sorok között

A kormány hazudik

2013. július 14. - Politikai Ateista

Amikor a kormány kitalálta, hogy ők majd megcsinálják az e-útdíjat, azt gondoltam, hogy katasztrófa lesz. Nézőpont kérdése.


A narancsközeli médiaforrásokból tájékozódva egy klasszikus kormányzati sikersztori körvonalazódik. A tesztüzem nagyvonalú mellőzése, és az aljas "túlterheléses támadás" ellenére, a felhasználók mindössze 1 százaléka reklamált.

Az érintettek persze teljesen máshogy látják a dolgot: egy kalap szar.

Persze az egész a bevételek növeléséről szól.

Évente 4 milliárd forint többletkiadást hoz a Waberer's International Zrt.-nek az e-útdíj bevezetése – mondta Lajkó Ferenc, a cég fuvarozási és szállítmányozási vezérigazgató-helyettese hétfőn az Útdíjhírek szakportálnak. - Waberer's: 4 milliárddal többet kell fizetni az e-útdíj miatt - HVG

És gondolom azt is sejted, hogy a végén ki fogja megfizetni a Waberer's 4 milliárdos többletkiadását.

A cégek ezért átháríthatják megrendelőikre pluszterheiket, annak érdekében, hogy megőrizzék versenyképességüket, csakhogy közben más szektorok versenyképessége csökken, miután ezt egyik ágazat sem szívesen vállalja fel, mindenki igyekszik továbbhárítani a terheket − végső soron a lakosságra. - Meglepő áremelések jönnek az élelmiszerpiacon - az ön pénztárcája is megérzi - Napi Gazdaság

A Nemzet Fejési Minisztérium elismerte, hogy az e-útdíj esetleg drágíthatja az élelmiszereket. Azt viszont tagadták, hogy tervezik a személyautók bevonását a nemzeti használatarányosítási programba.

Lassan mondom, hazudnak.

A e-útdíj kiterjesztése a személygépkocsikra csak idő kérdése. A gyalogosok talán megússzák.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr215400162

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2013.07.15. 10:26:08

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lеncsés István 2013.07.14. 20:15:58

@Totof: @félázsiai 2llkedő: Ténye csak egy nem anonimnak lehet . Nekem van . Nektek meg fáj az igaz .

Lеncsés István 2013.07.14. 20:18:46

@Totof: Csak egy tényem van . Azt a miniszterelnök úr adta . Legyen áldott a neve !

Kivancsi 2013.07.14. 20:25:39

most hallottam:
a komcsik loptak, fityeszek rabolnak :):)

Nero Bianco 2013.07.14. 20:31:44

@Csii:
Tényleg, most hogy mondod, a bloghozzászólások az ország legnagyobb gondja.
Tiszta szerencse, hogy külföldről a magyar blogokat nem lehet olvasni, itthonról meg kötelező.
Így aztán muszáj emigrálni.
:)))))

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.07.14. 20:32:31

én örülök neki, hogy bevezették, ugyanis eddig a sok buzi külföldi kamionosnak megérte az osztrákokat kikerülve, náluk agyonbaszni az utat, mert a száz kilométeres kitérővel is olcsóbban jöttek ki, mintha ott fizettek volna. Győrtől Szombathelyig pedig úgy nézett ki eddig az utazás, hogy beálltál egy kamion konvoj mögé, oszt Szhelynél pedig letértél az útról. Előzni? ha nem akartál meghalni, akkor nem tetted...

Lеncsés István 2013.07.14. 20:40:30

@Kivancsi: A fideszesek nem lopnak . Mi államosítunk . De azt jobban mint a komcsik ,

igazi hős 2013.07.14. 20:44:28

@Nero Bianco: Szerintem te is tudod, hogy ez is olyan mint a dugódíj: a cél a pénzbeszedés, és a mellé keresnek egy megfelelő ürügyet. Ha üres a kassza, akkor lesz "megfelelő" indoklás is...

Nero Bianco 2013.07.14. 20:46:13

@replikátor:
Alapvetően nem az útdíjjal van gond, hanem a bevezetés módjával.

Elég régóta tervezték a használatarányos díj bevezetését, csak 2010-ben megint kidobtak minden addig készült anyagot a kormányváltáskor a szakemberekkel együtt, oszt egész odáig senki nem foglalkozott a dologgal, mígnem valakinek eszébe nem jutott, hogy itt van egy remek 100 milliárdos tétel, nosza.
Tehát nem középtávú közlekedéspolitika van mögötte, hanem rövidtávú költségvetési.
A bevezetés technikailag pedig ha nem is katasztrofális, de ahhoz közeli.

igazi hős 2013.07.14. 20:47:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ne keverd össze: a súlyadód az önkormányzathoz megy, ami a 150,000 km önkormányzati kezelésű út hozzá tartozó részére költi. Az útdíj az országos 30,000 km-es úthálózat egy részének igénybevételéről szól.

tingli-tangli 2013.07.14. 20:49:20

Persze, minden tökéletesen működik, aki mást mond, az hazudik. A class fm-en meg megy a propaganda, az igazságos útdíjról, amit a közúthálózat fejlesztésére fordítanak. Az autópályán kívül, amerre kamionok járnak, ott szakaszok vannak felújítva, valahol meg jobb, ha személyautó nem is közlekedik, pl. az hegyfalui körforgalomtól Csornáig, mert ott a kamionok állnak nyerésre, aztán lakott területen megelőznek, meg letolnak, mert a gázról le sem veszik a lábukat. A másik, hogy mikor július elején tüzifát akartunk venni, akkor mondták, hogy elfogyott és romániából nem jönnek a kamionok addig, amíg nem lesz normális számlázás, mert a mostani katasztrófa, több tíz km-rel többet számolnak, mint a tényleges. Mellesleg beépítik az útdíjat az árba és az bizony több száz Ft lesz mázsánként, és erre természetesen nem vonatkozik a rezsicsökkentés. Az pedig szomorú, hogy rosszabbak, mint a szocik, pedig azt hittem, azokat nem lehet őket überelni.

igazi hős 2013.07.14. 20:49:32

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf: Nekünk már súlyadó marad. Meg Moszkva tér, Felszab tér, stb.

igazi hős 2013.07.14. 20:58:44

@calabria007: Igen. Mármint abban, hogy útépítés és -elújítás címszóval elköltik a pénzünket, abban igen. Hogy ez a pénz teljes mértékben (azaz legalább 80%-ban) megjelenik az utakban, abban abszolút nem, sőt az ellenkezőjében inkább.

bananarepublica 2013.07.14. 21:09:38

Itt a kozepeuropai futboliaban barmi megtortenhet

igazi hős 2013.07.14. 21:13:37

@calabria007: Megnéztem, érdekes. GB-ben bő kétszer annyi út van mint Mo-on, és kevesebb mint kétszer annyi a főút, mint nálunk. (Nem tudom mit sorolnak "minor road"-nak, ami az összes, 245,000 mérföld 87%-a.)
Ellenben a jövedéki adó bevétel a 18-szorosa a mienknek, aminek az ötöde is a magyar érték 3,6-szorosa, azaz sokkal többet költenek egységnyi útra, mint mi.
Egyébként a GDP arányos jövedéki adó bevétel ott több mit a duplája a hazai értéknek. Érthető ha sokallják.

igazi hős 2013.07.14. 21:22:43

@Totof: Ne ugorj már be neki! Vedd észre, hogy ez nem az igazi, hanem a paródia Lencsés! Az eredetinek 40,000 körüli az id-ja és nem ír olyat, hogy "miniszterelnök", hanem csak azt, hogy "ORBÁN".

M_R 2013.07.14. 21:37:40

@Dzsok: Ja, csak a körte árát hasonlítod össze a külszíni fejtőgépével..

Amúgy meg: "határátlépés Román-Szerb határon"
Románia felől mi a viharnak menne Szerbia felé Frankfurtba?

"Bukarest - Frankfurt am Main
1782km 18óra 18perc (Arad-Szeged-Budapest-Győr-Hegyeshalom útvonalon)

1877km 19óra 22perc (Belgrád-Zágráb-Maribor-Graz elkerülő úton) Ezen az úton az osztrák szakasz jóval hosszabb és drágább, +határátlépés Román-Szerb határon, majd a Szerb-Horvát határon."

Szintén mi a ráknak tesz kitérőt Mariborba meg Graz-ba?

Hasonlítsd a Belgrád-Zágráb-Maribor-Graz útvonalat a Beélgrád-Röszke-Budapest-Hegyeshalom viszonlyattal:

1333 vs 1334.

subtotal 2013.07.14. 21:52:16

@igazi hős: Tehát azt állítod, hogy ebben az országban több, mint 500mrdFt-ot költenek az utak karbantartására?
Ugyanis az üzemanyagok utáni jövedéki adó e felett van.

Bretschneider detektív 2013.07.14. 21:55:36

@Zka: Egyszer merészkedj el kocsmába.

subtotal 2013.07.14. 21:55:53

@belgabela: 2014 után (választások után) tervbe van véve az opcionális csatlakozás szgk-nak, 2018 utánra tervezik a kötelező jellegű bevezetést. Ez nyilvános infó volt a tgk e-útdíj bevezetés tervezési fázisában...

Bretschneider detektív 2013.07.14. 21:58:03

@Zka: Ne értsd félre, én lassan huszonöt éve rendszeres kocsmalátogató vagyok, de még hangos viták se nagyon vannak. (Vidéki, pesti, budai IV. osztályú helyek, minimum). Sokkal jobban tisztelik és hallgatják meg egymás véleményét, mint itt.
Jó, az ittas barmokat meg kezeli a még józan többség. Abból is lehetne tanulni.

Bretschneider detektív 2013.07.14. 21:59:28

@Lеncsés István: Kicsit vegyél már vissza. Lásd másik posztnál a hozzádszólásomat.

Ha szóból nem értesz...

Bretschneider detektív 2013.07.14. 22:02:21

@Lеncsés István: Látom, már nem publikálhatsz a Cundernél, remélem nem emlegeted sokáig, hogy csak az egyen, aki dolgozik is. Ha van Isten, úgyis utolér a sorsod, nem is fogom erőltetni magam. Kommunikálj sportot, az most trendi, nem mondhatod, hogy nincs rá igény...

Amadeus62 2013.07.14. 22:03:00

@M_R:

Graz-ban leteszi a kamionos orbánt a pszichiátrián.

Bretschneider detektív 2013.07.14. 22:06:29

@Lеncsés István: Ha a másik vagy, akkor meg kérlek valami ironikus módon jelezd, pl. egy véletlenül helyesen elhelyezett központozással.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.07.14. 22:38:01

@Bretschneider detektív:

MSZP csicska nickhamisítók lepték el ezt a topikot is..

Hazudnak ahogy szoktak kedvenc komcsi elftársaik érdekében.

Lencsés István 2013.07.14. 22:39:41

@Totof: Nekem tényleg ez a nevem , akár hiszed akár nem .

@félázsiai 2llkedő: De függenek , te vagy rá az élő példa hisz anoniman hazudsz .

Állam-vizsga 2013.07.14. 23:19:17

Szerintem is csak idő kérdése hogy mikor kell a szgk-nak is.
Engem egy dolog aggaszt:
Azoknak a teherautóknak amelyeknek nincs a fedélzetén ilyen kütyü azok a rendszám alapján fizetnek. Minden kapun van rendszám leolvasó kamera. De a kamera nem teszz különbséget teherautó és szgk között leolvas minden rendszámot. Innentől kezdve pedig kb. 5 soros programkód kell rögzítse és tárolja ki, hol, mikor jár.
Szerintetek ebben a nagy kapkodásban ellenőrizte valaki is a rendszert hogy adatvédelmi szempontból megfelel-e? A következő szó biztosan ismeretlen nekik : validálta valaki a rendszert? Erősen kétlem.
Lehet paranoid vagyok, de szerintem nem vagyok egyedül.

igazi hős 2013.07.14. 23:35:27

@subtotal: 2 pontosítás:
1. Megvan az az adó 600 mrd is.
2. Építésre és karbantartásra.

dennisthemenace 2013.07.14. 23:58:40

@calabria007: Azt nem tudom, milyen arányú a visszafordítás Angliában, de tavasz óta kopkod mindenki, mert alig lhet kozlekedni a sok aszfaltszónygazéstol, útépítéstol.

dennisthemenace 2013.07.15. 00:02:06

@lobster thermidor: Tudom, hogy neked ez magas, mint malacnak a zsiráfvályú, de nem csak mosogatásból áll a vilag. De sebaj, maradj a Turulos hazában, jó kemeny Forintért.. Majd szólj, ha kell kuldeni kaját.

Indriq 2013.07.15. 00:40:56

@Lеncsés István:
" A fideszesek nem lopnak . Mi államosítunk . De azt jobban mint a komcsik ," (ponttal fejezzük be a mondatot, nem vesszővel).
De nem is ez a lényeg. Magyarázza meg nekem, mi a különbség a komcsi államosítás és a fidesz államosítás között! Lehetőség szerint a tulajdonos szempontjából.

Lеncsés István 2013.07.15. 02:39:57

@Indriq: A komcsik szétrohasztottak mindent . Nekem tényem van . Most visszaszerezzük amit elloptak és jó magyar vállalkozók kezébe adjuk . Fáj az igaz anonim ? Megyek melózni , mert reggel nem lesz kenyeretek különben anonimok !

@dennisthemenace: Elhagytad a hazád ? Már nem csak anonim hanem hontalan is vagy ? Itthon lehet tisztességesen dolgozni . Mi tudunk . Tényem van ! Meg sportkommunikációs diplomám !

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.07.15. 06:17:17

Sajnos a FIDESZ sem a régi már... az elmúlt 24 évben majd 40 évet öregedtek! Antimagyaríták meg MSZMP-és kiszolgáló terrorpufajkás pribékek szolgálják!

Elmegy egy polgári körbe az ember, és ott jehovíták, meg hitetők és agymosottak táboroznak, volt munkásőrökkel és más nyugdíjas besúgókkal!

Mégis kik vannak benne? Pokorni ami ellehetetlenítette a Xénialázt, olyan indokkal, hogy a gyermekek nem emberek és nem lehet politikai véleményük?! Vagy Kövérrel aki társadalmi csoportokról gyűjtött információkat az MSZMP-nek a terrordiktatúra alatt?! Vagy Lázárka aki több ízben uszított pl. a rovásírók ellen, sőt, még csak kereszténynek sem keresztény?!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.07.15. 06:28:47

@Lеncsés István: Ehe... Szolnokon kb. 10 ezer munkanélküli van! Havonta kb. 20-42 állás van meghirdetve... Számolja már ki mekkora eséllyel kap valaki állást! 2% esélye ha van...

Hatalmas TV meg csinnadatra meg minden,ha beindítanak egy átképzést... 20 helyre 400 jelentkező van! Hol az EU-s jog, hogy mindenkinek legyen?!

Az elmúlt 17 évben amit ledolgoztam több millió forintot loptak el tőlem oktatásra! Mit kaptam belőle?! Soha semmit!

Nem tudok állatokat tartani, mert nemzetközi jogellenesen meg van adóztatva! Nincs közbiztonság vagy a libás gordonkák lopnak meg, vagy a megélhetési bűnözők.. mert nekik szabad ellopni a magyar élelmét, mert a magyar kiírtása az nem bűn... A legszörnyűbb, nincs is piac ahova kivigyem a tojást eladni, vagy az élőállatot! Ha meg véletlen van egy zöldségpiac, kft maffia uralkodik!

Mit akarnak?! Annyi a nyugdíjasok átlagjövedelme, mint a magyar fiataloké?! Nem is a nyugdíj a magas... a jövedelem az alacsony, mert nemzetközi jog ellenesen az import energiahordozók többszörösei a megengedettnek, és így gyarmat vagyunk... nincs miből élnünk!

Sírnak hogy el van adósodva az ország, erre mit pofáznak, külföldi tőke kell.. vagyis mégjobban el kell adósodnunk... van bennük valami jó?! hülyének nézik az embert?!

A közalkalmazotti állások el vannak titkolva a magyarok elől?! Munkaügyi kirendeltségeken soha megsincsennek hirdetve?! lolka...

Miért ne mennyen külföldre dolgozni a magyar fiatal?! Különben nem lesz családja és gyermeke..

Ez a rendszer már úgyis megdöglik! Majd szépen lesz egy nagy káosz és megzabálják egymást a nyugdíjasok meg a közalkalmazottak a nagy büdöss nullás teljesítményükkel a halálpénzükkel meg mindennel egyetemben!

Hol a jog?! Most is a halálpénz büntetési tételét megfelezték! Eddig legális volt?! Dehogy.. csak úgy csináltak... 3-5 év különösen kiszolgáltatott helyzetűvel szembeni anyagi zsarolás volt a neve... rosszabb esetben ha nem kapott ellátást, cserbenhagyás és gyilkosság, emberi méltóság megtagadása... most csak 0-3 év...

Ez a rendszer megdöglött... már nem lehet visszacsinálni.. ha 1989-ben nem volt rendszerváltás, a szükség úgyis elhozza magával... ez összeomlik...

nu pagagyí 2013.07.15. 07:03:29

Az utak fenntartására be kell szedni valahogy a pénzt. Eddig is fizetett mindenki (autópályán) egy rövid időt kivéve, amikor a fizetőkapukat éppen a focipályákra száműzték. A mérték és a cél érdekes. Az e-útdíj újdonsága, hogy mindenféle úttipusra kiterjesztették. Amíg a buzgalom megáll a teherszállítás extravámolásán, aminek nagy része tranzit, addig nincs vele bajom. Ha a beszedett pénz aránytalanul több, mint az útfenntartás költsége és nem az utakra fordítják, akkor viszont modernkori útonállásról beszélhetünk.

A személyforgalom generál terhelése viszont jogkorlátozást jelentene, a szabad mozgás gyakorlati ellehetetlenítését.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=JcPm5Rn36Kw 2013.07.15. 07:16:25

@igazi hős: Ebben nincs is vita, a Moszkva tér az Moszkva tér, a Felszabadulás tér az Felszab tér marad. A súlyadó és a teljesítményadó közötti különbségre csak valamelyik okoskodó Fideszes troll miatt világítottam rá.

dr. jenőke (jenőke) 2013.07.15. 07:38:24

Lehet, hogy a gyalogosok megússzák az e-útdíjat.
Viszont a liftek nem.
Mi lesz a légi úton szállítással?

toportyánzsóti 2013.07.15. 07:49:33

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Szégyent hozol a fajtabelijeidre,igyekezz jobban.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.07.15. 08:27:34

@nu pagagyí: Az utak fenntartása azért kerül az EU-s átlag többszörösébe, mert az útépítők nem tesznek betont a bitumen alá... Magyarországon nem utak vannak... hanem lebitumenezett földutak...

Nem is vizsgálják, hogy megvan-e a beton szilárdsága... érdemes-e arra ráaszfaltozni!

Láttál már a rendőröknél mérleget, amivel a tehergépjárművek 1 kerékre nehezedő súlyát megtudják mérni?! Az aszfaltnak van egy folyáshatára... ha túlterheli a barom széttörik... ott a kátyú... Nem a pénzlopás művészetét kell fejleszteni.. hanem az utak minőségét...

Dzsok 2013.07.15. 08:29:57

@M_R: Próbálj meg visszaolvasni arra amire reagálsz.

Bukarest - Frankfurt am Main volt az útvonal amire két útvonalat szerepeltettem:
1, (Bukarest)- Arad-Szeged-Budapest-Győr-Hegyeshalom - (Frankfurt)
majd ugyanez
2,(Bukarest) - Belgrád-Zágráb-Maribor-Graz elkerülő úton - (Frankfurt)

Ez a távolság nem 1300km és mindkettőnél azonos a kiinduló és a célállomás is.

Ha ez az útvonal szerinted 1300km-ből kihozható, akkor lehetőleg konkrét útvonalat is írj. :)

Mikrobi 2013.07.15. 08:39:32

Az, hogy a fuvarozók elégedetlenek, szubjektív ítélet. Az, hogy mindössze 1%-uk reklamált, tény.
Az, hogy a Waberernek többletkiadása lesz, normális, ez volt a cél. Úgy még senki se fizetett, hogy nem lett volna tőle kevesebb pénze. Ha továbbhárítja a költségeit a megrendelőire, azok elgondolkoznak más szállítási megoldásokon (pl. vasút), közelebbi forrásokból rendelnek, stb. Így kevesebb gázolajat égetnek el Magyarországon és kevésbé rongálják az útjainkat.
Az, hogy a személyautókra is kiterjesztenék az útdíjat, oltári nagy sötétségről tesz tanúbizonyságot. Ilyen sehol a világon nincs és nem is volna értelme. Hangulatkeltésnek viszont jó, sok primitív ember van a baloldal szavazótáborában, aki beveszi.

Mikrobi 2013.07.15. 08:41:54

@gipsz.jakab: Gyurcsány az elsíbolt képviselői kávéházzal és a kormányüdülővel, Bajnai a Hajdú-Béttel bezzeg nem volt maffia!

calabria007 (törölt) 2013.07.15. 08:44:33

@dennisthemenace:

ja, az útkarbantartónak nem fáj az ha csúcsidőszakban dolgozik:)

(ez nem befolyásolja a bevételeit...)

Rive 2013.07.15. 08:45:46

"A e-útdíj kiterjesztése a személygépkocsikra csak idő kérdése. "

Ez csak a sztori harmada.

Mer' ahogy az ügyes NERkerülő magyar rájön, hogy akkor bicikli, meg telekocsi, és nem folyik be annyi pénz a dologból, mint - hasraütéses alapon - jól megsaccolták...

... akkor f@szán behajtják majd a különbözetet a járműtulajdonosoktól, csak úgy, használat-nemarányosan.

gipsz.jakab 2013.07.15. 08:45:51

@Mikrobi: az még nem volt mafia

pusztán egy rohat tolvaj komcsi csapat

de a mostani az komoj bűnszervezet komcsi-náci-feudál mafia

kynorptor 2013.07.15. 08:54:03

@Pirospöttyös seggű félázsiai The Lonewolf:

Te sem jó tudod. Gépjárműadó van, amit a 3,5to alatti járművek esetében a teljesítmény alapján, 3,5to felettieknél pedig a raksúly alapján állapítanak meg.

Elijah_Baley 2013.07.15. 09:00:40

és jövőre jön a következő négy év, alig várom, h meglássam, mit találnak ki.
jó lesz, azt tudom.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=JcPm5Rn36Kw 2013.07.15. 09:12:27

@Mikrobi: Ha neked ez így tetszik, akkor kommunista maradok. Bár jó lenne ha végre valamelyik okos Fideszes leírná a kommunista meghatározását. Mert egyelőre nagyon úgy tűnik nekem, hogy a Fidesznél nyomatják a kommunista tempót.
Ha jobban megnézzük, akkor a Fidesz van tele komcsikkal Pozsgaytól kezdve Kövéren át Mikoláig és a többiekig. A teljes felsorolástól most hagy tekintek el. Mindenki utána nézhet, ha egyáltalán akar.

nu pagagyí 2013.07.15. 09:24:46

@Con Storm: Én is így gondolom. A beszedett pénzt csak utakra szabadna költeni, de félő, hogy ez a sarc is a benzinben egykor volt útadó sorsára jut, nyom nélkül felszívódik a költségvetés feneketlen bendőjében. Az pedig, hogy minőségi utakat kéne építeni evidencia. Semmivel nem épül itt olcsóbban út, mint nyugaton, ahol nem spórolják ki az anyagot a műből. Ahhoz, hogy a közpénz a legjobban hasznosuljon, öntudatos polgárok kellenének, akik megkövetelik adóik ellenértékét. Ilyen nálunk nincs és a politikai elit, különösen ez a mostani, pont azon ügyködik, hogy ne is legyen.

Flúgatlan 2013.07.15. 09:26:04

Elhiszem, hogy az útdíjrendszert bénán vezették be, de a kedves szerző a saját Fidesz-útálatán kívül több érvet is felhozhatna amellett, hogy a személyautókra is kiterjesztik az útdíjat.

Az, hogy párszor hazudtak már a Kormány részéről, nem jelenti, hogy mindig hazudnak.

Szóval ez csak handabanda.

kynorptor 2013.07.15. 09:28:39

@Con Storm: Úgy hívják, hogy Nemzeti Kölekedési Felügyelőség, az ellenőrzéseket pedig, hogy tengelysúly mérés. A szakmai szlengben tengelyes, vagy papucsos. Össztömeget és tengelyterhelést is mér. Ha valamelyik meghaladja a megengedett értéket, megtett úttal arányosan bírságolnak.

kynorptor 2013.07.15. 09:35:25

@Con Storm: Útépítő szabvány többféle szerkezetet ismer. Nem csak beton létezik. Zúzottkő útalap is van, sokféle, terhelés és altalaj függő, hogy mikor milyet kell alkalmazni. Ami pedig felül van nem bitumen, hanem aszfalt. A bitumen (pontosabban bitumen emulzió) csak egy összetevője. Azon kívül még sok minden alkotja, fajtától függően. Nem olyan egyszerű ez, hogy csak betonozunk oszt jónapot..

nu pagagyí 2013.07.15. 09:36:02

@Mikrobi: Ők nem voltak politikusok, amikor gazdagodtak. Ellentétben Orbánnal, akit mindig a köz tartott el, papíron szerényen, de ennek ellenére földbirtokok és ingatlanok garmadájának lett tényleges a tulajdonosa. Ami egy vállalkozónál érdem, az egy politikusnál bűn.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.15. 09:40:40

@Lеncsés István: Elolvastam a hozzászólásaidat, s levontam a következtetésem. Tuti, hogy nem vagy Fideszes, mert bár rengeteg birka van ebben az országban, de ekkora hülye, mint amilyennek beállítod magad, nem létezik.

déjá vu39 2013.07.15. 09:51:09

@belgabela: "Szánalmas ez a folytonos jósolgatás. Egy se jött be eddig az utóbbi években, de azért csak folytassátok"

Persze. Ami bejött, azt nem kell számbavenni. Ez a siker titka.

Szelid sunmalac 2013.07.15. 09:56:20

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: De igen. Lattad mar a csokat? Vagy a baratnojet? O tenyleg ilyen.

@kynorptor: De nem is olyan bonyulult, mint ahogy nalunk szeretnek azt elhitetni a joneppel. Amugy meg ezert vannak a mernokok, hogy azok tudjak a reszleteket. Az adofizetonek eleg ha tudja, hogy nem haromszor annyiert epitenek mindent szart, hogy aztan tizedannyi ideig tartson a minosege (mar ha volt neki egyalatalan merheto minosege!), mint mashol.

déjá vu39 2013.07.15. 10:06:03

@calabria007:
"A benzin kiskereskedelmi árának az összetevői
m.cdn.blog.hu/ki/kispest/image/benzin.jpeg"

Ez tehát kb 60%. Ha jól tudom, az ÁFA-t minden "alatta lévő" költség költség után (tehát a jövedéki adó után is) fizetni kell, tehát ez még magasabb.

Durván: 400 Ft-os benzin után kb 240 Ft megy az államkasszába.

Nyilvánvalóan magas a benzin ára...

szvsz 2013.07.15. 10:08:36

@Gerardus A. Lodewijk: nem jó. Duplán kell számolni: az útdí drágítani fogja az üzemanyagot, elvégre azt is közúton szállítják. Az üzemanyag drágulás meg beépül a termékek árába. :)
És akkor még sehol sincs bevéve az, amit a kamionos a kurvákra költ, a waberers-es nagyfőnök meg már mindjárt negyedik hónapja ugyanazt a lexust használja. Hát meddig mehet még ez így, kérem?
Kb. 2 éve a piacon néztem az árakat kedden. Szerdán asszondja a híradó, hogy az aszáj miatt MAJD drágulnak a zöldségek, gyümölcsök. Szombaton ugyanazon a piacon 50-100 Ft-tal minden drágább... Hú, de gyorsan jött az aszály.
Így megy ez. Amikor EU-s hiszti volt a tojással, ugyanez volt. Szerdán beszól a híradó, szombaton már az addigi 30-35 Ft-os ár 45-50. Kérdem a kedvenc tojásos nénimet, hogy most kiépítette a grand hotelt a csirkéinek? Áááá, nem, az övéi pajtában laknak, de hát mindenki drágított...

Ha lenne annyi tökünk mint a franciáknak, kiborítnánk pár kamion tartalmát az 1-esre, oszt máris nem hárulna át az az ár.

redriot77 2013.07.15. 10:12:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Miért baj az e-útdíj kiterjesztése a személygépkocsikra?"

Azért, mert már így is épp elég sarc terheli a magyar autósokat. Amit egy tankolásért fizetsz abból jelentős hányad az államkasszát gyarapítja. Ott van még a teljesítményadó, az átiratási és regisztrációs díjak - nem elhanyagolható összegek. A négynapos autópálya-matrica eltörlése is plusz sarc - ha csak egy hétvégére le akarsz ugrani a Balatonra, akkor is a tíznapos díjat kell kifizetned, majdnem kétszer akkora összeget mint két évvel ezelőtt.
Legyen már elég ennyi!

Másfelől az utak többsége olyan szar állapotú, hogy már veszélyezteti a közlekedés biztonságát. Ezért díjat követelni olyan pofátlanság mint romlott ételért vagy szakadt ruháért pénzt kérni. Azért az, hogy az M30-ason még május végén is voltak igen komoly kátyúk - amikbe 130-as belehajtani életveszély - engedtessék már meg hogy elfogadhatatlannak tartsam egy autópályán.

kynorptor 2013.07.15. 10:12:45

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Azért ez is egy szakma, meg kell tanulni a trükkjeit és kell hozzá tapasztalat is. Sok mérnökből a tapasztalat is hiányzik, sok tervet láttam már, ami eleve sz.r volt.
Az biztos, hogy ha itthon is ráfordítanák, amit rá kellene, karbantartanák, felújítanák nem 50 évente, meg ha a pénzek nagyja nem folyna el a korrupciós csatornákon, meg a kivitelezőnek a tisztes haszon is meglenne, nem lenne kapzsi és nem lopná ki, amit odaszántak.. akkor nem is Magyarországon élnénk.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.07.15. 10:14:08

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem tudom. Én képtelen vagyok elhinni, hogy ekkora marha létezik.

szvsz 2013.07.15. 10:15:31

@Mikrobi: "Az, hogy a személyautókra is kiterjesztenék az útdíjat, [...] Ilyen sehol a világon nincs"
Román útdíjról hallottál (rovinieta)? 7 nap 3 Eur. Igaz, szerintem nincs is olyan a világon, hogy románia, de hát én nácifasiszta-irredenta vagyok.

redriot77 2013.07.15. 10:16:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: benzinár adótartalma elvileg értelmezhető használatarányos gépjárműadóként.

kynorptor 2013.07.15. 10:17:51

@redriot77: Ha jól értelmeztem a rádióban hallottakat, a személyautók használatarányos útdíja pont erről szólna, hogy ha csak egy Győr-Bp oda-visszát mész, azt fizeted ki, nem 10 napnyi matricát. Ez működne önkéntes alapon, illetve így terjesztenék ki személyautókra. Ha meg minden nap ezt az utat járod, veszed a 10 napost, mert úgy meg azzal jársz jobban. Én ezt értelmeztem a hallottak alapján, de nem lehet elhinni azt se már, ami elmúlt, hiszen divatba jött már a "visszamenőleges hatállyal" felkiáltás...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.15. 10:22:14

@redriot77:

Mondtam: az e-útdíj igazságosabb. Persze, ha külön adó lenne, az elfogadhatatlan.

déjá vu39 2013.07.15. 10:22:46

@Lеncsés István:

"Csak egy tényem van"

Hát, ez nem sok. Igaz, akkor a valóság nem fog zavarni.

Jó neked, nem kínozod magad töprengéssel.

déjá vu39 2013.07.15. 10:27:10

@Nero Bianco: "Alapvetően nem az útdíjjal van gond, hanem a bevezetés módjával.

Elég régóta tervezték a használatarányos díj bevezetését, csak 2010-ben megint kidobtak minden addig készült anyagot a kormányváltáskor a szakemberekkel együtt,.."

Nem árt emlékezni, hogy az 1. Orbán kormány azonnal lebontatta az M1/M7 már megépült fizetőkapukat, és helyette bevezette a matricás rendszert.

Nem mintha szeretném a kapus rendszert, de az legalább valóban használatarányos rendszer.

lobster thermidor 2013.07.15. 10:28:18

@dennisthemenace:

Mondjuk ha elolvasva hozzászólásomat, és annak előzményét ennyit értettél meg a dolog lényegéből, akkor te sajnos még mosogatónak sem felelnél meg!

Szelid sunmalac 2013.07.15. 10:29:14

@kynorptor: Nem is a szakma trukkjeirol beszeltem. Senki nem vitatja el, hogy bonyolult es rengeteg tudast es tervezest igenyel. Csak epp ez az emberek 99,5%-at nem erdekli. Illetve ha erdekli is, akkor is tobbnyire a tudasszomj kielegitese vegett. Ami itt es most erdekli az embereket, hogy ha ennyire tudasigenyes, akkor miert nem olyanok csinaljak, akik ertenek hozza es miert nem a legjobb tudasuk szerint. A Pesti ut egy 200 meteres szakaszat egy eve turjak, es most toltak ki megint a hataridot, mikozben ahol kesz vannak vele, ott rosszabb, mint volt. A vadonatuj burkolat katyus, a csatornafedel nincs szintben stb.

kynorptor 2013.07.15. 10:33:31

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Azért, amiért máshol sem a hozzáértők érvényesülnek, hanem a slepp, a seggnyalók, a haverok. Mert minden komolyabb beruházásnál az első és legfontosabb szempont, hogy kinek adják ki, mennyi pénzt csorgat vissza a pártkasszába, milyen módon írják ki, hogy az nyerje a közbeszerzést, akinek nyerni kell és ha mindez megvan akkor talán valaki foglalkozik a szakmai résszel is...

Dr. Bélus___ 2013.07.15. 10:34:29

Bárcsak lenne egy egyszerűen mérhető, jól adóztatható dolog, aminek a segítségével jó közelítéssel mérhetnénk, hogy ki mennyit használja a közutakat! Még jobb lenne, ha ennek a dolognak a mérése már megoldott lenne, és nem kellene állami pénzből sok-sok mérőpontot telepíteni. Oooopsz, basszus, van ilyen, az ÜZEMANYAG! Minden kúton mérik! Adóztassuk azt meg! A francba, azt már szarrá adóztattuk...

lobster thermidor 2013.07.15. 10:34:51

@déjá vu39:

És természetesen kirúgták az építésért cserébe koncessziót kapott cégeket, állami kézbe vették az addig magánüzemeltetésű autópályákat, mondván a kapus rendszer nélkül egy matricával az összes meglévő autópályát lehet használni. Ezután úgy állapították mag a matrica díját, ahogy akarták.
Az volt a visszaállamosítási folyamat egyik első lépése. Nincs min meglepődni, hiszen most csak a korábban megkezdett elvek alapján vesznek el, és osztanak újra mindent.

Kacsura 2013.07.15. 10:57:43

@Dzsok: A magyar gazdaság szereplői nem bírják ezt. Ezt is tudomásul kellene venni.

Kacsura 2013.07.15. 11:00:03

@Hobbisebész: Nem csak az, hanem a magyar szalonna is. Meg a magyar tej, magyar kenyér, meg ilyesmi. Meg minden, amit 3,5 tonnánál nagyobb teherautó visz. Úgy ám!

Kacsura 2013.07.15. 11:03:08

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem vált ki semmit, melléjük kaptuk.
Élőállatszállítóknak teljesen áthárítani nem lehet, az már tuti, úgyhogy egy részük biztos abba kell hogy hagyja, de a húsok árát emelniük kell még így is, az is biztos.

blah 2013.07.15. 11:08:18

Először is, elég kíváncsi vagyok rá, hogy mennyi pénzt fognak ebből visszatolni az utak karbantartására. Van egy tippem, kb mint a benzinből, szóval konvergálni fog a semmi felé… a kátyúk kerülgetéséért meg pénzt elkérni elég necces. Ezek után erősen kétlem, hogy meg mernék lépni a személyautók e-útdíjazását.

Kacsura 2013.07.15. 11:08:25

@belgabela: De hogy jön ez az e-útdíjhoz?

Kacsura 2013.07.15. 11:14:58

@Gerardus A. Lodewijk: Kedves Hozzáértő!
Az e-útdíj mértéke nagyban függ attól is, hogy honnan hová megyek, vagyis mennyit kell esetleg autópályán mennem. De kalkuláljunk a te számoddal. Elküldted a teherautót 500 km-re 43 ezer Ft-os útdíjjal. Nagyszerű. Haza nem fog jönni? A visszafele úton felmerülő útdíjat szerinted ki a rosseb fizeti?

Kacsura 2013.07.15. 11:16:27

@Csii: Akkor nemcsak én látom úgy, hogy az e-útdíjról nem sok szó esik a hozzászólások között? Már kezdtem aggódni..

Mondjuk elkeserítő. Kérdezzetek már meg fuvarosokat, aztán lehet osztani az észt.
(Ez nem rád vonatkozik, csak itt írom).

Kacsura 2013.07.15. 11:18:23

@replikátor: De nem a sok buzi külföldi fog fizetni, hanem a sok szegény magyar. Vagy ez nem érdekel?

Kacsura 2013.07.15. 11:21:59

@Mikrobi: Akkor most mondom: A fuvarozók elégedetlenek. Nyugodt lehetsz, az összes.

Nem hinném, hogy csak 1 %-uk reklamált volna, annál sokkal nagyobb volt a felháborodás.
Csak téged az nem érdekel.

Az, hogy a személygépkocsikra be fogják vezetni, úgy gondolom, idő kérdése.

Kacsura 2013.07.15. 11:26:07

@szvsz: Bárcsak a kamionosok is tökösebbek lennének, egy ideig nem is ennél tojást!

qwertzu 2013.07.15. 11:59:35

@lobster thermidor: Ne vicceljünk már, a kapus rendszer rossz. Amit láttam az drága volt, és nehézkes a kezelése. Ha jól emlékszem 50km autópályahasználat Olaszországban kb. annyi, mint egy 10 napos Magyarországon. És álltam már 2 órát fizetőkapu előtt sorba Horvátországban. A kapus rendszer a létező legrosszabb.

lobster thermidor 2013.07.15. 13:31:09

@qwertzu:

Nem dicsértem egy árva szóval sem a kapus rendszert, és ne gyere más országokban szerzett élményeiddel Ilyeneket mindenki tudna mesélni!
Ellenben ha már így emlékeztetsz rá, hát el kell mondanom, hogy a fizetőkapu minden baja ellenére sokkal igazságosabb, mint a matricás rendszer.
Mert ha mondjuk egyszer valamiért le akarsz Budapestről Fehérvárra menni, akkor a kapunál kihúzod a jegyet, és a kijáratnál leadod a cetlit, majd kifizeted a 60 km-re eső útdíjat. Szabadon választhatsz, hogy hazafelé a 7-esen jössz ingyért, vagy ismét fizeted az autópálya díját. Ellenben a matricában azt is ki kell csengetned, mintha pont háromszor elmennél Letenyéig, meg vissza. Nyilván az utat kevesebbet használó sokkal rosszabbul jár!
Az üdvözítő megoldás ennek ellenére nem a forgalmi dugókat generáló, kissé régimódi kapu, hanem az a megoldás, amelyik a valós úthasználat alapján fizetteti a díjat. A 21. században nem nagy kunszt felépíteni, és bevezetni egy ilyen elektronikus alapon működő rendszer.

Gerardus A. Lodewijk 2013.07.15. 13:34:20

@Kacsura: Kedves Hozzáértőbb!
A 43ezer Ft-os példa 500 km autópályás útra vonatkozott, ha nem végig autópályán megyünk, akkor kevesebb az összeg. Tehát max. 43ezer.
Az 500 km meg felőlem akár úgy is kijöhet, hogy 1 km-re visszük az árut és utána 499-et megyünk üresen, ez a példám elméleti érvényességén nem változtat. Ha a fuvarozónak minden egyes km fizetett fuvarra ugyanennyi ures menete jut, akkor valamit nagyon elszámost, és valószínűleg hamarosan be kell zárnia a boltot.

@szvsz: Hát igen, az inflációt már maga az inflációs várakozás is gerjeszti.

@lobster thermidor: A gyógyszert többnyire 3,5 t alatti járművel szállítják, arra (most még) nincs e-útdíj. Tejfeldolgozó ipar pedig nyugodtan lehetne 50 km-en belül ott, ahol szükség van rá.

lobster thermidor 2013.07.15. 13:45:35

@Gerardus A. Lodewijk:

Nem kell itt a tudatlant játszani. Attól nem változik a helyzet, hogy jópofának gondolt válaszokat írsz érvek helyett!
Az alapanyagot természetesen egy nagyobb feldolgozóüzembe sem furgonokkal szállítják, teljesen mindegy, hogy tejtereméket, vagy sósperecet gyártanak. Ráadásul az elosztóhelyekre a speditőrök is kamionokkal szállítják az árút. Onnan valóban kisteherautók terítik a készterméket, de azt sem minden esetben.

Csii 2013.07.15. 15:55:29

@lobster thermidor: Pontosan. Ahelyett, hogy itt figyelné ezt a szart, ami megy. Ahogy mondod.

@Nero Bianco: Kész szerencse, hogy észreveszed a hozzászólásom lényegét. Gratula.

lobster thermidor 2013.07.15. 16:52:52

@Csii:

Azért, mert más országban találja meg valaki a boldogulását, semmi nem jogosítja fel arra, hogy "ex cathedra" lekezelően nyilatkozzon másokról.
Mellesleg azt a szart ami itt van, azok is gyártották, többek között a nem jó helyre adott szavazataikkal, akik most lelépnek, és kibicként próbálják az észt osztani.

M_R 2013.07.16. 04:56:13

@Dzsok: Látom nem erősséged a földrajz...

",(Bukarest) - Belgrád"

Mocskos nagy kerülő.. Ezzel az erővel írhattad volna érvnek hogy Bukarest-Kalkutta-...mert az még hosszabb...

dennisthemenace 2013.07.26. 13:28:09

@lobster thermidor: Nem barátom, a sok sotét magyar alkotta, aki húsz éve megy birkaként a hulye vezetoi után. Sebaj, már nem tart soka az agónia. Jon az államcsod.

lobster thermidor 2013.07.26. 16:13:18

@dennisthemenace:

Azokból kint is bent is van bőven.
Egyébként én szintén azt mondom, hogy essünk túl a dolgokon minél előbb, azután lehet kezdeni előröl az egészet .

dennisthemenace 2013.07.26. 16:53:48

@lobster thermidor: Sok sikert az újrakezdéshez, már, ha lesz kivel.

lobster thermidor 2013.07.26. 17:34:03

@dennisthemenace:

Ha nem lesz, hát nem lesz...
Így jártatok...!

dennisthemenace 2013.07.27. 09:04:41

@lobster thermidor: En ugyan nem. Nekem mindig lesz mit ennem, ti meg majd jóllaktok dakota mondasokkal.