (csak ennyit kértek attól,aki megtalálja a levelet). A bojkott jó ötlet,csak éppen már szinte mindent ott gyártanak...a billentyűzetem,egerem és minden műanyag vacak kínai. Nekem Kína olyan,mintha a Szovjetunió folytatása lenne, nem tudok szabadulni ettől a gondolattól.

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:26:07

@Putyilov gyári melós:

embertelen KIZSÁKMÁNYOLÁS a KOMMUNISTÁK alatt volt, ma azonban Kína lassan már sok tekintetben SZABADABB piac mint az EU...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:28:24

@Ahmet:

de azért még ma is a LEGSZABADABB helyek viszik a prímet, pl. Hong-Kong

üzleti szempontból Hong-Kong a LEGSZABADABB város a világon

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 11:31:53

@Ultracivil:

a működőtőke exportot a fejlett világban dívó, "jóléti" államot aládúcoló, PÉNZNYOMTATÁS mozgatja

az olcsó kínai cuccok nélkül mér rég INFLÁCIÓS ROBBANÁS lenne az ún fejlett nyugaton

Szélmalomharcos 2012.12.28. 11:36:38

@Zigomer Trubahin:
Jó ha akarod fuck Obama. Aztán meg fuck your mother. Elvégre szabadság van

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.12.28. 11:41:26

30-40 év múlva a sárgák uralják majd a világot. Akik most a gyerekmunka miatt siránkoznak, azoknak az unokáit korbáccsal fogják verni a kínai vezetők a gyárakban. Nyugdíjasok nem lesznek, a lusták és képzetlenek, mint a cigányok haláltáborokban pusztulnak majd el.
Megérdemli ezt az emberiség, mert a pénz és a gazdasági mutatók eltakarják a szemünk elől az irányt és a helyes utat.

Netuddki. 2012.12.28. 11:44:39

A levél egyértelműen hoax. Viszont lehet, hogy van valami alapja...

gyárvárosi 2012.12.28. 11:46:13

Tetszik, mikor az amerikaiak aggódnak a kínaiakért, a szírekért, az irakiakért, és úgy általában a világért.
Most éppen a szírek fenyegetik a világot vegyi és biológiai fegyverekkel, mint tették ezt az irakiak. Ja, hogy az is kamu volt?
De az olajkutak már biztos amerikai kezekben, rendben a világ folyása.
Azért azon nem aggódik a derék amerikai polgár, hogy a kikötőik több mint 80%-a az arab befektetők kezében van, hogy a tengeri szállításuk szinte teljes egészében a kínaiktól függ.
Hogy az ipari termelésük környezetszennyező, alapanyag igényes részét már rég Ázsiába, Kínába, Indiába zsuppolták.

-HVC- 2012.12.28. 12:00:37

@Putyilov gyári melós: helyesen Foxconn.
Valóban nem egy álom munkahely. Úgy tudom belépéskor alá kell írni egy papírt, hogy "nem leszel öngyilkos". Klassz hely. :((

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 12:03:12

@wlosow: "megértem, hogy aki még sose hallott normális berendezkedésű államról, annak a kínai megfelelő, csak azt nem értem, hogy aki nyugati, liberális, demokratikus társadalomban született, annak milyen agyi elfajzáson kell keresztülmennie, hogy lelkesen támogassa a koncentrációs táborokat, bíró ítélet nélküli büntetéseket"

Ezért kell ELOLVASNI a hozzászólásokat, nem pedig átfutni, és őrjöngeni.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 12:07:15

@kronstadt:
Szerinten nem ha a kínaiak oda költözhetnének, ahova akarnak, akkor nem HK-ba szeretnének, hanem Shanghaiba. Legalábbis nekem ez az érzésem. Hatalmas nagy nacionalisták, Shanghai pedig kétségtelenül 100% kínai teljesítmény.
Egyébként nem lehet csak úgy össze-vissza költözni az országban. Legalábbis hivatalosan nem, pont azért, hogy ne költözzön mindenki Shanghaiba, aminek a népsűrűsége (Shanghai tartomány) 2000 fő/km2, míg nyugat Kínáé 2 fő/km2. (Csak érdekességképpen: Hong Kong 8000 fő/km2.)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 12:15:41

@-HVC-: Ezek a gyárak nagyon gáz helyek. Beszélgetni tilos, heti hét nap munka, a fene tudja napi hány órában. Sokan lesznek öngyilkosak. Ez mind tény, ahogy az is, hogy nagyon sokan tolonganak, hogy bekerülhessenek, mert még ez is jobb, mint egy világvégi faluban a földet túrni, mivel jó eséllyel havonta visz haza annyit a dolgozó, mint amennyit a kicsiny faluban egy év alatt keres meg. (szó szerint!)
De ezeknél szarabb helyekre is tódulnak a falusiak. Csak pár szám: pekingi autómosóban keres havi 2000-et, ebből 1000-et hazaküld, 500-at félretesz. (1 Yuan = 35 Forint) Egy ilyen Foxcconnál meg lehet, hogy 3000-et is kap, a szállás is jobb, kaját is kap. Igen, cserébe lélekölő. A gyerekmunkások meg általában hamis iratokkal dolgoznak.

Wlosownak külön:
Nem, ez nem jó, de ettől még így van, és nagy valószínűséggel ezek az okok. Azért, mert leírom az okokat, nem feltétlenül értek egyet.

bioLarzen 2012.12.28. 12:17:21

@Liping: Ó, odáig nem akartam menni, hogy kétségbe vonjam, de ez az íráskép tényleg eléggé hasonlít arra, ahogy az amerikaiak folyóírnak - már, ha teszik persze, mert jóval kevesebbet használják, mint pölö Európában.

bio

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 12:20:16

Ja, az egész megesznek a kínaiak parához csak annyit, hogy
- Kína önmagában nem áll meg. Kell nekik a piac, vagyis a mi pénzünk, ezért nem fognak és nem is tudnak megenni. A növekedésük hozzánk van kötve.
- Minél feljebb jönnek, annál kevesebb befektetés megy oda, mert annál drágább lesz ott a termelés.

Liping 2012.12.28. 12:22:24

Inkább írtam a blogra egy bejegyzést, nem tudok mindenre válaszolni.
Ha valaki arra téved, az agymosott ribancozást inkább mellőzzük, nem akarok moderálni.

szecsuan.blog.hu/2012/12/28/diktatura_a_mindennapokban

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 12:54:19

@-HVC-:

a KÍNAI FOXCONN-ban a HAVI ALAPBÉR 2013 végére már 700 USD, azaz 150 EZER FORINT lesz...

iPhone manufacturer Foxconn to double worker salaries by 2013
www.zdnet.com/blog/china/iphone-manufacturer-foxconn-to-double-worker-salaries-by-2013/438

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 13:01:05

@Ahmet:

többség inkább kőkeményen pragmatikus

BTW

SENCSENBE 30 év alatt 10 MILLIÓ ember ment

ez pedig Hong-Kong elővárosa

a kínai "gazdaságpolitika sikere pedig tömören összefoglalható

viszonylag SZABAD JÁTÉKTERET biztosítottak a TŐKÉNEK és a VÁLLALKOZÓ SZELLEMNEK...

az eredmények pedig DÖBBENETESEK voltak...

de ez nem tervezés vagy szabályozás eredménye volt, éppen ellenkezőleg a sztori két szó körül bonyolódik:

1. DEREGULÁCIÓ
2. PRIVATIZÁCIÓ

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 13:03:25

@Ahmet:

1980 előtt minden 100%-ban le volt szabályozva és állami kézben volt...

ehhez képes hatalmas mértékű a DEREGULÁCIÓ és PRIVATIZÁCIÓ

ez a fejlődés motorja Kínában...

nem az állami tervezés...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 13:04:26

@Ahmet:

Nyugat Kína történelmi kontextusban nézve tulajdonképpen nem is Kína... hanem pl. Újgúria...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 13:05:22

@Ahmet:

mégis ömlik oda a nép, ÖNKÉNT...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.28. 13:19:12

@Ahmet: A kínai földművesek jövedelméről nincs statisztika, lévén nem fizetnek adót...

Ugyanis kevés az élelmiszer náluk!

Itt pedig óriási adók vannak, főleg jövedéki adó, ha biodiesel illetve etanolt próbálsz meg termelni...
a csatorna díjról, a kötelező kamara tagságiról, a természeti katasztrófa elleni biztosítások soroljam még?!

Szélmalomharcos 2012.12.28. 13:20:03

Hasonló kampányok várhatók USA részről Kína ellen a jövőben is, mivel nyíltan nem mernek nekitámadni, ugyanakkor féltékenyen figyelik a gazdasági és katonai megerősödését

Ezért inkább "spontán" (de a gyakorlatban igen hatásos) kampányokkal, "civil" szervezetek álarca mögül tüzelnek, mint pl. az Amnesty International nevű "független civil" (valójában az amerikai külügy command chainjébe tartozó) bábszervezet

nemsirunk 2012.12.28. 13:20:40

@Ultracivil: "Szörnyű helyzetet teremtett a 80-as évek elején néhány multi..."

A multik sem működhetnek másként, mert ha nem a maximális haszon elvén működne, akkor csökkenne a részvények ára, előbb-utóbb tönkremenne, helyét átvenné egy másik multi. Tulajdonképpen hosszabb távon a nagy multiknak sem jó ez az állapot.

Kicsit olyan a helyzet, mint a kapitalizmus kialakulásakor, a szabályozatlan vadkapitalizmus idején. A mostani problémákat is az okozza alapvetően, hogy jelenleg nincs olyan hatalom, amelyik képes lenne szabályozni a globális gazdasági (és egyéb) folyamatokat. Még az USA sem képes erre, nemhogy a kisebb nemzetállamok.
Éppen ezért totális zsákutca az a törekvés, hogy helyreállítsuk a szétszabdalt szuverén nemzetállamocskák rendszerét, inkább a minél szélesebb körű, nemzetállamok felett működő szuperállam létrehozására kell törekedni, melynek elegendő hatalma lenne a folyamatok koordinálására.

nemsirunk 2012.12.28. 13:22:21

@Szélmalomharcos: Szerintem nyugaton mindenkinek jól jönne egy lokális ázsiai háború. Talán nem is véletlen az egyre erősebb kardcsörtetés arrafelé.

VT Man 2012.12.28. 13:23:41

@kronstadt:
"a KÍNAI FOXCONN-ban a HAVI ALAPBÉR 2013 végére már 700 USD, azaz 150 EZER FORINT lesz..."

Az annyi, mint egy tanári vagy orvosi fizetés magyarországon..

nemsirunk 2012.12.28. 13:26:29

@kronstadt: "még sohasem emelkedett ki ennyi ember ilyen rövid idő alatt a nyomorból, mint az utóbbi 30 évben Kínában..."

Amilyen hatékonyan tudnak nyomorba is dönteni százmilliókat nagyon rövid idő alatt. Kétségtelenül hatékonyabb a diktatúra a demokráciánál, de éppen ezért veszélyesebb is.

nemsirunk 2012.12.28. 13:57:33

Egy szemléletes példa arra, hogy a nemzetállamok mennyire nem képesek szabályozni a mai technikai fejlettségű világot:
index.hu/gazdasag/2012/12/28/tengeren_kene_gyartani_a_vamok_ellen/

2012.12.28. 16:02:37

@Liping: én azt hiszem, ez úgy van, hogy a királynőt , mint intézményt lehet, de Erzsébetet , mint királyi személyt nem.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 16:21:54

@kronstadt:
A szabályozásban tévedsz! Kőkeményen szabályozva van egy csomó dolog. Például nem húzhatsz csak úgy fel egy üzemet, hogy befektettem, mindenki boruljon le elém. Nem ismerem a pontos szabályozást, de amennyire tudom, legjobb esetben is kínai vegyes vállalatot KELL alapítani. Aztán a kínai kormány beleszól abba is, hogy hány embert KELL minimum alkalmaznod. Szóval van ám itt kemény szabályozás, csak hát ezek a szabályok Kína érdekeit szolgálják.

msnick 2012.12.28. 16:23:46

@Dr. Viccember a Sándor Palotából: Ha azt látom, hogy rá van írva valamire, hogy "Made in China", akkor nem veszem meg. :D

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 16:27:15

@kronstadt:
Igen, szerintünk, szerintük meg nem, ezért aztán az európai értelmiség meg mindenki tiltakozik. Érdekes módon a kurdok tök hasonló törekvései nem találnak olyan lelkes támogatásra.
Amúgy ezek a területek általában évszázadok óta hol kínai kormányzás alatt voltak, hol nem. A függetlenségi törekvések folyamatosan megvoltak. Tibet esete kicsit más, de megint érdekes ezeket megnézni kínai szemszögből.
Nem biztos, hogy igazuk van, csak úgy érthetőbb a hozzáállásuk.
Tibet felszabadítása a teokrácia alól kicsit olyan demokrácia export szagú. Ha innen nézem, akkor történelmi jótét, ha onnan, akkor barbár hódítás.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 16:30:12

@Con Storm: Statisztika lehet, hogy nincs a bevételükről, de nem hivatalos adat azért van.

A biodízel, meg a bioetanol egyébként egy baromság.

msnick 2012.12.28. 16:30:44

@komplikato: Mindig van alternatíva: Vagy nem kínai, vagy nem veszem meg. :)

msnick 2012.12.28. 16:34:53

@Boo: Ezt úgy csinálom, hogy annyira nem szeretem, amit csinálnak, hogy nem veszem meg, ha rá van írva, hogy kínai. :)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.28. 16:35:23

@msnick: És mielőtt megveszed szétszereled, hogy ami belül van az se legyen kínai?
Mondok számokat: a műanyag öngyújtók 70%-át Kínában gyártják (a világ termelésének 70%-a, nem a Magyarországon kaphatók 70%-a!). A ruhaipari kis bizbaszok kapcsok, hasonlók 90%-át ott gyártják.
Megkerülhetetlen.

msnick 2012.12.28. 16:36:26

@bandigyerek: Ha látom is, akkor nem! :)

msnick 2012.12.28. 16:38:12

@szmoker (Homo Trollicus): Na most elgondolkoztattál. :D Vadul elkezdem keresni ennek a rohadéknak a papírjait! :D

msnick 2012.12.28. 16:46:39

@ByA: Attól tartok, teljesen igazad van. Ráadásul beírtam a gugliba ennek a nyomorult tábornak a nevét. Ami kijött, az szörnyű, a képektől egy pillanat alatt rosszul lettem. Szégyen, ha a Human Rights Watch meg az Amnesty is így elkurvult.

msnick 2012.12.28. 16:50:47

@Ahmet: Mától nem veszek olyan ruhát, amin "ruhaipari kis bizbaszok" :D vannak, jó, hogy mondod! Köszi!

msnick 2012.12.28. 17:16:34

Amúgy van néhány "cuccom", ami Kínával kapcsolatos. Csi-kung golyók, Négy Kincs hagyományos kínai író- és tusfestő készlet, Tao te King. De ez egy másik Kína. Semmi köze a maihoz, a gagyihoz, a szemét bizniszhez, a környezet szennyezéséhez, a GMO-hoz, "az átnevelő táborba küldelek, mert más a véleményed és kimosom az agyad"-hoz, és főleg ahhoz, amit Tibetben művelnek!
FREE TIBET!

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 22:34:22

@nemsirunk:

az utóbbi 30 évben Kína sok tekintetben meglepően szabaddá vált

az eredményeket nem a diktatúra érte el, hanem pontosan ellenkezőleg a diktatórikus elemek fokozatos lebontása

a fellendülés kizárólag abban az esetben fog folytatódni, ha még jobban lebontják a még fennmaradt diktatórikus elemeket

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 22:36:38

@Ahmet:

1980-ban semmit sem birtokolhattál...

és semmit sem tehettél kismillió állami engedély nélkül...

ehhez képest ma Kínában felettébb szabad a pálya...

ez eredmények a liberalizációnak, a deregulációnak és a privatizációnak köszönhetőek...

kronstadt (törölt) 2012.12.28. 22:41:15

@Ahmet:

nem dobálóznék ilyen nagy szavakkal, hogy "Kína érdekei"

a párt mindössze egy dolgot értett meg:

100%-os tervgazdaság = nyomor, éhínség

piaci nyitás = megadóztatható gazdag vállalkozó

ergo, 1980 után pragmatikusak lettek...

kár, hogy ehhez kb. 50 millió halott kellett...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.29. 16:08:26

@kronstadt:
Miért is nagy szavak "Kína érdekei"? Mutass egy olyan intézkedést, ami nem a saját érdeküket szolgálja.

Nem kérdés, hogy a Maoféle rémálom után kijelenteni, hogy gazdagnak lenni jó, felér egy rendszerváltással. Csak maradt a díszlet.

Viszont azt mondani, hogy a párt bármit is megértett, az olyan, mintha azt mondanánk, hogy a magyar állam megértette, hogy a kommunizmus rossz, és bevezette a rendszerváltás.
A mai Kína olyan messze van a nyolcvanas évektől, hogy el se tudják sokat képzelni, nem hogy az ötvenes évek őrültségeitől.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.12.29. 17:42:59

x
többen írták, hogy ők nem vesznek kínai árut

azt nem értem, hogyan?
hiszen mindenki tudja, hogy ma, ami nem kínai, az hamisítvány

kalandfereg 2012.12.29. 20:32:12

Annyi van csak, hogy ezt a levelet tipikus angolszász kézírással írták, ami viszonylag ritka Kínában.
Ez olyasmi, mint amikor a kém azzal bukik le, hogy hogyan mutatja a kettőt a kezével.
Kínában biztos állapotok uralkodnak, de ez attól még hamisítvány sajnos.

kronstadt (törölt) 2012.12.30. 00:45:00

@Ahmet:

"saját"

ki lenne az a "saját"

talán az a cirka 50 millió ember aki az idióta tervgazdálkodás miatt meghalt az 50-es és a 60-as években?

másfelől pedig komoly kételyek élnek bennem azzal kapcsolatban, hogy olyan fantasztikusan nagy sikertörténet lett volna Kínában a több mint 2000 éves "birodalmasdi"

meglepően fejlett hely volt már az a birodalom előtt is...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2013.01.03. 16:41:10

@kronstadt: Értsd már meg, hogy az 50-es, 60-as évek pont 50-60 évvel ezelőtt voltak. A mai Kínának semmi köze az akkorihoz.
Ok, névleg ugyanaz a kommunista párt irányítja, ellenben Magyarországgal, amit névleg már nem a kommunista párt irányít...

Mercel 2013.01.06. 00:35:28

@champagneM:

Látom lejött a lényeg okoska.

"Frigyes"

Nzoltan 2013.05.05. 07:27:19

Mivel a levél egy kínai gyárból ered, ezért a World Human Rights Organization sok mindent nem tehet. De ha egy magyar börtönből egy nyugdíjasokat fagyasztott húsért sorozatgyilkoló banda tagjai küldték volna végső elkeseredésükből, akkor már rég reszeltek volna ennek az országnak.
süti beállítások módosítása