sorok között

A kivégzés előtti utolsó pillanatok

2013. szeptember 07. - Politikai Ateista

Ez a fénykép, és az ehhez kapcsolódó videó még 2012-ben készült, de most keveredett elő.

 

syrianrebs.jpg

A képen a szíriai lázadók egy csoportja látható, másodpercekkel azelőtt hogy kivégeznék a foglyul ejtett kormánykatonákat.

Obama ezeknek az "embereknek" a küzdelméhez szeretne légi támogatást nyújtani.

Lehet, hogy a lázadók között, a majdani demokratikus Szíria egyik leendő parlamenti képviselője is szerepel a képen.

 

Természetesen videóra is felvették az akciót.

 

Itt megtekinthető.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr745498819

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki nem kényszerített katonai beavatkozás 2013.09.08. 04:18:20

Szíria a címlapon, bármerre is nézek. Vegyi fegyverekről pusmognak mindenfelé, ami, úgy látszik, felkeltette a világ médiájának figyelmét. A nagyjából három éve tartó polgárháborúval jóval kevesebbet foglalkoztak. A témával kapcsolatban eddig a kedvenc...

Trackback: Kedvenc zászlóim 12. – Szíria 2013.09.07. 14:14:27

Ez a posztot most már két okból is meg kell írnom. Egyrészt, az a poszt, amit a líbiai zászlóról, meg annak a várható változásáról írtam, még ma is a legolvasottabb írásaim között van (jó, ez mondjuk kábé heti egy olvasót jelent, de akkor is). A mosta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mackensen 2013.09.07. 13:27:49

Én sem látom, hogy mitől lenne ez jó Izraelniek. Asszad ellenség volt, de legalább racionálisan gondollkodó. Ha az Al-Kaidások győznek akkor tiszta idióták fogják Sziriát irányítani.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.07. 13:28:37

@zobod: na pont ez az, szerintem rajtunk kívül nincs még egy olyan nemzet aki nem tud egy évnél nagyobb távon gondolkozni. Itt legjobban a rezsicsökkentés támogatottságátottságából látszik, hiszen milyen jó, fizetünk havi 2000 ft-tal kevesebbet villanyra, aztán hogy emiatt havonta 4000 ft-tal drágább ugyanaz a kaja az már mellékes. Vagy legalábbis lehet másra fogni.

nigel 2013.09.07. 13:40:16

Jó lenne, ha végre valaki észrevenné már, hogy a Közel-keleti káosz legnagyobb haszonélvezője Irán. Mindenki az amcsikra meg a ruszkikra mutogat, holott nekik biztosan nem érdekük ez a káosz, ami most Szíriában van. Izraelnek sincs érdekében, mert egy reguláris hadsereggel rendelkező Szíriát a katonai erőfölényével simán kordában tud tartani. (ahogy azt már évtizedek óta teszi is)Nem úgy mint egy őrült öngyilkos merénylőkből álló bandát. Irán keveri itt háttérben a szart az szinte biztos. A többi Közel-keleti ország erejének csökkenésével a befolyásuk nő a térségben és stikában folytathatják az atomprogramot, hisz a kutya sem törődik most velük.

Mészáros Laci 2013.09.07. 13:43:22

Janemár, ez a poszt akkora populizmus, hogy a szerző leckét adhatna Orbánnak.

zobod 2013.09.07. 13:43:28

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Nem jó hasonlat. A rezsicsökkentés is lehet egy hosszabb távú stratégia része, hiszen egy modern társadalomban a gazdasági hatalom zöme a közmű és energetikai cégek, illetve a pénzintézetek kezében van. Emlékeim szerint voltak itt olyan kijelentések, olyan politikusoktól akik a hierarchia legtetején vannak, hogy a hazai tulajdon arányát ezekben a szektorokban növelni kellene. Egy drasztikus rezsicsökkentés kapcsán pl. hozható olyan helyzetbe a külföldi tulajdonos hogy feladja ezt a piacot, és biztos vagyok benne, hogy lesz egyből vevő a piacra dobott cégre. Úgyhogy inkább nézőpont kérdése, hogy van-e stratégia intézkedések mögött, vagy csak rövidtávú szavazóvadászat (amit persze nem zárok ki).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.07. 13:47:38

@Poszter:

Azt tudjuk, ezek a kormánykatonák hány gyereket lőttek le tankkal? Hány nőt erőszakoltak meg? ....

Nem védem a kivégzőket, de ennek a képnek a mindennemű háttérinfó és előzmények nélküli bemutatása kevés ahhoz, hogy mindent tudjunk.

barkacs 2013.09.07. 13:51:05

a hátuk alapján előtte még barátságosan el is beszélgettek velük.

az amerikai médiafigyelő szervezet (mrc) szerint a három nagy tévétársaság (abc, cbs, nbc) az augusztusi damaszkuszi gáztámadás óta 171 alkalommal foglalkozott a szíriai helyzettel. ebből azonban csak mindössze 11 hírben említették meg, hogy az al-kaida is jelen van a felkelők között. akiknek vallási radikalizmusáról és brutalitásáról pedig semmi nem hangzott el.

♔bаtyu♔ 2013.09.07. 13:55:11

"Lehet, hogy a lázadók között, a majdani demokratikus Szíria egyik leendő parlamenti képviselője is szerepel a képen."

Azt mondani sem kell, ő lesz majd a legdemokratikusabb, ő oktatja majd a demokráciára és toleranciára az embereket ezerrel, miközben lop mint a szarka.

A zsidók amúgy a bábok kiválasztásánál nem kényesek, lsd. SZDSZ, MSZP jó néhány figurája.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.07. 14:01:32

Soha nem lesz béke az arab világban, mert nem alkalmasak rá. Sajnálatos, de ez van. Nem belefolyni kéne, hanem a még meglévő függőséget felszámolni és "falat építeni".

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.07. 14:02:41

@♔bаtyu♔: Ezen a képen hány zsidó van?

Csak azért kérdezem, mert ha egy sem, akkor úgy fog tűnni, mintha olyan ember lennél, akinek arra áll fel, ha zsidózhat.

kvadrillio 2013.09.07. 14:03:16

azééé mennyivel humánusabb ez, mint a mérgesgáz ! vagy fordítva !
DE A LEGHUMÁNUSABB A BALLISZTI KUSS ! AMIKOR PRECÍZIÓSAN BECSAP VALAHOVA !
NO, AZ A LEGHUMÁNUSABB !
...szaaaal..., ne keseredjen senki, vannak itt még fokozatok....meg okozatok is csőőőstül !

kvadrillio 2013.09.07. 14:05:58

s egybként is VAGY REND LESZ EBBEN A VILÁGBAN VAGY NEM LESZ ! ....VILÁG...
PERSZE CSAKIS A KERESZTYÉNSÉG JEGYÉBEN !

...abban...

zobod 2013.09.07. 14:06:29

@nigel: az irániak miért akarnák pont a velük jó viszonyban lévő Asszadot megbuktatni? Akkor már inkább a törökök, vagy Szaud-Arábia. De ha nem csak a szír eseményeket nézzük, hanem az egész történetet, az egész arab világra kiterjedően érdeke és módja csak az usának, illetve a szaudiaknak lenne szunni felkelőket támogatni.

sanyix 2013.09.07. 14:06:38

@mutymurutty: hát addig tényleg nem lesz amíg usrael ott keveri a szart az akcióival, tehát addig amíg van arrafelé olaj.

kvadrillio 2013.09.07. 14:08:24

...ahogy jpbban elnézem a képet, sztem ezek a.....hmmm....emberek ???...most tanulják gyakorolni a demokráciát ! DEMOKRÁCIÁT !...így....nagy betűkkel...

gerdo 2013.09.07. 14:16:08

Nincs ketsegem afelol, hogy a lazadok is kovetnek el kegyetlensegeket, de ez a video/kep fake. Egyetlen test sem mozdul, senki nem beszel, meg csak nem is lelegeznek. Egy megrendezett jelenetnek tunik valodinak latszo holtestekkel: a cel eleg nyilvanvalo.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2013.09.07. 14:34:15

Gerdo, kicsi szívem, ez egy másik video, ez nem fake...

www.liveleak.com/view?i=aea_1377610601

Kelly és a szexi dög 2013.09.07. 14:52:26

Most öltek meg vagy 20.000 észak-koreai kényszermunkást -- érdekli a nagy fekete elnököt?

Blogger Géza 2013.09.07. 15:03:42

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Még szerencse, hogy egyáltalán nem drágul annyival kaja (főleg nem a rezsicsökkentés miatt), az általános infláció is 1-2% lesz csak.

nigel 2013.09.07. 15:04:34

@zobod: Amit az előző kommentben leírtam, azért. Nem kell, hogy megbukjon, elég ha meggyengül és Szíriával foglalkozik a világ. Addig is lehet uránt dúsítani. Nem hiába támogatták annak idején fegyverrel és kiképzéssel erőteljesen az Irakban tevékenykedő siíta felkelőket, akiknek egy jelentős része nem is Irakban született. Nem vagyok feltétlen nagy híve az USA külpolitikájának, de azért minden konfliktus kirobbanását nem kéne rájuk fogni. Van azért egy-két egyéb nagyhatalom is, amelyek hasznot kívánnak húzni a konfliktusból. A Franciák miért is arcoskodnak ennyire a beavatkozás mellett? Ugye senki sem hiszi el, hogy a vegyi fegyver támadásban meghalt ártatlan áldozatok kedvéért? Az is kérdés lehet, hogy miként jutott Szíria vegyi fegyverhez. Egyébként milyen érdeke származik az USA-nak a szíriai konfliktusból? Pláne úgy, hogy Szíria nem tartozik a jelentős olaj exportőrök közé.

nigel 2013.09.07. 15:07:36

@Kelly és a szexi dög: Ha ennek megtorlásaként az USA légi ereje megbombázná kicsit a kedves vezető legkisebb fiacskáját, akkor meg azért kommentelnél, hogy mekkora szemét agresszorok az amcsik.

sanyix 2013.09.07. 15:10:57

@Kelly és a szexi dög: nem mert azok vissza tudnak lőni... meg ott nincs olaj.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.09.07. 15:16:52

@Blogger Géza: Fasztnem drágul. Ezt mindenki látja, aki jár bóltba. A rezsicsökentés pedig a legnagyobb parasztvakítás 1989 óta. Csak neked és a hozzád hasonlóknak.

baliquez 2013.09.07. 15:36:18

Ha valakinek kétségei támadnának afelől hogy az iszlamistákkal miért nem lehet mit kezdeni a hamuvá bombázásukon kívül, nos az nézze meg a dagesztáni mészárlás (dagesthan massacre) elnevezésű videót, ahol szakállasék orosz katonákat végeznek ki, kb. olyan egykedvű buta hányaveti magától értetődöttséggel mint amikor valaki a tökét vakarja meg magányában.

Nézd meg a videót. Egy életre megjegyzed hogy IGEN, szükség van felfegyverzett robotkutyákra, bombázós drónokra meg skynetre. IGEN, feladom a személyi szabadságom egy részét HA cserébe nem kell a civilizált világnak egy levegőt szívnia ezekkel a véreskezű barbárokkal.

harmincas 2013.09.07. 15:40:19

Ùjabb gátlástalanul felszínes és populista poszt ezen a blogon. A rohadtbankozás mellé persze kell egy kis rohadtamerikázás is. Azzal nem kell foglalkozni, hogy a kormányerők mit tettek ès hogyan...

sóhajó 2013.09.07. 15:53:59

Innen könnyű pofázni... és nevetséges is.

2013.09.07. 15:55:52

@zobod:

" és biztos vagyok benne, hogy lesz egyből vevő a piacra dobott cégre"

Ez komolytalan!

Napkutya 2013.09.07. 15:56:16

Szart poszt, bánom, hogy ide kattintottam, viszont, tényleg nehéz befogni a pofám.

Tegye fel a kezét, aki látott már gusztusos háborút!

VISZONT: Rohadjon meg mindenki, aki ebből hasznot húz!

The Seer (törölt) 2013.09.07. 16:26:25

Ebben nem az a vicc, hogy ezt csinálják, mert háború van, hanem az, hogy sokan azt hiszik a lázadók mind jó emberek, nem lövöldöznek, hanem virágokkal dobálják a gonosz kormány párti katonákat, akik tankokkal pusztítják meg darabolják sőt megeszik a lázadókat, mert olyan gonoszok!

The Seer (törölt) 2013.09.07. 16:27:55

@baliquez: És kismillió ilyen videó van arról, ahogy az oroszok és az usa csinálja pontosan ugyan ezt.
De legalább te önként baromarcú vagy és tapsolsz az NSA nak és társainak.
Faszkalap.

kifordított nagyanyó 2013.09.07. 16:46:52

Egy Bud Spencer Terrence Hill filmben:
Bemennek egy mexikói kisvárosba.
Mennek a kivégzések:
XY mi a bűne?
-Nem akart harcolni,hazánk függetlenségéért!
Kivégzik az illetőt.
Kitör a forradalom a kisvárosban,utána megint kivégzések:
XY mi a bűne?
-Harcolni akart hazánk függetlenségéért.
Azt is ugyanúgy kivégzik.

Vagy egy másik Mexikóban játszódó filmrész.
Panaszkodik a gazda,hogy Jött xy forradalmár,elvitte a csirkéimet,jött a másik forradalmár,elvitte a csirkéimet,jött a harmadik forradalmár,az is elvitte a csirkéimet....

Ezek jutottak eszembe erről.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.07. 17:38:30

@baliquez: valószínű nem nyugodnak bele az elnyomásba és abba hogy a saját földjükből más szedi ki az olajat és az ott élők meg nyomorognak.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.09.07. 17:51:11

img241.imageshack.us/img241/2806/17hz9.jpg
Ismerős a kép?
A fegyveres életét állítólag tönkretette.
Pedig az "áldozat" (szintén állítólag) egy kegyetlen tömeggyilkos volt.

Nem is tudom ki mondta, hogy a történelmet a győztesek írják. Nem kevés igazsága volt.

_most_ 2013.09.07. 17:53:45

a videóban nem is mutatják a kivégzéseket, csak a lövések hangját lehet hallani, innentől kezdve úgyse érdekel senkit, csak a szokásos történet, valahol a világban megöltek pár embert, és még csak nem is gyerekeket.

♔bаtyu♔ 2013.09.07. 17:58:41

@mutymurutty: Ostoba vagy barátom. Nyilván te kerested az izraeli zászlót is.

_most_ 2013.09.07. 18:07:07

@♔bаtyu♔: pedig teljesen jogos az észrevétele, ha nem vagy náci, miért zsidózol minden kommentetben? :D

Félkifli 2013.09.07. 18:32:54

USA-nak igazából az lenne jó, ha az egészet sivataggá bombázhatná, haszna nincs az országnak (azért ez nincs így kimondva, csak némi összehasonlító statisztika a környező országokkal - mindenki vonja le a tanulságot), viszont ha egyszer elkezdték egymást gyilkolászni, akkor.. csak meg kell nézni az olaj árát. Mivel azonban az USA "humánus", ezért úgy fog tenni, mintha az erkölcsileg támogatható oldal mellé állna (ilyen oldal nincs), valamint szó szerint magasról fogja letojni, hogy kinek a fejére fognak hullani a bombák. A bombáknak egyetlen üzenete lesz: (John Wayne stílusban) "fogjátok be a pofátokat és bújjatok vissza a sárkunyhóitokba, ti bunkó sivatagi patkányok!"

Az olajár stabilizálódik (mi is örülni fogunk, ha nem lesz 500Ft a benzin), és a világ ismét megünnepli Ámerikát, így tovább húzhatják az újabb gazdasági fellendülés image-ét, mert különben gondok lennének a dollárral, azt meg "nagyon nem szeretnék".

Félkifli 2013.09.07. 19:02:35

@Napkutya: ha hiszed, ha nem, többszörös áttétellel ugyan, de ettől a háborútól olcsóbb lesz a Te kenyered is, (ha beavatkozik az USA, és akkor is, ha nem) akkor most kövessünk el csoportos öngyilkosságot, mert így alakult a világ, és ilyenek még a természeti törvények is?

"Rohadjon meg mindenki, aki ebből hasznot húz"? Akkor álljon itt egy példa a többszörös áttételre (és a folyamatban résztvevő "hasznot húzó" emberekre): tegyük fel az USA beavatkozik (szinte biztos, hogy be fog, elemi érdeke, saját gazdaságát veti vissza, ha nem), ha viszont beavatkozik, akkor ugye beindul a fegyvergyártás (vagy már beindult), a "gonosz" befektetők egy része átcsoportosítja a pénzét a fegyvergyártásban bármilyen módon érintett cégek felé, amelyek így hirtelen nagyobb likviditással fognak rendelkezni, szinte rá lesznek kényszerítve a bővítésre, fejlesztésre) így a megnövekedett igények miatt felvesznek gyorsan betanítható szalagsori munkásokat (is), Joe-nak is lesz állása, a válság után először és enni adhat a családjának (jaj, de gonosz Ő is) csökken a munkanélküliek száma, kicsit felpörög az USA gazdasága (persze a kormány költekezik, de az átlagember pillanatnyilag jobban él), /innenntől kicsit nagyobb lépésekkel haladva/: kicsit meglódul a tőzsde, magával húzza a tengerentúli piacokat, minket is, közben Szíria a bombatölcsérek miatt már csak egy lyukacsos sajtdarabnak látszik az űrből, már nincs aki harcoljon, (vagy már nincs "kedve" hozzá), stabilizálódik a térség, a környező országoknak sem kell erre több energiát és olajat fordítani (azért egy védelmi haderő is olajfaló tud lenni, pedig "csak" az országhatár mentén állomásozik), visszaáll az exportált olaj mennyisége, olcsóbb lesz a benzin, a kenyér szállítása sem kerül már annyiba, olcsóbb lesz a kenyér.. (ha mindez gyorsan megy végbe, fel se szökik az ára, nincs ideje begyűrűzni a költségnek a kenyér árába). - azért erről szólni kéne a pékségeknek is :)

USA "lecsap" az általa porig bombázott térség újjáépítésére és exportálja csodás termékét: a DEMOKRÁCIÁT (valamint amennyire csak tudja a szabadpiaci elveket is), talán még némi befolyása is lesz az új rezsimben, ami nagy valószínűséggel ugyanolyan agyatlan, zsarnoki lesz, mint az előző, de ez már kit érdekel, USA-helyőrség újabb állomása és közel van az olajhoz!

Kolb Ace 2 2013.09.07. 19:38:37

A szíriai kormánykatonák is ugyanezt csinálják, csak ők tankkal / rakétával lövik halomra a civileket, de biztos nem riadnak vissza a kézimunkától se. A kormányoldal is pont ugyanilyen "civilizált", az talán jobb?

Kolb Ace 2 2013.09.07. 19:40:45

De nekünk se kell a szomszédba menni az ilyenért, 56-ban az ÁVH székháznál történt lincselés mennyivel volt civilizáltabb? Jól elverték a rendszert az előrángatott kisembereken (nem Rákosi meg Gerő lett meglincselve). Most ugyanezt csinálták a szíriai lázadók.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.07. 19:55:44

@Blogger Géza: persze, mert még csak az egyéni fogyasztókra terjesztették ki. Mi lesz akkor, ha novemberben jön az újabb 20%? Azt bizony ráterhelik a nagyfogyasztókra, akik vagy kivonulnak, vagy nemes egyszerűséggel beépítik az árakba ugyanúgy, ahogy a bankadót és a telekomadót is az utolsó fillérig fizetjük akármit is mond a pártpropaganda. (A telekom részen például gyönyörűen megfigyelhető a fejlesztés visszavétele: míg régebben évente lehetett ugyanazért az árért egyel nagyobb csomagba lépni vagy legalább az új belépőknek olcsóbb volt a csomag, most ugyanaz a 3G csomag ugyanannyiba kerül mint 4 éve, pedig az IT szektorban ez egyáltalán nem jellemző.)

Aztán hogy tisztességes-e az megint más kérdés, gondolom ha aláírsz egy szerződést egy albérletre, és a főbérlő vagy a tulaj megváltozik, az új pedig egyszerűen megmondja hogy most havi 80 helyett 90-et fizess aztán novembertől meg 100-at csak mert ő a főnök akkor biztos elismerően bólogatnál, hogy hát ez így normális, végülis övé az épület.

@zobod:
"Egy drasztikus rezsicsökkentés kapcsán pl. hozható olyan helyzetbe a külföldi tulajdonos hogy feladja ezt a piacot, és biztos vagyok benne, hogy lesz egyből vevő a piacra dobott cégre."

Aztán biztos az hogy mondjuk az ukrán áramszolgáltató ugyanolyan minőségű áramot fog szolgáltatni? Nem fog néha 260V-ra felugrani a feszkó amikor hirtelen kiesik a térségben egyszerre sok fogyasztó? Nem fog elmenni az áram amikor hirtelen mindenki füvet nyír egy tavaszi szombat reggelen? 2 órán belül ki lesz cserélve egy városi trafó amikor belevág a villám? Csak mert én emlékszem ám a nagy privatizálás előtti időkre a borsodi térségben, ez mind-mind rendszeresen megtörtént, és akkoriban ennyi feszültségingadozásra érzékeny finomelektronika (számítógép) még nem is volt...
Az elmélet persze jó (és bájosan naiv), csak sajnos nem látom igazolva azt, hogy nekünk annyival jobb lenne a francia/német/osztrák közmű helyett az ukrán vagy az orosz. Mert a gázzal ugye nagyon trükközni nem lehet, de az áramra elég ha 99.8% helyett 98% rendelkezésre állásra és stabilitásra vállal az ukrán garanciát, már cseszhetjük... meg ha elpukkan miatta a 200 ezres géped és kiszúrják a szemed egy havi ingyen villannyal akkor úgy annyira lehet nem leszel boldog.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.07. 20:19:49

ezt kell támogatni obamának, egyértelmű.
a béke-díjas obama

me az úriember aki meg akarja dönteni assad csúnya rendszerét:

www.youtube.com/watch?v=rLEAebCvFhk&bpctr=1377779868

"Abu Szakkar kivágja egy halott, kormánypárti katona szívét. „Esküszöm Allahra, megesszük a szíveteket és májatokat, Basár kutya katonái” – idézi a szíriai elnökre utaló lázadót

Videó szivárgott ki, melyen egy jól ismert szíriai lázadó vezér beleharap egy halott kormánypárti katona kivágott szívébe. Jogvédők szerint háborús bűncselekményt követett el, a legfőbb szíriai ellenzéki koalíció pedig elhatárolódott a barbár tettől.

Óriási botrányt váltott ki egy videó, melyen az egyik jól ismert szíriai lázadó vezér kivágja egy halott kormánypárti katona szívét, majd beleharap. Az amerikai Human Rights Watch (HRW) jogvédő szervezet szerint Abu Szakkar tette háborús bűncselekmény"

vérlázító, hogy az usa még nem nevezte ki egyik rombolója kapitányává! meddig tűrjük még a nyugat hezitálását miközben assad még szabadon lélegezhet, botrány

zobod 2013.09.07. 20:45:44

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Miért kellene egyik külföldi helyett egy másik, egyáltalán miért kellene lényegében monopolhelyzetben lévő közműcégeket privát tulajdonban tartani? A devizatartalék nagyon magas, annak egy kis része is elég lenne egy tulajdonosváltásra.

INGYENES Forex szignálok (törölt) · http://freepips.zulutrade.com 2013.09.07. 20:45:58

@baliquez:
"Ha valakinek kétségei támadnának afelől hogy az iszlamistákkal miért nem lehet mit kezdeni a hamuvá bombázásukon kívül, nos az nézze meg a dagesztáni mészárlás"

Obama most ezeket az iszlamistákat támogatja...

bgp 2013.09.07. 21:06:04

@_most_: ki mondta, hogy nem az?

bgp 2013.09.07. 21:07:39

@INGYENES Forex szignálok: elég vonakodva, de ezért is szidják :D

baliquez 2013.09.07. 21:15:17

@INGYENES Forex szignálok: Obama a nagy költségvetésű háborút támogatja, gazdasági érdeke hogy elpukkantgassa a parittyákat. Globálisan is érdeke hogy a dzsihadizmus robbanásszerűen terjedjen, sokkal könnyebb ugyanis úgy világkormányt csinálni ha nem ráerőltetik a népekre hanem olyan körülményeket hoznak létre hogy azok megköveteljék a létrehívását.

Egyáltalán nem lepne meg ha kiderülne (nem, ez nem fog kiderülni SOHA) hogy a nemzetközi közvélemény biztosítékát kiverő gáztámadást valójában amerikai/izraeli titkosszolgálat beszivárgó egysége csinálta. Egy alacsony forráspontú polgárháborúba való beavatkozást kizárólag akkor támogat a közvélemény ha a médián keresztül meggyőzik annak "szent céljáról".

zotyesz11 2013.09.07. 21:23:51

@Mészáros Laci: Populista? Mi?!
Az meg hogy, barátom?
A szó, amit kerestél esetleg nem "a hangulatkeltő"?

Csak hangosan gondolkodom;
Az ilyen esetekben nem ENSZ békefenntartókat kellene küldeni a térségbe. (kék sapkásokat)
Akik mondjuk vissza is lőhetnének, meg nem futnának el, mint Srebrenicában a holland különítmény.

Jugoszlávia ugyanilyen volt.
Muszlim Bosnyákok, Albánok
Ortodox Szerbek
Katolikus Horvátok

Ott az önállósodás és a szétszakadás hozta el a látszólagos békét, de mondjuk náluk volt olyan, hogy történelmi Horvátország és a történelmi Szerbia.

Mészáros Laci 2013.09.07. 21:31:25

igen.
populista.
nagyon.

hangulatkeltő, igen, a két kifejezés itt elég közel áll egymáshoz. kellene még hozzá gyerek, és kiskutya, esetleg pénzes-zsákon ülő, szivarozó cilinderes kövér zsidó, nem?

Zakk (törölt) 2013.09.07. 21:44:34

"WE PRACTICE SELECTIVE ANNIHILATION OF MAYORS AND GOVERNMENT OFFICIALS
FOR EXAMPLE TO CREATE A VACUUM
THEN WE FILL THAT VACUUM
AS POPULAR WAR ADVANCES
PEACE IS CLOSER" G'N'R : Civil War

Zakk (törölt) 2013.09.07. 21:46:29

..And
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor
Your power hungry sellin' soldiers
In a human grocery store
Ain't that fresh
I don't need your civil war G'N'R : Civil War

Azt hiszem roppant aktuális darab..

Zakk (törölt) 2013.09.07. 21:53:09

@baliquez:

Elgondolkodtató hogy arról beszélnek hivatalos személyek hogy csak és kizárólag a kormány erők képesek bevetni vegyi fegyvert, meg arról makognak hogy 50-szer erősebb töltetekkel szerelt fegyvereket használtak és bla bla bla..
Én azt gondolom hogy egy tisztességes, reguláris erők által használt vegyi töltetű fegyver nem 100-200 áldozatot követelt volna egy Damaszkusz méretű városban hanem 2000 - 5000 halottat minimum. Kizártnak tartom hogy a szíriai kormányerők vegyi fegyvert vetettek volna be akkor amikor nyilvánvalóan kifulladt a lázadó erők lendülete és emberanyaga. Az oroszok nem hülyék, pontosan jól tudják miről van itt szó és épp ezért és teljesen jogosan megálljt parancsolnak a cirkusznak. Megpróbálják újra játszani az iraki beavatkozást csak most más lapokkal játszanak,de ez a pakli is cinkelt.

Mikrobi 2013.09.07. 22:01:28

Így van, jobb, ha Asszád gyilkol, mint ha ezek!

uruk.hai 2013.09.07. 22:29:39

@kifordított nagyanyó: A csirkés sztori emlékeim szerint az "Ifjú Indiana Jones kalandjai" egyik epizódjában volt. Indy egy parasztot próbál ideológiailag meggyőzni a mexikói forradalom helyességéről, aki fásultan közli neki mindegy.

Jönnek a kormánykatonák, elviszik a csirkéit.
Jönnek a forradalmárok, azok is elviszik.

Nem csak a forradalmárok. Mindenki.

kvadrillio 2013.09.07. 23:59:41

Külföld :: 2013-09-07. 21:05
Az AIPAC gondoskodik a Szíria elleni háború megindításáról; a franciák már alig várják

Az USA-ban működő legbefolyásosabb zsidó lobbiszervezet, az AIPAC (American Israel Public Affairs Committee) arra készül, hogy nagyszabású kampány keretében győzze meg a még ingadozó amerikai törvényhozókat a Szíriai elleni katonai csapás szükségességéről.
Az AIPAC mintegy 250 vezetője és aktivistája a jövő héten valósággal megszállja majd a Capitol Hill épületét, és a szokásos módszerekkel (zsarolás, fenyegetés, megvesztegetés stb.) igyekszik majd a háború mellett felsorakoztatni a képviselőket – adta hírül az iráni Press TV az AIPAC köreiből származó forrásokra hivatkozva. Az USA kül- és belpolitikáját szoros irányítás alatt tartó zsidó lobbicsoport a hírek szerint minden egyes honatyát személyesen fog megkeresni. (Nem mindenkinél lesz erre szükség: az amerikai politikai elit jelentős része már jó ideje az AIPAC zsebében van.) A zsidók azzal az álságos érvvel fogják győzködni a vonakodó képviselőket, hogy amennyiben az USA-nak nem sikerül leszámolnia Bassár al-Aszad szíriai elnökkel, akkor az USA ellenfelei mindenütt megerősödnek a világon.
Egyelőre ellentmondásos információk érkeznek a képviselőház és a szenátus várható állásfoglalását illetően. Általános várakozások szerint a demokraták többsége felsorakozik majd Obama elnök mögött, azonban az általában vérszomjasabb republikánusok között többen is ellenzik a Szíria elleni katonai akciót. A Szenátus kisebbségi republikánus csoportjának vezetője, Mitch McConnell, valamint a texasi John Cornyn például szintén kétségeiket hangoztatják a Fehér Ház háborús terveivel kapcsolatban. Azonban a zsidó lobbi már mindkettőjüket „kezelésbe vette”.
Perge Ottó
A francia vezetés is mindenáron háborút akar
Az Egyesült Államok és Franciaország megerősítette azt a szándékát, hogy közösen lépjen fel Szíria ellen. Ezt a két ország külügyminisztere, John Kerry és Laurent Fabius hangsúlyozta szombat este Párizsban tartott találkozója után.
Előzőleg az EU tagállamainak külügyminiszterei Vilniusban - John Kerry jelenlétében - állást foglaltak amellett, hogy az augusztus 21-i damaszkuszi vegyifegyver-támadásra egyértelmű és határozott választ kell adni Szíriának. A miniszterek ugyanakkor arra szólították fel Washingtont, hogy a tervezett katonai csapást ne hajtsa végre a vegyi fegyverek alkalmazásáról készített ENSZ-szakértői jelentés nyilvánosságra hozatala előtt.
Párizsi tárgyalásait követően Kerry sajtóértekezletén kijelentette: Barack Obama elnök még nem döntött, megvárja-e a szakértői jelentést a katonai csapással.
(MTI)

...no, ezek szerint A ZSIDÓ LOBBI FÖLVÁSÁROLTA AZ USA KONGRESSZUSÁT IS..!
OBAMA ÚGY TÁNCOL, AHOGY A ZSIDÓ LOBBI FÜTYÜL !
AZ USA ÍGY EGY ELVESZETT ORSZÁG.....A ZSIDÓ PÉNZ AZ ÚR NÁLUK !

kvadrillio 2013.09.08. 00:00:58

ÉS MI EZ AZ AIPAC ?
MEGNÉZEM A GOOGLE-BAN...

smartdrive 2013.09.08. 01:49:11

az nem jut eszedbe, hogy ezek a katonák fél órával korábban esetleg megöltek egy csomó lázadót, majd amikor látták, hogy nem győzhetnek, és nem is tudnak visszavonulni, kedélyesen megadták magukat? Te mit csinálnál velük, hm?

smartdrive 2013.09.08. 01:54:01

őszintén szólva számomnra kicsit érthetetlen, hogy miért létezik az a kategória, hogy hadifogoly. egy normális világban azok vesztesek, tehát hullák

smartdrive 2013.09.08. 01:55:11

@smartdrive: természetesen az emberi humánum tiltakozik az ellen, hogy védekezésre képtelen embereket megöljenek, de ez a helyzet durva kiragadása a kontextusából

sparklie (törölt) 2013.09.08. 02:48:45

Ez a kep akar felkelok kivegzeserol is keszulhetett volna.
Assad apja is kiirtott vagy 100000 embert, a sajat orszaga polgarait, a fia sem marad el tole.
Ez egy haboru, mindig is voltak kegyetlenkedesek a haborukban, nem most kezdodott ez es nem is csak a muszlimok csinaltak. Lasd harminceves haboru, ahol tomeges nemi eroszak, karoba huzas, elve megnyuzas is divat volt, civilek ellen is. Keresztenyek keresztenyek ellen.
Emberek vagyunk, ez a kegyetlenseg is resze az emberi termeszetnek.

tapolcai evolúciós zsákutca 2013.09.08. 05:59:42

@Dez S Krull: "Kinek jó ha a szírek teljesen kiírtják egymást? Senkinek. Se az amcsiknak, se a ruszkiknak, se az irániaknak, se a szaúdiaknak, se a kínaiaknak, stb.."

Pont az amcsiknak jó. Az arabok el vannak foglalva magukkal. Ha észrevennéd sokkal kevesebb probléma van a terrorizmussal mióta elkezdődött az arab balhé.

tapolcai evolúciós zsákutca 2013.09.08. 06:03:45

@nigel: " Az is kérdés lehet, hogy miként jutott Szíria vegyi fegyverhez."
- Hülye vagy. A szarint egy középiskolai kémia laborban is összedobja egy egyetemet végzett vegyész.

Bafana 2013.09.08. 07:12:35

@Napkutya: "VISZONT: Rohadjon meg mindenki, aki ebből hasznot húz!"
Te kis antiszemita...
Még nem tudjuk, lesz-e háború, ki zavar el kit, de azt már tudják páran, hogy az első McDonalds üzletet, vagy a Coca Cola gyárat ki építi fel és hová.

savanyujóska 2013.09.08. 07:35:19

Azért érdekes, hogy már jó egy éve lövöldöznek, megöltek több százezer, és elüldöztek otthonaikból több millió civilt, de eddig a kutyát se érdekelte, mi történik. Most felvonul két amerikai anyahajó, és hirtelen mindenki elkezd békéért imádkozni. Milyen békéért? Háború folyik már legalább egy éve, nem tetszettek észrevenni?

sparklie (törölt) 2013.09.08. 08:12:38

@savanyujóska: amikor mar vegyi fegyverekkel dobaloznak, akkor azert oda kell baszni kemenyen
mindegy, hogy ki lotte a tolteteket, veget kell vetni a tovabbi vegyifegyver beveteseknek
a nyugat ugy vetne ennek veget, hogy a veres kezu diktatort elteszi lab alol
igazuk van
a felkelok meg ki tudja mit hoznak, de a vegyi fegyvereket toluk is el kell venni

szerintem a hagyomanyos fegyverekkel folytatott haborut mar mindenki elfogadja, mondjuk a hadifoglyok kivegzesen meg felszisszennek paran, ez a tortenelem resze, mindig is igy folyak a haboruk, ez a "normalis", csak az elkenyelmesedett nyugat ezt kiszervezte ezt is mar
drontamadasok, celzott likvidalasok gondoskodnak rola, hogy ne kelljen osszeverezni a napi 8 oraban remek fizetesert, tiszta iranyitoteremben piros es fekete gombokat nyomkodo nyugati katonanak a kezeit
ha meg oda kell menni, akkor elotte letarol mindent a legiero (cirkaloraketak es iranyitott bombak), esetleg felfegyverzunk egy lazado csoportot, hogy a fustos arabok maguk kozott meccseljek le a dolgot

de a vegyi, atom es biologiai hadviseles tabu egyelore

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.09.08. 08:22:27

LÁtható, hogy az arab/iszlám országokra nem lehet rákényszeríteni a demokráciát - mellesleg az európai államokra sem lehetett volna a középkorban.

Itt két fél harcol egymás ellen, egyik sem jobb a deákné vásznánál. Bármelyik kerül hatalomra, mindenképp diktatúra lesz az országban. Ez polgárháború, intézzék el egymás között.

A nyugati beavatkozás mindenképp magára a Nyugatra ütne vissza. Tekintve az arab/iszlám országok nyugatellenességét, bármelyik felet segítené is hatalomra egy beavatkozás, az hamarosan a Nyugat ellen fordulna. A lakosság pedig alapból ellenállna a nyugati "megszállóknak". Meg lehet nézni, melyik arab országban nem fordult a nép és később a hatalom is a Nyugat ellen egy efféle beavatkozás után - legfrissebb példa Irak lehetne.

Ez nem az a helyzet, ami a délszláv beavatkozásban volt, ahol valamelyest civilizált és némi demokratikus hagyományokkal is rendelkező népeket kellett szétválasztani.

prolee 2013.09.08. 08:27:24

@zobod: Végre valaki mögé is néz a dolgoknak. :)))) Ez a rezsicsökkentés miatt drágul az élet, meg a devizaalapú hitelesek mentése miatt nőnek a banki költségek, meg trafikmutyi.... rinya olyan eccrű. :)))

Pedig pusztán arról van szó, hogy az adjunk el mindent szaré-gugyé' a külföldi tőének megoldás nem jött be. Bevallottan abból élünk, hogy az EU pénzel minket (állandóan ezt mantrázza az ellenzék), a lakosság életszínvonala pedig lényegében hitelből nőtt, ez pedig veszélyesen kiszolgáltatottá teszi az országot. Ezért próbál most irányt váltani a kormány.
Amit eladtunk, kiadtunk bérbe, árendába azt akarja visszaszerezni, hogy magyar rendelkezés alatt álljon. Tény, hogy a haveroknak mutyizzák át, de az is tény, hogy ha közvetlenül államosítanák, akkor egy ellenzéki győzelem esetén újra eladnák a picsába az egészet.
Azt persze még nem lehet tudni, hogy összességében pozitív hatása lesz-e majd ezeknek az intézkedéseknek.
Meglátjuk....

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.08. 08:29:17

@zobod: végülis fel lehet osztani úgy is, mint a gázszolgáltatókat, bár ettől még versenyre én nem számítanék, vagy maximum a szolgáltatás minőségének rovására. Amit elfogadhatónak tartanék, hogy az állam a negyvenhetedik stadion helyett mondjuk azt mondja, hogy na gyerekek, alkotmányba írtuk hogy jan 1-től csak nonprofit működhettek, de ha ez nem tetszik, akkor itt van kb. az a pénz amiért a szocik eladták nektek a piacot, és visszavásároljuk. Aztán meg lehet mutatni, hogy amikor nem más faszával kell verni a csalánt, akkor hogy működik a rezsicsökkentés. Mert egyébként erről most is volt szó, hogy az állami részhez természetesen hozzá se nyúlnak csak az "extraprofithoz"... és ugye ez is a trafikosok garantált 10%-a miatt hányingerkeltő.

prolee 2013.09.08. 08:42:34

@sparklie: "... de a vegyi, atom es biologiai hadviseles tabu egyelore..."

De már nem sokáig, mert hála istennek a multi-kulti jegyében nyugati egyetemeken képeztük ki a nyugati demokrácia ellen fellépő fundamentalista mozlim barmok szakembereit.

Az atom szerintem ócska, idejét múlt dolog, drága is, meg ellenőrzik is, meg nagy pusztítást csinál az anyagi javakban és megfertőzi a földet, amit majd szentté kell tenni Allah gyermekeinek, ha kiirtották innen a hitetleneket.
De a vegyi és biológiai fegyver az nagyon ok, arra rá fognak feküdni. Látunk mi még itt sok csodát a közeljövőben! (Pl. a londoni mecsetben a müezzin nem imára, hanem megelőző védőoltásra hív majd (amit mi még érteni sem fogunk), aztán jöhet egy kis dögvészbaci az ivóvízbe.)
Éljen a multi-kulti!

prolee 2013.09.08. 08:49:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jól látod. Szerintem az "arab tavasz" is egy félrevezető szóhasználat (a prágai tavasz jut az ember eszébe), sokan későn eszméltek rá, hogy itt nem demokrácia, hanem iszlám testvériség váltja majd a diktatúrát, ami majd egyre fundamentalistább irányba folyik, s ennél talán még a diktatúra is jobb volt, legalább is nyugati szemmel nézve.

A "polkorrekt" megnyilvánulás erőszakolása miatt tkp. ki sem szabad mondani, hogy félünk a közénk vegyült mozlimoktól, s most már azoktól is, akik - nagyon helyesen - a hazájukban maradtak

prolee 2013.09.08. 08:55:34

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]:
Igazad vagyon....Asszem a stadionokba fog belebukni a Fidesz, mert a szar focit és az arra költött pénzt SEMMIVEL!!!!!!! nem tudja magyarázni.

savanyujóska 2013.09.08. 09:10:03

@sparklie: Azt akartam mondani én is, hogy nem értem, mi ez a hirtelen óbégatás. Az amerikaiak nem egy új háborút akarnak kezdeni, hanem egy már régóta zajló véres háborút akarnak befejeztetni. Szánalom, ahogy az idióta Európa megint viselkedik.

halaloszto 2013.09.08. 09:25:20

@Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány:
"Mi van akkor, ha a déliek győznek?
Most extra lenne egy fehér elnök..."

Te valamit nagyon felreertettel amikor az amerikai polgarhaborurol tanultal. Hogy ugy mondjam, ha csendben maradtal volna, bolcs maradtal volna.

Vajk

♔bаtyu♔ 2013.09.08. 09:44:19

@_most_: Ostoba vagy barátom, szokás szerint. Nem csak abban, hogy neked minden náci, amiben "zsidóznak", (értsd, megemlítik, hogy zsidó, stb.) hanem abban is, hogy a Szíriai történetben egy lépés nem történne Izrael nélkül.

Ez mind amúgy nem is lenne baj, végül is magánügy, a probléma az, hogy a világon a te szemléleted a mérce és onnan tudni melyik országokban, hogy ezekben az országokban különösen nem szeretik a zsidókat.

♔bаtyu♔ 2013.09.08. 09:49:29

@savanyujóska: A szokásos. Ha az USA és tsai nincsenek megelégedve egy ország kormányával, elkezdik támogatni az ellenzéket.

Aztán jön az ismerős sztori, az ellenzék vetette be/a kormány vetette be, a lényeg, az USA felléphet rendőrként és megdöntheti a kormányt.

A cél az, hogy az országnak ne legyen erős és határozott kormánya, a helyzet kaotikus és bizonytalan legyen. Ekkor mehet ugyanis a szabad rablás, lsd. Irak. Kicsit más, hogy a hadsereget támogatják, Egyiptom.

A dolog nem mai keletű, Mo.-t 1919-ben hasonló módon szedték szét.

savanyujóska 2013.09.08. 10:17:23

@♔bаtyu♔: „A cél az, hogy az országnak ne legyen erős és határozott kormánya, a helyzet kaotikus és bizonytalan legyen.”

Hát ha ez a cél, akkor ezt elérték, és nincs szükség semmilyen beavatkozásra. Szíriának most nincs erős kormánya, és most kaotikus és bizonytalan a helyzet.

„A dolog nem mai keletű, Mo.-t 1919-ben hasonló módon szedték szét.”

Mert annyira kellettünk nekik, mi?

ijontichy 2013.09.08. 10:29:18

@poszt: Kedves posztíró, szerintem nem sokat tudsz az arab világ gondolkodásmódjáról, aztán ezért írsz ilyeneket. Az első lényeges momentum: a háborúban nincs civil. A második: a háború célja, minél többet megölni az ellenségből.
Fentieken az sem változtat, ha az a háború éppen polgárháború. Ami elképesztő, hogy még a nyugaton végzett, művelt fejek zöme is így gondolkodik. Biztos, hogy a kormányerők sem működnek másképp, legfeljebb a politikailag képzett(ebb) irányítás pontosan tudja, hogy mi erről a nyugati világ véleménye, így nem gyártanak maguk ellen video-bizonyítékot.
Ahogy itt valaki már írta, jobb lenne hagyni a fenébe. Csakhogy az USA a 2. vh óta jól megtanulta, hogy nagy biznisz, ha a világ más pontján a helyiek épp egymást kívánják gyilkolászni. Ezért Obama bizonyára kellő nyomás alatt áll, csak a választók számára kell szépen becsomagolni a beavatkozást. És ebből következik, hogy a "ki mellett?" kérdésére is ez az egyik fontos szempont.
Ergo, szerintem ez a poszt most mellément.

Sárga Király 2013.09.08. 10:48:33

Azért jellemző, hogy a képen látható felkelők közül három amerikai vagy európai vendégjátékos. Nekik jó a buli, legálisan, pénzért lehet embert ölni, aztán ha elunják, hazamehetnek.

sparklie (törölt) 2013.09.08. 11:46:22

@Sárga Király: lattal mar szir embereket? Nem ritka ott a zold vagy kek szem sem
ahogy Libanonban sem kizarolag sotet boru arabok elnek
aaga Assad, a nehai apja es a rokonsaga sem eppen sztereotip arab kinezetu

amugy sok a kulfoldi arab a felkelok kozt, ez valoban igaz, ugyanis a Muszlim Testveriseg, meg ugy altalaban az arabok nem feltetlenul nemzetallamokban gondolkodnak

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.08. 12:05:15

@prolee: ha az azonnal eltapsolt MANYUP pénzeket, a pár hónap alatt kétharmadára romló MOL részvényeket nem kellett megigazolnia, ezt se fog kelleni. Szereznek máshonnan pénzt, annyira nem hülyék, gondosan ügyelnek arra, hogy a minimális meglegyen.
Nem szabad őket alábecsülni.

Sharky77 2013.09.08. 12:51:19

Mi a probléma a videóval? Polgárháború folyik, egymást gyilkolják.
Mint minden polgárháború véres és kegyetlen.

Kim Jong Un 2013.09.08. 15:41:05

Azt az egesz posvanyt le kene szorni atommal ugy ahogy van. Mindenkivel egyutt.

fehérfarkas 2013.09.08. 16:18:54

Most éppen ez a legfrisebb a fészbúkon - hasonlítsuk össze a nyugati média (beleértve a magyart is) Asszad ellenes háborús propaganda híreivel, amelyek célja a nyugati lakosság felkészítése (=agymosása) Szíria bomzására:

Szíriai Hírek hozzáadott egy 2013. szeptember 8.-i fényképet az idővonalához.
"Egész éjszaka harangoztak a templomok, a történelmi Maaloula városban , miután felszabadította a szíriai arab hadsereg a nyugat által támogatott terroristák elől".
"Maaloula az egyetlen hely a világon ahol még Jézus nyelvén beszélnek, és az az a hely mely sokaknan nem tetszik és egy igazi célpont a sötétség számára."
"2004-ben mikot Mel Gibson amerikai rendező és színész a Passió című filmét rendezte, Maaloulűba küldte a stábot Arámi nyelven tanulni"..

"A mai napig valaki nagyon azon dolgozik hogy mindenkivel azt hitesse el hogy Jézus héberül beszélt , miközben nem , és sokak szerint pont itt rejlik Maaloula fontossága!"

08 09 2013"

És itt másik hír még a nyár közepéről, ami a nyugati médiában szintén nem szerepelt, pedig enélkül teljesen más megvilágításba kerülnek a szír események:

kozelkeletjelene.weebly.com/16/post/2013/08/szad-arbia-ajnlatot-tett-oroszorszgnak.html

"Szaúd-Arábia 15 milliárd dollárt ajánlott fel Oroszországnak, ha Vlagyimir Putyin "elengedi Bassár el-Aszad kezét."

Az orosz-szaúdi találkozón a szaúdi diplomácia azt ígérte, hogyha Moszkva felhagy Damaszkusz támogatásával, akkor Rijád 15 milliárd dollár értékben vásárol majd orosz fegyvereket. Ezenkívül Szaúd-Arábia ígéretet tett arra is, hogy az Öböl-menti országok kevesebb földgázt fognak szállítani az európai piacra azért, hogy ne veszélyeztessék az orosz energetikai vállalatok elsőbbségét.

Erről még a múlt héten tárgyaltak a felek, amikor Bandar bin Sultan - a szaúdi hírszerzés feje - Vlagyimirral Putyinnal találkozott Moszkvában. Egy libanoni miniszteri forrás szerint a találkozó négy órán át tartott, s a szaúdi diplomácia tagjai "igencsak emelkedett hangulatban hagyták el a termet." Moszkva még nem nyilatkozott ez ügyben, Dmitry Peskov - Putyin szóvivője - nem volt elérhető a napokban.

A képen Putyin és Bandar bin Sultan. "

És itt egy másik cikk, ami az orosz válaszról szól: az oroszok visszautasították a szúdiak ajánlatát: uk.news.yahoo.com/moscow-rejects-saudi-offer-drop-assad-arms-deal-135327963.html#hu8QokM

"The Saudi prince also reassured Putin that "whatever regime comes after" Assad, it will be "completely" in the Saudis' hands and will not sign any agreement allowing any Gulf country to transport its gas across Syria to Europe and compete with Russian gas exports, the diplomat said.

In 2009, Assad refused to sign an agreement with Qatar for an overland pipeline running from the Gulf to Europe via Syria to protect the interests of its Russian ally, which is Europe's top supplied of natural gas."

A cikkben a lényeg, hogy a szíriai polgárháborúna nevezett dolog is valójban az olajról szól. És, ha 2009-ben Asszad nem utasítja vissza az öbölállomok és Európa közti gázvezetéket, ami Szírián ment volna keresztül, akkor most az Asszad elleni terrorsták sem kapnák folyamatosan Qatartól, Szaúd Arábiától és jó néhány európai országtól a támogatást (az USÁ-t ebből az aspektusból a cikk nem említi, de az meg neked is egyértelmű, hogy Washington érdeke egybeesik Rijádéval és Doháéval).

fehérfarkas 2013.09.08. 16:25:14

@fehérfarkas:

Megérteni pár dolgot a szírekkel és Szíriával kapcsolatban a nyugati médiából nem lehet.
Kezdjük 2 mondással:
"Damaszkusz olyan idős, mint az emberi gondolat"
Mark Twain: "Damaszkuszban az idő nem mérhető napokban, hónapokban, években; csak civilizációk és vezetőik tündöklésében és bukásában."
Egy országról beszélünk, amelynek területén a legrégibb urbánus/városi civilizáció 7000 évvel ezelőtt alakult ki, és 3200 évvel ezelőtt szünt meg: a Tell Halaf és Ugarit kultúra.
A sumér, főniciai, akkád, asszír, hettita, babilóniai, római, bizánci és végul a muszlim kalifátusok fontos gazdasági, kereskedelmi és kulturális központja volt. A zsidó Tórah, a keresztény Biblia és a muszlim Korán történeteinek jelentős része ezen a területen játszódott.
A Római Birodalom és a Bizánci Birodalmak idején ez jelentette a "nyugat" határát (de ugyanez igaz az Ottomán Birodalomra is - hiszen akkoriban Irak északi része a Perzsa Birodalomhoz tartozott). Szíriától keletre a Perzsa Birodalom kezdődött, ami már a "kelet" része.

A mai Damaszkuszi Nagymecset helyén már a kőkorszakban is vallási szent hely volt. Írásos feljegyzés van arról, hogy a rómaiak Jupiter temploma helyén már 1200 évvel korábban az ősi sémi Hadad viharisten szentélye állt. A római Jupiter templom helyére épült Keresztelő Szent János temploma. És ennek helyére épült a ma is látható nagymecset 715-ben, akkor amikor mi magyarok még nomád vándorló életet éltünk a pusztákon.
A mecset muwaqqitja/időőre volt a 14. sz-i Ibn al-Shatir csillagász, akinek modelljét Kopernikusz a heliocentrikus világképének megalkotásához felhasználta (egy másik damaszkuszi csillagászéval együtt, aki nemcsak csillagész volt, hanem a város 13. sz-i vízellátórendszerét is tervezte: Mu'ayyad alDin al-'Urdi).
A mecsetben van egy külön kápolnában Keresztelő Szent János sírja, amit a keresztények látogathatnak és zarándokhelynek is használnak.

Kevesen tudják, de Damaszkuszban volt a világ eső leprásokat gyógyító kórháza, és itt született a 13. sz-i Ibn al-Nafis, aki először írta le a vérkeringési rendszert.
Itt tanított a 10. sz-ban al-Farabi a „második tanító” („első tanító” = Arisztotelész).Habár az arisztotelészi logika egyik legjelesebb képviselőjének tartják, műveiben azért számos nem arisztotelészi elem is megtalálható.
Filozófiai, matematikai, oktatási művein kívül zeneelméleti műveket is írt. Fizikai műveiben pedig az üresség (üres tér, vákuum) létezésének természetéről is írt, és az első, aki a vákuummal kísérletezett.
Sokat elmond a kereskedelmének a szerepéről, hogy az Al-Hamidiyah Souq piac a középkorban az egyik legnagyobb volt, hossza: 422m;
az Al-Buzuriyah Souq piac hossza: 415m;
az Ottomán török uralom alatti legnagyobb piac a Medhat Pasha Souq, hossza: 490m.
Ja, és nyugat és kelet összeütközésével kapcsolatban Damaszkusz volt a fővárosa a keresztes hadjáratok elleni egyik leghíresebb vezérnek: Nur Ad-Dinnak. Majd ez lett a fővárosa és itt alapította meg a dinasztiáját (Ajjubuda dinasztia) a Fatimida Egyiptomot is legyőző és Jeruzsálemet a keresztesektől visszafoglalő Salah ad-Dinnak (Szaladdin)is.
És Damaszkuszból indult ki a Hidzsáz vasút, ami Medinába szállította a zarndokokat, a közte levő részen meg fontos kereskedelmi/gazdasági tevékenységet folytatott (sokat elárol az a tény, hogy mire az 1. vh kirobban és a britek által fellázított arabok lerombolták a vasútat, addig az éptési költséget visszatermelte, sőt nyereségesen működött).

Az Ottomán időkben Aleppo volt a birodalom 3. legnagyobb városa (Isztambul és Kairó után), és rajta ment keresztúl a Bagdadba menő vasút. Egyébként pedig a világ egyik legrégebben lakott települése, közel 6000 éves.
177 közfürdője volt a középkorban a mongol invázió előtt, ebből mára 18 maradt fennt (Szírai egyik legrégebbi közfördője is a városban van).
Az aleppói citadella a világ egyik legrégibb és legnagyobb vára. A monda szerint Ábrahám próféta a citadella helyén tejeltette meg a bárányát.
A városban jelentős zsidó és örmény lakosság élt (a modern atatürki Török Köztársaság megalapítása után 40.000 örmény menekült Aleppóba): a 10. sz-ban készült az Aleppói Kódex, az egyik legjelentősebb Héber Biblia kézirat (eredetileg Tiberiaszban készült, és később került Aleppóba, ahonnan a nevét kapta).
Itt tanított a 12. sz-ban Sharaf al-Dīn al-Ṭūsī a harmadfokú egyenletekkel foglalkozó híres matematikus és csillagász.

De van magyar vonatkozása is Szíriának: Bem apó itt halt meg a Habsburgok elöli száműzetésében. Kőrösi Csoma Sándor nevét pedig egy mellékutcában tábla hirdeti.

Ez az az ország és nép és kultúra/civilizáció, amit sokan a nyugati média információ/hírei alapján leprimitíveznek és a megbombázását támogatnák.

fehérfarkas 2013.09.08. 16:26:21

@fehérfarkas:
Ezt azért írtam le, mert ezt a nyugati média nem említi. Szíriában évezredeket látunk, évezredeknek lehetünk a tanúi. A múlt és a jelen, az ókor, középkor, és legújabb modern kor még az olyan milliós nagyvárosokban is együtt él, mint Damaszkusz vagy Aleppo.
Ma is élnek olyanok az országban, akik még a Jézus korabeli arámit beszélik. Ahogyan itt van és a mai napig működik a legrégebbi keresztény egyház az Antiochiai Szír Orthodox Egyház, amelynek a mai napig szír nyelven van a liturgiája (a szír is egy sémi nyelv, az arámihoz áll közel).

És ebben az országban évszázadokon keresztül békében éltek egymással a különböző vallások (a háborúskodásoknál kiderült, hogy mindig KÜLSŐ POLITIKAI ok volt: pl. európai keresztesek támadták meg és foglalták el a tengerpart melletti városokat; a britek fellázították a törökök ellen az arabokat; majd az arabok fellázadtak a gyarmatosító britek és franciák ellen, jelenleg pedig szintén külföldről támogatott és fegyverzett külföldi szalafi/wahhabi szélsőségesek harcolnak a kormány hadseregével és mészárolják a civileket, magukat "lázadónak" nevezve).

Vajon nem kellene nagyobb figyelemmel lennük Szíria iránt és jobban megértenünk mi történik ott, és ha már "segíteni" akarunk nekik mint Nyugat, akkor nem lenne jobb bombázás helyett (remélem Obama tervét a kongresszus nem fogja támogatni) leállítani a szélsőségesek fegyverzését és támogatását, és a nyugati vezetőknek leülni Assaddal, hogy megállapodásra jussanak (ha kell, akkor vonják be Oroszországot, Törökországot és Iránt is, mint a térség jelentős hatalmi tényezőit - hiszen nem lehet egy régió problémáit úgy megoldani, hogy az ottaniakat kihagyjuk belőle, miközben a döntéseink eredménye meg őket fogja érinteni)?

AdmiralRobert 2013.09.08. 18:03:49

@Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány: "Mi van akkor, ha a déliek győznek?
Most extra lenne egy fehér elnök..."

Mi?!? A déliek (akik szintén fehérek voltak) pont azért küzdöttek, hogy NE töröljék el a rabszolgatartást, amit Lincoln elnök el szeretett volna törölni, az ún. abolicionista tábor élén. Tehát ha a déliek győztek volna, akkor nem 1865-ben törölték volna el a feketék rabszolgaságát, hanem feltehetően jóval később (és afro-amerikai elnök is jóval később lett volna megválasztva).

vomit 2013.09.08. 23:53:07

termeszetesen minderrol tudnak a haborus bunosok, de majd csinalnak masik kamu terrort, amitol mar tenyleg mindenki oket fogja szeretni.

12 U.S. Intelligence Officials Tell Obama It Wasn’t Assad
www.washingtonsblog.com/2013/09/12-u-s-intelligence-officials-tell-obama-it-wasnt-assad.html

bretman 2013.09.09. 01:50:30

@ijontichy:

Nem kell ehhez semmit sem tudni az arabok lelki világáról, elég egy kis általános iskolai Petőfi-olvasás.

Mondanak valamit a "Lamberg szívében kés, Latour nyakán / Kötél s utánok több is jön talán" sorok?

Na most akkor a blogger szerint Ferenc József jogosan verte le a magyar forradalmat, hiszen az elállatiasodott pesti polgárok az utcán, miután felismerték, felkoncolták a frissen a város vezetőjének kinevezett Lamberget, aki olyan gyanútlan volt, hogy katonai kíséret nélkül akarta felkeresni Batthyány miniszterelnököt?

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy mit gondol a szerző a Kádár-propaganda által agyba-főbe terjesztett 56-os lincselős képekről.

fehérfarkas 2013.09.10. 16:52:55

Most nézem, hogy már az Independent, The Guardian után már a Washingtong Times is olyan cikket közöl, hogy nem Asszad rezsimje vetette be a szarint gázt.
Persze a magyar sajtó és a magyar "szakértők" többsége még mindig kitart az Assad vetette be a vegyifegyvert elméletnél.

vomit 2013.10.09. 20:34:40

ez a kisfiu kozben meg azt kerdezi, mire jo ez az egesz
www.youtube.com/watch?v=Y2VIAj1BwSs

kifordított nagyanyó 2013.10.15. 08:19:51

@Lacusch69(Sch.Lacika): Mi a szart csináltak a tankkal?
Akna,rakéta..?

kifordított nagyanyó 2013.10.15. 08:21:59

@uruk.hai: Igen abban volt,csak ha jól emlékszem,egymás után különböző forradalmárokat sorolt fel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2013.10.17. 10:02:28

@Lacusch69(Sch.Lacika): Hát én sajnáltam a csávót is meg a szerencsétlen tankot is,hogy így lealázták.
Először csak egy robbanás,aztán az a kis tűz látszik.
Aztán egyre nagyobb lesz.
Bár nem tudom bent a tankban mi volt.
Meg hogy hol lehetett a robbanószer,út alatt/mellett?
Kösz a választ.Most használom az eredeti nickemet is egy kicsit.:))

vomit 2013.10.17. 12:58:40

++++18
Syrian Girl Who Watched Parents Murdered Has Heart Cut Out By Obama-Supported Syrian Rebels
www.nowtheendbegins.com/blog/?p=15416

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2013.12.29. 13:50:56

A poszt tényleg hatásvadász, mert nem a kegyetlenkedések megléte jelenti a különbséget a harcoló felek között, a kormánykatonák ugyanígy kínozzák meg és végzik ki a foglyaikat. Nagyon nehéz ebben a konfliktusban "jó fiúkat" találni. Assad rezsimje se piskóta az emberi jogok megsértését tekintve, de a számos lázadó csoportosulás sem kevésbé kegyetlen azoknál a szélsőségeseknél, akiket Algériától Afganisztánig megismert a világ... Ráadásul itt nem az a szituáció, hogy van egy diktátor szemben az elnyomott néppel, hanem konkrétan meghatározható vallási és nemzetiségi csoportok állnak egyik és másik oldalon. Itt csak egy olyan beavatkozás menthetné meg ezrek (tízezrek) életét, amely nem egy oldalt támogatna, hanem mindenkit fenékbe rúgna, aki lövöldöz. Ez azonban Szíriában nem fog megtörténni, "nincs megtérülése" egy ilyen roppan költséges és politikailag sem túl támogatott akciónak, ha pedig eszkalálódna a háború, arra ott van az izraeli hadsereg... Szép lassan a világ beletörődik, hogy Szíriában az emberek gyilkolják egymást, és a végén az győz, aki tovább bírja.