sorok között

Traffipax economix

2013. január 29. - Politikai Ateista

A kormány az elkövetkező 2 évben 12 milliárd forintot kíván a közlekedésbiztonságba fektetni, pontosabban ennyiért szeretnék bekamerázni az országot. A Népszabadság rémhírei szerint, akár 15-20 kilométerenként is lehet alkalmunk mosolyogni a világ legdrágább természetfotósaira.

A statisztikák javulnak ugyan, de a rendőrség szerint a közútjaink első számú "közellenségei" a gyorshajtók, akik a balesetek 27 százalékáért felelősek.

És ez csak mítosz.

A vezess.hu tavaly már rámutatott, hogy a kormány az ötleteihez igazítja a statisztikákat.

A KSH részletes adatai alapján arra a következtetésre jutottak, hogy 2011-ben az abszolut gyorshajtók a sérüléses balesetek 0.8 százalékát okozták. Az illetékes hatóságok az előírt sebességhatárok túllépéséből eredő balesetek számát előszeretettel összecsúsztatják az út, időjárási, látási, és forgalmi viszonyoknak nem megfelelően alkalmazott sebességből fakadó szerencséntlenségek adataival.

data1.jpg

Mi a különbség?

Az utóbbiak tekintetében az automata sebességmérő kamera például szart sem ér.

Persze a biztonságunkért aggódó állam legendája már akkor megdől, amikor az intézkedő rendőrnek a költségvetésben meghatározott bevételi kvóták alapján kell eljárnia.  Nemzetgazdasági traffipaxokkal szivatni az autósokat pedig sokkal kedvezőbb hozamot ígérő befektetés, mint például a betöréses lopások elkövetőit hajkurászni, és lesittelni.

Easy money.

Egy hülye legalábbis könnyen erre a következtetésre juthat.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr965049675

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ni! Ott! Pénz! 2013.01.30. 03:11:37

Nem akartam foglalkozni a témával, mert amellett, hogy valakivel igen szívesen megismertetném a jó keresztények válogatott ördögűző módszereit, kezdek lassan beletörődni. Ma, itt, Kurvaországban van az embereknek egy jól körülhatárolható, megfelelően ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Celsius 2013.01.29. 13:31:05

Érdekes, hogy mint annyi más, ez is a termelékeny pénzbehajtás jeleit mutatja nálunk. Külföldön ugyanis (és nem csak nyugaton) a rendőr utánamegy a gyorshajtónak és megbünteti. Ha külföldi, ha hazai. Nálunk a valódi külföldi éppúgy mint az álszlovák, nagy valószínűséggel megússza. A tisztán trafipaxos rendszer a kisebb munkával nagyobb haszont tartja szem előtt (effektív), mint a személyes beavatkozós módszer munkásabb, de igazságosabb és a biztonság szempontjából előnyösebb. Itt derül ki, hogy mi is a valódi cél.

mement 2013.01.29. 13:35:53

Helyes, helyes. Évtizedes hiány pótlása ez.

Minnél több trafit az utakra.

Elijah_Baley 2013.01.29. 13:37:13

@zajos1: téged a négyesen kamionok tolnak? mivel jársz, traktorral?

i23kovacs 2013.01.29. 13:43:24

Egyébként a táblázat 2010-es adatokat mutat.

Itt vannak a 2011-esek:
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/baleset/baleset11.pdf

Summa summárum: 12 mrd megy a spanoknak. Nem tudom emlékeztek-e, hogy volt tavaly egy traffipax tender, amit végül nem vittek végig, de egy Pintér Sándor nevű vállalkozó érdekkörébe tartozó cég szállított volna néhány milliárdért traffipaxokat.

nincs_nick 2013.01.29. 13:45:18

@esefe: A nevében is benne van, hogy ez egy irányelv, ha jobban tetszik egy tervezet, amihez majd alkalmazkodni kell valamikor talán. Hogy egy irányelvet elfogadnak az nem jelent szinte semmit. Egyrészt a tagországoknak azt át kell ültetni a gyakorlatba, másrészt a problémás országok szeretnek ezen ülni jó sokáig (ír gázoló megvan? pedig erre is van ám irányelv...). Amire ez az irányelv érdemben a gyakorlatba átkerül még kell vagy 10 év és akkor sem biztos, hogy pl. románok alkalmazzák.

Celsius 2013.01.29. 13:46:02

@Don Quixote de la Ferko: Ebben van valami, bár nem értem, hogy miért kell neked (Önnek) gyorsan haladnod, ha rád másznak.:) De, ennek lenne értelme. csakhogy nálunk a"kiemelés" ritka, mint a fehér holló.(ld fenti kommentemet) Példádnál maradva a mai magyar rendszerben te kapsz egy büntit 2 hónap múlva, a mögötted nyomuló valszeg nem, mert a te kocsid eltakarta. mennyivel jobb a németek rendszere. Autópályán nem mérnek sebességet, de ha azt látják, hogy valaki rámászik a másikra, már indul is a Porsche elfogó autó. Józan ésszel: melyiknek van nagyobb balesetveszélye, ha 130-nál 30 centire nyomul valaki és a szemembe villog, vagy ha szép nyugodtan utazom a Nagyalföldön 150-el egy tök üres egyenes útszakaszon? (Ott szokott állni ugyanis 3 lábú.) Tesznek ezek a biztonságra, hidd el nekem!

D4D 2013.01.29. 13:48:54

@esefe:

Az a baj, hogy pl a Mechwart ligetnél a lámpa ürítési ciklusa van olyan drasztikusan lecsökkentve, hogy.

Más magyarázatot nem látok rá, ti. az marhaság, hogy pont ott, pont annyian, pont bármely napszakban átengedik a piroson.

A Bimbó felől, ha első vagyok, nem merek kilőni, mert még oldalról sokszor két-három autó is eljön.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.01.29. 14:01:25

@poszt

Arról írnak-é a statisztikáid, hogy hány baleset nem következett be, mert az ámokfutó gyorshajtó utjából a rutinos vezetők időben lehuzodtak a padkára?

ha megyek egy Bp-Szolnok utat a 4esen azon átlag 20an előznek meg sacc/kb 130+ sebességgel (én szabályosan haladok) és ebből mondjuk 5 olyan elmebeteg módon előz, hogy ha én meg a szembejövő nem lassitunk és huzódunk félre már rutinból akkor ott karambol van.

R.T. Flakfizer 2013.01.29. 14:03:12

úgy olvastam, a baleseti statisztikák javítása érdekében a motorkerékpárok esetén a jogosítvány megszerzéséhez szükséges korhatárt növelték. fel nem foghatom, hogy most meg miért traffipaxban gondolkoznak, mikor adódik a lehetőség, hogy a B jogsi megszerzéséhez szükséges korhatár valami nyugis ötvenes-hatvanas legyen :)

Szelid sunmalac 2013.01.29. 14:04:39

Imadom bazmeg amikor olyanok osztjak az eszt, akik maximum a sarki kozertig gurulnak el, azt is csak hetvegente. Tapasztalatom szerint tobbnyire azok ugatnak a legjobban a gyorshajtok ellen, akik nem biznak magukban, vagy az autojukban, vagy egyikben sem. Nem tudjak mire kepesek, es mit tudnak biztonsaggal megtenni. Ezek az emberek azok, akik 30-cal 40-nel tottyognek mindenhol, a piroson viszont meg athajt, mert kulonben soha nem erne oda. Ezek azok, akik a figyelmetlensegukkel (mert azzal van elfoglalva, hogy most hol is a valto) ezer veszelyes helyzetet okoznak, de sosem veszik eszre, mert ugyebar arra figylenek, hogy hol is van a valto. Aztan amikor megelozik oket, akkor hirtelen megijednek es vagy felrerajtjak a kormanyt, vagy gazt adnak. Biztos, ami biztos.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.01.29. 14:09:18

Tapasztalatom szerint tobbnyire azok ugatnak a legjobban a gyorshatást ellenzők ellen, akiknek kicsi a farkuk és ezt sebességhatártullépéssel szeretik kompenzálni amig fel fel nem tekerednek egy fára/meg nem ölnek egy családot

Szelid sunmalac 2013.01.29. 14:14:03

@eßemfaßom meg áll: Mar ne is haragudj, de joval tobb olyan balesetet lattma, amit szoke anyuka okozott, aki hatrafordult a gyerekehez vezets kozben, hogy megigazitsa a kis takarojat!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.29. 14:16:04

@Celsius: Nálunk kisfalumban most alakult a rendőrség.

Az indomagyar körzetekbe be sem teszik a lábukat, a nem közlekedési esetekkel nem is foglalkoznak.
Az addig jól működő és járőröző polgárőrség összes tagját megbüntették már, Ahányszor csak meglátják őket, "alapos" közúti ellenőrzésen esnek át. Ezzel azt gyakorlatilag ki is nyírták. Az útszóró traktort is megbüntették már kétszer, most az önkéntes tűzoltókat ellenőrzik alaposan, ahányszor csak találkoznak velük.
Közben a kábellopások, betörések, rablások gyakorlatilag felderítetlenül maradnak.

Elijah_Baley 2013.01.29. 14:16:18

@eßemfaßom meg áll: sztem legközelebb légy kemény, he húzódj le...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.29. 14:22:51

"automata sebességmérő kamera például szart sem ér."

Dehogynem! Meg lehet figyelni a jónépet!

indapass90210 2013.01.29. 14:24:59

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): mert azon bűncselekmények felderítése nem a közrendes vagy közlekedési rendőrök feladata. Nyomozó meg gondolom nincs az őrsön, csak egyenruhások. Utóbbiaknak pedig legfeljebb a felsorolt cselekmények megakadályozása lenne a dolga, de minden méter kábel mellé nem lehet rendőrt állítani.
A baszogatandó autós meg "házhoz megy", csak ki kell álni az út szélére.

Szelid sunmalac 2013.01.29. 14:26:03

@eßemfaßom meg áll: Azon, hogy peldaul nem arra kene koncentralni, hogy egy tok ures autopalyan megvagjak azt, aki 145-tel megy 130 helyett, hanem mondjuk azokat megbuntetni, akik indokolatlanul feltartjak a forgalmat, vagy balesetveszelyes helyzetet ideznek elo. De hosszan lehetne sorolni.

D4D 2013.01.29. 14:37:59

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Az általad leírtakról jut eszembe, egyik havazáskor a Műegyetem rakpart 2x2 sávos részén egy barom mögött ment mindenki 15-el, én a havas úton elhúztam 35-40-el a sor mellett, az X6-osból villogott és rázta az öklét az ember, én az öcsém Matzával voltam.

D4D 2013.01.29. 14:42:22

@eßemfaßom meg áll: Ismerősöm, mindig betart mindent, eddig egyszer ráfutott az előző kocsira, mert azzal volt elfoglalva, hogy gúvadt szemekkel nézte a kilométerórát, nehogy átlépje a negyvenet, egyszer elütött egy őzet, mert letompult reflexekkel közlekedett 60-al már hosszú kilométerek óta az üres országúton, egyszer kis híján frontálisat okozott, mert előzés közben képtelen volt 90-nél többel menni, és amióta azt hallotta, hogy sárgánál is büntetnek, még a zöld lámpánál is képes 30-ra lelassítani.

Szelid sunmalac 2013.01.29. 14:45:10

@D4D: Nem fogod tudni meggyozni. Aki gyakorlatlan vezeto, az el sem tudja kepzelni, hogy miben es mikor hibazik.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.01.29. 14:45:47

Azért kell 180-nal menni az utakon, mert a statisztika szerint ekkor 27% a fára csavarodási esély. Töketlenkedés esetén ez a mutató 73%.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.29. 14:52:44

"A vezess.hu tavaly már rámutatott, hogy a kormány az ötleteihez igazítja a statisztikákat."

Már Churchill is a sajátjában bízott, nem?!

(mármint statisztikájában)

zajos1 2013.01.29. 14:53:02

@Dövan: Én sokat járok autópályán, és nagyon sok autó megelőz, pedig 130-al megyek, és tűnek a semmibe.. egyébként meg be kell tartani a közlekedési szabályokat, ennyi. És ez nem politikai kérdés...

zajos1 2013.01.29. 14:55:18

@De gustibusaut bene, aut nihil: Tudod van egy-két korlátozó tábla, pl. 70-es, na ezeknek nem létezik...

kickers 2013.01.29. 14:58:43

A "sebesség nem megfelelő alkalmazása" több esetben a borzasztó állapotban lévő utakat jelenti, ahol természetesen az autós a hibás.

kickers 2013.01.29. 14:59:34

@zajos1: Sőt autópályán történik a legkevesebb baleset.

hülyemelós (törölt) 2013.01.29. 14:59:51

@zajos1:
" egyébként meg be kell tartani a közlekedési szabályokat, ennyi. "
Meg ha tudnád miről szól a poszt, ok okozati különbség és racionalitás, akkor nem kellene azt mondani, hogy veled is csak eggyel többen vagyunk.

Vitéz László 2013.01.29. 15:06:55

lúzerország lúzer hivatalai és lúzer jogszabájai...

itt Luzériban eluralkodott a hitványság...
alkalmatlan és gerinctelen politikusok és köz izék...

nem lesz ennek jó vége....

Mastadoc 2013.01.29. 15:10:16

A kommenteket olvasgatva rájöttem, hogy tényleg van még olyan HÜLYE, aki azt hiszi, hogy a traffipax a megoldás.
Gondolom ők azok, akik helyeselnék az évenkénti műszaki vizsgát is.
A "Sebesség nem megfelelő alkalmazása" megfogalmazás azért van kitalálva, mert rá lehet húzni szinte az összes balesetre. Csak sajnos a tötymörgőket nem büntetik :(

Abból a 12mrd forintból valóban lehetne emberi életeket megmenteni, ha a cél valóban az lenne...

Elijah_Baley 2013.01.29. 15:17:00

@zajos1: ja, az azért van, mert a kamionos egy fejlett állatfajta, van cébéje, ha a haver beszól h bivalybasznádon nincs rendőr, zúzza a melót ezerrel, tábla leszarva. Én nem tok rájuk haragudni, marhasok bírságot és időt tudsz spórolni ha az ő tempójukhoz igazodsz személyautóval.
Tom, a tábla azér van h betartsák, csak kajakra nem mindegy h miskolc-budapest vagy budapest-brassó az abszolválandó távolság és egy tempóváltás fél deci benzin vagy öt liter dízel...

csárli hárper 2013.01.29. 15:17:03

a cél a lehúzás, úgy gondolják kedves vezetőink, hogy ha még futja autóra, üzemanyagra, szervizre, adókra akkor kibaszott gazdag vagy és még többet fizess...lófaszt sem fog javulni a statisztika, csak több lesz a befizetni való büntetés.

indapass90210 2013.01.29. 15:22:53

@zajos1: ha mondjuk óra szerint mész 130-at, az lehet, hogy csak valóságban csak 118, más meg elmegy melletted valós 140-el, ami valóban nagy sebességkülönbségnek tűnhet.

De ettől függetlenül állítom, hogy kevés az aki jóval gyorsabban megy, ők is többnyire külföldiek, és 99%-ban "160-on innen" mennek.

7esbusz 2013.01.29. 15:22:56

Ok, demagógia, de 12mrd-ból vajon hány kátyút lehet betömni, ha már közlekedésbiztonság....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.29. 15:29:05

@Dövan: "de minden méter kábel mellé nem lehet rendőrt állítani."
Nem ment át a lényeg. Azokat sem engedik dolgozni, akik ezt eddig CSINÁLTÁK.

fingerbangs 2013.01.29. 15:37:40

lófaszt az összes trafipax-párti seggébe
gyökér rendőr nem ott mér ahol kellene sose, nulláson is a sávterelésnél levő (kb 100 méteres szakasz) 60-as táblájánál mér ahol (előtte 100km/h-s van) már 80nál jön a 30ezres csekk röhögve
erre aztán tényleg nagy szükség van

de pl. az iskolák környékén SOSE mérnek mert ott nem lehet tömegesen szopatni az embereket

wiener 2013.01.29. 15:39:27

engem mindig román, bolgár, litván, stb. autók tolnak le a pályán pedig 140nel megyek fixen, ezek meg a traffipaxnál se lassítanak, leszarják a villanást, úgy se kapnak semmit, rendőr persze sehol

M_R 2013.01.29. 15:43:58

Azt azért megkérdezném a tarfikat hurrázóktól hogy mi a veszélyesebb: egy nappal, száraz úton autópályá 145km/h-val "gyorshajtó" vagy az a vakhangya, aki 15 perce követi 85-tel a kamiont és akkor rántja be a szekerét a belső sávba, amikor éppen már mellette vagyok. Vagy az a román/bulgár/török kamionos aki 0.1 km/h sebességkülönbséggel áll neki előzni az előtte haladó 15 kamiont mintegy 20 perc alatt abszolválva a manővert....

Vitéz László 2013.01.29. 15:46:52

qva rendőrök nem képesek érdemi munkára... ez pótcselekvés...

amugy normális eu országokban nem is feladata a rendőröknek...

Vitéz László 2013.01.29. 15:49:54

érdekes a baleseti statisztikában nem látom hogy hányszor okozta KÁTYÚ a belesetet...

érdekes a qva kib@szott hitvány hivatalok sosem hibásak...

el kell menni ebből a qva feudális parasztországból !

piszter 2013.01.29. 15:53:25

na. én megyek, meglátogatom a félmillió honfitársamat a határon kívül. majd visszajövök az unokákkal, és megmutatom nekik mi maradt a régi hazámból. hozzak nektek milka csokit majd?

Vitéz László 2013.01.29. 15:58:56

@piszter: tényleg anynira rohad a nyugat?

csak mer én a Nagy Falka Forradalom előtt jártam arra
akkoriban még nem volt divat a kátyú...
mindig azon voltam elhhalva hogy esőben tisztul a kocsi
itthon meg koszos sarat vernek az autók...

azóta gondolom szétrohadtak a kátyús autópájáik...

Don Quixote de la Ferko 2013.01.29. 16:07:10

@Celsius:

Kis félreértés. Nem azért megyek nyolcvannal, mert nyomnak. Gyorshajtok. Ezért jeleztem, hogy kiemelhetnek gyorshajtásét. Nem fogok ellene az autósok 99,9999 százalékához hasonlóan háborogni, ombudsmanóhoz rohangálni, és mocskos pézbehajtósozni. Ha bevezetik a sok-sok trafit, (amit nagyon remélek) akkor nekem nem egy nagy probléma betartani a sebességet, általában most sem lépem át 5-10 százaléknál többel. Más meg nem érdekel, annak a hatóságnak fizeti be a keresetét, akinek akarja, és aki éppen megbünteti. Letojom.

A nyomulók meg általában nem szoktak érdekelni, amit elérnek a 30 centis rámmászással, az max. gázelvétel és még jobban lelassítok, főleg akkor, ha nincs hol előznie. Tojok rám ha őrjöng mögöttem, amíg a megengedett sebességgel megyek, és nem lassabban. Ha lassabban, akkor sem szoktak nagyon felbosszantani, hagyom előzni, kiröhögöm, oszt legyen boldogabb, hogy én még csak a leparkolásnál tartok, míg zsenikém az Árpád hídon 13 sáv váltással végigeszetlenkedve (tapasztalat, találkoztam ekkora állattal) már az Auchan bejáratánál tolhatja a bevásárlókocsit.

A józan ész részre.
Mindegyiknek. Egyik sem normális. Attól, hogy alföld, és üres, még nem lehet 150-et menni. Főleg a hazai csúcsszuper vidéki (helymeghatározás, a pesti utak sem jobbak, csak itt eleve tiltva van a "150") utakon, ahol 30 méterenként van akkora kátyú, amit csak a szembejövő sávban tudsz normálisan kerülni. 150-nél borulsz, mire észreveszed.

D4D 2013.01.29. 16:08:23

@zajos1:

"pedig 130-al megyek,"

- Haladásod közben a kilométerórád 130-at mutat.

D4D 2013.01.29. 16:09:33

@zajos1:

Csak egy példa: Ha reggel szabályosan közlekednék, akkor estig állnék a lámpás csomópontnál, mire ki tudnék fordulni.

Don Quixote de la Ferko 2013.01.29. 16:10:07

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Írd át a tapasztalataidat. Attól, hogy betartom a szabályokat, még elmegyek ott nyolcvannal, ahol te kiszállsz, és kitapogatod az utat, mielőtt át mernél hajtani.

D4D 2013.01.29. 16:12:12

@Dövan:
"De ettől függetlenül állítom, hogy kevés az aki jóval gyorsabban megy, ők is többnyire külföldiek, és 99%-ban "160-on innen" mennek. "

Egyetértek.

Tavaly nyáron óra szerint 150-el mentem, senki nem előzött le. Bp-Aliga távon. Se oda, se vissza. Ellenben rengeteg faszkalap volt, aki 90-110-el ment a középső sávban, holott a szélső kilométerhosszan üres volt.

Don Quixote de la Ferko 2013.01.29. 16:15:49

@D4D:

Azért csaxólok, zebránál telibe vertek hátulról, mert ugye a gyalogos tudja mi jár neki és megy ész nélkül, a barom mögöttem meg nem hallott még a követési távolságról. Mi a jobb, elütni az egyik hülyét, vagy belémáll a másik?

Don Quixote de la Ferko 2013.01.29. 16:17:18

@Mastadoc:

Te is csak a létszámot növeled.

Don Quixote de la Ferko 2013.01.29. 16:19:42

@fingerbangs:

Békásmegyeri iskola előtt nem egyszer láttam A6-os Audiban trafit. Meglepő volt, de azóta inkább betartom, és tojok a sok buzeráns fejére, aki nem képes kibírni azt a 40 métert.

Don Quixote de la Ferko 2013.01.29. 16:21:48

@M_R:

Rossz példák.
Az egyik akkor is hülye, ha 120-al kezd előzni és mellette mész, a másik meg komoly büntetést kap, ha a te kívánalmaid szerint vezet, és letojja rögzítőkártyáját és a KRESZ-t.

bananarepublica 2013.01.29. 16:26:43

A szogeskerites allitasa kinek a biznisze lessz, mert ezekutan az kovetkezik!!

én már a fény gyermeke vagyok 2013.01.29. 16:29:21

Engem büntetett már meg rendőr iskola előtti gyorshajtásért is. Hatvannal mentem bele a negyvenes táblába 10-ezerért. Ez még a boldog békeidőkben, ma ilyesmiért akasztanak. Mentségemre legyen mondva, nyár volt, gyerek nem volt 10km-es körzetben sem, iskolás meg legalább 20-ban. Tulajdonképpen hárman voltunk csak, a két fakabát és én. Rövid megbeszélés után érvényesítették kétharmadnyi felhatalmazásukat.

Deres · http://textura.blog.hu 2013.01.29. 16:32:47

Támogatom a lézerek telepítését!
Végre egy normális lépés a kormánytól!

Elijah_Baley 2013.01.29. 16:42:05

@Deres: te, NER-etlen, a kormánynak MINDEN lépése támogatnivaló és helyes!
:)

global001 2013.01.29. 16:47:25

A bírságok mértékéből és a mérések helyszínéből is jól látszik, hogy az egész pénzbehajtásra megy !!!

Nem véletlenül van megszabva, hogy idén mennyit kell összebüntetni a rendőröknek !!!

Remélem az összes bírságot kemoterápiás kezelésre és az anyja koszorújára költi az összes mocskos geci fideszes, amelyik megszavazta ezeket a büntetési tételeket !!!!!!!!!!!

A rák egye meg a torkát mindnek !!!!!!!!!!!!!

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.01.29. 16:58:53

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: amint kitalálnak egy "hártafordulvakisgyereketbabusgatokismama-detektort" egy "inokoltságmérő müszert" szerintem azokat is büntetni fogják, de ezek egyelőre nemlétezése miért érv az esztelen száguldozók büntetése ellen?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.01.29. 17:03:01

@D4D: És jobb lenne ha ez a figyelmetlen szarsofőr ismerősőd büntetlenül száguldozhatna?

teknős 2013.01.29. 17:08:04

@zajos1: Aha, és te vagy az, aki mindig betartja. Mert tapasztalatom szerint a hozzád hasonlóan nyilatkozók csak annyit tudnak a KRESZ-ből, hogy a sebesség korlátozásokat alulról kell betartani, de azt már nem igazán tudják, hogy az indexxel a szándékot és nem a tényt jelezzük , az meg, hogy jobbratarts van, arról meg nem is hallottak.

A KRESZ egy betarthatatlan gumiszabály, de gondolom, annyi eszed nincs, hogy ezt be is lásd!

Indigó. 2013.01.29. 17:09:43

A Star wars elbújhat magyarország mellett itt annyi lézer lesz. Csak az nem mindegy,hogy piros vagy kék!:D

teknős 2013.01.29. 17:10:48

@eßemfaßom meg áll: Az esztelen száguldozók ellen csak az azonnal kiemelő rendőrök védenek meg, azoknak ugyanis régen van radarzavaró berendezésük és mivel rendőr nem igen van az uton, nem fenyegeti őket a lebukás veszélye.

teknős 2013.01.29. 17:16:20

@én már a fény gyermeke vagyok: Egy frászt. A rendőrök nem konfrontálódnak az állampolgárokkal, amióta bevezették az objektív felelősséget. Csak küldik a csekket. Kizárólag pénzbehajtás folyik, szánalmas mellébeszéléssel.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.01.29. 17:42:34

@teknős: akkor legjobb megszüntetni minden szabályt, minden ellőrzést aztán hulljon a férgese.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2013.01.29. 17:45:20

@teknős: "A KRESZ egy betarthatatlan gumiszabály"

Azért az eléggé nem gumi, hogy X úttípuson Y sebességnél gyorsabban akkor se szabad menni, ha cigánygyerekek potyognak az égből, vagy az autód képes rá és még a pöcsöd is megnő a tértorzulástól.

AskmeLater30 2013.01.29. 17:47:47

@teknős: azért ne felejtsük el, hogy az objektív felelősség óta ~70%-kal csökkent a halálos balesetek száma.

sassa 2013.01.29. 18:01:14

@zajos1: Nem a belső sávban kellene száguldozni 130-cal, arra ott a haladó sáv, meg a szabály: jobbra tarts! Ott senki sem fog levillogni....

aspectratio 2013.01.29. 18:02:02

A vitya pofájára kéne hazugságtrafipax...

2013.01.29. 18:04:01

ez az ojjjjjektív felelősséges traffipaxozás arra jó, hogy az általam ismert terepen mehetek, ahogy tetszik, viszont amikor idegen főutakon, városokon és falvakon megyek keresztül, akkor ott a zabszem a seggemben, de így rengetegszer büntethetnének meg 30-as meg 70-es táblák miatt, amik sokszor csak úgy állnak a semmi közepén, mintha kinőtt volna a földből.

2013.01.29. 18:06:03

@ruskyy: de így is* + kinőttek*

fáradt vagyok. így jobb is, hogy nem vezetek, hanem böngészek. :D

sassa 2013.01.29. 18:07:02

@fingerbangs: Korrekt helyzetértékelés!

dennisthemenace 2013.01.29. 18:08:43

@esefe: Lofaszt.Probaljak csak meg agy angol rendszamu kocsin behajtani. Pedig unios allam.

lutria 2013.01.29. 18:14:08

Ezek a 12 milliárdért beszerzett kamerák mennyi idő alatt termelnék meg az árukat,mert országosan akarnak ~31 milliárd büntit beszedni,szerintem annyi gyorshajtó ezek után biztos nem lesz akiktől min.30.000 forintokkal hamar megtérülne.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2013.01.29. 18:34:51

Az, hogy a gyorshajtók lennének a közellenség, az kicsit túlzó. Ám az itt szereplő adatok alapján nem csúsztatás, hogy a 27%-ért a baleseti statban a gyorshajtás felel. Az, hogy ennek töredékéért lehet pénzt traffipaxxal behajtani, az más kérdés... De addig, amíg éves traffi eredményeket nem csökkenő balesetszámmal, hanem kiszabott bünti nagyságával jellemzik, addig ez egy működőképes bolt lesz. Nem kétséges, hogy megtérül.
Mert amíg van olyan, aki 40-es táblánál a hatvanat kimagyarázza itt, hogy nyár volt, meg ilyenek... megyek az autópályán 130-cal és letolnak (egyébként tarts jobbra, ott majd nem tolnak!)... a Szentendrei úton 80-nal tolnak (normális embert nem tudnának!)... Szóval lesz itt veréb bőven!
Traffipaxszal az államadósság ellen - a barmok támogatásával!
És tévedés ne essék, én is hajtok gyorsan, csak ezek szerint jobban látok, mint mások...

Moan 2013.01.29. 19:57:52

Nyehhe... Tiszta 22-es csapda. Vagy gyorsan hajtunk, hogy megtérüljön a 12 yardos befektetés, vagy lassan hajtunk és akkor az egész full gazdasági bukta. :)
Mi mindenképp szívunk. :)

szikjáró 2013.01.29. 19:58:02

'D'-rendszám elöl-hátul, vékony spéci lakkréteg, és fotózhat ahogy akar.

Moan 2013.01.29. 20:02:14

@szikjáró:

"D" rendszámot nem adnak csak úgy...

szikjáró 2013.01.29. 20:02:40

"a 27%-ért a baleseti statban a gyorshajtás felel"

És miért? Mert az ismert (minden kátyút felrajzolok rajta akármilyen vaktérképre) úton az ember haladna, és egyszercsak előtte terem a semmiből egy gyík 40-nel vánszorogva. Mondjuk kikerüli, mondjuk jönnek szembe is. Főúton, kátyúk közt.
Nem a hazai pályán gyorsabban (de nem ész nélkül) közlekedők itt a hiba szvsz.
OK, a szabály az szabály, de arra meg ott a <s>blokk...</s>detektor.

szikjáró 2013.01.29. 20:03:59

<strike>blokk</strike>?

ilyen nincs?

Nagyon_Komoly 2013.01.29. 20:27:48

12 milliárdból meg lehetne szervezni az összes gépjárművezető rutinpályán való ismételt átküldését. Garantálom, a fele úgy megbukna, hogy öröm volna nézni. A tötymörgős-oktatós fele, akiknek csak a szája nagy, de vezetni egyik sem tud. Máris töredékére csökkenne a halálos balesetek száma. Az első vizsga ingyenes, de aki bukik, az egész tanfolyamot ismétli. 1 ember 1 autós iskolába illetve 1 oktatóhoz illetve 1 vizsgabiztoshoz csak egyszer kerülhet. Ugyanott már nem tanulhat és nem is vizsgázhat. Amelyik iskola/oktató/vizsgáztató az alsó 20% alá kerül szintben (azaz a 20%-nyi legtöbb balesetet okozó autóst termeli ki), végleg elveszítené a tevékenység folytatására a jogát. Ezzel a korrupciót eléggé meg lehetne húzni...

Vitéz László 2013.01.29. 20:41:18

hitvány ország hitvány sündőrsége hitvány politikusokat szolgálnak és védenek

nyu 2013.01.29. 20:41:31

Nem feltétlenül traffipaxos kamerákat kell ezalatt érteni.

Veszprémben+körül a körgyűrűn már olyan kamerák vannak, amik azt nézik, hogy a kereszteződésbe piroson értél be, akkor automatikusan postázza a büntit.
Narancssárga is necces, mert azt is nézi, hogy átértél-e időben a kereszteződésen.

(Ma majdnem lefejeltem a kesztyűtartót, amikor 3 méterre jártunk egy lámpánál, és az sárgára váltott. Sofőröm veszprémi volt...)

dobzse.laci 2013.01.29. 20:44:39

@Canis Lupus Libertas:
"Ám az itt szereplő adatok alapján nem csúsztatás, hogy a 27%-ért a baleseti statban a gyorshajtás felel. "

Olvasd el még egyszer. Az 0,8.
A relatív gyorshajtás ugyan létező dolog, de ezt ojjektívan megítélni biztos nem a rendőrök fogják. A trafi meg 'az ellen nem véd'.

Többek között a fentebb emlegetett kátyús baleseteknél is nem az út a rossz, hanem helytelenül választottad meg a sebességet.
Tényleg elvárható lenne a 15 km/h-s haladás kétszámjegyű úton, mert mit lehessen tudni.

A lényeg, hogy tejeljünk.
Ha megpusztulunk, legalább nem kell nyugdíjat fizetni.

Szabványok 2013.01.29. 21:50:04

@AskmeLater30:
Igen? És az, hogy közben volt egy válság, drágább lett a benya, kevesebbet autózunk és még ezer dolog történt az nem számít bele ebbe a 70%-os csökkenésbe? Honnan tudod, hogy ebből mennyi az objektív felelősség és mennyi az egyéb?

D4D 2013.01.29. 21:50:15

@eßemfaßom meg áll: Sok dolgot nem (mindig) tartok be, de miattam még nem volt veszélyhelyzet.

Én nem (csak) azt nézem mennyivel megyek, hanem (ha egyéb téren nem veszélyeztet) alkalmazkodom a forgalom ritmusához. Ha ez egy 50-es helyen 40, akkor 40. Ha 70, akkor 70.

D4D 2013.01.29. 21:56:46

@eßemfaßom meg áll:

X sávos úton mindig a legkülsőben kell menni, tökmindegy mennyivel mész. Aki téged előz, azt tilos az előzésben hátráltatni, az előzést a lehetőségekhez képest segíteni kell.....

JA!

A sebességet nem te méred. Én a saját órám szerint megyek 100-al, ami ténylegesen 110, ám hiába tűnik a te órád szerint ez 150-nek, neked akkor is hallgass, és nem tartasz be, ha előzlek.
Gondold el, ugyanez a szitu az én kocsimból úgy néz ki, hogy te 85-el ballagsz egy 100-ra táblázott gyorsforgalmin...

D4D 2013.01.29. 22:00:43

@AskmeLater30:

Az objektív felelősség óta mennyivel kevesebb autó közlekedik? - Az én irányomból reggelente 60%-ra esett a forgalom kb.

Az elmúlt években mennyit változott a gépkocsipark műszaki állapota, milyen arányban nőtt a forgalomban a biztonsági eszközök száma? (Légzsák, ABS, ESP,....)

Mennyit javultak az útállapotok, minek következtében nem rántod félre a kormányt ijedtedben, ha kátyút látsz, így nem csattansz a másik oldalon adott esetben 150-el érkező kocsiba? Mert hogy 80 vagy 150, tökmindegy, ha pont belerántod a kormányt.

D4D 2013.01.29. 22:05:19

@Nagyon_Komoly:

A hsz-ed végén levő ötlet egész jó!!! Megérne egy részletesebb kidolgozást.

Mondom ezt úgy, ha egy rossz napomon esetleg pszihológiára küldenek, nemhogy jogsim nem lesz többet soha, de lehet utcára is csak pórázra kötve mehetek. - És igen, pszihológiailag is mérném az úrvezetőket is.

D4D 2013.01.29. 22:07:36

@nyu:

Ennek a faszságnak a következtében az Almádi lámpánál 4-5 autó tötymörög át, holott kb 10 is átférne.
Azóta viszont a városon keresztül járok, nincs forgalom, egy lámpa van, ami meg szokott fogni a Balaton Center előtt még, onnan az Egyenes útig megállás nélkül át lehet hajtani a városon.

nincs_nick 2013.01.29. 22:23:56

@nyu: És azt se felejtsük el, hogy Vp-be rakták fel azt a kamerát is, ami kiszórt pár hónap alatt 1500 büntit a rossz beállítás miatt, csak a helyi bkv-nak annyit, hogy az attól csődbe ment volna, ha nem engedik nekik el soron kívül. A többi szerencsétlen autóst meg szopatták azzal, hogy járhattak más városok rendőrkapitányságára igazolni, hogy szar a lámpa. Mer ugye a rendőrség/hivatalnok sose hibázik. Aztán majd lesz nagy nézelődés itt is, amikor valakinél elgurul a gyógyszer...

Jankove 2013.01.29. 22:48:30

"a rendőrség szerint a közútjaink első számú "közellenségei" a gyorshajtók"

Jaja. Már valamelyik neves angol autós magazin is boncolgatta a kérdést, merthogy angliában is szívükön viselik a közlekedők sorsát -papíron- csak aztán megdőlt az elmélet, amikor kiderült hogy a trafipaxokat sosem baleseti gócpontokhoz állítják fel, hanem ott ahol leginkább realizálható egy kis zaftos bünti. Hazánkban ez a hely, a 20-as, 30-as táblák környékén szokott lenni. Egyébként meg a balesetek kiváltó oka, nem a gyorshajtás, senem a szabályok megszegése, hanem egész egyszerűen a nívótlan sofőrképzés. El kellene felejteni végre ezt a "jogositványt minden hülyének" mozgalmat, és az amúgy is defektes szabályrendszert tovább degradálni óvodás szintre. A biztonságos autóvezetés képesség kérdése, veszélyes üzem, aki kormány mögé ül, annak rendelkeznie kell mentális, intellektuális, és egyéb képességekkel.

nyu 2013.01.29. 22:54:23

@nincs_nick: Jutasi/Budapest út sarka volt az első fecske, amit a zindex is megénekelt annó:
index.hu/belfold/2009/02/26/1253455/
Onnan 2 sarokra van a buszpályaudvar, így az összes Pestről/Fehérvárról/Várpalotáról jövő busz annál a lámpánál kanyarodott, nem csak a helyijáratok.

Azóta telekamerázták az egész várost, meg átépítették körforgalomra a Jutasi/Budapest sarkot.

Jankove 2013.01.29. 23:02:07

@D4D: "Mennyit javultak az útállapotok, minek következtében nem rántod félre a kormányt ijedtedben, ha kátyút látsz, így nem csattansz a másik oldalon "

Van a kátyúnak egy sokkal rosszabb tulajdonsága: totálisan elvonja a figyelmet mindenről. Nálam a központi figyelem 70%-át tutira elviszi az úton található foltok folyamatos analizálása, főleg az esti órákban megterhelő eldönteni, hogy az a közeledő sötét kör a nyomvonalban vajon csak egy olajfolt, ártalmatlan árnyék, vagy egy kibaszott gyilkos mariana-árok, ami tuti lerendezi a futóművet... nemrégen így ütöttem el majdnem egy szarvast, ami egyébként jól látható volt, csakhát a kátyúk miatt a zebrák, gyalogosok, veszélyforrások amikre figyelni kellene, mostmár perifériális látómezőben maradnak. És akkor önelégülten jelentik ki hogy a mobiltelefonálás elvonja a figyelmet...

D4D 2013.01.29. 23:43:02

@Jankove:

Sofőrképzés.

Nejem 20 éve hibátlan KRESZ vizsgát tett, de nem vezetett, mert elvesztette a munkáját (pénz), és elévült a KRESZ-je.

Barátnője 4 éve levizsgázott, rá két héttel megbukott nálam a gépen a vizsgán. Töltettem a csajjal egymás után 20-at kb, abból 3-szor, ha átment.

Nekem lassan 25 éve van jogsim, 20 alkalomból már én is elvérzek 2-3 alkalommal a vizsga CD-n, de rendszeresen az út szélén haladó villamossal, illetve olyan banális faszságokon, hogy abból baleset nem lehet, mert a szigorítás felé tévedek.

Nagyjából ennyi a különbség az elmúlt 20 év képzésében.

Tavaly vizsgázott a cimbim fia. "Vizsgára majd hozzon egy tizest Péter! Ne dobjka el az esélyt!"

Canis Lupus Libertas (törölt) 2013.01.31. 05:32:16

@dobzse.laci: Igen jó tanács, ez az "olvasd el mégegyszer". Rádfér. Ui. a tőlem idézett úgy folytatódik, hogy a 27% töredékéért lehet traffipaxszal küzdeni...
Az pedig érdekes okoskodás, hogy a kátyús úton így, meg úgy... Ezek szerint, ha országúton sűrű ködben 90-nel balesetet okozol, az nem a sebesség helytelen megválasztása, hanem az időjárás rossz minősége miatt lehet. Azt meg ne várja senki, hogy kétszámjegyű úton csak azért menj lassabban, mert lószart se látsz... Értem.

dennisthemenace 2013.01.31. 06:54:48

@Jankove: Tevedes, mert a stabil kamerakat igenis a baleseti statisztikakhoz igazodva allitjak fel es tabla jelzi oket, valamint az evente kiadott autosterkepek is jelzik oket.A mobil traffipax olyan helyeken mukodhet csak, ahol szinten tabla jelzi, hogy ott szoktak traffipaxoxni. A trafipax pedig feltunoen matricazott rendorsegi furgonban van, nehez nem eszrevenni. Itt nem a penzbehajtas a cel, mint Balkanisztanban. Igaz, itt a rendorok sem a hulyek kozul vannak kivalogatva..

dobzse.laci 2013.01.31. 10:22:04

@Canis Lupus Libertas: Látom, Te aztán akárhányszor olvashatod, nem érted.
Relatív gyorshajtást hogyan akarsz traffival megelőzni?
Ami - részben - megelőzhető, az a 0,8% !

Nagyarcocska, nem azt mondtam, hogy menj a ködben, mint egy vadbarom, hanem azt, hogy ezzel az ürüggyel kár traffira költeni. (kivéve, ha tőlem veszik :).
Vagy a helyszínen a zsandár fogja eldönteni, hogy 33,5 még jó, 33,8 km/h-val meg tömeggyilkos vagy?

A kátyús út pedig nem ködre vonatkozott.
Ha hirtelen, váratlanul 80-nal kell kikerülnöd egy gödröt, - amit nem látni- akkor is a gyorshajtást ikszelik oknak, pedig nem az.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2013.01.31. 18:32:17

@dobzse.laci: Akkor mégis belerágom a szádba, hogy mit írtam:
" Ám az itt szereplő adatok alapján nem csúsztatás, hogy a 27%-ért a baleseti statban a gyorshajtás felel. Az, hogy ennek töredékéért lehet pénzt traffipaxxal behajtani, az más kérdés..." - ezt írtam, ami azt jelenti, hogy a statisztika szerint a sebesség nem megfelelő megválasztása lehet ok. De ennek nagyrészéért nem lehet traffival büntetni, mert nem mérhető. Ha ez nem volt világos, akkor sajnálom, de talán ilyen képességekkel nem kéne oktatni lacikám!
Amivel ezután tetézni/logikázni próbálsz, az elég gyenge...

teknős 2013.02.11. 22:57:05

@AskmeLater30: Nem az objektív felelősségtől, hanem a benzinár emeléstől és az életszínvonal csökkenéstől, ha engem kérdezel.

teknős 2013.02.11. 23:07:25

@eßemfaßom meg áll: Ezt kitalálták egy átlagos képességű sofőrt feltételezve. Mielőtt nekem esel, én nem tartom magam jó sofőrnek és tudom, hogy nekem ezeket be kell tartanom a túlélés érdekében.

De feltételezem, ismerek néhány olyan embert, aki képes ennél az átlagnál többre is. Mert egyszerűen olyan képességekkel rendelkeznek. Azt pedig fenntartom, hogy azok egyszerűen idióták, akik azt képzelik, hogy a traffipax több egyszerű pénzbehajtásnál és még több sebességmérőt akarnak. Írigyek, mert ők ezt nem tudják. A KRESZT pedig 95%-ban egyszerűen nem ismerik, ezért verik a mellüket, hogy ők aztán sose szabálytalankodnak.