sorok között

sorok között

A Goldman Sachs megeszi a világot?

2012. január 03. - Politikai Ateista

Bizonyára sokan emlékeznek még arra a nyilatkozatra amit egy ismeretlen bróker adott a BBC élő adásában, amelyben többek között azt is megemlítette, hogy nem a kormányok hanem a Goldman Sachs uralja a világot. Az interjú különböző reakciókat váltott ki, a műsorvezetők sem tudták palástolni a meglepetésüket a szokatlanul őszinte hangvételű megnyilvánuláson.

Az adás után is beszédtéma maradt egy ideig az esemény, a vélemények ugyan megosztottak voltak a nyilatkozat valóságtartalmát illetően. Voltak akik szerint csak egy otromba tréfáról lehetett szó, egyes "szakértők" az interjú alanyának az elmeállapotát is megkérdőjelezték.

 

Mégis mekkora hitelt adhatunk egy ismeretlen bróker szavainak?

Az Indexen is megjelent a zürichi egyetem tanulmányának egy meglehetősen lebutított változata, illetve egy azzal kapcsolatos hír amely szerint a világ nemzetközi vállalatai között 147 szupercég birtokolja a globális vállalati szektor vagyonának 40%-át. Itt található az eredetihez sokkal közelebb álló fordítás, és itt pedig az angol nyelvű változat.

 A zürichi kutatók által a világ legbefolyásosabb vállalatairól összeállított listán a Goldman Sachs a megtisztelő 18. helyen szerepel, ami figyelemre méltó, de nem hinném hogy megfelelően alátámasztaná Alessio Rastani szavait.

A tanulmány a cégek közötti interkontinentális kapcsolati hálót kívánta szemléltetni, és a vállalatok által képviselt gazdasági erőt. A befolyás terén azonban a személyes kapcsolatoknak, a kapcsolati tőkének is komoly szerepe van, például a vállalati szektor, és a kormányok valamint egyéb globális intézményrendszerek között.

A Goldman Sachs ebben a tekintetben kétségtelenül kitünő helyzetben van, és az elmúlt évben Európában is javított a pozícióin.

Mario Monti Olaszország új miniszterelnöke a kilencvenes évek közepétől nemzetközi tanácsadóként dolgozott a Goldman Sachs-nak, miközben az Európai Bizottság tagja is volt.

Mario Draghi az Európai Központi Bank novemberben beiktatott új elnöke 2002-2005 között volt a Goldman Sachs International alelnöke. Draghi tagadja azokat a vádakat melyek szerint aktívan részt vett volna a görög adósság "eltüntetését" célzó, a Goldman Sachs közreműködésével végrehajtott származékos ügyletek lebonyolításában, de mivel a tranzakciók időpontjában már a cégnél szolgált, alelnökként minimum tudnia kellett róluk. Erről írtam már korábban egy bejegyzést Görögtűz címmel.

Ha már itt tartunk talán érdemes azt is megemlíteni, hogy ki az aki a görög oldalon biztosan tudott a hitelállomány szalonképesítéséről. Jól sejted, Lucas Papademos az új görög "szakértői kormány" feje akkoriban a Görög Nemzeti Bank elnöke volt, és az euró bevezetésének egyik fő szervezője. Petros Crhistodoufou szintén a Goldman Sachs alkalmazottja volt, jelenleg a görög adósságkezelő szerv elnöke.

A Világbank jelenlegi elnöke Robert B. Zoellick a Goldman Sachs International alelnöke, illetve ügyvezető igazgatója volt 2005-2007 között.

Európában még talán felesleges kongatni a vészharangokat, de az Egyesült Államokra vonatkozóan már minden bizonnyal megállja a helyét Alessio Rassani kijelentése.

Az egykori Goldman Sachs alkalmazottak (tanácsadók) névsora az Obama kormányban:

ALTMAN, ROGER.

BERKOWITZ, HOWARD P.

BIDEN, JOE.

BRAINARD, LAEL.

BUFFETT, WARREN.

CLINTON, HILLARY.

CRAIG, GREGORY.

DONILON, THOMAS.

DUDLEY, WILLIAM C.

EFFRON, BLAIR W.

ELMENDORF, DOUGLAS.

EMANUEL, RAHM.

FARRELL, DIANA.

FRIEDMAN, STEPHEN.

FROMAN, Michael.

FUDGE, ANNE.

FURMAN, JASON.

GALLOGLY, MARK.

GEITHNER, TIMOTHY.

GENSLER, GARY.

GEPHARDT, RICHARD A.

GREENSTONE, MICHAEL (Hamilton Project)

HAMILTON PROJECT, THE

HORMATS, ROBERT.

KAGAN, ELENA.

KASHKARI, NEEL.

KORNBLUH, KAREN.

LEW, JACOB J.

LIDDY, EDWARD MICHAEL.

LIPTON, DAVID A.

MINDICH, ERIC

MURPHY, PHILLIP.

NIEDERAUER, DUNCAN.

OBAMA, BARACK H.

ORSZAG, PETER.

PATTERSON, MARK.

PERRY, RICHARD.

RATTNER, STEVE.

REISCHAUER, ROBERT D.

RIVLIN, ALICE.

RUBIN, JAMES.

RUBIN, ROBERT.

SHAFRAN, STEVEN.

SPERLING, GENE.

STORCH, ADAM.

SUMMERS, LARRY.

THAIN, JOHN.

TYSON, LAURA D’ANDREA.

Forrás

Talán nem véletlen, hogy a "Government Sachs" kifejezés már szállóigévé vált.

A volt alkalmazottak kormányba delegálása csak az érme egyik oldala, az előző kormányzat 30 tisztségviselőjének ajánlott munkát a Goldman Sachs, akik azóta lobbizásra használják fel a "szakértelmüket", és a kapcsolataikat.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr293517314

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: pár tény a mai világról, melyben a pénz az úr 2012.01.09. 14:02:41

   Nagybankok. A leghatalmasabbak. Ma.Mi a helyzet velük ?2 tény:I.: eredeti méretben: 3.bp.blogspot.com/_SqhhJb_P3Kk/S42jWR1aZ3I/AAAAAAAALMQ/2ZWLoE-ibdg/s1600-h/bank+mergers.jpg    tudom, h a mekegő/imamalmaikat folyamatosan for...

Trackback: pár tény a mai világról, melyben a pénz az úr 2.0 2012.01.09. 13:32:10

 USA. USA kormánya. vs Nagybankok; Olajmogulok [Erőforrást birtoklók].A leghatalmasabbak. Ma.Mi a helyzet velük ? I. Goldman Sachs vs USA kormánya :         + "Az egykori Goldman Sach...

Trackback: pár tény (kép) a mai világról, melyben a pénz az úr 2012.01.08. 23:14:37

   I. halmazosdi (uniók):eredeti méretben: 3.bp.blogspot.com/_SqhhJb_P3Kk/S42jWR1aZ3I/AAAAAAAALMQ/2ZWLoE-ibdg/s1600-h/bank+mergers.jpg    II. halmazosdi: Goldman Sachs vs USA kormány (közös metszet):         &...

Trackback: Vigyázz, jön a fal! 2012.01.04. 16:23:18

A megfigyelők jelentős része arra fogad, hogy az IMF EU tárgyalásokon Orbán elmegy majd a falig. Aki nem, az meg arra, hogy neki is fog menni. Az, hogy a magyar kormány – úgymond – gyorsan és látványosan „észhez tér” Orbán eddig...

Trackback: Szilveszter After az Operánál 2012.01.04. 12:43:16

Mi, Gépnarancsosok igyekszünk tágra zárt szemekkel fogadni a köröttünk lévő eseményeket. Tehát…...

Trackback: Indexre került a civiltüntetés 2012.01.04. 11:39:41

A helyet az, hogy 2012. január másodikán este egy, az évszakhoz képest enyhe, ezzel együtt mégis fogcsikorgató hidegben együtt tiltakozott cirka százezer ember különböző okokból kifolyólag, és ez súlyos, már-már helyreokozhatatlan károkat okozott más, ...

Trackback: Az MTVA-s botrányok margójára: droidokat tartani totál szívás 2012.01.04. 10:08:40

Egyre gyakrabban érzem úgy, hogy nincs az az idióta csapdahelyzet, amibe ne tudnának belefutni a tuti pozícióba ültetett, a rájuk bízott feladatok (jóhiszeműen remélem, hogy nem azt bízták rájuk, amit éppen csinálnak) ellátására alkalmatlan középkádere...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.01.03. 22:18:56

Lane said on BBC:
"Szilárd Aigner meteorologist rules the nature!"

Miért? Mert, megfigyeltem, hogy ha Aigner Szilárd azt mondja, hogy hétvégén esik, akkor majdnem mindig tényleg esik. És ha nem, akkor is borult lesz az ég. Nem lehet strandolni.

Kb. ezt gondolom az összeesküvés elméletek versus természetes (= hitel túltermelési) gazdasági korrekciók (= válságok) vonatkozásában.

A fenti hasonlatban a jó időben reménykedő átlagemberek az európai kormányok, akik hinni akarnak rescue plan-ben ( = ahogy a mentőcsomagot a bróker hívja a videóban).

2012.01.03. 22:34:44

Egy meteorológust nem érdekli, hogy jó lesz az idő vagy rossz. Ő a rossz időben is csak pénzt lát. Őt az előrejelzés pontossága érdekli csupán, mert akkor keres.

Utálom is Aigner Szilárdot, mert "kegyetlenül megmondja": esni fog. DIREKT elrontja a hétvégémet! :)

2012.01.03. 22:36:17

"Szilárd Aigner rules the nature!"

2012.01.04. 08:47:56

A témában érdemes megnézni Michael Moore Kapitalizmus, szeretem című filmjét, illetve a Zeitgeist Moving forward-jét. Tudom, mielőtt lerohannátok, az első meglehetősen sarkított és propagandisztikus, de pár állítás megáll, érdemes pl. megfigyelni az archív felvételt, amin a GS embere instruálja Reagent. A Zeitgeist meg nagyrészt összeesküvéselmeélet, de alapjaiban bőven van benne helytálló információ. Például az, hogy a (gazdasági) világrendünk kreált fogalmakra épül és egyre messzebb kerülünk a valóságtól, az összeomlás pedig pusztán idő kérdése.

JT · http://realty.blog.hu/ 2012.01.04. 08:51:51

Rastani egy senki, de mégis média sztár lett napok alatt. Egyszerűen mivel senki volt, így nem kellett féltenie az állását vagy a felvett pozikat, bátran elmondhatta azt amit valóságnak gondol. És sajnos nagy részben igaza van. Az, hogy az EXXON mondjuk nagyobb cég mint a Goldman nem jelent semmit, a jelen helyzetben az a kérdés, hogy a válságban kinek van nagyobb befolyása. Szerintem érdemes lenne azokat a cikkeket is megkeresni amelyek arról szólnak, hogy milyen füleseket kapott a válság előtt az USA kormánytól a Goldman és ezzel hogyan keresett sok pénzt, miközben mások összedőltek.

komolytalan samu 2012.01.04. 08:57:06

@lane: hehe talált.

A posztíró azon is rágódjon kicsit, hogy itthon az OTP-ben gyakorlatilag mindkét politikai oldalról megfordult a befolyásos párttagok-vezetők jelentős hányada.

Amiből emitt az következne, hogy nem Viktor, hanem Csányi fújja a passzátszelet, persze akkor hogy a halálba szív 100 milliárdos nagyságrendben (csak közvetlenül) a kormány intézkedései miatt.

A horrorstáblistádnak van goldmanrulestheworld össz.elméletnél egyszerűbb magyarázata is.

Kapcsolat és befolyás építés-fenntartás céljából a nagyobb vállalatok a politikai rétegnek rendszeresen adnak, fenntartanak állásokat. Fordítva pedig, a nagyobb vállalatok sikeres-elismert vezetői könnyen landolnak kormányzati pozíciókban.

Ezt minden nagyobb cég csinálja , kamcsatkától-honoluluig. Van egy fogadásom, a GE-nél, vagy a Texaconál megfordult ismert amcsi politikusok száma közelíti a goldmanét.

Lindauer László 2012.01.04. 09:13:00

hamár ilyen öszinteségi rohama van mindenkinek,miert ne lehetne arról is irni,hogy a Goldamnn Sachs a ROTSCHILD család birtokában van.Tehát nem messze járunk az igazságtól ,hogy a VILÁGOT 4-5 CSALÁD IRÁNYITJA.
toll a fülébe,aki most antiszemitizmust kiált,én olyan világban szeretnék élni,ahol ezek a kérdések sem tabuk.

Lenny 2012.01.04. 09:15:43

Ajánlom figyelmetekbe - elég jól összeszedett film a fenti témáról, a hitelminősítőkről, valamint a GS-ról és tsairól:
Inside Job /Bennfentesek
Trailer: youtu.be/5s2YZsXRKao

Dr. Deedee 2012.01.04. 09:23:07

Egy videó, ami összefoglalja, hogy hogyan is működik a pénzrendszer: www.vntv.hu/vivanaturavideo.php?vid=b041401b4

Link Elek 2012.01.04. 09:25:33

beleolvasva a firedoglake cikkebe, a "kapcsolatba hozhato" a helyes kifejezes.
en is kapcsolatba hozhato vagyok az Aldival, mert mar vasaroltam ott, de nem ok iranyitanak engem.

az igaz, hogy a 4-5 amerikai nagybank szinte minden lenyeges szereplovel kapcsolatba kerul.

egyebkent a Bush kormany penzugyminisztere is Goldmanos volt,
en.wikipedia.org/wiki/Henry_Paulson
sot az az ember akit kinevezett a TARP elere az is onnan jott
en.wikipedia.org/wiki/Neel_Kashkari

komolytalan samu 2012.01.04. 09:37:24

@Lindauer László: Most írtál róla, miért lenne tabu.

Viszont komolyan érdekel, hogyan képzelik egyesek ezt a 4-5 család, bilderbergcsoport irányította világot. Nem cinikusan, komolyan kérdem mennyire van ez nálatok átgondolva?

Megszabják a krumpli árát a kiskőrösi piacon is, vagy csak a chicagoi árutőzsdén? A répáét, kukoricát, hagyma retekmogyoró? Vagy van valami titokzatos szempont, ami alapján válogatnak. Az egyik család uralja az összes mezőgazdasági terméket, a másik a mikrocsipeket, a harmadik a bőripart?
Hogy néz ki az irányítás? Napi szinten, vagy ha én Bilderbergrotschild vagyok, elég havonta leugatnom a direktívát és lihegve ugrik a kínai pártvezetéstől az IMF-ig bezárólag mindenki? Ha gigantikus baromság, akkor is kérdés nélkül? Ha valaki húzódozik, csak meglengetem a a metélt pöcsömet, és ettől összeszarja magát mindenki, akkor is ha 40 millió katonája, és két raklap atombombája van?

Hány alkalmazottra lenne szükségem a világ mondjuk egy tizedének titkos irányításához? Hány ellenőrt kellene melléjük alkalmazni, hogy az én kis közelmindenható szervezetemből a légyfing se szivárogjon ki éveken, évtizedeken át? Csak a gyanú halvány szele.

Úgy általában véve kérek csak egy picit reálisan elképzelhető mindenható szervezetet működőképesen körülrajzolva!

bastian 2012.01.04. 09:45:54

A probléma ott van, hogy a cégek nem demokratikusan működnek, hanem diktatórikusan. Ha valaki abban a közegben nő fel és onnan kerül kormányzati pozícióba, akkor teljesen nyilvánvaló, hogy nem lesz belőle hirtelen pálfordulásként "demokrata". Ebből következően ezek a kormányok nem is lehetnek demokratikusak, mint ahogy látjuk is az intézkedésekből.

bastian 2012.01.04. 09:52:19

@komolytalan samu:

Gondold úgy, mint egy céget. Vannak cégek 400-500 ezer alkalmazottal és mégis 4-5 ember vezeti a céget és láss csodát, működik. Vállalati kultúra és függőségi viszonyok kialakítása a kulcs. A világban a média alakítja ki a "vállalati kultúrát" értsd "gondolkodásmódot", a pénz pedig a függőséget. Mivel csak "neoliberális" gondolkodású kerülhet pozícióba ezért nem kell neki megszabni, utasításba adni neki semmit, magától fogja az elvárásokat teljesíteni, sokszor nincs maga sem tisztában azzal, hogy elvárásokat teljesít, neki ez így természetes. Ahogy neked is, hogy mindent összeesküvés elméletnek titulálj, ami kellemetlen lehet a hatalomnak. Gondolom neked sem adta le senki a "drótot". Ugye milyen jól működik? Kérdés?

2012.01.04. 09:56:10

@komolytalan samu: ha már összeesküvéselmélet, játsszunk vele. Nem úgy kell elképzelni, mint egy filmben, ahol a diktátor diktál, vagy polipként, hogy a sarki fűszeres is a world boss beépített embere. A világ irányításához bőven elég pár cég, és az azokat irányító emberek. Nem kell ugyanis lemenni a kis cégekig az összeesküvésben, elég ha a pénzügyi világ felső befolyása a kezedben van. Befolyás a kormányra, a tőzsdére esetleg a médiára, ennyi elég is, a többi rendszerszerűen alárendelődik ezeknek. Soros egymaga próbálta döntögetni a fontot, forintot, bath-ot, aminek az egész országra kiható következményei voltak, egészen az utolsó kubikosig. Ennyi elég, rámenni egy valutára, becsődöltetni pár bankot, elfogadtatni egy törvényt, a többi önműködő. Nézd meg magyarországot, Orbán keménykedik az IMF-el, ami egy bank, nem akar hitelt felvenni, erre a hitelminősítők hazavágnak minket, hogy felvegyük a hitelt. Fel is fogjuk, a te pénzed meg szarabb lesz. Elég egyszerűen kivitelezhető.

Kono 2012.01.04. 09:59:45

Akkor ezek szerint Vezér-Szörényi László, a német fejlesztési (kb. központi) bank tanácsadója is hülye, szegény. Mert szerinte is igaz, hogy a Goldman Sachs jellegű bankok érdekből egy országot is tönkre tudnak tenni.
Meg minden bizonnyal Norman Jones brit kormánytanácsadó is, akitől személyesen hallottam (még 2008-ban!!!), hogy a válságot akkor kezelték félre, amikor az azt okozó bankokba injektálták az állampolgároktól beszedett pénzek óriási részét.

Végül még két kérdés:
- hogy lehet, hogy az Economist szerint TÍZEZREK tüntettek az Opera előtt?
- a FÜGGETLEN jegybank, ami hatalmas befolyással rendelkezik, és rengeteg pénze van, kihez tartozik és kinek az érdekeit képviseli? Az országét, a kormányét, az emberekét, a bankokét? Ezt komolyan kérdezem, mert én nem tudtam eldönteni.
- Ha Amerika a demokráciát félti, miért Orbánnak ír levelet, és miért nem É-Koreának, Türkmenisztánnak, a törököknek, vagy Iránnak?

www.youtube.com/watch?v=iujC2FKhAbw&feature=g-all

Kono 2012.01.04. 10:00:33

@Kono: 2 mondtam, 3 lett belőle.

Kono 2012.01.04. 10:08:23

@komolytalan samu:
Én nem hiszek az összeesküvés elméletekben, viszont hiszek abban, hogy a kapzsiság határtalan méreteket ölt, és ha hatalommal és pénzügyi befolyással párosul, akkor már az életek sem drágák.

Csak egyetlen adat, amin érdemes elgondolkozni: hogyan lehet, hogy Soros és Jim Rogers Quantum Fund-ja 4200% hasznot produkált 10 év alatt. Ez azt jelenti, hogy 42-szeres hasznot hozott. Levetítve: ha ma 1 milliót befektetek, 10 év múlva 42 millióm lesz. Legyen mondjuk dollár és inkább 100 milliós befektetés.

Ekkora haszonért cserébe megéri átlépni néhány szabályt? De ha tudsz olyan bankot, ahol ezt az átlagembernek is tudják nyújtani, akkor kérlek, írd meg, mert én is oda viszem a pénzemet:)

2012.01.04. 10:22:15

@Kono: szerintem meg a Soros-félék már rég nem a haszonra mennek. Annyi pénz összpontosul náluk, amit képtelenség elkölteni, ráadásul nem is úgy élnek az ilyen emberek tudtommal, hogy arannyal öntik ki az utat a kaputól a villáig. Több milliárd dollárnak már nincs gyakorlati haszna, józan, ép ésszel nem lehet azt mondani, hogy van 15 milliárd dollárom, de ez nem elég, és összegyűjtök még 10-et, mert szükség van rá. Nem lehet rá már szüksége. Ez már csak a hatalomról szól, arról, hogy megpróbálja bedönteni egy ország valutáját, azért, mert megteheti. Mert érdekes kísérlet, mert jó érzés. Ez már istenkomplexus.

Lenny 2012.01.04. 10:30:36

@travis: Köszi, én láttam:), kétszer, angolul.
De azért mégegyszer hangsúlyozom - AJÁNLOTT MŰ:
vimeo.com/32873157

Aki pedig a fent sorolt huszonvalahány név után is azt mondja erre az esetre, hogy nincs "összefüggés" és nem "hisz" összeesküvéselméletekben, az legalább gondolkodjon el picit, hátha mégis van egy ici-pici összefüggés, vagy csak pusztán a véletlen műve az a sok név és a GS. Persze hogy véletlen.

Egy hatalmas, nehezen átlátható disznóság az egész, a nemzeti bankokkal, bankár családokkal, lobbikkal és az IMF-el az élen, amelynek "javaslatai" sehol nem működtek még, csak további hitelfelvételekre és adósságba kényszerítettek országokat.
Ha pedig nem úgy táncolsz, ahogy fütyülnek, repülsz - ez történik most. A nagy görög szart előre látták az EUban, évek óta tudott - akkor miért nem hangoskodtak? Mert nem sértették az érdekeiket.
A nagy szarban a lakosság és az adófizetők igenis mentsék a bankokat, a nagy "jóban" pedig extraprofitot lapáttal tolnak kifelé és óriásbónuszokat markolnak.
Vicc. Vicc az MNB és vicc a vezetője az offshore cégeivel.

Kalmár 2012.01.04. 10:30:51

Érdekes a lista. Van benne egy magyar származású gyerek is, az Ország Péter. Nem tud magyarul és nem tartja magát magyarnak.
Rendes szülei lehetnek.
"Government Sachs"
Zseniális.
Az összes hülye összeesküvés elmélet szépen lassan valóra válik a szemünk előtt.......én meg nem értettem gyerekként, hogy miért a bankárokat okolják a világháborúkért.
Kezdem sejteni.

Kono 2012.01.04. 10:32:00

@shitgun:

"A svájci Saint-Gall Egyetem kísérletet végeztek, melyben a 28 brókert és 24 németországi pszichopatát ugyanolyan informatikai szimulációknak és intelligenciateszteknek vettek alá. A vizsgálatok középpontjába többek a között a lázadási hajlamot, hatalomvágyat és a stressztűrőképességet állították.
A kutatás eredménye meglepő, ugyanis: a brókerek viselkedése sokkal veszélyesebb, mint a pszichopatáké. A brókereket nem annyira a nyereségvágy hajtja, hanem sokkal inkább az, hogy ők legyenek a legjobbak, azaz megelőzzék az általuk ellenfélnek gondolt konkurenseket."

A hatalom is haszon, csak nem pénzbeli. A kapcsolati tőke is haszon. Természetesen nem csak a pénz hajtja őket, de azért a 100-as listán mindig lehet feljebb kerülni... Vagy lejjebb.

bastian 2012.01.04. 10:32:03

@shitgun:
Ők rendszert építenek. A pénz és ezen keresztül a hatalom is csak eszköz. A pénz eleve nem lehet cél, hiszen ők állítják elő. Ez tulajdonképpen olyan a hétköznapi emberekre lefordítva, mintha otthon legálisan!! működtethetnél egy pénznyomtató gépet. Annyit állítanak elő amennyi a célok eléréséhez szükséges.
A cél pedig annak a rendszernek a kiterjesztése, ami "nyugaton" már működik, hogy van egy uralkodó réteg és egy alattvaló réteg. Ezt az egész világra ki akarják terjeszteni és örökre bebetonozni. Ehhez kell a "világállam", hogy ne legyen többet konkurencia. Lesznek a kiszolgálók és a szűk réteg, a kiszolgáltak. A probléma még, hogy már túl sokan vagyunk, ennyi nem kell ehhez, ez is változni fog :)).

KopaszMercis 2012.01.04. 10:48:30

@komolytalan samu:
En nem hiszek a trianon libanon fele miepes zsidotengelybuzisagban.. meg a telapoban sem.. nem igy mukodik a vilag.

Azonban azt be kell lassuk, hogy sokszor semmi szukseg egy formalis konspiraciora arra, hogy mindenki a sajat jolfelfogott erdekeben tudja, hogy mi a dolga.

janper 2012.01.04. 10:48:52

@Kono: ez evi 40%-os hozam. Kiemelkedo, de siman elkepzelheto kulonosebb szabalyszegesek nelkul, szerencse is kell hozza.

Kono 2012.01.04. 10:54:10

@janper: Inkább 45%.
Nem hiszem, hogy puszta szerencse dolga lenne.

Lindauer László 2012.01.04. 10:56:22

@bastian: ledobják az atombombát,aztán kevesebben leszünk ? Abba ök is beledögölhetnek,bár az események igen csak a III.világháború irányába mennek.Nem nehéz belátni,hogy ez sokkal pusztitobb lesz ,mint a xx.századi világháború.

janper 2012.01.04. 10:57:53

@Kono: ha a "szerencse is kell hozza" mondatresz szamodra ekvivalens azzal, hogy " puszta szerencse dolga lenne", akkor tenyleg nem tudok mit mondani.

Brix 2012.01.04. 11:01:15

Most megtudtuk, hogy a zsidó világösszeesküvők az okai a gazdasági válságoknak és ők irányítják a világot...Akkor mi a további teendő?

komolytalan samu 2012.01.04. 11:02:40

@bastian: Ez egy kivételesen ügyes válasz, ha onnan nézem, hogy úgy sikerült kikerülnöd a konkrét válaszokat, ami koherensnek tűnhet.

Ártatlan kérdésem: ha beteg vagy orvoshoz, vagy természetgyógyászhoz fordulsz (jellemzően)? És miért?

Kono 2012.01.04. 11:03:07

@janper: Egyébként, adalékként, ez egy hosszú távú portfólió, tehát nem short üzlet. Shortolásnál ennyire rá sem mozdulnak. Shortnál elképzelhető 3-400 % is, egyetlen üzleten, pár hónap alatt.
Csak eljátszom a gondolattal, hogy ha nyáron tudtam volna, hogy 320 is lesz a HUF-EUR árfolyam, akkor biztosan a házamat is EUR-ra váltottam volna. Pár nap alatt nyertem volna 20-25%-ot. Abban viszont biztos vagyok, hogy van, aki ezt előre "sejtette", de legalábbis erre játszott.

whitehorse7 2012.01.04. 11:03:33

Hm.
Demokrácia nincs, soha nem is volt, soha nem is lesz. Csak meg kell nézni a történelmet, még Athénban sem.

Az ember természetéből adódóan gyarló és hatalomra törekszik.

22,L,Bp

Kono 2012.01.04. 11:04:40

@janper: Ha neked ez a kettő ekvivalens, akkor én sem tudok vele mit kezdeni.:D
Természetesen nem arról beszéltem, csak sugalltam a válaszomban, hogy nem tartom valószínűnek, hogy a "szerencse", mint olyan ebben közrejátszik. A szerencse nem elég ehhez.

Gera 2012.01.04. 11:07:26

Alessio Rastaniról gyorsan kiderült, hogy egy senki, a véleménye pontosan annyit ér, mint az enyém és én azt mondom, hülyeségeket beszél :)

A 147 céges tanulmány meg pontosan az összeesküvés-elméleteket cáfolja. Ha kijött volna mondjuk 5-10, akkor igazolná, de 147 szereplő semmiféle bonyolult együttműködésre nem képes, mert annyira nem egyeznek az érdekeik. Néhányuk bizonyos célok eléréséért időről időre összefog, de ez folyton változik. A GS minden bizonnyal nagyon komoly befolyással rendelkezik, de nem tudja irányítani a világot. Azoknak a politikusoknak mások is ajánlanak ám "tanácsadói" szerződéseket, nemcsak ők.

janper 2012.01.04. 11:08:26

@Kono: persze, biztos volt, aki erre jatszott. Meg olyan is, aki az ellenkezojere. A sejtes nem egyenlo a tudassal - minden rendes befektetesmenedzsment-oktatas elso feleveben elmondjak, hogy a survival bias mennyire torzitja az eredmenyeket.

janper 2012.01.04. 11:11:00

@Kono: szerintem meg rendkivul fontos. Csak akinek nincs szerencseje, az eltunik, akinek meg van, arrol meg azt gondoljak az emberek, hogy joval okosabb, mint a tobbiek. Kicsit olyan ez, mintha a kaszinoban a nyertes rulettezoktol akarnad eltanulni a strategiat.

(Termeszetesen a befektetes ennel tobbrol szol, de gondolom erted, mit akarok mondani.)

Kono 2012.01.04. 11:22:13

@janper: Értem, mit akarsz mondani. A tőzsde hasonlít egy marha nagy kaszinóra, ahol rengeteg játékfüggő igyekszik nyerni. Aztán, van, akinek sikerül is.
Egy különbség azért van: a kaszinóban a játékszabályok állandóak. A pénzpiacon a játékszabályokat a játékosok alakítják.
Szemét rendszer, mindenesetre.
A sejtés pedig azért veszélyes, mert egy-egy pletyka képes tönkretenni még egy országot is. Kicsiben is megvan: elkezdem híresztelni a szomszéd étteremről, hogy romlott a hús, csótányok vannak, majd kihívatom az ÁNTSZ-t hozzá párszor. Innentől kezdve akármit tesz, elijesztettem az ügyfelek jó részét. Csődbe is vihetem, ha akarom. Pedig csak egy pletykát hintettem el...

Szerinted a görögökkel, vagy éppen most Mo.-val nem ugyanaz a helyzet?
Aztán, ha a médiát, mint eszközt is a képbe vesszük: tévedésnek, vagy szándékos csúsztatásnak hívjuk azt, hogy a Reuters szrint 30 ezren, az Economist szerint már több tízezren tüntetnek az Orbán-rendszer megdöntéséért?

2012.01.04. 11:23:11

@Gera: 147 szereplő az az összes szereplő vajon hány tízezreléke? És szerintem továbbra sem olyan szerveződésre kell gondolni, hogy évente kétszer összegyűlnek egy elhagyatott kastélyben, és megbeszélik, hogy mi merre, hanem úgy megy, hogy egy vékony réteg a közös érdekektől vezéreltetve egy irányban evez, titkos szeánszok nélkül. Az érdekegyezés meg könnyen összejön, hatalmat szerezni, pénzt csinálni, a többséget elnyomni a saját javukra, ennyi bőven elég.

janper 2012.01.04. 11:26:39

@Kono: termeszetesen nem ugyanolyan, mint a kaszino. Ellenben pl. Soros ugye az angolokkal egyszeruen az Bank of England totalis okorsegen alapult, matematikailag lehetetlen helyzetbe hoztak magukat -- ha nem Soros, akkor mas hasznalta volna ki, es valojaban jot tett a rendszernek (hosszabb tavon).

A pletyka termeszetesen veszelyes, egyebkent a torveny bunteti is az alap nelkuli piaci manipulaciot. Jelenleg viszont nem egeszen errol van szo - minden szamitas azt mutatja, hogy ezek az adossagok (gorogok, mostmar magyarok is) visszafizethetetlenek a jelenlegi kamatszinteken. Az, hogy a befektetok ilyenkor tomegesen menekulnek, nem jelent valodi koordinaciot, egyszeruen mindenki probal a maga szempontjabol racionalisan viselkedni, akkor is, ha a rendszer (es emiatt az o) szempontjukbol ez vegso soron rossz. Tudod, Nash-egyensuly, meg Prisoner's Dilemma.

komolytalan samu 2012.01.04. 11:30:39

@shitgun: Egy országot még egy Soros kaliberű nagybefektető is csak akkor tud megingatni, ha az vmiért sérülékeny. (2008-ban az OTP-t és nem a Ft-ot támadta).

Alapvetően azt érted félre, hogy pl az ilyen pénzügyi támadásokkal (amelyeket egy. erősen korlátoztak az elm. 15 évben) mit lehet elérni, mi a célja.
A válasz: egyszerűen csak baszott sok pénzt. Hiába ütötte pl ki Soros a fontot, az angol gazdaság ettől még nem tett 180 fokos fordulatot, főleg nem Soros kedvében. Aki hülye lenne az angol (vagy bármilyen más) gazdaság bugyraiban turkálni, amikor egy jól célzott támadással pár hét alatt is milliárdokat tud keresni. Utána meg élhet a hobbijainak, amennyire jólesik neki.

Kono 2012.01.04. 11:31:47

@shitgun:
Valószínűleg nem öreg kastélyokban gyűlnek össze évente kétszer :D

De hová tegyük az olyan fordulatokat, amikor lemond Berlusconi? Mondjuk ő ÖNKÉNT tette.

Létezik olyan nyomásgyakorlás, ami egy olasz miniszterelnököt is lemondásra kényszerít, akkor is, ha az történetesen egy hatalomvágyó maffiavezér! Vajon Mo., mint kishal ebben a játszmában hol helyezkedik el?

Csak gondolkodjunk együtt- mert én sem tudom ezeket teljesen hová tenni: hazudik Torgyán, amikor azt mondja, hogy a rendszerváltozáskor az orosz és amerikai diplomácia, ill. pénzügyi körök előre egyeztetett forgatókönyv szerint alakították az első magyar "szabad választásokat"?
atv.hu/cikk/20111110_torgyan_az_eltunt_nemzeti_vagyonrol_antall_osszejatszott_pozsgayval?source=hirkereso
Van olyan egyáltalán, hogy "szabad választás"? Vagy ez csak egy jól megtervezett manipuláció? Mert azért lássuk be: a lehetőség adott hozzá. Hiszen a választási szavazatszámláló programokat is megírja valaki.

Gera 2012.01.04. 11:36:49

@shitgun: Hogy lennének már közösek az érdekeik, ennyi szereplő csak egymás kárára szerezhet nagyobb hatalmat.Rövidtávú korlátozott együttműködés lehet kisebb csoportokban.

2012.01.04. 11:44:07

@Gera: Tulajdonképpen rövidtávú a dolog, 90 év kellett a következő nagy krachhoz, ami lehet, hogy csak az előszele a rendes nagy összeomlásnak. Az nem sok idő, kb. három generáció. Ha van valóban valamiféle golyóbisszerte hatalomra törekvő erő, közösség, összeesküvőcsoport, akkor úgy működnek, mint a keményebb vírusok, a túléléssel szembemenve addig szipolyozzák a gazdatestet, míg az teljesen legyengül, vagy meghal, és akkor nekik is annyi. Csak sajnos mindig lehet kezdeni előlről, mert egyszerre mindenki úgyse döglik meg. Ha ezt csinálja valaki, és ésszel csinálná, épphogy egészséges, jólétben lévő gazdatestet akarna kinevelni, amit kisebb mértékben, de hosszabb távon szipolyozhat. A hatalom mindig ostoba.

2012.01.04. 11:45:27

@Gera: különben meg honnan tudod, hogy a 147 cég az valójában nem 10-15-20-e? Ez már tényleg conteo, de miért is ne? Kitől származik az információ, és ki szabályozhatja azt?

Kono 2012.01.04. 11:45:29

@janper: Bevallom, én nem értek azért ilyen szinten hozzá, mint "Tudod, Nash-egyensuly, meg Prisoner's Dilemma." Csak igyekszem logikusan gondolkodni, és persze tanulni másoktól, amit lehet.

Ki dönti el, hogy mi a pletyka? H1N1 nem valami hasonló történet? A WHO szaktanácsadói, akik szerint veszélyes világjárvány a H1N1 véletlenül éppen a legnagyobb gyógyszergyártók tanácsadói. Utólag, mikor kiadtuk a milliárdokat a vakcinára, már nem mindegy, hogy megalapozott volt-e az előrejelzés?

Ezt az egyet nem értem, talán el tudod magyarázni: ha valakinek kölcsön adtam de közben eladósodik, nem tud már jól fizetni, én annak már nem adnék még egyszer pénzt.
Ha Mo. képtelen finanszírozni a hiteleit, akkor mi érdeke van az IMF-nek abban, hogy rákényszerítse a kormányt az újabb hitelfelvételre? Ez nekem nonszensz. Mert azt látom, hogy minden módon gyúrnak bennünket, hogy vegyünk fel IMF hitelt. Meg hogy Matolcsy és Orbán lemondjon.
Le fogják őket mondatni, ha egy mód van rá.

Én úgy gondolom, ez a harc nem a magyar emberek érdekeiről szól, hanem pénzügyi körök érdekeiről, és ebben azért némi tudatosságot is fel kell tételeznünk.
Hiszen pl. a Goldman Sachs szempontjából a racionális gondolkodásmód is ezt diktálja.

Idet 2012.01.04. 11:46:25

1. Az összes nemlétező összeesküvés-elmélet sorra-rendre beválik.
2. Lucas Papademos: ennyit a sokak által óhajtott szakértői kormányról. Úgy megszakértenek, hogy arról kódulunk/attól koldulunk - és itt inkább az utóbbi változat a helyénvaló.

Csumpitáz Alfréd 2012.01.04. 11:52:54

Kedves blogíró, sajnos te még csak most estél áldozatául, annak a hobbi-brókernek, aki megvezette a világot. Semmiféle bank, brókercég vagy más pénzügyi szervezet nem alkalmazza jelenleg a nagy port kavart interjújáról elhíresült Alessio Rastanit. Rastani, akire Orbán Viktor mint pénzügyi gurura hivatkozott, 34 évesen egy 200 ezer fontot érő félikerházban él – ami azonban nem az övé, hanem a barátnőjéé.
A fiatalember, mint arról a brit sajtó korábban egyöntetűen beszámol, nem futott be pénzintézeteknél semmilyen karriert, még csak szakképzett brókernek sem igazán mondható, ő maga ismerte el utóbb, hogy a kereskedés az ő esetében mindössze hobbi. Szó sincs tehát arról, hogy a City valamiféle nagymenőjéről lenne szó. Sőt.

Idet 2012.01.04. 11:53:44

@Kono: Hmm. Az akkori SZDSZ győzelmét várta és akarta minden "érintett", az amerikai és az izraeli diplomácia. Mark Palmer akkori amerikai nagykövet az SZDSZ főhadiszállásán várta az eredményeket, és diplomatához nem egészen méltó módon reagált, amikor elhúzott az MDF. Az oroszok fölötte módon nem szimpatizáltak Antallékkal (Varsói Szerződés és egyebek). Szóval, akkoriban még nem működtek jól a kifinomult befolyásolási technikák. Mára már ez megváltozott. Pénz beszél, kutya ugat.

Idet 2012.01.04. 11:56:39

@Csumpitáz Alfréd: Attól, hogy nem nagymenő, még lehet esze. Sőt.

Kono 2012.01.04. 12:03:55

@Csumpitáz Alfréd: Lehet, hogy Rastani egy senki, de nem egyedül van a véleményével.
Mint már írtam, egyet ért vele Vezér-Szörényi László, a német fejlesztési (kb. központi) bank tanácsadója is, szegény. Meg Norman Jones brit kormánytanácsadó is, akitől személyesen hallottam (még 2008-ban!!!), hogy a válságot akkor kezelték félre, amikor az azt okozó bankokba injektálták az állampolgároktól beszedett pénzek óriási részét.

De hát ők nem értenek ehhez.

Kalmár 2012.01.04. 12:05:00

@Csumpitáz Alfréd: És a föld sem gömbölyű, mert leesnénk róla......tényleg azt hiszed, az az egyetlen bróker nyilatkozatra alapozzuk, hogy a bankárok okozták ezt a válsgot és ezen is jól keresenek? Hozzátéve, hogy a politikát teljesen behálózták? Szomorú.

Lindauer László 2012.01.04. 12:09:40

@Csumpitáz Alfréd: szóval azt akarod nekem bemesélni,hogy a BBC elö fömüsoridöben egy szélhámost hiv fel,hogy beszéljen a világ egyik legnagyobb hatalmú cégéröl a Goldmann Sachsról ? egy senkit ? nnnaaa neeeee.....
amiket te leirsz,az a dolgok utókozmetikázása.
akit érdekel a riport az irja be a youtube-ba,hogy "bbc speechless" vagy magyarul az echotv.hu-n a háttér-kép c. müsor 2011.12.22-i adásában tekintheti meg.

Kono 2012.01.04. 12:16:53

@Idet: És tényleg azt várták, vagy csak nyugaton jobban értenek a tervezett manipulációhoz, mint mi?
Elképzelhető, hogy egy olyan szintű egyeztetésen, mint a Mo-IMF volt decemberben, az egyik félnek "eldurran" az agya és meggondolja magát, feláll az asztaltól, minden előzetes jel ellenére?
Nem vagyok politikus, de ennyire nem vagyok hülye. Hiszen ha tárgyalásra megyek, főleg magas szintűre, akkor az percre, betűre tervezve van. Nem engedhetem meg magamnak, hogy érzelmi döntéseket hozzak, és végig derűsen, kompromisszumra törekedve tárgyalok. Akkor is, ha magamban már rég melegebb égtájra küldtem a partneremet. Ezt kifelé soha nem mutatjuk.
Persze, lehet, hogy az EU részéről egy gyakorlatlan tárgyaló partnert küldtek, aki még nem tart ilyen szinten.

Szóval, hol a határ az előre tervezett manipuláció és a spontán történések között? Én nem tudnám megítélni, és talán az a legbölcsebb, ha legalább tisztában vagyunk azzal, hogy nem tudjuk megítélni, mi valóságos és mi nem az.

Pláne a médiából. Hiszen Kennedy éppen azzal nyert, hogy a nép elhitte, amit a tévében lát: hogy nyugdíjas nénik csókolnak kezet a fiatal elnöknek,stb. És ez így is volt. De a "nyugdíjas nénik" véletlenül voltak éppen ott és akkor?
Mi, magyarok, voltunk olyan szinten 89-ben, hogy különbséget tegyünk a média valósága és a valóság között?

Egyszóval, én nem gyártok összeesküvés elméleteket, csak eljátszom a gondolattal, hogy nem minden az, aminek látszik. És nem mondom, hogy tudom az igazságot, de nem képzelem azt, hogy ismerem az igazat.

Tapogatott Kukorica 2012.01.04. 12:19:20

@Lindauer László: Ezt nezd csak meg, alig ket perc:
www.youtube.com/watch?v=pdyYe7sDlhA

Olyan elkepzelhetetlen, hogy a BBC is hibazhat? :)

Ez az Alessio Rastani nevu valaki egyike a tobbszazezer(!) otthoni hobbibrokernek. Velemenye pontosan ugyanannyit nyom a latba, mint barmelyik kommentelonek itt a blogon. Nem befolyasos, nincs tapasztalata, meg penze sincs. Nem azt mondom, hogy tuti biztosan nincs igaza, mert azt nem tudhatjuk (?). Azt mondom, hogy illene mindenkinek a helyen kezelni a dolgokat es sulyozni az ilyen emberek nyilatkozatait. Amikor Orban, egy valasztott miniszterelnok mond valamit peldaul, az egeszen mas sulyu kijelentes, mint Alessio akarki hobbibrokernek a velemenye. Lehet mindketton csamcsogni, de az elsonek mindenkeppen nagyobb sulya lesz a tortenesekben, lenyegesen nagyobb. Olyan, mint amikor valaki Dopeman velemenyere alapoz a mai politikai-gazdasagi kerdeseket illetoen. Lehet neki is igaza sok dologban sot, lehet, hogy mindenben igaza van. De nincs semmi olyan elettapasztalata, ami alapjan feltetel nelkul elhinnem egy szavat is. Pont, mint ez az Alessio.

Tapogatott Kukorica 2012.01.04. 12:37:01

Amugy meg ugy vagyok vele, hogy ha az ember veszi a faradsagot es elolvas nehany kozgaz, jog, penzugy konyvet, nehanyat a tozsde mukodeserol stb., akkor hamarabb meg fogja erteni, mi miert tortenik a vilagban, mintha ilyen konteos videok alapjan formalna a velemenyet. Nem mondom, hogy ove lesz a Szent Gral, de olyan sok kerdest elsimithatna, hogy nagyjabol eszebe se jutna tobbet semmilyen konteo, a megszerzett tudasaval tobbre juthat es tobbet megismerhet, mintha akarmilyen video alapjan formalna a velemenyet. Tobbet er a rendszer mukodesenek az ismerete, mint mindenfele youtubeos videokat nezegetve boszen bologatni a monitor elott. Persze, kenyelmesebb munka utan megnezni egy "roluk" szolo filmet, mint elovenni egy 500 oldalas, kozgazdasagtanrol szolo konyvet es megerteni a dolgokat, de ez mar egyenenkent valtozik. Konnyebb es gyorsabban emesztheto egy-egy ilyen misztikus film, vagy hinni a nevesincs otthon gubbaszto brokereknek, elolvasni a Kiskegyedet vagy a sokadik kereskedelmi csatornan futo sorozatokat bamulni. De ha az ember veszi a faradsagot es utanajar dolgoknak, megtanulja a rendszer mukodeset, akkor tulajdonkeppen nem is nagy boszorkanysag, ami a hatterben tortenik.

Idet 2012.01.04. 12:42:58

@Kono: Na, ebben, mármint nem minden az, aminek látszik, teljesen igazad van. Vannak olyan igazságok is egyébként, amelyekről tudjuk, hogy igazság, csak bizonyítani nem tudjuk. A Kennedy-gyilkosság(ok) például. Nem kell ahhoz tények tömege, hogy következtetni lehessen, összeadni az egyet meg a kettőt.
Természetesen az ember nem mondhatja ki ex kathedra, hogy ez történt, ez az igazság.

Lindauer László 2012.01.04. 12:44:56

@Tapogatott Kukorica: erre szokták azt mondani,hogy : "aranyos". Én már nem hiszek a mesékben,olvasd el feljebb "bastian" v. "kono" kommentjeit,szerintem kb. erröl van szó manapság.

bastian 2012.01.04. 12:46:49

Azt valahogy már meg kellene végre érteni, hogy olyan országokban ahol nem bocsájthatnak ki saját pénzt, ott teljesen mindegy, hogy mekkora a kamatszint, az mindenképpen visszafizethetetlen, mert ha visszafizetnék, akkor egy fillér sem lenne forgalomban és még mindig maradna kifizetetlen adósság. Tehát az adósság alap és állandóan nő a kamat miatt és a végén összeomlik. Ilyen a rendszer.
Ennek az oka, hogy a kamatot sosem adják oda (teszik be a rendszerbe), hanem csak a tőkét, ezért mindig újabb hiteleket felvéve lehet csak kifizetni a korábbit. Tehát az adósság visszafizetése tönkretesz, mert kivonja a gazdaságból a pénzt és éhenhalunk. Ha nem tetszik a rendszer, akkor másikat kell csinálni. Ki kezdi? :))

Dr. Deedee 2012.01.04. 12:51:15

@Tapogatott Kukorica: A közgazdaságtannal foglalkozó könyvekben pontosan az a fajta működés és elmélet van leírva, ahogy egy vezető elit az egész rendszert láttatni akarja. Képzik ezerszámra a "közgazdászokat", akiknek a pénzvilág tényleges működéséről fogalmuk sincsen (a pénz "keletkezéséről" meg aztán pláne), persze nagyon jól tudnak függvényeket elemezni meg abból "jósolni", aztán a tanult elvek alapján. Aztán a jóslat vagy bejön vagy nem. Na hát kb. erre jó ha olvasgatod a közgazdasági könyveket.

roomster 2012.01.04. 12:56:20

@komolytalan samu: Vagy tudomásul veszed és érvényesül ebben ahogy tudsz, vagy kiszállsz belőle, remetének állsz vagy szerzetesnek. Egyet nem tehetsz, nem verheted agyon a sarki zsidó fűszerest, mert ő ártatlan abban, hogy így működik a világ.

bastian 2012.01.04. 12:56:34

@Tapogatott Kukorica:
Tévedsz, ha azt gondolod, hogy csak "konyhatündérek" írogatnak ide. Vannak itt közgazdászok is, csak a munkahelyen befogják a pofájukat, (ahogy a tanárok is az egyetemen), mert az állásukkal játszanak. Ha olvasgatod a Pénzügytan, vagy a Banküzemtan tankönyveket, akkor valóban meg lehet érteni a rendszert, de nem csak olvasni, hanem ÉSSZEL kell olvasni és megérteni. Ki gondolná egyetemista korában, hogy a csalás kézikönyveit és propagandáját tartja a kezében? Ez olyan volna, mintha valaki lehülyézné a fizikatanárt, ha azt állítja, hogy az "anyag" kis parányi részekből tevődik össze. A különbség ott van, hogy a közgazdaságtan nem természettudomány, ezért is sorolják a társadalomtudományok közé. A "tudomány" is hamis megnevezés, mert a propaganda jobban illene hozzá.

Tapogatott Kukorica 2012.01.04. 13:06:12

@Dr. Deedee: Igy van. Es ha mar erti az ember, akkor - kis erofeszitessel - a sajat hasznara is fordithatja a megszerzett tudast :)

Dr. Deedee 2012.01.04. 13:15:01

@Tapogatott Kukorica: Hát én azt mondom, hogy azért, hogy a saját hasznodra fordítsd, elég magas szinten át kell látni, ami nem feltétlen erőfeszítés kérdése. A közgazdaságtant tanulók 90% a büdös életben nem fogja átlátani a rendszer tényleges működését. Ahhoz hogy profitálj belőle, azért el kell kissé rugaszkodni a tanultaktól és bizony látni kell a rendszer hibáit és az ok-okozati összefüggéseket, amit bizony a bankár világ elitje "alakít".

Tapogatott Kukorica 2012.01.04. 13:29:55

@bastian: Nem gondoltam, hogy csak olyanok irnak ide, felreertes ne essek, de az emberek donto tobbsegenek halvany elkepzelesei vannak csak arrol, hogyan epul fel mondjuk a tozsde, miert es ki nyomtatja a penzt, annak mi alapjan van erteke, hogyan befolyasolhat a media, hogyan mukodnek a bankok... Ezeknek mind meg kell tanulni legalabb az alapjait, hogy legalabb egy jo kepet kapjon az ember.
Lehetetlen persze mindenben muveszire fejleszteni a tudast es nem is minden erdekli az embert. En pl. igy voltam a tozsdevel, ami egyszeruen nem az en vilagom. Megis vettem a faradsagot, elolvastam vagy tucatnyi konyvet, cikkeket (marmint tudomanyos megkozelitesut, nem pl. blogcikkeket) a temaval kapcsolatban, hogy hogyan jottek letre, mit is csinalnak ott a bacsik, hogyan mukodik az egesz. Aztan mara van egy kepem rola. Ahogy van a bankokrol, a jogrol vagy a kozgazdasagtanrol is. Egyik-masikban kicsit tobbet tudok, masokban kevesebbet, a lenyeg, hogy folyamatosan utananezek, hogy mi mit jelent. Aztan a bejovo infokbol meg szelektalok a tudasomnak megfeleloen.

Igy szelektaltam ki pl. ennek a riportalanynak is a velemenyet, mert szerintem az o szava akkora sullyal bir a penzvilagot illetoen, mint mondjuk a banki penztarose. Mindketten lattak mar penzt es bankot is, de csak tisztes tavolsagbol. Aki meg csak hallomasbol ismeri mondjuk Goldman Sachsekat, azoknak meg boven eleg ennyi, hogy "valami tozsdeguru megmondta, hogy ok iranyitanak". Lophaszt, csak elmondta a velemenyet, ami ettol fuggetlenul lehet persze igaz is. Mindenesetre en fenntartasokkal kezelem.

Eppen ezert is van nagyon nagy igazsag abban amit mondasz, hogy a kozgaz mirol is szol. Ha pedig valaki ugyesen alkalmazza, azelott szo szerint megnyilik a vilag, mert nem egzakt, korlatok koze szoritott "tudomanyrol" van szo, ahol a 2x2=4, ahogy te is irod. Hanem inkabb arrol van szo, hogy ezzel a tudassal mar megerthet az ember folyamatokat, amik valahol a kezzel foghato tudomanyok (legyen mondjuk penzugy) es a kevesbe megfoghatok kozott (legyen mondjuk politika) laviroznak. Van, amit egeszen jol le is irhat utana matematikaval, de van, amire csak elmeleteket tud gyartani. A lenyeg, hogy ERTSE az ember, megismerje a "disztingvalast", hogy mi fontos egy bizonyos dolog leirasahoz, megertesehez es mi kevesbe fontos. En ez alapjan mondtam azt, hogy a hobbitozsdes pali velemenye fenntartasokkal kezelendo, mert jelen pillanatban nem "sulyos" a velemenye. Lehet, hogy az lesz, lehet, hogy sosem. Ilyen lora pedig nem tesz penzt, csak a szerencsejatekos.
Szoval teljesen igazad van, hogy ESSZEL kell ezeket olvasni, a lenyeget leszurni, a tobbi pedig mar csak alkalmazas kerdese.

Kono 2012.01.04. 13:30:35

@bastian: Én kezdem:)

Tulajdonképpen mindegy, hogy van-e akarat a jelenlegi rendszer megváltoztatására, mert úgyis rá leszünk kényszerítve.
Ha bedől az eurozóna, ill. a forint leértékelődik, akkor nincs más választásunk, mint reálértékekben élni és gondolkodni. Hozzá vagyunk szokva, hogy ma akár 10x annyit eszünk, mint amennyit termelünk. Majd ha- sarkítva- mindenki kapálni fog és azt enni, amit termelt- megérti, hogy a jelenlegi jólét csak egy álom. Szép álom, nem vitás, de irreális.
Én mindenkinek azt tanácsolom már most is: vegyen földet. Azzal nem veszíthet. Ha viszont rákényszerül, még mindig kapálhat rajta.

szemtanú 2012.01.04. 13:39:58

@Kono: Hogy azután mások learathassanak! Minden hiába, a rendszer mindig ugyanaz marad!

Lindauer László 2012.01.04. 13:41:01

@Kono: én frankón mondom : idén kandallót csinaltatok és hátul a kertbe zöldséget,gyümölcsöt ültetek + a csajomat megtanitatom kenyeret sütni. + elkezdek gondolkozni,hogy milyen tartós élelmiszereket vásároljak,ha közeleg a "baj" ( vagy a vég .. ? )

Tapogatott Kukorica 2012.01.04. 13:47:20

@Dr. Deedee: Nem ertek egyet, nem csak a bankarok kepesek ezeket a hibakat felfedezni es foleg nem csak ok kepesek ezeken javitani/valtoztatni. Mik ok, valami kivalasztott faj, alienek? Dehogy, ugyanolyan emberek, mint a tobbi, akik az erdekeik alapjan lepnek, es ezek a lepesek igen konnyen kiszamithatoak. Ezaltal a bankok is ugyanugy "iranyithatoak" masok altal, ahogy te azt szeretned lattatni, hogy a bankok teszik ugyanezt, veluk.

Kono 2012.01.04. 14:05:42

@Lindauer László:
Én gazdaságba fektettem, mezőgazdasági ismereteket tanultam, úh. "aranykalászos gazda" lettem. Amúgy építőmérnök vagyok, de nagyon érdekeseket tanultam.
Az évtized legnagyobb befektetése a mezőgazdaság, jobb, mint a tőzsde.

Tehát remélhetőleg már idén lesz egy saját tulajdonú gazdaságom, ami sajnos még elég messze van, de reménykedem.

Otthon a spájzban van liszt, cukor, tészta, olaj, konzervek, kb. 2-3 hétre elég. Ha ugyanis tényleg dől a forint, akkor az emberek megrohamozzák az áruházakat, és szétszednek mindent, a katonaság, rendőrség meg akár lövöldözni fog, stb. Én inkább kimaradnék ebből.
Továbbá ismerek olyan tartósítási eljárásokat, amik jól jönnek, ha nincs hűtő.
Ismerem a gyógynövények jó részét, ha nincs gyógyszer, és tudom, mik az ehető "gazok": csalán, porcsin, stb.
Asszony is, én is tudunk kenyeret sütni, ezért nagy baj már nem lehet.
Még abban gondolkozom, h valami jószágokat is vegyek párat.

Nincs abban semmi szégyellnivaló, ha az ember nem él hamis biztonságban, és alapozza a családja kajáját egy olyan rendszerre, ami bármikor bedőlhet. A legjobb példa erre Noé: hülyének nézték, míg napsütésben bárkát épített, de mégis megmenekült általa.

Ma a társadalom hihetetlenül magabiztosan él, mintha a világ legtermészetesebb dolga a jólét lenne és a béke. Pedig hány nemzedék élte le az életét végig békében és jólétben?
Aztán meg, az emberek jó része akkor is éhen halna, ha tehenet adnék neki, mert sem etetni nem tudná, se megfejni, se levágni. Én se tudtam, de megtanultam.

Persze én már 2-3 éve is meséltem ezeket a terveimet az akkori munkahelyemen, és a többiek jól szórakoztak rajta. Szerettek engem, mert talpraesett vagyok, de nekik akkor még vicces volt. Ma már a régi kollégák is gondolkoznak azon, hogy kéne valami jauszág:D Mert időközben realitássá vált az akkoriban még elrugaszkodottnak tűnő kép.

Kono 2012.01.04. 14:13:33

@Tapogatott Kukorica: "Dehogy, ugyanolyan emberek, mint a tobbi, akik az erdekeik alapjan lepnek, es ezek a lepesek igen konnyen kiszamithatoak."

Hitler, Sztálin is emberek voltak. Mégis hatalmas pusztítást végeztek. Tudod miért? Mert alábecsülték a fanatizmust és az emberi gonoszság határát. SENKI nem hitte volna el, ami történt, csak álltak és nézték.
Abból indultak ki, hogy mindenkinek ugyanott vannak az erkölcsi gátjai.
Az ember hihetetlen mértékben gonosz, olyan mértékű kapzsiság lakik a szívében, amit el sem tudsz képzelni.
Te el tudnád képzelni, hogy valaki milliókat öl meg? Én nem. Mégis megtörtént.

Ha ebből indulunk ki, hogy az ember mérhetetlenül gonosz, akkor nem meglepő, ami folyik. De nem ebből indulnak ki a legtöbben.

Dr. Deedee 2012.01.04. 14:14:44

@Tapogatott Kukorica: Egyet is értek meg nem is :). Egyetértek, mert a hibákat valóban nem csak a bankárok képesek felfedezni. Ellenben ezen hibák kijavítása nem is olyan egyszerű, hiszen a nemzetközi pénzkartell (nevezzük így), sanszosan nem fogja ezt engedni, hiszen neki a jelenlegi felállás az "üzlet". Helyette nyomást gyakorolnak, pl. leminősítésekkel, médián keresztül stb. stb., hogy még a kedvedet is elvegyék attól, hogy nekik nem tetsző húzásokat csinálj. Mi is történik mostanság az országban?

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.04. 14:18:03

Magyarok, 320,- ft az euró !!!

Mit mond erre jól fizetett Szargyártó Péter diktátori szófosó és a jóból szánalmas lett jól fizetett Giró Szász hantázó helyett a

buta, rusnya, mindenhez de semmihez értő, szánalmas, ratyi "szőke nő", vészszóvivő S. Gabriella?

Emberek, azonnal lépni kell még lehet, mert tragédia fenyeget az orbáni ámokfutás miatt.

Bóvli Orbán takarodj, tényleg szépen kérlek!

Lindauer László 2012.01.04. 14:24:36

@Selmeczi a buta, rusnya szőke nő!: menj ki a friss levegöre,kicsit szellöztesd ki a buksidat.

Lenny 2012.01.04. 14:26:18

@Dr. Deedee:
Pontosan ez történik éppen.
Majd pedig elűzik Orbánt és helyreáll a korábbi "rend". Az ő érdekeik szerint. Amit mi jólétnek hiszünk. Ők meg minket egy kis szaros piacnak. Amit eláraszthatnak nyugodtan és demokratikusan, liberálisan, hiszen így van lehetőség növekedniük és saját országaik demokráciáját biztosítani. És amit mi szeretnénk, de soha nem fogunk elérni, mert addigra már ott sem az lesz.
Nyugat vs. Kelet.

Tapogatott Kukorica 2012.01.04. 14:35:41

@Kono: Igen, ez sajnos igy van. Talan egyszer mar nem igy lesz, ezzel nem tudok mit kezdeni sajnos, nem befolyasolhato nagyon az ember termeszete :(

Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.01.04. 15:06:18

Az összeesküvés elméleteket alapból lenéző, megvető, emberekről az a véleményem, h semmit nem értettek meg a történelemből, maximum bemagolták a leckét ész nélkül.
Fantáziátlan, unintelligens, földhözragadt, a hamis világképükhöz görcsösen ragaszkodó, naiv jellemek.
Mindig is az emberi gyarlóság alakította a civilizációkat, jelenleg csak az alkalmazott forma más. Hogy lenne képes pár ezer ember irányítani mindent? Basszus, milyen bolygón éltek ti? PÉNZ bazmeg! Miért olyan bonyolult elképzelni, h a profit az eszköz mindenre ami a hatalom kiszolgálásához kell.
Próbálj meg kilépni a profitorientált rendszerből: ...nem bemenni dolgozni, nem fizetni adót, nem regisztráltatni magad, csak úgy élni az asszonykáddal a természetben. Mert ugye ezek kizárólag csak a hatékony társadalmi, gazdasági modell érdekében jöttek létre. És ugye ezek nem alkalmasak arra, h kollektív részesévé tegyenek mindenkit a hatalmasokat kiszolgáló világban.
Hát persze, h nem. Nincs senki legfelül, a piac szabad, önirányító, és a politikusok kezében a jövőnk.
Jah!

Zelefánt 2012.01.04. 15:10:04

@Kono:

Malevill. Erről ez jutott fejembe.

bastian 2012.01.04. 15:12:05

@Kono:

Jól teszed a gazdálkodást, nem véletlen, hogy Csányi Sanyi is az elmúlt 10 évben csak az élelmiszeriparba fektette a pénzét.
Sajnos én egy csalánt sem tudnék felnevelni, a pénzügyi piacokon "nevelkedtem", de sebaj, majd megyek hozzád kajáért és adok érte aranyat :)).

magua81 (törölt) 2012.01.04. 15:12:14

@komolytalan samu: Miert szerinted Obama szemelyesen kell hogy ellenorizze naponta a 2000 lelkes szartelep onkormanyzatanak legutolso tisztviselojet Alaszkaban?Szoktal neha gondolkodni vagy csak megmondani tudod?

tusuanzen 2012.01.04. 15:17:40

@Kono: az a Kono?:))
Nálunk is ugyanaz a helyzet, én is tartok otthon mindig elegendő palackozott vizet konzervet stb. megtanultam élő állatot feldolgozni, tartósítani. Ne legyen rá szükség, de úgy érzem hamarosan lesz....

nland 2012.01.04. 15:48:54

Hogy mivel irányíthatja, BEFOLYÁSOLHATJA 4-5 család/hedge fund/ország a többi országot ?!

Hihetetlen, hogy nincs az embereknek néha agya.
Az Eu alapalkotmányában az USA alkotmányában és mindenütt benne van:

1. Szabad tőkeáramlás (mert a több pénzemet ha odateszem-elveszem befolyásolom a gazdaságon keresztül a helyi politikát az ÉN KÜLFÖLDI ÉRDEKEIM szerint)
2. Sajtószabadság (mert a pénzemen megveszem az adott ország legelterjettebb médiumait és befolyásolhatok vele sok embert az ÉN KÜLFÖLDI ÉRDEKEIM szerint)
3. Liberalizmus (mert a helyi nemzetiességet, nemzeti összetartást gyengítve a "piaci verseny" szlogennel megszűnik az a gátló tényező amely után a PÉNZEMMEL MEGVEHETEK MINDENT ÉS BEFOLYÁSOLHATOK az ÉN KÜLFÖLDI ÉRDEKEIM szerint
4. Független jegybankrendszer (mert ha egy ország úgy viselkedik ahogy nekem az ÉN KÜLFÖLDI ÉRDEKEIM SZERINT nem tetszik, akkor a "független" jegybankrendszeren keresztül a "nem adok tőkét, pénzt nektek"-el zsarolni tudom BÁRMELY ORSZÁGOT!
5. Demokrácia ( ezt állandóan emlegetnem kell mindig, hogy elérjem a céljaimat ott ahol nem úgy döntenek ahogy nekem tetszik AZ ÉN KÜLFÖLDI ÉRDEKEIM SZERINT, hiszen ezzel indokolhatom a szankciókat melyeket olyankor hozok amikor valami valójában a NEM AZ ÉN KÜLFÖLDI ÉRDEKEIM SZERINT alakul.)
- Természetesen ÉN NEM TARTOM BE A DEMOKRÁCIA általam másoktól számonkért szabályait a SAJÁT ORSZÁGOMBAN !!!!!

Az EU és USA legfontosabb alapelvei nem szólnak másról, mint a TŐKE FELTÉTEL NÉLKÜLI BEFOLYÁSÁNAK KITERJESZTÉSÉRŐL humánus emberi jogokba csomagolva...

A forint úgy is 350 lesz ha azt akarják mindegy ki a vezető...ha pedig más lesz akkor az államadóság majd megnő 120%-ra vagy kártérítést kapnak a bankok....ha ez nem tetszik akkor pedig "Nincs Magyarországon demokrácia" lesz több éven keresztül....ezt már MOST látja.... már aki gondolkodik is néha...tökmindegy ki mit csinál....ez a KÜLFÖLD ÉRDEKE....erőből....méghogy demokrácia...muhahaha.... :o)

Kono 2012.01.04. 16:10:43

@tusuanzen: Melyik?

@bastian: Hozzám jöhetsz kajáért, de lehet, h nem aranyat kérek. Mindenesetre egy felesleges kapát mindig tartok majd, hátha másnak is "kedve támad" dolgozni:D
Szerintem kezdj el tanulni valami hasznosat. Lehet, hogy indítok egy ilyen tanfolyamot, és megszedem magam belőle, amíg még lehet :D

Ha így folytatjuk, mindenki dolgozni fog, csak valaki meg is eszi, amit termel.
A többiek meg a gyapotszedő jobbágy szinten eltengethetik az életüket, marék rizsért cserébe.

Kono 2012.01.04. 16:11:55

@Zelefánt: Hát... Minden lehet. Az, hogy eddig még nem volt, nem garancia arra, hogy nem is lesz.

Taxomükke (UK) 2012.01.04. 16:37:39

@Kono: ...esetleg néhány kormánytag...?

Kono 2012.01.04. 16:49:04

@Tibi bácsi: Hát, véletlenül a kormányok közt akadnak befektető tanácsadók (ne adj' Isten, Goldman Sachs). Micsoda véletlen.

De ha nem akadnának is, akkor a kormányfők, vagy kormánytagok biztosan jó kapcsolatokat ápolnak a piac különböző szereplőivel. Csakis emberbaráti szeretetből.

A cinizmust félretéve: természetes,
hogy mindig vannak bennfentesek. Ha ezek segíteni akarnak, segíteni is tudnak. De az üzletben soha, semmi nem egyoldalú.

Maddness69 2012.01.04. 17:05:15

@komolytalan samu: csak neked, mert vagy hülye vagy, vagy tényleg komolytalankodsz.:)

Láttál már munkahelyet közelről? Mennyi vezető van? Valójában ki vezeti a céget? Ezt gondold át!

A teljes (!) világ irányítására egyetlen ember is elég. Sőt!

savrola 2012.01.04. 17:07:25

@Tapogatott Kukorica: Persze, nem kell nagy dolgokat a háttérbe sejteni, de a közgazdaság és a pénzügy, csak a jó és rossz értelemben vett politika után jön. Nézd végig az amcsi elnököket, és a körülöttük lebzselő tanácsadókat, minisztereket, és nézd meg, hogy azoknak a döntéseknek mi közük van azokhoz az érdekkörökhöz, ahonnan ezek a miniszterek, tanácsadók jönnek. Úgy kezdődik, hogy az érdekcsoportok a saját embereiket juttatják a döntéshozatal és a végrehajtás szintjeire. És ez igaz egészen az amerikai elnökig. Lehet, hogy a primitívnek gondolt conteos videók megnézéséhez nem kell nagy munka, de attól még segít tisztítani a képet. Valaki már említette itt az Inside job c. filmet. Nem feltétlenül könnyű "olvasmány". Egyébként van közöm a közgazdasághoz, tehát nem csak az összeesküvés oldaláról látom a dolgokat. De hogy végtelenül leegyszerűsítsem a dolgot: a magasabb érdekköröket egy dolog érdekli: a profit, a pénz és az ezzel járó hatalom. Ezért pedig hajlandóak mindent megtenni, ami módjukban áll. Van, aki képes embereket gyilkolni, nemzeteket leigázni anélkül, hogy különösebb érzelmeket váltana ki belőle, mások ugyanígy képesek embereket, komplett gazdaságokat anyagi nyomorba dönteni. A tudomány csak ezután jön, mint eszköz használják.
@Kono: "Otthon a spájzban van liszt, cukor, tészta, olaj, konzervek, kb. 2-3 hétre elég." Nem akarlak kiábrándítani, de ezekre az élelmi-szerekre nincs szükséged az életben maradáshoz. Zöldség, gyümölcs, hús, víz. Ennyi bőven elég. Nem csak válságban, de bőségben is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.01.04. 17:45:03

milyen jó kis blog ez, szóljatok hogy gyakrabban jöjjek ide.

lehozom én is a posztot, forrással persze remélem nem baj

obama bankárkormánya, change, igen, már választása előtt se értettem, hogy hihetnek nekik a majmok.
erről szól a bennfentesek is, amit nyilván láttatok már
kkbk.blog.hu/2011/11/19/bennfentesek_2

Kono 2012.01.05. 09:00:27

@savrola: "Zöldség, gyümölcs, hús, víz. Ennyi bőven elég. Nem csak válságban, de bőségben is."

Mert ezek eltartható és olcsó élelmiszerek:) Persze, kukacokat is lehet enni, a fehérje miatt. De én azt csak kenyérrel vagyok hajlandó megenni:D

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2012.01.05. 10:32:36

@tesz-vesz: Nyugodtan, már én is vettem le tőletek egy videót korábban természetesen a forrás megjelelésével.

savrola 2012.01.05. 10:40:39

@Kono: A zöldséget és gyümölcsöt fagyasztani is lehet, vagy ha van, akkor pincében tárolni. :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.01.07. 14:24:23

régi történet, nekem legalábbis az.

de nem lehet elégszer feleleveníteni-/emlékeztetni- a zembereket /felhívni a figyelmet ezen theenyállásra

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.01.08. 21:27:05

a zindexes fiúk ('11 nov 14) is kissé belassultak...

én ezt bodoky blogján okt 21-én írtam:

"szorokin 2011.10.21 13:39:42
a zürichi egyetem friss kutatási eredménye:
147 multi irányítja/befolyásolja a világ vagyonának 40%-át.
illetve ugyanez más fogalmakkal/mérőszámokkal:
"In effect, less than one per cent of the companies were able to control 40 per cent of the entire network"
(azaz kevesebb mint egy százaléka a vállalatoknak képes irányítani a teljes hálózat 40%-át.)

www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2051008/Does-super-corporation-run-global-economy.html
-------------------------------------------

a témában nagyon/nyugodtan ajánlom
Csermely Péter blogját, illetve konkrétan:
csermelyblog.tehetsegpont.hu/node/137 -posztját."

és Csermely blogját/oldalát azóta is melegen, jó szívvel ajánlom. :)

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.01.08. 21:30:12

lemaradtak a linkek, azaz a források:

bodoky.blog.hu/2011/02/27/kalandos_sorsu_interju

+ az ajánlott (pl hálozatkutatósdis) Csermely blog:
csermelyblog.tehetsegpont.hu/node/137

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.01.09. 14:01:00

az előző linket ápdételtem, így nevezem ezt:
1.1-nek - itt szépen látható h h maradt 4 darab óriásbank a sokból:
offos.blog.hu/2012/01/09/par_teny_a_mai_vilagrol_melyben_a_penz_az_ur

2.0 - a folytatás, közös metszetek, átfonódások (az USA kormányával):
- USA. USA kormánya. vs Nagybankok; Olajmogulok [Erőforrást birtoklók]. -
offos.blog.hu/2012/01/09/nincs_uj_a_nap_alatt_toke_vs_hatalom
süti beállítások módosítása