sorok között

Kadhafi Bukása

2011. március 18. - Politikai Ateista

Kadhafi bukása elkerülhetetlen. A nyugati vezetők elkötelezték magukat a lázadók mellett, a támadás csak idő kérdése. Az a huzavona aminek a napokban a tanúi vagyunk csak az invázió széleskörű nemzetközi támogatásának a felépítését szolgálja, és tökéletesen működik. A közvélemény szinte könyörög a lázadók melletti beavatkozásért, ami egyben Líbia megszállását, és irakizálódását is elhozza majd magával. Az olajzabálók ismét a demokrácia megmentőiként fognak tetszelegni, miközben az egész világ tapsol majd hozzá.

Az elmebeteg, megalomán Kadhafiért nem kár, csak a líbiaiakat sajnálom, akik szabadságot szerettek volna, de csak új urakat kapnak.

Az lopakodó invázió már elkezdődött. Kadhafi megbukott. A megszállás napok óta az orrunk előtt zajlik, és mi észre sem vesszük.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr82749109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.03.19. 16:14:07

Hát azért egy ilyen forró kását ennyire gyorsan megenni nagyon nagy hiba.

Az 1999-es amerikai intervenció a szerbiai népirtás ellen szintén hasonló jósolgatást, és hasonló kritikát hozott magával. Az amerikai megszállás azonban elmaradt, az Eufor csapatok is békefenntartóként vannak ott, még viccből sem megszállóként.

Az olaj kétség kívül nagyon nagy hatalom, de azért nem kell minden haditevékenység hátterének beállítani. Elég talán az, hogy Európa minden hitelét elveszítené, ha hagyná, hogy a szó szerint a szomszédban valami elmebeteg tömeggyilkosságot hajtson végre...

Hozzátenném, hogy ebből a mozgásból úgy néz ki, hogy az USA egyenlőre kimarad...

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2011.03.19. 17:19:44

@stark: Igazad van, nem szabad forrón enni a kását, de azért csak várjuk ki a végét.
Az olaj jelentőségét pedig szerintem nem szabad alábecsülni, való igaz, nem áll minden haditevékenység hátterében, de a globalizációs gazdaságmodell elengedhetetlen összetevője, és rohamosan fogy.
Az USÁ-t meg sem említettem, de ez nem is lényeges, az iraki olajból az európai eredetű olajcégek ugyanúgy profitálnak mint az amerikaiak.
A megszálláshoz pedig nincs szükség feltétlenül hadseregre, megteszi egy baráti rezsim is.
Európa hitele? A közelmúltban számos európai vezető még igen belsőséges viszonyt folytatott Kadhafival. Még a lockerbiei merénylőt is visszaaszolgáltatták neki. A nyugattal szövetséges elmebeteg tömeggyilkosok pedig gyakran nem érik el a nagy békecsinálók ingerküszöbét.

g.i.a. 2011.03.19. 23:28:15

@stark: "Hozzátenném, hogy ebből a mozgásból úgy néz ki, hogy az USA egyenlőre kimarad..."

LOL

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2011.03.20. 14:35:10

@g.i.a.: Igen, azért használtam az "úgy néz ki" és az "egyenlőre" szavakat. Aztán persze nem maradt ki.

@Politikai Ateista: Persze, hogy nem éri el az igerküszöböt, amíg nincs polgárháború, és nincs őrjöngő mészárlás minden utcasarkon, miközben az ellenzékiek folyamatosan segítségért könyörögnek. A lényeg az, hogy addig nem gáz Kadi haverjának lenni, amíg a széles tömegek Európa-szerte nem figyelnek arra, hogy mi történik Líbiában. Ha Kadi megőrül, al-Kaidát hallucinál, és elkezdi tömegesen mészárolni az utcán szaladgálókat nehézfegyverekkel, úgy, hogy ezt a híradó is közvetíti, akkor már más a leányzó fekvése, akkor illendő megszabadulni a kínos személytől. Mondjuk úgy, hogy Európának nem volt választása, csak a közbelépés, különben sose mossuk le magunkról, hogy Kadi puszihaverjai vagyunk.

"A megszálláshoz pedig nincs szükség feltétlenül hadseregre, megteszi egy baráti rezsim is."

Jó, most ezzel az erővel minden ország, amely jóban van az USA-val - például a Bahamák - amerikai megszállás alatt van, merthogy baráti rezsimek...

A megszállás az az, amikor ott figyel egy idegen hadsereg, és megb...sz, ha nem azt csinálod, amit mondanak, nem pedig az, hogy jóban maradsz azokkal, akik szétverték neked az előző diktátor seregét, és emiatt el is adsz nekik dolgokat...

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2011.03.21. 18:06:10

@stark: A híradó azt közvetít, amit a csatorna tulajdonosai jónak látnak. Most azt szeretnék, hogy az ördögöt lásd Kadhafiban.
Bahamák, remek választás, (Ha nem hagyod el a szállodát) pálmafák, tengerpart.......
Engedd meg, hogy folytassam, a teljesség igénye nélkül: Honduras, Guatemala, Kolumbia, Panama, Costa Rica, csak hogy a térségben maradjunk.
A megszállás szó jelentését úgy értelmezed ahogy akarod. A háborúk természete sokat változott az utóbbi időben. Egy hadsereg állomásoztatása egy idegen országban rendkívül költséges, és elkerülhetetlenül a helyi ellenállás erősödéséhez, a civil lakosság összefogásához vezet. Nem véletlen, hogy a hagyományos megszállás,-ahogy te értelmezed- nem is túl divatos manapság. A NATO is szeretne kivonulni már Irakból, és Afganisztánból is. A fejeket kell megszállni. A legtöbb helyen ez jól működik, ahol nem, oda kell a hadsereg.
Talán az Irakiak kérték meg a nyugatot, hogy szállják meg az országukat, és távolítsák el Szaddamot? És ha igen, akkor is igy tettek volna, ha tudják mi jön utána? Szerinted eldönthetik, hogy kinek adják az olajat, és mennyiért?
A megszállás elkezdődött, ezt írtam, és most is így gondolom. A látványos része ugyan még nem, csak az előkészítése. De a katonák is menni fognak, csak idő kérdése. Szándékosan nem használtam, az "úgy néz ki", és az "egyelőre " kifejezéséket.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2011.03.21. 19:01:55

@stark: Ja, és ha esetleg Belgrádban jársz kérdezz meg néhány szerbet, hogy mit gondolnak az Eufor békefenntartókról.

civilkontrol 2011.03.22. 08:40:47

@Politikai Ateista:
A Jugoszláv villongásokba való beavatkozásból mi haszna volt a beavatkozóknak?

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2011.03.22. 09:32:12

@civilkontrol: Beugratós kérdés: Mi haszna volt Trianonnak?

civilkontrol 2011.03.22. 11:48:51

@Politikai Ateista:
Ez a párhuzam szerintem pont annyira nem helyes, mint az Egyiptom – Libia :o)
Trianon egy világháború igazságtalan lezárásának eredménye volt, mig Jugoszlávia ügye gy.k. békeidőben történt és népirtással vegyült belső feszültség volt a mottó, nem pedig az ország területén élő közösség kollektiv büntetése illetve az ország "ártalmatlanítása" .

De a kérdésedre válaszolva, hatalom szempontjából talán az, hogy egy ellenség áráért (akit a döntéssel ki is véreztettek) szereztek egy tucat lekötelezettet.
Jugoszlávia esetében sem ezt nem látom, sem azt, hogy pl. anyagilag (mint az olaj motivált beavatkozásoknál) hol térült meg a beavatkozóknak a beavatkozás költsége.
Ha jól emlékszem a zeitgeist valami olyasmi ködzabálást produkált válaszként, hogy az Amik "tét nélkül" tudtak kipróbálni egy halom frissen fejlesztett fegyvert éles szituban. Ez azért erősen irreális.
Elhiszem, hogy volt mögöttes ok, de hogy nem ez, abban biztos vagyok.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2011.03.22. 16:41:15

@civilkontrol: Pontosan!
Jugoszláviát nem én hoztam fel. Annyi köze van Trianonhoz, mint Líbiához.
Azt sem állítottam, hogy az ENSZ kizárólag önérdekből, és a haszon érdekében avatkozik közbe.
Irakot, és Afghanisztánt sem az ENSZ támadta és szállta meg, sőt, ha jól emlékszem nem is nagyon rajongtak az ötletért.
Jugoszláviában nincs olaj, igaz. Nem is nagyon siették el a beavatkozást.

Politikai Ateista · http://sorkoz.blog.hu 2011.03.22. 17:34:01

@civilkontrol: Azt gondolom, hogy a közvélemény, és a fokozódó menekültprobléma késztette lépésekre az ENSZ tagállamait. (Líbia esetében úgy érzem, hogy a média inkább befolyásolni próbálja a közvéleményt.) Természetesen nem zárom ki a humananitáriánus szándékot sem, az eleinte alkalmazott intézkedések kétségtelenül ezt szolgálták, néhányat igazán mérlegelhettek volna Líbia esetében is. Ez megérne egy külön posztot, de őszintén megvallva, én a Jugoszláv háborúk idején még az általános iskolában üldögéltem, és nem igazán ezek a kérdések foglalkoztattak, az ismereteim meglehetősen hiányosak a kérdésben.