sorok között

És akkor Putyin ránkszabadította a menekülteket...

2016. március 03. - Politikai Ateista

Philip Breedlove a NATO európai erőinek főparancsnoka az amerikai szenátus bizottsága előtt vázolta fel azt a konspirációs teóriát, amely szerint Putyin és Aszad a menekülteket használja fel Európa destabilizálására.

Az MTI szerint Philip Breedlove amerikai tábornok egyértelművé tette, hogy ma már Oroszország szíriai bombázása okozza az európai menekültválságot. - Index

 

Ez az összeesküvés-elmélet egyre népszerűbb bozonyos körökben, viszont akad néhány probléma az ötlettel.

 

hqdefault.jpg

 

Az első kapásból az, hogy az orosz légierő 2015 szeptember 30-án kezdte meg a tevékenységét Szíriában. Azt hiszem azt mindenki észrevette, hogy az úgynevezett "menekültválság" már jóval korábban elkezdődött.

Szeptember 30-án már javában dübörgött a határzár építése a déli határszakaszon, sőt, addigra már Hende Csaba is lemondott a kerítésépítési munkálatok lassúsága miatt.

Egy nappal az orosz bombák első becspódása előtt 6644 embert fogtak el a rendőrök tiltott határátlépés miatt Magyarországon.

Igen észrevettem, hogy Breedlove tábornok szerint a napjainkban tapasztalható menekülthullámot okozzák az orosz bombák, azonban ez a legjobb esetben is spekuláció, bár inkább olcsó propaganda.

Már az orosz beavatkozás előtt az erre vonatkozó tanulmányok a menekültek számának jelentős növekedésével számoltak.

Az NKE Stratégiai Védelmi Kutatóközpontjának munkatársai kiemelték, hogy a legtöbb stratégiai előrejelzés szerint a migránsok és menekültek száma az elkövetkezendő évtizedekben - különböző okok miatt - növekedni fog. - HVG  (szept 16.)

Ezzel kapcsolatban még annyit, mára már világossá vált, hogy az orosz légierő tevékenysége miatt megváltozott a hadiszerencse Szíriában a kormányerők javára. Mi lett volna ha az oroszok nem avatkoznak be?

A kormány ellen harcoló csoportok, többek között az Iszlám Állam, és az Al-Nuszra (amelyek jelenleg a legizmosabbnak számítanak) minden bizonnyal sikeresen nyomultak volna tovább Damaszkusz felé, és foglaltak volna el a kormány fennhatósága alá tartozó területeket. Csak találgatni lehet, hogy ennek milyen hatásai lettek volna a menekültek mennyiségére, de gyanítom, hogy egy átlagos civil szemében a lefejezés legalább annyira félelmetes, mint egy orosz bomba.

Azzal kapcsolatban szintén csak találgatni lehet, hogy mi történt volna, ha Aszad kormányát legyőzik a lázadók. Líbia példája talán megfelelő kiindulópont lehet. Kadhafi már 4 éve meghalt, és nézz körül.

 

A másik hiba Breedlove érvelésével, hogy a menekültek jelentős része nem is Szíriából érkezik. Azt sem titok, hogy a szíriai útlevéllel érkezők között is vannak olyanok akik még véleltlenül sem szírek, és még a valódi szírek sem egyenesen Szíriából érkeznek, hanem mondjuk török menekülttáborokból, ahol az oroszok tudtommal még nem bombáznak. (Azt meg inkább ne feszegessük, hogy az Irakból és Afganisztánból érkezőket mi indította útjára.)

 

De tegyük fel, hogy Breedlove tábornoknak igaza van. Aszad, Putyin és valószínűleg a gyíkemberek összeültek, és elhatározták, hogy destabilizálják Európát. Mikor pattant ki ez az ötlet a fejükből?

Mert nekem eddig úgy mesélték, hogy az Arab Tavasz robbantotta ki a felkelést a kormány ellen. Lehet, hogy az Aszad-ellenes lázadást Aszad szervezte saját maga ellen, hogy néhány év múlva Putyinnal karöltve a polgárháború álcája alatt menekültekkel árassza el, és destabilizálja Európát?

Közben ravasz módon arra is rávették az Egyesült Államokat, Franciaországot, Nagy Britanniát, Törökországot, Izraelt, az Öböl-menti államokat arra, hogy fegyverszállítmányokkal és kiképzéssel támogassák a mérsékelt és kevésbé mérsékelt lefejezőket?

Vagy csak menet közben jött egy ilyen kósza ötlet, hogy miközben élet-halál harcukat vívják a felkelőkkel szemben, csak úgy mellékesen destabilizálják Európát is?

Breedlove azt is elfelejti, hogy 2012-ben az oroszok felajánlották, hogy egy béketerv elfogadását követően Aszad távozik a hatalomból. A finn béke Nobel-díjas diplomata Martti Ahtisaari szerint a Nyugat ignorálta az oroszok ajánlatát, mert azt hitték Aszadnak legfeljebb hetei lehetnek hátra kormányfőként.

Az Aszad elmozdítására felesküdött - a kompromisszumokat teljesen elutasító szövetség -  a következő több mint 3 évben fegyverekkel árasztotta el az országot, és lelkesen szurkolt a felkelőknek. Közben létrejött az ISIS, megerősödtek a különböző terrorszervezetek, az Szíriát romba döntötte a polgárháború, de gondolom Breedlove szerint ilyen apróságok nem okozhatják a menekültek számának növekedését.

Nyilvánvaló, hogy az orosz légitámogatás hozzájárulhat a menekültek számának növekedéséhez, de az egész menekültválságot hirtelen Putyin nyakába varrni nevetséges csúsztatás.

 

Egyébként azt sem értem milyen destabilizálásról beszél Breedlove, hiszen én korábban azt olvastam itt az Indexen is, hogy a menekültek lesznek az európai gazdasági növekedés motorjai, és ők fogják megtermelni a nyugdíjunkat.

Ha igaz is lenne amit az alufóliasapkás tábornok előadott, köszönetet kellene mondanunk Putyinnak és Aszadnak amiért ilyen önzetlenül hozzájárulnak Európa gazdasági teljesítményéhez.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr178440568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Afrika steht an der Elbe 2016.03.04. 12:09:44

A német sajtó egy része szerint a kölni ficki-ficki partit is Putyin szervezte. Ez komoly.

2016.03.04. 12:17:34

Most komolyan!
Hogy lehet ekkora baromságokat leírni???

"Az első kapásból az, hogy az orosz légierő 2015 szeptember 30-án kezdte meg a tevékenységét Szíriában. Azt hiszem azt mindenki észrevette, hogy az úgynevezett "menekültválság" már jóval korábban elkezdődött."

Majd:

"Igen észrevettem, hogy Breedlove tábornok szerint a napjainkban tapasztalható menekülthullámot okozzák az orosz bombák"

Miután ezt a második mondatot leírtad. Nem tűnt fel, hogy amiket addig írtál az irreleváns és felesleges?

elemes 2016.03.04. 12:37:02

Az túlzás, hogy putyin "szabadította ránk", de hogy neki kifejezetten jól jön, és rájátszik ahol tud, az elég látványos.

A poszt meg egy önjelölt putyinfan írása, érdemes felvenni az adblocker tiltólistájára.

elemes 2016.03.04. 12:37:47

@Afrika steht an der Elbe:

hülyeséget nyilván bárki mondhat :-)

chrisred 2016.03.04. 12:52:15

@elemes: Így van. A közvetlen céljuk nyilvánvalóan nem ez volt,csupán egy számukra kedvező kísérőjelensége a káosznak, aminek az előidézésében vastagon benne voltak. Mindenki az orosz bombázások kezdő időpontjával jön, de Oroszország még 2012-ben vétózta meg a BT szíriai beavatkozását, amikor még az IS nem is létezett.

2016.03.04. 12:52:38

A valóság az, hogy mindenkinek érdekében áll Európát elárasztani illegális migránsokkal, akiket ma menekülteknek neveznek.

Oroszország érdekelt az EU gyengülésében, káoszban, mert így hamar talál dezertőröket, szövetségeseket (magyarok úgy általában, csehek, szlovákok, francia széljobb, görögök, szerbek stb.). Kell ez neki, hogy az ostoba orosz nép örüljön, hogy máshol most rosszabb, mint Oroszországban, Putyin megvédi őket, a fasiszta EU meg megfullad a migránsokban. De ő erős kézzel uralkodik az oroszok felett, ott ilyen nem lehet. Közben egyedül a kínaiak meg a kaukázusi mohamedánok szaporodnak már csak Oroszországban, az orosz meg fogy... Egy szétbomló Európa nem fog szankciókat érvényesíteni az oroszokkal szemben, az ukrán konfliktusba se fog beletenyerelni, Oroszország azt csinál amit akar. A mohamedánok ellen hangolt EU a törökökkel se lesz jóban, legfeljebb kölcsönösen kihasználják egymást.

Az európai ipari konszernek olcsó munkaerőt akarnak, a kelet-európaiaknál is olcsóbbat. Az európai ballib politikusok egy irányítható friss szavazóbázist akarnak formálni a fiatal, jól tenyésző migránsokból. Segélyen élő mohamedánok sose fognak jobbra szavazni vagy a szociális ellátások csökkentését támogatni.

Az USA abban érdekelt, hogy Európa gyenge legyen, ahol egy kevert rasszú lakosság választ ballib politikusokat, akik bármit aláírnak az USA-nak, kereskedelmi megállapodásoktól az adatkezelési egyezményekig.

Európában egyedül a kelet-európaiak állnak ellen a mohamedánoknak, de őket hamar megtöri a nyugati fölény, ha ugrálnak, ki lesznek rakva az EU-ból, munkavállalóiktól megvonják a jogot, hogy nyugaton dolgozzanak. Ez már ma is zajló trend.
Ezért a nyugatra dühös kelet-európaiak az oroszokhoz fognak húzni, de Putyin pont ebben a megosztottságban érdekelt, ő csak önti az olajat a tűzre és kivár.

Az EU el fog halni, lesz egy belső mag, meg a páriaként kezelt periféria. Legközelebb olyan európai egységet kellene csinálni, ami képes a külső határait megvédeni, meg ahol az őslakos polgárnak is van szava (nem a senki által meg nem választott Juncker meg a német kancellárként egész Európán uralkodni akaró Merkel hozza a döntéseket).

2016.03.04. 13:00:53

@chrisred: @elemes: igen, az oroszoknak nagyon is jó jön a migránshullám. Gyakorlatilag mindenkinek jól jön. A törökök ezzel zsarolják az EU-t, az oroszok hirtelen nagyon jól érzik magukat, hogy Putyin megvédi őket a mohamedánoktól, míg Kölnben erőszakolnak, az EU gyengül, Ukrajna kérdése elsikkad, már az oroszok elleni szankciókról is leáll mindenki. Az USA is örül, hogy Európa multikulti irányba mozdul el, közben a NATO tagokkal jóban van, tolja a törököket, meg a románok, lengyelek is az amerikaiakhoz húznak, mert tartanak az oroszoktól. Nagy zavar van Európában és ez jól jön mindenkinek. Egyedül Kelet-Európa fog szívni ezzel. Ha lesz migránskvóta azért, ha nem lesz, akkor meg azért, mert lesz kétféle EU: belső kör, magállamok, külső kör, a korlátozott jogú periféria: Kelet-Európa, görögök.

☉ ☾ 2016.03.04. 13:18:15

adblocker.

Az majd megállítja ezt a mély sötét oldalt legközelebb...

William Kidd 2016.03.04. 13:35:18

Pont, hogy a kocsog USA CIA) tervezte, szervezte es generalta ezt a kaoszt. Bedontotte egy rakat orszag politikai rendszeret es azok vezetoit (Irak, Tunezia, Libia, Sziria, Egyiptom, Afganisztan stb) , szarra bombazta a Kozel-Keletet, terroristakat penzelt es kepzett ki (pl. Oszama, Baghdadi), de facto babaskodott az Al-Kaida es az ISIS letrehozasaban. Es most rakenik az egeszet az oroszokra. :-)

Nagyon rafkos.

tralalala 2016.03.04. 13:53:23

Azt figyelitek, hogy aki köpköd erre az oldalra, az nem érveket hoz, hanem ignorálni óhajt? A logikus, tiszta világlátás alapja, hogy a nekünk nem tetsző információkat, érveket kizárjuk :D

Afrika steht an der Elbe 2016.03.04. 14:01:40

Az miért van vajon, hogy egyik libsi sajtóorgánum sem tesz említést kedvenc pápájuk nemrégiben tett kijelentéséről? Holott a példakép (német) sajtó tele van most ezzel a hírrel:
www.krone.at/Welt/Papst_Koennen_von_arabischer_Invasion_sprechen-Kritik_an_EU-Politik-Story-499145
www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/fluechtlinge-papst-franziskus-spricht-von-arabischer-invasion-a-1080588.html

chrisred 2016.03.04. 14:13:54

@karandash: Nekem úgy tűnik,hogy a migránsellenességre Amerikában is harapnak a szavazók. Az viszont jelentős különbség, hogy náluk a xenofóbia erősíti a nemzettudatot. Ahogy egy mexikói átsettenkedik a határon és valahogy bezsákolja a zöld kártyát, szívében-lelkében csillagossávossá változik és a többiekkel együtt gyűlöli Amerika ellenségeit. Ugyanez az indulat Európát darabokra töri. Dolgozhat a magyar munkavállaló a legálisnál is legálisabban Nyugat-Európában, az ottaniak szemében ugyanolyan keleti bevándorló lesz, mint a közel-keleti migránsok.

colonel Tigh 2016.03.04. 14:24:19

@William Kidd: Ez marhaság, már bocsánat. Nincs olyan, hogy ez, vagy az szervezte. Ez egy sok összetevős dolog, amiben ugyanúgy szerepet játszik az, ahogy az Usa elengedte a gyeplőt a közel-Keleten, mint az, hogy az oroszok a szart is kibombázzák a lakosságból is, de hatással van rá Aszad politikája, szerepet játszik az évszázados vallási és törzsi feszültségek, stb, stb. Nem lehet azt mondani, hogy na, az oroszok egyedül, vagy na, a geci cia az oka.

@karandash: az a baj, hogy Putyin is pl annyira gőgös, csak a saját hatalmi ambícióit néző figura, hogy nem veszi észre: akkor járna mindenki jól, ha Európa és Oroszország felül tudna emelkedni a problémáikon. Létrejöhetne egy baromi erős gazdasági-világpolitikai tényező, és az Usában ettől félnek a legjobban. Szerencséjükre Putyin egy öncélú, nacionalista gőggel felfújt seggfej, ak inkább éhen dögleszti a népét, csak hogy bebizonyítsa ő erős, és az angolok is eddig hathatósan szolgálták uncle Sam érdekeit (bár Cameron most igazán aggódhat, izzadhat, mint a fürdős kurva, mert addig taktikázott, hogy a végén még sikerül kiléptetni magukat, de akkor nagyon megszívják, mert kívülről már nem fogják tudni hathatósan gáncsolni az Eut.)

colonel Tigh 2016.03.04. 14:29:27

@Afrika steht an der Elbe: Talán mert az érdekli őket, ami számít is? De megfordítom a kérdést. Orbánt ma reggel a rádióban miért csak a migránsokról tud beszélni (meg arról, hogy A.Vajna a legbátrabb magyar, lol)? A népszavazási balhé, az oktatási helyzet, az egészségügy válsága, az MNB-alapítványok adatainak titkosítása smafu? Ezek közvetlenül érintenek minket, és ezek a problémák nem fognak megoldódni attól, hogy kerítést emel a Román határon.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2016.03.04. 15:20:10

adblocker

az majd megállítja a migránsokat

2016.03.04. 15:28:29

@elemes: írd már elő, h kinek mi legyen a véleménye bmg, mert különben jön az adblock.
Idióta radikális szutyok vagy, te féreg.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2016.03.04. 15:30:33

Mondjuk ki nem szarja le ha az elemes féle hülyék adblockerbe dugják a fejüket ha már homok nincs a közelben...

aetius70 2016.03.04. 15:45:34

Minden dolgot lehet több oldalról nézni, ez az egyik előnye a több dimenziós látásmódnak...
A demagógia, korlátoltság, látásmód csökkentő tényező...
Szerintem... :)
A közel kelet pedig, ahonnan a menekültek nagy része érkezik, mindig is, a teljes írott történelem során kaotikus, és egymással acsarkodó népcsoportok felvonulási területe volt...
A klasszikus európai jellegű nemzetállamok helyett, sokkal inkább diktatórikus elemekkel sarkított, familiáris, dinasztiák által működtetett fejedelemségek voltak jelen...
Lásd pl. Vámbéry Árpád munkásságát, az 1800-as évek végén...

www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj9moWgnKfLAhVCVhoKHe5pCaEQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fmek.oszk.hu%2F03900%2F03975%2Fhtml%2F&usg=AFQjCNGHutGLSZO5-2X-7h5Ux8ecGdMdLA

Szóval, a most eszkalálódott közel kelet probléma, több száz évre nyúlik vissza...
A valósághoz tartozik, a nagyhatalmaknak a második világháború óta folyamatosan szükségük van kontroll alatt tartható ütköző zónákra...
Ahol az új fejlesztésű hadi fegyvereket tesztelik, ahol élesben tesztelhetik a katonák kiképzését, ahol a ,,lejárt szavatosságú" löszereket, rakétákat, egyéb haditechnikát úgy vonják ki a forgalomból, hogy az plusz költséget nem generál...
Mert ha nem így lenne, nem lenne másfél trillió dolláros üzlet a fegyverkereskedelem...

Viszont mindezek mellett érdemes még három dolgot figyelembe venni// természetesen
több minden kapcsolódhat még ezekhez // ...

Ez pedig az internet, az okos telefonok, és az emberi gyarlóság...
Mindannyian azért dolgozunk, hajtunk hogy a meglévő komfort fokozatunk emelni tudjuk...
Szeretnénk újabb tévét, nagyobb lakást, jobb autót...
Ezt az igényünk generálja a tv, rádió reklámok, a személyes tapasztalat, és amit a társadalomban másoknál látunk nap mint nap...
Nos...
Ezeknek az embereknek az internet van...
Ott látják, és vágyják a jobb, és komfortosabb életet...
Plusz, rengeteg már Európában élő rokon, ismerős, barát ír, telefonál haza, arról lelkendezve hogy milyen élete van itt Európában...
AKKOR IS, HA EZ NEM IGAZ...!!
Egyszerűbb a kegyes csalás, az igazság elferdítése, mint beismerni hogy ő itt mindig is kívülálló lesz...
PONTOSABBAN Ő ÉRZI MAGÁT ANNAK, HA RAGASZKODIK A TRADÍCIÓIHOZ...
Mert asszimilálódni az tudd, aki részben, vagy teljesen megtagadja a múltját...
Lásd, magyar történelem, István és Koppány konfrontációját...
Szóval, ennyit fűztem volna a témához....
Köszönöm hogy zavarhattam... :)

orbitalpiktor 2016.03.04. 15:47:32

köszönetet kellene mondanunk Putyinnak és Aszadnak amiért ilyen önzetlenül hozzájárulnak Európa gazdasági teljesítményéhez."

Jó vastag az illiberális bőr a pofádon, haver....

whoamiohmy 2016.03.04. 15:53:47

@karandash: Gratula, tökeletesen latod a helyzetet. Nem kell összeesküves-elmelet, egyszerüen arrol van szo, hogy a politikai erovonalak több iranybol is ugyanarra mutatnak. Ha az esö hirtelen esni kezd, a teren mindenki kinyitja az esernyöjet. Annak, aki nem latja az esöt, olyba tünhet, mintha összebeszeltek volna. Pontosan erröl van szo.

Egyetlen apro kis kiigazitas azokhoz, amit irtal: azt irod, hogy olyan EU kene, amiben az öslakosoknak is van beleszolasa a dolgokba. Az a baj ezzel, hogy ha posztulaljuk, hogy a nemzetallamoknak vege, es csak a szupernacionalis, majdnem kontinens meretu allamapparatusoknak van jövöje (ami velemenyem szerint tenyleg igy van), akkor ezzel vegleg leirhatjuk a tenyleges demokraciat: ekkora embertömegeket lehetetlen demokratikus eszközökkel iranyitani. Nezd csak meg az USA-t: mikor van ott a nepnek beleszolasa barmibe? 4 evente dönthetsz, hogy demokratak vagy republikanusok, de gyakorlatilag mindket part a nagytöke szekeret tolja. A közeposztaly meg szepen amortizalodik lefele meg Reagen ota. Pontosan ez lesz a helyzet minden "kvazi-demokratikus" orszagban.

Az alternativa talan az lehetne, hogy bizonyos területeken, ahol szupernacionalis strategiak kellenek, döntsenek a szuperallamok, de valamilyen modon minel több levegöt hagyni a helyi, akar közvetlen Digitalis demokraciaval müködö politikai szerveknek... de ilyen allam sehol sincs meg.

orbitalpiktor 2016.03.04. 15:54:41

Az a bökkenő zsebfirkász tapsoncom, hogy a KGB-s kommunista diktátorotok az Aszad ellen felkelő szír szabadcsapatokat támadja, meg kórházakat meg városokat meg civileket.
Vagyis az ISIS meg a szír zsarnok kapott egy ruszki erősítést...

whoamiohmy 2016.03.04. 15:56:39

@karandash: Ide meg annyit: A migranshullamot az EU-n belülröl a nemetek nyomjak a legjobban. 5 eve Nemetorszagban elek, kicsit ezert ralatok a dolgokra. A lenyeg itt is - ahogy magad is mondtad - az olcso munkaerö. Csakhogy ezzel szerintem most eleg rendesen rafaragtak. A 70-es, 80-as evekben nagyon bejött nekik a török vendegmunkashullam, aztan 90 utan meg a volt szovjet szatellitaallamokbol a kelet-europaiak. A jelenlegi, kölni "ficki-ficki" hullam viszont nem könnyen integralhato, es valoszinü, hogy több penzbe kerülne öket integralni, mint amennyit a munkaberek csökkenesen keresztül keresne a nemet tökes osztaly. Erre szerintem hamarosan ök is ra fognak jönni, es akkor jön a szemleletvaltas. De ehhez Mutti Merkelnek elöször menni kell.

whoamiohmy 2016.03.04. 16:03:50

@karandash: egyebkent en nem tartom kizartnak, hogy Putyin kicsit "rasegit" a migraciora... beepit par kormanybarat csecsen mohamedant a menekülttaborokban, menekültenkent ad 1000-1500 eurot... kiepiti a csempeszvonalakat... 2-3 milliard euro raforditassal siman mozgositani tud 1-1,5 millios tömeget. Ez Oroszorszagnak apropenz.

5perc 2016.03.04. 16:08:34

Putin az a titokzatos befektető, akitől már egy éve pénzt kapnak a menekültek az utazáshoz.
Nekem ne beszéljen senki nemzetről, aki putinnak árulja a hazát!

orbitalpiktor 2016.03.04. 16:08:43

@whoamiohmy: Milyen érdekes, hogy a háború elől menekülőkben simán találsz hibát, de amiatt nem aggódsz, hogy a hozzád hasonló gazdasági (megélhetési) migránsnak milyen hatása van a német bérekre és a társadalomra...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.04. 16:12:42

Igencsak szúrja Washington szemét, hogy Oroszországban immár 15 éve megdőlt a liberális uralom, s ma már az orosz nép saját országa ura.

komolytalan samu 2016.03.04. 16:55:44

Az nyilván komplett ökörség, hogy az oroszok robbantották ki az egészet, de abban, hogy az oroszok bombázása mögött, asszad lekötelezése>magukhoz láncolása mellett Európa destabilizálása is lehet indíték, már bőven van logika.

Miért? Leginkább Ukrajna miatt. A szankciók és az olajár miatt Oroszország olyan gazdasági nyomás alá került, amiből nyilván szeretne kimászni. Ehhez pedig meg kell állapodnia az EU-val, de legfőképpen az USA-val. A megállapodás orosz részről minimum a kelet ukrajnai területekről való kivonulást jelentené, ennél kevesebbel uncle sam aligha érné be. A Krímet esetleg megtarthatná. Csak hát Putyin ezt nem engedheti meg magának, túl nagy lenne a belpolitikai veszteség, az imázsa beleroppanna.

Hogy ez nem légből kapott teória, elég megnézni, mi történt Ukrajnában az elmúlt fél évben. Semmi. A szakadár területeken rejtélyes okból gyakorlatilag beállt a front és a hírekből is eltűnt az Ukrán konfliktus. Egyértelmű, hogy a felek kivárásra játszanak. A nyugat arra vár, hogy a gazdasági nyomás kényszerítse Putyint a visszavonulásra, ami reális. Idén, 4-6% között lesz az orosz visszaesés, a költségvetést már most 10%-al vágták vissza (40$-os olajárra tervezve) és ha a gaz/olaj ár nem emelkedik, a szankciókkal együtt 1-2 éven belül már lehet olyan súlyos a gazdasági helyzet, hogy Putyin engedne.

Viszont van egy alternatívája. Ha a nyugatnak súlyosabb problémája akad, mint az ukrán geopolitikai játszma, és ennek a problémának a megoldásához oroszország nélkülözhetetlen, akkor az ő tárgyalási pozíciói javulnak, kvázi Ukrajnában kérhet cserébe valamit a közel keleti segítségért. Ebből viszont az következik, hogy nem érdeke a szír válság enyhülése, addig, amíg az alku nem elérhető. Sőt. Igazából a válság eszkalálódása Oroszország érdeke.

A helyzet valószínűleg az, hogy Puytin egyszerre akarja szövetségessé, ill. hűbéressé tenni Szíriát, elvágni Iránt a síta félhold létrehozásától és a mediterrán kijárattól, leválasztani Szaud Arábiát és Törökországot ÉS közben felismerte lehetőséget, hogy ezzel a menekültáradatot is befolyásolni tudja, amivel bizony nyomást gyakorol Európára.

A poszthoz képest a lényeges különbség, a tudatosság. Puytin bizony szándékosan játszik rá a menekültáradatra, és azt is lefogadom, hogy a hadi sikerek ellenére, az ISIS, az al-Núszra valahogy pont addig nem fog összeomlani, amíg az a bizonyos ukrán egyezség meg nem születik.

orbitalpiktor 2016.03.04. 16:56:10

@jágör68:

Nem túl komplikált játékaid vannak, de segítek a fotón McCain szenátor látható és Szabad Szír forradalmárok. Egyébként az 56-os forradalmárok ellen is ilyen gyűlöleted volt...?
Nem nagyon van miről beszélni, ha egy KGB-s kommunista propagandáját ilyen prímán beszopod...

magyaridők...ne röhögtess, akkor már miért nem a pravda...

Afrika steht an der Elbe 2016.03.04. 17:15:13

@colonel Tigh:
A vasárnapi impulzuscsokit kifelejtetted.

Berni Balogh 2016.03.04. 17:54:20

Látható, hogy elég Putyinnak valótlanságokkal hízelegni, így garantált az indexes címlap. Vajon miért..?
A ferdítés mértéke az már csak bónusz. Mert a tavalyi bombázással kezdődött Putyin közelkeleti beavatkozása? Nem!
Azzal kezdődött az "arab tavasz" után, hogy az ENSZ BT-ben az orosz küldött sorozatosan megvétózta a nemzetközi katonai fellépést a szírai diktátor aljas tömeggyilkosságainak megállítására. Hogy ez egy hosszútávú, Európa megingatását célzó terv része, az csak sokára derült ki. A civil lakossság irtása az oroszok részéről nem más, mint a korábbi közvetett részvétel - vétózás Asszad hatalomban tartására, fegyverszállítás, pénzügyi manőverek finanszírozása - közvetlen folytatása.
Érdekes, elgondolkodtató kettőség, hogy Putyin elvtelen és hazug támogatása, szemben hű szolgájának - a menekültválság fő haszonélvezőjének - Orbánnak a kritikájával, milyen "szépen" fér meg az Index címlapokon.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.04. 18:06:13

@orbitalpiktor:

Kösz, ezért választottuk civil médiánk jelképének. A birca nyugodt, türelmes, de határozott és igazmondó lény.

elemes 2016.03.04. 18:18:50

@karandash:

Az oroszok szeretnék, ha az eu meggyengülne és visszaszerezhetnék a keleteurópai csatlós államokat.

Ez mindenkinek jó lenne, kivéve a csatlós államokat (minket), az eu-t meg amerikát.

elemes 2016.03.04. 18:19:54

@BircaHang Média:

A birka igazat mond, de csak ha azt kérdezik tőle, be tudja-e fogni a száját.

elemes 2016.03.04. 18:21:59

@Berni Balogh:

Asszad nem marad hatalomban, csak ha szíriát felosztják, a tengerparti régió lehet az övé. Illetve amíg tart a háború, addig az oroszok ott lehetnek. Akár tíz évig is.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.04. 22:05:31

@elemes: Eddig a messze legjobban Erdogannak jött, közvetlenül és közvetve is, pénzt kap, Merkel ellátogatott hozzá a választások előtt, az ő segítségéért könyörögnek nyugati politikusok, stb. Mellesleg ő is tette a messze legtöbbet a menekülthullám útnak indításáért (a török menekülttáborokból), és ő is tudná a legkönnyebben megállítani az egészet (ha akarná).

Erdogan pedig nem éppen Putyin barátja.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.04. 22:06:19

@chrisred: Szerencsére Líbiában nem vétózta meg, így ott láthatjuk a nyugati beavatkozás sikerét.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.04. 22:12:12

@Berni Balogh: Szerencsére Líbiában nem vétózta meg, ott most virágzik a demokrácia, a piacgazdaság, az emberi jogok és még holokausztmúzeum is épült. Ezután látva a líbiai sikert a szíriai törekvéseket már elgáncsolta. Mert ő ilyen gonosz.

elemes 2016.03.04. 22:18:58

@Siri Keeton:

Pár hónapja merült fel, hogy Erdogan pénzt kap. Okos ember (elsőgenerációs diktátorok szintjén), de ekkora előrelátást azért nem feltételeznék róla.

A menekültáradatot nem Erdogan "indította el" a török menekülttáborokból, hanem közvetve az UNCHR, amikor 2014-ben harmadára csökkentette a táborokban élők fejkvótáját. Az addig is szar körülmények tovább romlottak - a táborokban élők választhattak, hogy ott sorvadnak el vagy elindulnak az ígéret földjére.

Szóval Erdogan ezt magától nem tudja megállítani.

elemes 2016.03.04. 22:28:08

@Siri Keeton:

A líbeknél és a szíreknél néhány részletében hasonló volt a "forgatókönyv":

1. Az öreg diktátor kezéből kicsúszik a hatalom (Hafez egyszerűen meghalt, Moamer elaggott), az utód(ok)ban nincs tizedannyi tehetség sem.

2. A népesség dinamikusan szaporodik, az olajmezők lassanként fogynak.
- Szíriában a 90-es évek óta csökken a kitermelés.
- Líbiában nem csökkent, de Kadhafi uralkodasa alatt hatszorosára nőtt a népesség.
- Egyiptomban népességrobbanás, a belső fogyasztás nőtt. ... stb

3. A belső (törzsi,, vallási) ellentétek nem enyhültek az elmúlt évtizedekben, csak amíg volt pénz, teli volt a has, és a diktatúra is törekszik az erőszak monopolizálására.

Szóval a pénz fogytán az olajállamok összeroppannak.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.04. 22:39:09

@elemes: Magától Putyin se tudja megállítani, sőt sok ráhatása nincsen és nem is volt soha, hogy Törökországból ki indul tovább Európa felé.

De nem ehhez szóltam hozzá, hanem hogy szerinted Putyinnak jól jött, és Putyin erősen rájátszik a dologra. Szerintem nem nagyon játszik rá (mivelhogy elég kevés szerepe van az egészben, a Norvégiába bicikliző néhány menekültet leszámítva), ellenben Erdoganra mindez tökéletesen igaz:

- nem ő okozta
- de maximálisan kihasználja
- és némileg rá is segít, ahol tud

Egyébként elég naiv elképzeléseid vannak, hogy Erdogan nem tudja ellenőrizni a határát. Egy határ ellenőrzése modern technikával nagyon egyszerű. Más kérdés, hogy az EU is egyszerűen ellenőrizhetné a saját határait.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2016.03.04. 22:41:45

@elemes: Kihagytad a NATO-katonák és bombák szerepét Líbiában. És a NATO-segítséggel érkező (bár nem kis részben szaúdi és katari pénzből finanszírozott) fegyverek és hírszerzés szerepét. Ezek híján a diktátor mindkét helyen viszonylag gyorsan megnyerte volna a polgárháborút.

elemes 2016.03.04. 22:49:06

@Siri Keeton:

Eszébe sincs megállítani, sőt, kifejezetten jól jön neki.

Most hogy Erdogan pénzt szagol, nyilván próbál rájátszani, aki vásárolt már török bazárban, szaporán bólogat, Erdogan pont úgy viselkedik, mint a bazáros, amikor a nyugati turista megveszi az első bizsut tízszeres áron: felcsillan a szeme és elkezdi fejni.

A modern technikát nem becsülném túl, az oroszok tíz évig véreztek Afganisztánban, mire feladták, az amerikaiak tíz évig véreztek Afganisztánban, mire feladták, mije lehet Erdogannak, hogy az afgán hegyvidékhez itt-ott hasonló déli határokon egyszerűen tudná ellenőrizni a saját határait?

elemes 2016.03.04. 22:51:35

@Siri Keeton:

Putyin érdekeltségét az orosz álhírportálokra berakott cikkeken lehet lemérni. A kamucikkek fő témája mostanában Szíria (= gaz nyugat, hős oroszok), menekültek elleni uszítás, Merkel gyengítése.

elemes 2016.03.04. 22:54:27

@Siri Keeton:

"Ezek híján a diktátor mindkét helyen viszonylag gyorsan megnyerte volna a polgárháborút."

Ebben erősen kételkedem. Ugyanis a polgárháború fő oka mégiscsak az olajbevételekből fenntartott jólét zuhanása. Ezt polgárháború megnyerésével hogy lehetne megúszni? Az aggastyán Kadhafi kezéből fokozatosan csúszott ki a hatalom. A fiatal Asszad meg tizedannyit se tud, mint az apja, Hafez nagy zsonglőr volt.

elemes 2016.03.04. 22:59:38

@Siri Keeton:

A külső tényezők hibáztatása egyébként kultúrafüggő mértékben, de gyakori betegség, és sajnos erősen kontraproduktív, ugyanis a természetes emberi lustaság folytán ha rátalálunk valakire, akit hibáztathatunk, azonnal felmentést adunk magunknak a gondolkodás és cselekvés alól. Hiszen ő a hibás.

2016.03.05. 03:31:49

@whoamiohmy: az EU jelen formában nem demokratikus, a Juncker-féléket ki tudja hogy választják (nem közvetlenül, hanem alkuk eredményeként), EU vezetésére fel nem hatalmazott politikusok hoznak az EU egészére kiható felelőtlen döntéseket, mint Merkel, aki német kancellárként Németországra kiterjedő döntéseket hozhatna csak, de mint Hitler, ő is úgy érzi, hogy a keleti gyarmatait parancsokkal uralhatja

Amíg nincs védett külső határ, addig nincs miről beszélni, addig az EU nem állam. És ma egyelőre pont az EU vezetői szabotálják a külső határok védelmét. Ők (franciák, olaszok, németek, osztrákok) inkább a belső határokat állítanák vissza, ami pont a kelet-európaiaknak nem érdeke, mert az az EU végét jelentené.

2016.03.05. 03:46:44

@whoamiohmy: az biztos, hogy Putyin szövetségese, Aszad most nagyon nem bánja, hogy milliók lépnek le onnan, pláne ha a szunniták közül menekülnek el, Aszadnak egy etnikailag, vallásilag homogén nyugat-szíriai hátország kell, aki nem az ő kisebbségéhez tartozik, az jobb ha elmegy Törökországba, Németországba. A kelet-szíriai területen az ISIS tisztogat, északon meg a kurdok űzik el az arabokat. Mert akármennyire is imádja ma a nyugat a kurdokat, ők is nyomják kifelé a területükről a más etnikumúakat, hogy majd egyszer etnikailag tiszta államuk lehessen.

Az oroszok akár segíthetik is a migrációt, konkrétan ezt bizonyítani nem tudom, de érdekükben áll az biztos. Gyakorlatilag mindenkinek érdeke ez a háború és a migránshullámok, csak Kelet-Európának nem.

2016.03.05. 04:00:10

@chrisred: igen, az amerikai egy politikai nemzet, aki állampolgár, az a nemzet tagja, aki a csillagos-sávos lobogó alá áll, az amerikai. Néger, fehér, kínai, mormon, baptista, mindegy. Nem etnikai alapon jött létre a nemzet és ezért messze befogadóbb. Európában a francia nemzet hasonló, de ott először kiirtották a nemzetiségeket, majd így mindenki francia lett. Viszont messze nem annyira befogadóak, mint az amerikaiak, még az algériai franciákat is gyűlölték, kirekesztették. Sajnos Európa ilyen történelmileg. Egy magyar és szlovák közt alig van különbség genetikailag meg hagyományokban, mégis jobban megkülönböztetjük egymást, mint egy chicagoi néger mohamedán meg egy olasz származású katolikus amerikai new yorkból.

A most beözönlő migránsok nem is akarnak európaiak lenni, ők európai lakcímen élő, európai segélyt lehúzó mohamedánok akarnak lenni. Sose fogják magukat európainak vallani. Ezt mutatja, hogy tízezrével tértek vissza a Közel-Keletre harcolni a sokadik generációs európai mohamedánok. Az is igaz, hogy egy magyar vagy portugál is elsősorban magyarnak és portugálnak vallja magát, nem európainak. Európának addig senkit se lenne szabad beengedni, amíg az európai identitás ki nem alakul, különben nem lesz integráció.

chrisred 2016.03.05. 04:43:54

@Siri Keeton: Azt, hogy tizedannyi halálos áldozata volt a polgárháborúnak, mint Szíriában?

chrisred 2016.03.05. 04:59:59

@karandash: Akkor most tisztázzuk, hogy az Európai Bizottság vagy az Európai Tanács megválasztásával vagy a működési mechanizmusával vannak problémáid. Ha az utóbbival, akkor teljesen egyetértek. Átláthatatlan, kezelhetetlen és a legkevésbé sem hatékony, amellett egyetlen állami vezető sincs felhatalmazva arra, hogy a többi tagállam ügyeibe beleszóljon. Itt van például a kvótás ügy. Függetlenül attól, hogy mennyire jó megoldás, attól még az Unió 24 országának belügyminisztere, akik a teljes lakosság több mint 90%-át képviselték, megszavazta. Mégis simán viselkedhetnek egyesek úgy, mint akikre ez nem vonatkozik, mert ők nemmel szavaztak. Ha egy ország parlamentje működne hasonlóképpen, pillanatok alatt összeomlana.

elemes 2016.03.05. 10:22:15

@karandash:

Nyugateurópának és az USA-nak sem érdeke.

whoamiohmy 2016.03.05. 14:23:19

@karandash: Az a baj ezzel az egesz "demokratikus" temaval, hogy szerintem bizonyos embertömeg fölött müködeskeptelen. Kicsi, közvetlen demokraciara alapulo közössegekben müködhet, de millios, urambocsa milliardos agglomeratumok eseteben lehetetlen valoban demokratikus eszközökkel kormanyozni.

Az europai egyseg velemenyem szerint (függetlenül attol, hogy demokratikus vagy diktatorikus allamapparatusban gondolkodunk) csak akkor fog megszületni, ha lezajlik egy hasonlo folyamat Europaban, mint ami a polgarhaboru volt az USA-ban. Lincoln bacsi megmondta, hogy innentöl kezdve zöldhasu van, rabszolgasag helyett ipari bermunkasok (ami sok fekete-afrikai szempontjabol rontott az eletszinvonalon), es közös hadsereg, közös ado, közös külpolitika - mindez persze Washingtonbol iranyitva. Ez a delieknek nem tetszett. Nosza, az eszakiak kiirtottak kB. 560-580.000 embert, de a vegere ugy lett, ahogy Lincoln akarta. Sajnos Europaban is valami ilyesmi kellene, mielött valodi egyseg alakulna ki. Maskepp nem megy.

fran7 2016.03.07. 21:04:26

Vn az egyik kedvenc számon. Billy Joel: We didn't start a fire, Usa mindig ezzel hitegeti magát, de lassan már ők se hiszik el.

fran7 2016.03.07. 21:14:00

@Berni Balogh: Ha jól emlékszem sosem sikerült bizonyítani, hogy Aszad tömeggyilkos lett volna, pedig próbálkoztak lelkesen. Szidod a Putyin oldali médiát miközben tudjuk, hogy miként nevezett ki a mainstream média diktátorokat, Kadhafit, Mubarakot, a tunéziai elnököt és Aszadot és nem zavarta őket Mugabe, szaúd arábiai olajksejkség, terrorszervezetei. Mindannyian tudjuk, hogy ez utóbbiak sokkal inkább diktátorok, mint Aszad valaha lesz. Ráadásul ő sokkal inkább reagált azokra a csoportokra, akik neki támadtak. A kérdés, ki támogatta pénzelte ezen csoportokat, Ha engem kérdezel akkor Párizs volt a kiindulópont, de ezt ők sem akarták. Onnan eszkalálódott a helyzet.