sorok között

sorok között

A magyarok 90 százaléka plagizál

2012. december 14. - Politikai Ateista

A felsőoktatási keretszámok tervbe vett csökkentésének egyértelmű nyertese Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, akinek a plágiumszagú szakdolgozatáról a reflektorfény a lázadozó diákokra terelődött.

A NOL stábja a parlamentben forgatott, és kormánypárti képviselőket kérdezett arról, hogy szerintük le kellene-e mondania Semjénnek. A tisztviselők a kérdés hallatán alig tudták leplezni a meglepetésüket, és az aktuális elmeállapotuknak megfelelően indokolták meg, hogy szerintük miért nem kell lemondania S. Zsoltnak. Már maga a kérdés is felháborító.

L. Simon László szerint azért nem kell lemondania Semjénnek mert Magyarországon 10-ből 9 szakdolgozat nem egyedi munka, hanem összeollózás. A kulturális államtitkár a saját, nem reprezentatív tapasztalataira alapozta a véleményét. Ha nem vagy kiváncsi az alvó szakdolgozatokra, és az egyéb plágiumisztikai csavarokra: az L. Simon show 2:03 -nál kezdődik.

Ennek fényében tényleg nincs jelentősége a Semjén-ügynek. Szégyeljük magunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://sorkoz.blog.hu/api/trackback/id/tr474965565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.12.15. 00:00:17

@r222: "Szerintem összeollóz mindenki egy rahedli, mások által prezentált ötletet,majd kiegészíti a saját gondolataival"

Hiszen ez a lényeg. Forrásanyag, elemzés, következtetés.

senki nem várja el, hogy egy szakdolgozatnál bemutasd/felfedezd a fénynél gyorsabb elemi részecskét. De legyen valami saját gondolat benne.
Az nem az, ha elfelejted odaírni a szerző nevét.

2012.12.15. 00:02:27

@r222: Gondolom, nem azt vezetted le, hogy a szénhidrátból hogyan lesz adenozin-trifoszfát, majd elfelejtetted megemlíteni valami Szent-Györgyi , meg Krebs nevét?

Ludovikás Levente 2012.12.15. 00:11:05

@csedo:
Egy peer-reviewed tanulmányban illik mondatonként feltüntetni a forrást, de még ilyenkor is előfordulhat, hogy nem az őseredetit tünteti fel valaki, vagy nem mindenkit akire hivatkozni kell (sokszor nem állapítható meg az elsőség vagy az eredetiség, ilyenkor mindet illene). Ez kb. 200-300 hivatkozást jelent egy cikk végén. Ha terjedelemarányosan nézzük, egy szakdógában a hivatkozások száma elérné az 500-at is, de ennél jóval kevesebb szokott lenni. Ül a parlamentben olyan képviselő akinek egy se volt, aztán mégis elfogadták
Sztem a legtöbb eset azon múlik, hova tesszük a mércét. Ha saját oldalról van szó, akkor azt egy sánta ebihal is átugorja, ha meg a másikról akkor a mérték a csillagos ég. De ez már a focidrukker logikája, nem sok köze van a tudományhoz

CorollaVVTI 2012.12.15. 00:20:55

A nagy, vaskos, kőkemény véreres f@szt, azt! A politikusképzőben lehet, felénk (BME) nem igazán divat...

2012.12.15. 00:20:56

Tömegoktatás van, a témavezetők és a diákok ritkán találkoznak, egyszerűen nincs idő minden diákra és annak szakdolgozatára. Ezért bölcsészek, jogászok, közgazdászok a saját kutatási eredmények hiányában elolvasnak x könyvet és megírják a következtetéseiket. Még ez sem lenne gond, ha különböző szerzők véleményét ütköztetnék, de általában tényleg egy kompiláció születik.

Azt hiszem kissé álszent a hozzáállás, hogy mindenki eredeti, előremutató művel jelentkezzen. Nyilvánvaló, hogy nincs ennyi színvonalas tudományos munkára képes húszas évei elején járó fiatal az országban, akinek a szakdolgozat nagyjából az első komolyabb saját írása. Évente kb. 60000 tudóst neveljenek ki az egyetemek? Persze, értem én, hogy a politikusokat fikázni kell, meg is érdemlik, de ne essünk át a ló túloldalára. Attól, hogy kompilál, még jó énektanár, zugügyvéd vagy sales executive lehet valaki.

peti papagáj 2012.12.15. 00:23:45

A szakdolgozati plágium nem összeollózást jelent, sőt, az az egyik követelményrésze, hogy a hallgató nyújtson szakirodalmi áttekintést. Az a plágium, ha ezt a forrás megjelölése nélkül teszi.

Pados Feri 2012.12.15. 00:37:07

Hát nem tudom most hogy megy a dolog, saját sztori, amikor a 90-es években diplomáztam főiskolán, akkor bizony ha nem is 90%, de a többség nem önálló munkát csinált.
Volt akit komolyan érdekelt a szakma (mérnöki), ők csináltak is valami önállót, mi a reszli, csak át lettünk rugdosva, gyakorlatilag korábbi diplomamunkák kissé megváltoztatva átvett verzióit beadva. Ez természetesen a külső és belső konzulens, opponens tudtával ment, sőt a belső konzulens ajánlotta figyelmünkbe, hogy melyik korábbi évfolyamos szakdolgozatot érdemes kikérni az adott témához. A témákat is egyébként nem választotta a többség, hanem kiadták nekünk egy listáról, hogy te ebből fogsz írni, te meg abból... Persze mint mondtam volt a szakmát komolyan vevő, a későbbiekben valódi mérnöki pályára készülő kisebbség, akik kerestek maguknak valami saját projektet. Aztán a végén ők sem mind lettek szakmabeliek.
Ja nem lettem mérnök természetesen, bár papírom van róla, informatikai területre kerültem később. A diploma belépőnek jó volt, bár más hasznát nem vettem.
De a 2000-es években is ismertem akkor főiskolát végző, diplomázó emberkéket mindenféle területről és nem úgy tűnt, hogy mindez változott volna. A szakdolgozatok nagy többsége természetesen összeollózott, értéktelen "beadandó" az iskola végén, ennyi.
Álszentség lenne ezt tagadni szerintem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.15. 00:37:58

Remélem, hogy a hvg.hu tovább kutakodik és végül tényleg kiderül, hogy a képviselők 90%-a plagizált és persze elveszik a diplomájukat, lemondanak, stb. Nekem az a tapasztalatom, hogy szaktól függően 10-80% közötti a plágiumgyanús szakdolgozatok aránya. Ott van több plágium, ahol semmilyen eredeti munkát nem várnak el, elég régi művekből szemezgetni.

Makkasz 2012.12.15. 00:51:50

Egyetlen évfolyamtársam sem ollózott, én sem mindenki a maga munkája alapján dolgozta ki diplomamunkáját, a leggyengébb tanuló is.
Sopronban végeztem, ott sohasem volt ilyen.

Magam 5 diplomám mindegyikét saját és egyedi munkám alapján csináltam meg, egyénileg.

Ez az értékromboló, relativizáló, ártó barom húzzon a kurva anyjába.

TanyasiEdömér 2012.12.15. 00:52:19

Ha L Simon László tudja, hogy egy diákja plagizál, akkor ezt javíttatnia kéne vele. Mert ha nem teszi, akkor bűnsegéd, akár rábizonyítható, akár nem.

Hunor Levente 2012.12.15. 01:02:47

"L. Simon László szerint azért nem kell lemondania Semjénnek mert Magyarországon 10-ből 9 szakdolgozat nem egyedi munka, hanem összeollózás."

Ha így is volna - mint ahogyan nincs -, az úgymond összeollózás és a szó szerinti átvétel között még mindig óriási a különbség.
Csak ritka nagy balfaszok (lásd Semjén) vagy regényírók használnak extra hosszú vendégszövegeket.

Pados Feri 2012.12.15. 01:21:59

Na jó, szó szerinti átvétel nálam sem volt igazán (a rizsát megfogalmaztam saját kútfőből), másra értettem. Egy szerkezetet kellett volna önállóan megtervezni, részletes mérési eredményeket mellékelni a működéséről. Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy már korábban született diplomamunka egy hasonló szerkezetről, onnan "loptam át" a rajzokat, persze módosítva. Arra pedig nekünk sem időnk sem lehetőségünk nem volt, hogy a szerkezetet "fizikai valójában" megépítsük, tehát a "mérések" egy számítógépes szimuláció eredményei voltak (akkor is voltak már erre programok). Nos, sajnos a tudásom sem nekem, sem jó pár társamnak nem volt igazán megfelelő, így lett belőle egy valószínűleg a gyakorlatban nem igazán működőképes cucc, de mindenesetre volt a szakdolgozatban jó pár rajz meg grafikon, ami egy kívülállónak biztos imponáló lett volna, az opponens leírta hogy vannak hiányosságok, de azért kaptam rá egy közepest. Ennyi a sztori :)
(Akkor és ott az első két-három félévben kiszórodottak után már nem volt szokás a buktatás, a vízválasztó két szigorlat volt igazából (meg talán még 1-2 tárgyból az utolsó vizsga), az államvizsga ezekhez képest formaság volt, nem volt szokás az utolsó 2-3 félévben vagy államvizsgán meghúzni valakit)
Büszke nem vagyok rá, vissza is küldhetném a sulinak a papírt, használni nem fogom már nagy valószínűséggel :D
Amúgy programozásból én is írtam önálló munkát, de az csak OKJ-s szint volt, nem "komoly", bár szépen be lett köttetve az is:)
Dicsekedni azért azzal sem dicsekednék túlságosan már egy programozó előtt, de ez más kérdés. (Nem programozó vagyok, az sem igazán az én világom, ez van).
Csak annyi, hogy ha netán politikusnak mentem volna (ami persze alkati okokból képtelenség lenne az esetemben, de tegyük fel), akkor engem csak azért nem lepleznének le olyan könnyen, mert szövegazonosság-vizsgálattal nem derülne ki sokminden :) De attól még tudom amit tudok.

kúrórudi 2012.12.15. 01:34:30

ki adósított el jobban?

a tények:

szocik 8 év 12000 mrd ft adósságnövekmény (de ebből lett 2000 mrd mnyp növekmény és maradt 1-2000 mrd tartalékban). tehát felkerekítve 9000 mrd.

fidesz 2 év 2000 mrd ft adósságnövekmény (de ugy hogy elment 3000 mrdnyi mnyp meg elment 1500 mrdnyi tartalék). tehát lekerekítve 6000 mrd.

szocik 8 év 9000 mrd
fidesz 2 év 6000 mrd

melyik rosszabb?

tessék ennek tapsikolni idióták...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.15. 01:38:15

@stikasz_1: "Én is csodálkozom műszaki végzettségűként, mit lehet egy konkrét ipari probléma esetén plagizálni? Saját méréseim, saját adataim, saját következtetéseim- ha hülyeség, akkor is az én "dicsőségem". "
Ez igy van. De ettol fuggetlenul meg irnod kell irodalomkutatast, korabbi megvalositasokat masoktol, netan ossze kell szedned kulonbozo eszkozoknek a tipustulajdonsagait, tehat kutatomunkat is kell vegezned, irofalomfeldozast, ezek kozt szerintem elofourdulhat olyan, amit netan mar mas is leirt, akar szo szerint ( akkor idezed) , akar nem.

átlátó 2012.12.15. 01:47:50

Ne a kivételes 10% háborogjon, hogy ők nem. Nem róluk van szó.
A cigányoknál sem érdekel a kivételesen nem cigányként viselkedő, akit, mint általános jelenséget mutatnak be.
Ennyit akartam mondani és ezért el is mondtam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.15. 01:52:31

@Ludovikás Levente: attol fugg hol. Nalunk 30-70%os aranyt ajanlottak, 30% irodalomfeldogozas, felhasznalt eszkozok, es felhasznalhato eszkozok bemutatas, valasztasi lehetosegek , elonyok hatranyok. 70% pedig a tenyleges megvalositas, tovabbfejlesztesi lehetosegek, adott feladat jelen megoldasanak elonyei - hatranyai.

Valoszinuleg a 30%-os aranyban nekem is lehetne talalni olyat, amit valahol valhogy leirva mar olvastam, csak atfogalmaztam, maskepp fejeztem ki magam. Vagy netan angolul olvastam valahol, es azt fogalmaztam meg a sajat szavaimmal. Nem hinnem, hogy ez plagium lenne, bar manapsag mar ki tudja.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.15. 01:56:51

@diarrhoea: Emlekeim szerint szo szerinti idezest megfelelo modon , kiemelve , sorszamozva kulon jelolni kell. Egyebkent pedig a vegere kellett nekunk rakni a felhasznalt irodalmat.

Makkasz 2012.12.15. 02:07:46

@átlátó: Az a 10% kivételes, aki plagizál. Sokmindent megcsináltunk az egyetemen. A diplomamukáját mindenki maga csinálta, maga eredményei alapján. Van olyan út, amit meg is építettek.

Hagyjuk már ezt a szánalmas faszságot, hogy akkor mindenki plagizált. Ez a szánalmas, igénytelenek állítása, saját maguk felmentése, még saját szemükben is.

A Soproni Egyetemen, ma Nyugat Magyarországi Egyetemen, nem plagizáltak, és most sem teszik. A többit nem tudom, de ha egy ignytelen szánalmas ökör lennék, nem gondolnám akkor sem azt, hogy a többség olyan mint én.

átlátó 2012.12.15. 02:19:28

@Makkasz: Köszönöm a véleményt. Valamennyivel javult akkor a statisztika, azért nem bánnám, ha az így kialakult mondjuk mittudomén nagyvonalúként akkor legyen 78%. Ezek után most már neked se legyen ez a költői túlzásod, íme:"... hogy akkor mindenki plagizál." Ezt én nem állítottam. Csak arról a 90%-ról volt szó. Köszönöm.

átlátó 2012.12.15. 02:21:42

@Makkasz: Jut eszembe... ha nem vagy érintett a picsáért engem találsz meg dikkmáhe more?

Makkasz 2012.12.15. 02:27:05

@átlátó: Nem plagizál a 90%. Több mint 400 diplomás embert ismerek. Abból 100 ról biztosan tudom, nem plagizált. 300 ról meg bizton feltételezem, mert olyan körülmények közt, olyan kultúrában tanultunk, hogy ennek értelme sincs, nem merül fel.

Lehet hogy némely munka silány, nincs tudományos értéke, de a 90%-ot azok mondják akik plagizáltak.

Aki azt mindja, hogy 90% plagizál, mocskos plagizáló görény, aki a többieknek is ártani aar, hogy ő kevésbé legyen mocskos.

Az én és barátaim becsületes munkájának értékét senki ne kérdőjelezze meg, ne relativizálja, ne degradálja.

Azért találtalak meg mert egy csaló, szánalmas hülye vagy.

löklük le a padlóla dulván 2012.12.15. 02:37:25

Elképesztő ez az arrogancia amit tetten érhető a "tisztelt" közszolgák viselkedésében. Ostoba, megfásult hülyék gyülekezete.

átlátó 2012.12.15. 02:40:09

@Makkasz: Na, éppen lemegyek én a te szintedre piros egy öcsém, mert most nagyon cigánykodni kezdtél, hogy baszom azt a pállott szádat.
Szarok én a diplomádra,anyád a felelős, egy nőgyógyászati ügyben, mert elkésett a kürettel, ami veled lett volna kapcsolatos...
Ezt azért engedtem meg magamnak, előzetes engedélyed nélkül, mert te itt engem csalózol, meg ezt a divatos kifejezést használod, hogy szánalmas. Hát lebeszéllek én arról, hogy rajtam szánakozzál, nézz át rajtam. Akkor ezt megbeszéltük örök érvényűen. Amíg nem fogtad a kezedben azt, amivel én csalok, addig ott a kezed ügyében levőt, kicsi fiam, jó lesz az meglásd. Aztán majd ha a kezedbe fogtad azt, amivel én szerinted csalok, érdekes lenne, hogy hogyan veszed azt észre.
Nem degradáltam se a te, se a barátaid munkáját, te kezdtél el vergődni, hogy benne vagy a 10 %-ban, akkor meg mi a kurva anyád bajod van dikkmáhe more? Akkor sértődj, ha a 90%-ban lennél és ezt úgy állítottam volna, ahogy te azt, hogy én meg csaló.
Ha azt a pénzt veszed a kezedbe, amit én csinálok, hülye vagy te ahhoz, hogy észrevedd, hogy hamis.

odson forja 2012.12.15. 02:41:41

Én 10 éve bírálok és témavezetek szakdolgozatokat, 5 éve doktorikat. A valós arány (és ez nem műszaki, hanem "büféruhatár" terület!): 100 szakdolgozóból 5 komoly, értékes, publikálható munkát ad le, 60 korrekt, a szabályoknak pontosan megfelelő munkát készít, 34 pedig összecsapja, letudja, vacak forrásokból csekély önállósággal, de átfogalmazza az ismert ismereteket saját dolgozattá. És van néha 1 a százból, aki plagizál - az ilyen nem azért gátlástalan, mert azt megengedi a rendszer, hanem azért, mert idióta és nem érzi át, hogy teljesen feleslegesen kockáztat - hiszen alig kéne többet dolgoznia, hogy ő legyen a 35., aki valahogy összegányol egy elfogadható, hivatkozásokkal telepakolt dolgozatot. SZÓVAL NEM, az "átlagembereknél" nem ez az arány - talán a politikusjelöltek befolyása, támogatottsága torzíthatja a számokat Simon L.-i mértékben.

Bélabáttya (törölt) 2012.12.15. 03:49:33

@JohnHenry: Fordítva. Mérnöknek kicsit macerás kamu diplomával menni. Politikus lehet valaki akkor is, ha írni-olvasni se igazán tud.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.15. 03:55:23

Nekem mindkét szakdolgozatom saját munka volt, az egyik jellegénél fogva 100%-ig, még a konzulens szólt hogy tegyek bele forrásokat, mert különben nem felel meg a formai követelményeknek. :D

De szerintem bevallhatom, hogy nem jogtiszta Word-ben meg Excelben raktam össze mindkettőt.

De mielőtt rámszabaulna a TEK, közlöm, hogy:

1. külföldön vagyok
2. smid páll
3. a Zsóóti
4. Hoffmann Rózsi (a pedagógia szakdolgozatomban hívatkoztam rá, akkor még kormány közelében nem volt, de gy is megbántam azóta kb. 97-szer... de tényleg, mi történne, ha plagizáltam volna művét?)

reccs 2012.12.15. 05:24:20

Hát akkor bizony elsimonnak is a retkes kurta anyját. Azért mert az ő koszos ismerősei mind tolvajok, pl. én még nem. Róla és róluk ez sokat elárul.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.15. 06:07:46

@Benbe: Talán tetszenének követelni a karokon. Nekem mindig az volt a bajom, főleg a második, mrnöki szakomon (az első tanári), hogy aminek köze nem volt a szakmához, abból rohadtul követeltek, de alapvető dolgok ismerete nélkül kijöhet a diák a valódi szakmai tárgyak vizsgáiról. Ez baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.15. 06:25:46

@kyanzes: A pécsi töri szakon van általában vagy 6-10 régész speces hallgató. Átlaában a teljes régész specializáció, tanárokkal együtt, elfér egy kocsmai asztalnál (ez elő is fordul ;) )

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.15. 06:31:43

Kikérem magamnak.. én vagy 30 szakdolgozatot írtam másoknak!

Azokat nyugodtan megnézhetik! Majdnem mindet fejből nyomtam!

preddy 2012.12.15. 06:42:06

@odson forja:
A helyzet az, hogy a politikusi lét torzítja az erkölcsöt!
Talleyrand óta tudjuk, hogy a politika a hazudozás művészete és így nem lehetünk büszkék arra, hogy milyen nagy formátumú politikusaink vannak...

BigPi 2012.12.15. 06:45:54

@karikaV43: Minden bizonnyal vannak olyan szakmák ahol nem lehet, vagy egyszerűen nincs értelme. Ellenben vannak olyan szakmák ahol egyszerűen nem így működik.
A Semjén úr dolgozata, pedig nem egy tipikus plagizálás.Nagyon sok intézményben divat volt akkoriban, hogy a konzulens tanár kutatásai alapján készültek a szakdolgozatok, persze itt nem összeollózásra kel gondolni. Úgy kel ezekre az esetekre gondolni, mintha a kutató társak lettek volna.

red shield rapresentative 2012.12.15. 06:47:54

Milyen baráti, ismerősi, rokoni köre lehet ennek az L. Simonnak. Nos, ez a FIDESZ-KDNP.

BigPi 2012.12.15. 06:58:51

@tildy:): Már,pedig a mai fogalmak szerint ez az.
Annak idején a képi plagizálást tanították nekünk. Példaként bemutatták azt az első fényképet ahol bíróság mondta ki a hasonlóságot, természetesen amerikában.
Személy szerint én találtam köztük különösebb hasonlóságot, de mint kiderült már azt is annak kel tekinteni, ha valaki hasonló tárgyakat, beállításokat és témát választ.

Magyarán, ha te a dolgozatodban olyan témát dolgoztál fel amit már más is és ráadásul azokkal eszközökkel és ugyan azokkal következtetésekkel, akkor te a mai fogalmak szerint másoltál.

szajberpiraty 2012.12.15. 07:09:41

Már megbocsássanak, de azért a szakdoga egy konzulens felügyeletével készül, aztán valakihez kerül bírálatra, és tapasztalatom szerint alaposan megnézik, hogy hogyan dolgozta fel a forrásokat az illető. A források feldolgozásának megvannak a szabályai. A szakdolgozatnak tartalmaznia kell ÖNÁLLÓ szellemi terméket, saját kutatás, szoftver, termék megtervezése stb. Enélkül visszadobják. Az évfolyamomban két szakdogát is elégtelenre bíráltak a források nem megfelelő használata miatt. Manapság már szoftverrel is ellenőrzik a szakdogákat.

SMFB 2012.12.15. 07:22:21

Gyermekeim, feleségem és a saját nevemben tiltakozom! Szégyelje magát az, aki megalapozatlan vádakkal sérteget!

niklex 2012.12.15. 07:25:51

Valószínűleg, hogy a plagizálók és a politikusok közös halmaza elég nagy, már csak az erkölcsi szintjükből kiindulva gondolom.

A plagizáláshoz tényleg az is kell, hogy a forrás ne legyen feltüntetve, mert amúgy pl. Semjén Zsótika vallásügyi témájában elég nehéz lehet újat kiötleni,mert ha újat ötlenek ki, az eretnekségnek minősülne.Azért neki sikerült a keretek közt maradnia,és újítania is, ha tényleg azt írta, hogy Mick Jagger az Antikrisztus.

markoca 2012.12.15. 07:33:20

Én is kikérem magamnak még a feltételezést is, hogy plagizáltam volna bármelyik szakdolgozatomnál! Hasonló a hasonlóhoz hasonlókkal hasonul...

red shield rapresentative 2012.12.15. 07:40:40

Ugye a szakdolgozatnak van egy formai követelménye!

A külső borítón az alábbi adatok szerepeljenek:
a) a SZAKDOLGOZAT felirat
b) a készítő neve és a szak
c) a dolgozat készítésének éve

A belső borítón:
a) a szakdolgozat címe (idegen nyelven készült dolgozat esetén magyarul is); (alatta a SZAKDOLGOZAT szó)
b) készítőjének neve és a kérdéses szak
c) a témavezető neve „Témavezető: X.P. prof.”
d) a dolgozat készítésének éve

Leadandó a Tanulmányi Osztályra: 2 példányban (1 kötött, 1 fűzött példány).

TANSZÉKI hatáskör:

Főszöveg: minimum 50 oldal, maximum 100 oldal
Betűméret: 12-es
Sortávolság: 1,5
Margók: jobb, fent, lent: 2,5 cm; bal: 2,5 cm + 1 cm (kötés) = 3,5 cm
Sorok száma egy oldalon: 30-25 sor (lábjegyzettől függően)
Lábjegyzet: lap alján, folyamatos számozással, 10-es betűméret, 1,5 sortávolság
Függelék: főszöveg után, 12-es betűméret, 1,5 sortávolság
Bibliográfia: főszöveg után, 12-es betűméret, 1,5 sortávolság
Képanyag: mellékletként vagy képkötetként, képjegyzékkel ellátva

Semjénnél egy dolgot kivéve rendben volt minden: FŐSZÖVEG

Úgy értelmezte, hogy a főszöveg nem muszáj, hogy az övé legyen. A borítót vette, a gépelésért fizetett, másolásért fizetett.

red shield rapresentative 2012.12.15. 07:45:42

Azt állítja Stefka István
(a Magyar Hírlapban, Semjén Zsolt, illetve Schmitt Pál plágiumügyéről), hogy „ehhez segítők, súgók, tippadók is kellettek, hogy találjanak egy icipici pöttyöt a múlton. Voltaképpen nem különböznek a tolvajoktól, a rablóktól, hiszen ellopják, beszennyezik mások becsületét, tisztességét, belegázolnak a magánéletükbe”.

álomás 2012.12.15. 08:07:53

Ha a csapatomból valaki lopott akkor mindenki lop.Nem rossz védekezés,de ismerős.

red shield rapresentative 2012.12.15. 08:17:47

Kiszivárgott a nagy hír!

Nemzeti konzultációt indít a kormány a határon túli magyarokkal!

Kedves Havasi Gyopár!

1. A jelenlegi ellenzék, ha hatalomra kerül nem ad minden kettős állampolgárnak, sőt senkinek a szavazást követően 10-10 millió forintot.
Kíván rájuk szavazni? Igen, Nem
2. A jelenlegi ellenzék hatalomra kerülés esetén nem kíván minden kettős állampolgárnak ingyenes üdülést biztosítani.
Kíván rájuk szavazni? Igen, Nem

nu pagagyí 2012.12.15. 08:23:36

Elő kellene venni L. Simon diplomáját is. Ő valószínűleg a "90" százalékba tartozik, ha ilyen klasszul meg bírta saccolni az arányokat. Egyszerű pszichológia, hogy aki hazudozáshoz szokott, az másról is ezt feltételezi. Így jöhetett ki neki ez az arány.

egészen kis kukac 2012.12.15. 08:23:42

Van itt egy jelentős probléma, amiről volt
szíves Kedves Mindőtök megfeledkezni.

Valaki az elején e sornak el óhajtaná
zavarászni ezt az "ingyenélő, hazug, tolvaj
bandát".

Eleddig ez rendben.

És ki fog a helyére ugrani ? :-)

(Megmondom előre: egy még piszkosabban
hazudozó, még éhesebb, zsiványabb banda.
Hogy miért ? "Szokása már ez / Magyar embereknek" :-)

Gazz 2012.12.15. 08:24:37

L Simon kapja be. A mi évfolyamunk kb. abban az időben végzett, amikor ezek a schmittek, meg tömjének lopkodták össze a diplomájukat. Érdekes módon nálunk mindenkinek összejött saját kútfőből.
L Simi nagyon nem való arra a posztra ahol van, súlyos erkölcsi-etikai deficitjei vannak.
Engem ne sértegessen egy ilyen gumigerincű semmirekellő.

jog-ász 2012.12.15. 08:27:15

igazi balkáni mentalitás, ezért tartunk itt..nem arról beszél, hogyan lehet javítani, hogyan és kikkel kéne jó példát mutatni tudományos munka terén, hanem mivel 90% csal, ez igy normális, ebbe kell szocializálodnunk, majd a gyerekeink is igy nőjenek fel, igy leszünk izig vérig balkáni félázsiai faszfejek..
egyetértek azzal aki az adót hozta példaként, ott is ugyanez megy, mivel 90% csal, nem számláz stb nyilván ez a követendő szabály..nem baj ez csak akkor ne sírjon a szánk..

ha már sorok között: igen lehet tapasztalni hogy egy középiskolában, egyetemen annyi "beadandót" kell készíteni, hogy annyi tudományos munkát a világon nem lehet végezni, tehát ollóznak..semjénnel meg pali bával sem ez volt a legfőbb baj, hanem az álszentség, hogy doktorok, díszdoktorok, és kevély büszke módon még hangoztatták is, semjén mint szociológus, tudós ember..ha egy kurva szót nem szólt volna senkit nem érdekelne..szóval az álszent hamis képpel van a baj.

2012.12.15. 08:30:13

Még, ha igaza is lenne ennek az embernek, akkor is tény, hogy az esetlegesen plagizált diplomások elsöpró többsége nem köztársasági elnök és nem miniszterelnök-helyettes. Ráadásul én ismertem olyan magyar köztársasági elnököt, ahol ez a kérdés fel sem merült, és egyértelmű volt a szakmai és emberi életútja miatt, hogy kiérdemelte a pozícióját.

nu pagagyí 2012.12.15. 08:37:46

L.Simon meggondolatlan nyilatkozatával vérig sértette Semjént és Schmittpalit, akikről mindannyian tudjuk, hogy a kevés, talpig becsületes diákhoz tartozott annak idején.

hower 2012.12.15. 08:39:06

"L. Simon László szerint azért nem kell lemondania Semjénnek mert Magyarországon 10-ből 9 szakdolgozat nem egyedi munka, hanem összeollózás. "

Az a baj, hogy még ez se eredeti gondolat. :(

victor vacendak 2012.12.15. 08:39:37

a tisztelt l. simon lászló keveri a diploma munkát a phd doktorival. nagyon nem ugyan az a kető. a dimploma munka ritkán teljesen önálló anyag. viszont azért nem plágium, mert a szabályos munka végén fel van tüntetve minden forrás. ennyi.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.15. 08:41:51

A források feltüntetése véd a plágiumtól. Az épeszű bíráló pedig alkalmas az ocsu felismerésére.
Igaz, egy olyan kulturális vezető, akinek a földjei inkább megtekintésre érdemesek, mint a könyvtára, honnan is tudhatná ezt.

Nuuk 2012.12.15. 08:48:01

Írtam már szakdolgozatot, nem is egyet. Írtam, nem pedig összeollóztam vagy másoltam. Nem volt egyszerű, nem volt rövid meló, de már csak azért is megérte, mert így legalább abszolúte jogosan küldhetem el az LSL-féléket a fenébe.

nu pagagyí 2012.12.15. 08:48:42

Innen már csak egy lépés a diplomavásárlás legalizálása.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.15. 08:57:08

Szakmai dolgozatoknál nem saját kutatási eredményeket kell publikálni, hanem van egy szakmához ajánlott irodalom, abból kell elkészíteni a vizsgaanyagot, majd szóban megvédeni!

1., a plagizálás vádjával vádolni valakit bűncselekmény egészen addig, amíg nem mondta ki egy bíró! ártatlanság vélelme!
2., bűnközösségben lehet csak végrehajtani, kellenek hozzá a vizsgáztatók is...
3., az oktatásügyi miniszter vagy ahova tartozik éppen a dolog, tehet csak feljelentést a bíróságon!
4., Addig nincs plágium, lásd szerzői jog, amíg az eredeti szerző ezt nem kifogásolta!
5.,tudományos kutatási eredményeket, matematikai és kémiai fizikai képleteket nem véd a szerzői jog! Így nem lehet belőlük plagizálni, azt le kell védetni.. és azután is csak a gyártási felhasználása akadályozható 70 évig...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.15. 09:15:15

És L simonnak honnan vannak ilyen saját nem reprezentatív tapasztalatai???

És hídfoglalás ide, hídfoglalás oda, igenis Semjénnek le kell mondania.

fehérfarkas 2012.12.15. 09:20:11

én bevallom a 2 szakdogám közül az egyiknél plagizáltam - kettest is kaptam emiatt,
ugyanis maga a téma felvetése, a meglátásaim, és a konklúzió saját agymunka volt, és tetszett is a bírálóknak, de helykitöltés miatt túl sok idézetet vettem át másoktól, és emiatt a vizsgabizottság előtt külön kellett megvédenem a szakdogámat (mivel saját magam ötlete volt a téma, és annak kidolgozása, és a konklúzió levonása, valamint azt is tudtam, hogy helykitöltésnek miért pont azoktól idéztem azokat a dolgokat amiket betettem, így könnyen meg tudtam védeni - és a kettessel meg is elégedtem, hiszen eleve nem ötösre hajtottam, mert meló mellett saját pénzemből végeztem el a fősulit, és meg volta témám, és elég makacsa voltam, hogy a saját szellemi munkámat beleteszem, de a kötelező oldalszám miatt nem fogom magamat túldolgozni, és nem fogom terjengősen leírni csak a kötelező oldalszám miatt azt, amit tömören és értelmesen össze tudom foglalni rövidebben is, így a maradék helyet idézetekkel és táblázatokkal töltöttem fel)

persze emellett akkora már volt egy másik szakdogám egy teljesen más suliban teljesen más szakterületen, és az viszont teljesen saját munka volt - ott akarva sem tudtam volna plagizálni, mert egy magyarországi cég valódi logisztikai működését kellett bemutatni és a hatékonyabb átalakításra javaslatot tenni (ott ki kellett menni többször a céghez, beszerezni a szükséges dokumentációikat, meginterjúvolni a szakterület közép és felső vezetőit és az alkalmazottakat, stb, stb... és majd ezen információk alapján a bemutatni a tényleges működést, és utána leírni hogyan alakítanám át, hogy hatékonyabban működjön)

így az első szakdogám 100%-ban saját munka,
a második szakdogámnak a lényege, a szellemi munkája saját, a helykitöltő részek viszont másoktól átvett idézetek (és ezt a védéskor is bevállaltam),
és ha később valami oknál fogva kormánytag lennék, akkor is őszintén bevállalnám és nem hazudnék a lakosság szemébe

kompolthyaladár 2012.12.15. 09:29:53

Ha már szociológia és ha már mindenki másol: nekem is sikerült egyszer 8 oldalt egy Ördögh Ilona tanulmányból átlényegíteni/átsemjénesíteni egy évfolyamdolgozatba. Értékelés: elégtelen és nem voltam rajta megsértődve!

nu pagagyí 2012.12.15. 09:31:21

@Con Storm: Nagyszerű, amit leírtál.
Közszereplők esetében viszont a dolog a következő:

Tényállításra hihető választ illik adni. Nem muszály persze, de akkor illető politikus ne csodálkozzon, ha sunyi alaknak fogják tartani. Ha válasza nem hihető, akkor meg azon ne csodálkozzon, ha hazugnak tartják majd.

Egyébként, Semjénnek most éppen diplomadolgozatának 2.0-ás verziójában található hivatkozás nélküli szövegdúsulás eredetéről kellene hihető választ adnia annak fényében, hogy a bővítmény megegyezik konzulense tanulmányának szövegével. A konzulens kijelentette, hogy az inkriminált szöveg saját terméke. Várjuk Semjén szakszerű válaszát.

indapass90210 2012.12.15. 09:32:23

@Con Storm: A kutatások alapján te egy vidéki, bajszos, 18-25 év közötti fiatalember vagy.

Don Quixote de la Ferko 2012.12.15. 09:37:39

Beteg ez a faszi.
Érdemes lenne ránézni az ő diplomamunkájára is, ezek szerint másolta az egészet.

vénkujon 2012.12.15. 09:37:55

a politikusok 90 százaléka plagizál-így helyes. ők azok, akik nem munkából élnek meg. életművészek. életmódjukba, gondolkodásukba nem férhet bele az, hogy bármire is "fölös" energiákat pazaroljanak, hiszen az élethez szükséges javak járnak nekik. ez a figura is fentebb, egy kibaszott ingyenélő. két hét, versenyszférában eltöltött hét után megőszülne, és elpusztulna.
www.lsimonlaszlo.hu/eletrajz.html

And37 2012.12.15. 09:38:37

"L. Simon László szerint azért nem kell lemondania Semjénnek mert Magyarországon 10-ből 9 szakdolgozat nem egyedi munka, hanem összeollózás."

L. Simonnak humán területen simán igaza lehet, de amit mond, annak semmi köze a plágiumhoz. Akik a 90%-ot támadják, fogják fel, hogy a következtetés a hibás, nem az állítás 90%-os része (ami megkötésekkel igaz lehet). Az összeollózott dolgozat nem plágium, csak ha fontos források nincsenek feltüntetve.

Önálló gondolat/teljesítmény hiánya nem plágium, csak értékelhetetlen munka. (Bár gondolom ez sem mindenütt van így.)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.15. 09:49:12

Manapság már a blogokat is plagizálni szokás. Láttam már bloggertől cikket, mely 99 %-ban az én cikkem volt. Még a képeket is átvette! Csak a címen változtatott kicsit.

De bizony láttam már sok újságcikket is, melyben internetes tartalom lett átmásolva, ez volt a cikk 90 %-a, s nem említette, hogy pl. "a neten olvastam".

blah 2012.12.15. 10:02:35

na ilyen vezetőink vannak nekünk... remélem majd akkor is hasonlóképp megértő lesz ha mondjuk kirabolják és megerőszakolják a cigányok, mert hát úgy tudja a cigányok 90%-a azt teszi...

rudenz ulrich 2012.12.15. 10:20:58

Nem elég, hogy cinikusan védik a lopást, de még veszik a bátorságot, hogy másokat sértegessenek. 21 éve tanítok bölcsészkaron, volt vagy 60-70 szakdolgozóm, egyik sem használt föl hivatkozás nélkül sem(mi)lyén más művet. Sőt, a hivatkozás nálam a szemináriumi dolgozatokban is kötelező, de a legtöbb kollégám is így van ezzel.
Bárcsak az életben látnám ezeknek az erkölcsi nulláknak az arcát, amikor pártjuk alulról súrolja a 10 %-ot.
Amúgy meg lássul, hogy Harrach az egyetlen, bár ő is a védhetetlent védi, aki legalább szóba áll a riporterrel. A többin látszik, hogy mélyen megvetik a nyilvánosságot, a választóikat. Szégyen!

Démonmac1 2012.12.15. 10:23:56

magából indult ki ez az alacsonyabb rendű életforma.

valaki senki 2012.12.15. 10:24:52

@Amorphis: Én gazdász vagyok. Tudod, olyan ortodox- fajta. AZ én belső konzulensem is nyomta a rizsát, hogy kevés a hivatkozás, meg a könyvtári anyag, erre választottam másikat. Komolyabbat. Egyetlen cc-s sorom sem volt, de az én szakdogám kapott egyedül 5-öst mind a külső- szintén egyetemi tanár- mind a belső- konkrétan, a gazdasági tanszék vezető tanárától. Kikérem tehát magamnak, hogy annulálják a munkámat olyanok, akik számára természetes a plagizálás! Így védve a cimbik hazúgságait, lopásait!

Kivlov 2012.12.15. 10:26:01

Ez kb így van. Én inkább olyan 75%ra saccoltam volna.
De a NET korában ez nem meglepő...

lobster thermidor 2012.12.15. 10:32:55

Ez a L.Simon által felvázolt tézis nagyjából rá is világít a kormány, és annak holdudvarának szellemi színvonalára.

2012.12.15. 10:36:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: és mi köze ennek egy szakdolgozathoz, de főleg egy phd-hoz?

nagyon sokan homályban vannak.
forrás kell!
az egész munka lényegez az, hogy a már előtted bizonyított (term.tud) avagy konszenzuson alapulva egy bizonyos paradigmába illeszkedve (társ.tud) elfogadott ismeretanyagot feldolgozva, bemutatva, majd azt tovább fűzve saját gondolatokat szülni belőle/empirikus kutatást alapozva rá, szülessen meg az a dolgozat.
lehet az leíró, magyarázó, felderítő kutatás.
deduktív v induktív módszerekkel, attól függ.

na mindegy, lényeg a lényeg, hogy a nagyon nagy többségnek halvány lila gőze sincs a tudományos munkák (sajnos a szakdolgozatok is ide tartoznak...) mivoltáról. ezzel nincs is baj, nem mindenki kutató. az a baj, ami általában szokott: nem ért hozzá, de csahol.

Zollye 2012.12.15. 10:39:50

Gratulálok... Kivállóan mutatja a döntéshozók véleményét a diplomáról. Ennek az okfejtésnek a nyomán haladva a képviselők 90%-a is plagizált? És a kormány 90%-a is, és a fideszes képviselők 90%-a is? Akkor mondjanak le... Vagy ha nem plagizáltak akkor esetleg a képviselők nem magyarok? Vagy ők a 10%? Ez az erkölcs és tisztesség vége. És pont ők akik a becsületet és tisztességet számonkérik.... ááá.....

prizmas 2012.12.15. 10:40:09

Nincsenek tapasztalataim a bölcsész, jogász, közgazdász, ... körökből, de a műszaki szakok esetében vajon hogyan lehetne azokhoz hasonló módszerekkel és mértékben plagizálni?
Egy építész például kap egy igen konkrét feladatot, amelyben mások eredményeit, legfeljebb ötletadás szintjén használhatja fel.

Persze az államtitkár úr más körökben mozog.

Kivlov 2012.12.15. 10:48:09

@prizmas:
Ez így van.
De mivel jogász, közgazdász, bölcsész vonalon legtöbbször véleménykifejtés megközelítésű a szakdoga, így ott könnyű "másolni."
Mérnöki vonalon leginkább feladatmegoldás jellegű egy szakdolgozat, így ott nehezebb. szvsz...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.12.15. 10:50:50

Ezaz! Szét kell kenni a szart, amilyen szélesen csak lehet, így kevesebbnek látszik az, ami a miniszterelnök-helyettesen marad.

Karipapa01 2012.12.15. 10:51:08

"L. Simon László szerint azért nem kell lemondania Semjénnek mert Magyarországon 10-ből 9 szakdolgozat nem egyedi munka, hanem összeollózás." Eszem-f.szom megáll !!! A magyar kulturális államtitkár Az egész világ előtt így minősíti a magyar diplomákat és tudományos fokozatokat. Felhívja a külföld figyelmét, hogy a magyar képzés ennyit ér, a magyar diplomások foglalkoztatásánál kéretik figyelembe venni. Hazudja mindezt szaros kis egyéni- és pártérdekből. Hiába na, ez az ember igazi magyar....

dunaparti 2012.12.15. 10:56:36

"büdös vagyok
meg kell fürdenem
kimosnom a seggemből az elmúlt három nap papírdarabjait
(...)
bevizeltem
akár egy disznó
a perzselés előtt
(...)
ondómban levő életenergiám
azonban nem tudtam rendesen szabályozni
állandóan ejakulációm volt
(...)
fejem rothadó bőrdarabra hasonlít
hamarosan elpusztulok
bűzlök
akár egy csillag alakú dögvirág
(...)
a szabványosítás veszélyeiről írtam tanulmányt
amikor találkoztunk
átfogott a lábával
megbasztam
a tanítója lettem
az lett belőle
amire vágyott
(...)
marékszámra dobáltam magamba szpídet
s évekig inasként dolgoztam egy keleti bazárban
(...)
a hazai művészettörténet elfelejtkezett rólam
miközben én már párizsban báboztam
iskolát alapítottam
és egy röhögő törpét követtem
akivel szétbaszott zsidó kurvák seggéről készítettünk
gipszlenyomatokat
(...)
intoleráns és antiszemita félvér istenekkel
találkoztam
ültek a hegytetőn
szotyiztak
egyszer az egyikük engem is leköpött
az utcán
mert nem hittem a megváltás erejében
sem az örök boldogságban
sem a szeretet erejében
(...)
a szexualitás kreatív kifejezési módjait kerestem
a gumi- és latexfetisizmus
bennem is vágyat ébresztett
minden esőkabáttól és műanyag kvarcórától lázba jöttem
(...)
tanítványaim később a szememre vetették
hogy életem e nehéz szakaszában
azt mondtam
épeszű ember nem lesz sem politikus
sem hadvezér
(...)
nevelési kudarcaim miatt pályát és nemet váltottam
újságíró lettem
vagy újságírónő"
Ne feledjük, egy érzékeny író-költő műveiről van szó!
Az "korlátlan" szabadság ellen az emberi méltóság nevében küzdő fideszes azonban megadja a kulcsot ahhoz, hogy mindez miként egyeztethető össze szigorú törvényhozósága szabados költőiségével:
"tudásom alkalmassá tett a legképtelenebb szerepek eljátszására
minden helyzetben megfelelően viselkedtem"
És természetesen az olvasóé a döntés, hogy ki védi meg legjobban a médiában az emberi méltóságot.
Ki védi meg jobban a médiában az emberi méltóságot?
----------------------------------------------
Hát nem gyönyörű?
Költötte: L.Simon László

L. Simon László, aki "szétb..szott ku..ák seggéről" verselget

Én inkább Deutsch Tamással írattam volna a médiatörvény "családvédő" részeit

"büdös vagyok
meg kell fürdenem
kimosnom a seggemből az elmúlt három nap papírdarabjait
(...)
bevizeltem
akár egy disznó
a perzselés előtt
(...)
ondómban levő életenergiám
azonban nem tudtam rendesen szabályozni
állandóan ejakulációm volt
(...)

fejem rothadó bőrdarabra hasonlít
hamarosan elpusztulok
bűzlök
akár egy csillag alakú dögvirág
(...)
a szabványosítás veszélyeiről írtam tanulmányt
amikor találkoztunk
átfogott a lábával
megbasztam
a tanítója lettem
az lett belőle
amire vágyott
(...)
marékszámra dobáltam magamba szpídet
s évekig inasként dolgoztam egy keleti bazárban
(...)
a hazai művészettörténet elfelejtkezett rólam
miközben én már párizsban báboztam
iskolát alapítottam
és egy röhögő törpét követtem
akivel szétbaszott zsidó kurvák seggéről készítettünk
gipszlenyomatokat
(...)
intoleráns és antiszemita félvér istenekkel
találkoztam
ültek a hegytetőn
szotyiztak
egyszer az egyikük engem is leköpött
az utcán
mert nem hittem a megváltás erejében
sem az örök boldogságban
sem a szeretet erejében
(...)
a szexualitás kreatív kifejezési módjait kerestem
a gumi- és latexfetisizmus
bennem is vágyat ébresztett
minden esőkabáttól és műanyag kvarcórától lázba jöttem
(...)
tanítványaim később a szememre vetették
hogy életem e nehéz szakaszában
azt mondtam
épeszű ember nem lesz sem politikus
sem hadvezér
(...)
nevelési kudarcaim miatt pályát és nemet váltottam
újságíró lettem
vagy újságírónő"

Ne feledjük, egy érzékeny író-költő műveiről van szó!

Az "korlátlan" szabadság ellen az emberi méltóság nevében küzdő fideszes azonban megadja a kulcsot ahhoz, hogy mindez miként egyeztethető össze szigorú törvényhozósága szabados költőiségével:

"tudásom alkalmassá tett a legképtelenebb szerepek eljátszására
minden helyzetben megfelelően viselkedtem"

És természetesen az olvasóé a döntés, hogy ki védi meg legjobban a médiában az emberi méltóságot.

Ki védi meg jobban a médiában az emberi méltóságot?

--------------------------------------------------------------------------------

Szalai Annamária volt szexújság szerkesztő

L. Simon László, aki "szétb..szott ku..ák seggéről" verselget

Én inkább Deutsch Tamással írattam volna a médiatörvény "családvédő" részeit

avionics 2012.12.15. 11:06:54

Az is felháborító hogy a kormány nem nyilatkozik semmit a világvégéről!

Tom66 2012.12.15. 11:33:21

Ennyi álszent embert, persze, hogy igaz. Most mindenki csodálkozik mintha most hallott volna a dologról először. Sajnos nemcsak Magyarországon hanem külföldön is így működik. Nem véletlen, hogy a világ több országában leszarják a iskolai végzettséget igazoló dokumentumokat - Állj oda mutasd meg, csináld meg.

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.15. 11:33:25

Milyen ember ez az L. Simon?

Kijelenti, hogy Magyarországon 10 emberből 9 bűnöző!

Magyarországon 10 emberből 9 adót csal!

Igen adócsaló 10-ből 9 a FIDESZ-KDNP köreiben.

Elszólta magát L. Simon

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.15. 11:36:20

L. Simon azt mondja 10-ből 9 csaló!

Ejnye, hát hány diplomás képviselője van a Fidesz-Kdnp-nek?

Dr. Orbán, Dr. Deutsch, Dr. Navrasics, Dr. Gulyás loptatok rendesen, a hallgatás ugye jelent valamit.........

kzoltana 2012.12.15. 11:48:59

Ez az alkoholista elsimon maradandóan idiótává itta magát.

Eközben Kósa Lajos altat, terel - semmit nem mondott az egyetemistáknak, de jól megünnepelte a média. VIDEÓ
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3517_kosa_lajos_altat_terel

Prof. Dr. Lencsés István 2012.12.15. 11:54:45

@kzoltana: Állítólag nem iszik többet, mint Orbán.

R_Gábor 2012.12.15. 11:59:08

@Pados Feri: "A szakdolgozatok nagy többsége természetesen összeollózott, értéktelen "beadandó" az iskola végén, ennyi.
Álszentség lenne ezt tagadni szerintem."
Azért nézzük már meg, melyik intézményről beszélünk! Nem voltam jó tanuló az egyetemen, nem is voltak világmegváltóak az eredményeim, de mindenképpen sajátok. ELTE TTK biológus szak. Biztos vagyok benne, hogy évfolyamtársaim hasonlóképpen a saját munkájukat védték meg. Volt, amelyiket olvastam is, és láttam a műszereket, amiket használt az illető.
Nyilván szakja válogatja. Van ahol elég irodalmazni, ott tényleg csábító lehet mások áltak készre emésztett anyagot használni. De ahol kísérletezni kell, vagy bölcsészeknél mondjuk levéltárban kutakodni, esetleg felméréseket készíteni, ott azért jobban számon lehet kérni az eredetiséget.

Mária 2012.12.15. 12:03:08

Ugye senki nem akar érdemben vitatkozni, pláne észérveket hozni egy nyilvánvalóan, az emberek megalázásának a szándékával, egyértelmű provokációs szándékkal kimondott állítással szemben?

Én csak azt nem értem, hogy ez a közpénzekből fizetett, értéket nem teremtő büdös paraszt hogy jön ahhoz, hogy megrágalmazzon egy egész országot?

Egy jobb kocsmában hasonlóért úgy pofán vernék, hogy a véres taknyán csúszna haza.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.15. 12:05:20

Jó, de akkor bazdmeg, tegyük már azt a 10 százalékot a parlamentbe, az államigazgatásba, meg igazgatónak! Én például nem plagizáltam, milyen jó miniszterelnök-helyettes lennék!

Mária 2012.12.15. 12:05:39

@kzoltana:

Az egyetemisták voltak a hülyék.

Hagyták, hogy Kósa jól megmanipulálja őket és a saját hasznára fordítsa a tiltakozásukat.

Így jártak, megtanulják, máskor nem fognak.

inebhedj - szerintem 2012.12.15. 12:17:33

Én még senkinek nem írtam plagizált szakdolgozatot, mind a saját munkám volt.

SzocsO 2012.12.15. 12:43:29

Hú, vigyázok, hogy sose ne írjak csúnyát kommentben, nem szeretek kommentben káromkodi, ezért is utólagos elnézést a kedves bloggazdától.

NEMTISZTELT L. SIMON LÁSZLÓ, A JÓ ÉDES KÚÚÚRVA ANYÁDAT.

SzocsO 2012.12.15. 12:46:26

Ez a szemét állat is mehetne a másik tetves után, ilyen nyilatkozattal. Fú de mérges lettem.

mechanikus 2012.12.15. 13:27:09

Bocsánatot kérek minden komment írótól,de nem olvastam végig a véleményeket.Elég volt a politikus véleményeket végigszenvedni.Ezek legnagyobb baja hogy politikus erkölccsel szemlélik a dolgot,és elfelejtették azt hogy civil tisztesség is van a világon./Miért kéne lemondjon? Hát mert plagizált.Jó de régebben.Nem láttam az ELTE szakvéleményét.Ha látná elítélné? Akkor sem.Előbb publikálta mint a gondolat megfogalmazója,nem Ő lopott,az a másik.

vasgyuszi 2012.12.15. 13:53:15

Ezzel a bumburnyák krumplifejjel kult. álltitk.?
Menjen a picsába a büdös bunkója! Pöcsfej vagy elsimon!

szeberenyi 2012.12.15. 14:09:40

Szerintem a posztíró és a kommentelők egy része értették L Simont: nem azt állította, hogy a dolgozatok 90%-a plágium, hanem hogy összeollózás. Ez szerintem is igaz abban az értelemben, hogy saját hozzáadott érték az egyetemi diplomamunkák nagy részében nincsen, más cikkek gondolatait írják le, a lelkiismeretesebbek a saját szavaikkal és korrektül hivatkozva, a többség több szó szerinti átvétellel és kevésbé korrektül hivatkozva.

szeberenyi 2012.12.15. 14:12:31

@R_Gábor: a társadalomtudományokban, ahol nem kell kísérletezni, illetve olyan adatbázisokat, amiken valami igazán új eredményt lehet kihozni, egy mezei diák nem igazán tud megszerezni, a saját mérés végzése pedig elég drága, szóval ezekben nagyon gyakori az irodalomösszefoglaló jellegű szakdolgozat.

Reszelő Aladár 2012.12.16. 10:31:51

Csak én hiányolom Gyurcsány Ferenc szakdologozatát? Vagy aki egyszer már végighazudott pár évet arra már semmilyen szabály nem vonatkozik?

Amúgy amikor én leadtam a saját szakdolgozatomat, akkor nem a tartalmát vitatták, hanem a hivatkozásokat hiányolták.
Mert az elmélet feldolgozásánál kevés irodalmat dolgoztam fel.
A megoldás a könyvtár volt, ahonnan kivettem 10 idevágó könyvet, és 1-1 mondatot/bekezdést/fejezetet begépeltem, és lábjegyzetben hivatkoztam. Így már ötös lett.
Pedig tartalmilag nem változott.

Innentől egyértelmű az egész. Senki sem kíváncsi, hogy ki mit gondol miről. Csak az a kérdés, hogy ki kitől tud valamekkora okosságot idézni.

A felsőoktatásnak az értemiség kiképzése lenne a dolga. Jó műhelyként kéne csiszolni, alakítani a hallgatókat, engedni a kreativitást és a tennivágyást.
Vajon ha mindenki komolyan venné a szakdolgozatot, akkor egy komoly és magas minőségű képzés végén igenis komoly és előremutató munkák jöhetnének létre, amik képezhetnék kutatások, eljárások, netán szabadalmak alapját.

Viszont ennyi okos ember nincs az országban. Ha a korábbi keretszámokat vesszük alapul, akkor az évi 100ezer körül felvettel számolva legalább 3-4ezer volt egy adott pillantban hallgató. Ez az ország teljes lakosságának a 3-4 százaléka. Szükség van ennyi dimplomásra? Aligha.
Mi értelme a PSZF-re felvenni évente 1200 embert, ha a végén 300 se kap diplomát? Olyan jól áll az ország, hogy 200ezer/félévvel számolva 180 milliót kilehet dobni az ablakon? mert az illető nem is való a pályára? Csak ide vették fel?

Reszelő Aladár 2012.12.16. 10:42:32

Hallgatói szerződés

Mely létrejött Reszelő Aladár és A Magyar Állam között.
A szerződés célja, hogy Aladár diplomát szerezzen X egyetem Y szakán Z+2 félév alatt. Ehhez pedig a Magyar Állam tandíjmentességet biztosít.
Siker esetén a szerződés automatikusan megszűnik, mivel Aladár teljesített. Ezáltal pedig tartozása nem keletkezik.
A sikertelen diplomaszerzés nem teljesítésnek felel meg, ebben az esetben a Magyar Állam visszaköveteli a képzés kölségeit és annak kamatait.

Innentől Aladár elgondolkodik. Mert valóban ingyenes maradt a felsőoktatás, viszont nem lehet hibázni, olyan iskolát kell választani, ami tényleg megfelelő. Vagy lehet perkálni.

Karachar Nevian (törölt) 2012.12.16. 17:13:38

Engem érdekelne h a maradék 10% mennyi pénzt kap azért, hogy megírja a többi helyett.

HiTekk · http://lmv.hu/node/7249 2012.12.18. 15:26:08

@Makkasz:

Mondjuk erre cáfolatként lenne egy konkrét példám. Diplomamunkám írása során bukkantam az alábbi doktori disszertációra:

Takáts Alexandra
"Környezettudatos fogyasztói magatartás alakítása és a fa-és bútoripari termékek iránti attitüd feltárása" (Sopron, 2010)

Ez a diplomamunka szinte kompletten lenyúlja a témavezetőm PhD-ját, ami:

Nemcsicsné Zsóka, Ágnes (2005) Következetesség és rések a környezettudatos szervezeti magatartásban.

Irtózatosan felháborított akkor a dolog, mert nagyon nagyra becsültem a tanáromat és tudom, hogy rengeteget dolgozott a saját disszertációján, amely nem kevés eredeti ötletet és következtetést tartalmaz. Szégyen, hogy ilyen emberek mászkálnak az utcán doktorként, mikor biztos vagyok benne, hogy 10-ed annyit sem dolgoztak a saját disszertációjukon, mint én a diplomamunkámon akár. És a szememben az az egyetem aki ilyet megenged, annak a doktori képzése és címe nem sokat ér! És ez nem 20-30 évvel ezelőtti eset, hanem 2! évvel ezelőtt történt. Feljelentést nem tettem az ügyben, de nagyon felháborítónak tartom továbbra is!!!

Norx 2012.12.18. 18:17:37

Az én tapasztalatom 97-2005 közötti bölcsész-tanárképzésről:
A nyelvi szakokon kívül sehol nem igazán készítik fel a hallgatókat a szakdolgozat vagy bármilyen tudományos publikáció írására, mert az oktatóknak sincs halvány lila gőze róla. Nem használnak egységes és konzekvens hivatkozási rendszert mint például az MLA vagy a Chicago stylesheet. Ha van szakdolgozati előadás vagy szeminárium, az az utolsó vagy azelőtti félévben van. Nem tudják a hallgatók, hogy mi a szakdolgozat célja. Így nehéz elkerülni a buktatókat.
A maradék plagina meg hülyének hiszi az oktatóját.

Kalman L 2014.12.25. 00:21:50

-szevasztok!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása