sorok között

Információs Hadviselés

2011. október 11. - Politikai Ateista

2011 március 2-án Hillary Clinton bejelentette, hogy az USA háborúban áll. Információs háborúról beszélt amelyben szerinte rosszul állnak.

Felhívta rá a figyelmet, hogy miközben a CNN, és a BBC csökkenti a kiadásait, új szereplők jelentek meg a (propaganda) hírközlés piacán.

Az Al-Jazeera mellett már ott van az orosz RT angol nyelvű adása, az iráni Press TV, illetve Kína angol nyelvű hírcsatornája is, és nem utolsó sorban az internet.

Itt azért szeretném megjegyezni, hogy ugyan Clintonné a konkurencia táborába sorolta az Al-Jazeerát, de a quatari tulajdonú, ;s a BBC közel-keleti stábjából toborzott csapat nem valódi ellenfél.

Az amerikai hírcsatornák, és a BBC sokáig egyeduralkodónak számítottak a világ eseményeinek közvetitésében, és "értelmezésében", miközben gyengéden rávezették a nézőiket arra, hogy mit is gondoljanak az aktuális történésekről. Az új, alternatív hírforrások azonban a híreket más nézőpontokból tálalják, nyugaton mellőzött, vagy a médiából nézeteik miatt száműzött szakértőkkel elemeztetik.

Erre tökéletes precedens a jelenleg is zajló, a Wall Street elfoglalására indított kezdeményezés.

A nagy amerikai hírcsatornák eleinte egyszerűen nem vettek tudomást a dologról, de mivel a kedélyek nem csillapodtak,   utána pedig, és azóta is igyekeznek torzítani az eseményeket. A tüntetőket drogos, lusta, kommunista csőcselékként igyekeznek bemutatni akik azt sem tudják mit akarnak. Ellentmondásos ahogy a külföldi megmozdulásokat általában demokratikusnak mutatják be, ha azonban ugyanez saját felségterületen történik az már amerika-ellenes, a terrorizmus határait súroló cselekedet.

Az angol hírcsatornák sem erőltetik különösebben a dolgot, pénteken a Sky News legfontosabb híre amerikából Michael Jackson orvosának a pere volt, a Wall Streeten zajló események említést sem érdemeltek.

A BBC először szeptember 23-án adott hírt a tüntetésről. A beszámolójukban 50 !!! tüntetőröl tettek említést.

 

A megmozdulás résztvevői tisztában vannak vele, hogy az amerikai hírcsatornáktól mire számíthatnak. Az RT videóján a FOX News híradósait hajtják el a helyszínről.

 

A Russia Today angol nyelvű adásának hírei között a megmozdulás a kezdete óta kiemelt helyen szerepel, a résztvevők számát ők általában felfelé kerekítik.        (spanyolul is nyomják, nagyon ravasz) A Press TV iráni hírszerkesztői nem győznek párhuzamot vonni az arab tavasz eseményeivel, és természetesen ebből a mókából Kína sem marad ki.

A propagandaháború elveszítéséről korai lenne még beszélni, de az kétségtelen, hogy az USA hírcsatornái, és a BBC súlyos veszteségeket könyvelhetnek el.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr283295297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.